Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás (SEO) egy weboldal fejlesztésének folyamata annak érdekében, hogy javuljon a láthatósága a keresőmotorok találati listáiban, növelve ezzel...
Ismerj meg 7 cselekvőképes tippet egy sikeres tartalomoptimalizálási stratégia létrehozásához, javítsd SEO-d, növeld organikus forgalmad, és turbózd fel digitális marketingedet és affiliate programod eredményeit.
Az egyre bővülő világháló világában a problémáinkra adott megoldások keresése általában egy Google-kereséssel kezdődik. Valójában az összes internetes tevékenység 93%-a keresőmotorral indul. Ez hangsúlyozza, mennyire fontos, hogy egy vállalkozás tartalomoptimalizálást alkalmazzon digitális marketing tevékenységeiben.
A tartalomoptimalizálás során a tartalom minőségét javítjuk, hogy az vonzó, olvasható és informatív legyen, miközben eléri a releváns célkulcsszavakat is. A magas szinten optimalizált tartalom növeli a láthatóságot a megfelelő, szűkebb célközönség számára. A keresőoptimalizálás (SEO) — ami kicsit eltér a tartalomoptimalizálástól — szintén a digitális marketing egyik legfontosabb eleme. Ha minőségi tartalmat hozol létre és kulcsszókutató eszközöket használsz, optimalizálhatod weboldalad helyezését a keresőkben, így több organikus forgalmat irányíthatsz magadhoz.
A statisztikák szerint a marketingszakemberek 70%-a szerint a SEO hatékonyabb, mint a kattintás alapú hirdetések (PPC). A természetesen írt, organikusan optimalizált tartalmat egyszerűen azért kedvelik jobban, mert más emberek olvassák! Akárhogy is nézzük, a SEO és a tartalomoptimalizálás szorosan összefügg, hiszen ha minőségi tartalmat készítesz, az javítja SEO-dat is. Merüljünk el abban, hogyan segítheti a tartalomoptimalizálás vállalkozásod digitális és affiliate marketingjét, valamint néhány hasznos tippben a stabil tartalomoptimalizálási stratégia kialakításához!
Először is tisztázzuk a részleteket: mi is a tartalomoptimalizálás lényege? Egyszerűen fogalmazva, a tartalomoptimalizálás a tartalom elemeinek fejlesztése annak érdekében, hogy növelje helyezését a keresési eredmények között. Számos technika áll rendelkezésedre a tartalomoptimalizálás eléréséhez, például:
Ez a lista nem teljes, csak a felszínt érinti a számos lehetséges fejlesztés közül. Ha sikeresen használod a célkulcsszavakat, belső linkeket és snippeteket, weboldalad feljebb kerülhet a rangsorban, hogy a Google első oldalán szerepeljen. Sokan már az első oldalra kerülést is nagy eredménynek tartják, de vajon ez elég? Az első hely megszerzéséért folytatott verseny nem véletlenül ilyen kiélezett: a statisztikák szerint az emberek 30%-a kattint az első találatra, csak 15% a másodikra, és 10% a harmadikra. Ugyanezen adatok szerint az ákatkintási arány (CTR) tízszer magasabb az első találatnál, mint a tizediknél. Vállalkozásként a CTR növelése végső soron több forgalmat és magasabb konverziós arányt hozhat, ezért kulcsfontosságú az első hely megszerzésére koncentrálni.
Az organikus forgalom generálása minden marketingstratégia alapvető része, és erre egyre gyakrabban használják az affiliate marketinget. Valószínű, hogy már találkoztál az „affiliate” vagy „affiliate marketer” kifejezésekkel, ha új marketingtrendek után kutattál, ezért nézzük meg közelebbről, hogyan működik az affiliate marketing.
Az affiliate marketing egy digitális marketingmodell, amelyben egy affiliate ajánl egy terméket vagy szolgáltatást a közönségének, és jutalékot kap minden általa generált eladás vagy művelet után. Ha ez nagyon hasonlít a szájhagyomány útján történő marketinghez, akkor nem tévedsz! Az ajánlásokon alapuló marketing hatékonysága már évtizedek óta bizonyított, most pedig az affiliate marketing formájában újra virágzik. Ezt a folyamatot affiliate programok segítik, amelyek felügyelik a szükséges elemeket, például a jutalékrendszert, jogi kereteket és kampányanalitikát.
Az affiliate marketing modellben három fő szereplő van: az affiliate kiadó, az affiliate kereskedő és a vásárló. Az affiliate kiadók általában tartalomkészítők vagy influencerek, akik nagy követőtáborral rendelkeznek közösségi médiában, például Instagramon, YouTube-on vagy blogoldalakon. A közönségükkel kialakított hosszú távú kapcsolat igen értékes a marketing szempontjából. Az ügyfelek 79%-a ugyanis ugyanannyira értékeli az online, mint a személyes ajánlásokat. Ha egy influencer hitelesnek és megbízhatónak számít, követői nagyobb valószínűséggel fogadják el ajánlásait. Ellenkező esetben, ha valaki mindenféle terméket reklámoz relevancia vagy minőség nélkül, ajánlásaik kevésbé lesznek sikeresek.
Az affiliate kereskedők lényegében olyan vállalkozások, akik új közönséget keresnek termékeik vagy szolgáltatásaik számára. Attól függően, milyen piacot céloznak, olyan kiadókat keresnek, akiknek közönsége érdeklődik a termékük iránt. Például, ha a céged csúcstechnológiás gamer egeret dob piacra, a divatrajongókat célozni nem hoz eredményt. Keress ismert gamereket, akik Twitch-en streamelnek, és mutasd be rajtuk keresztül az egeret azoknak, akik valóban használnák! Az affiliate kereskedők tehát affiliate partnereikkel együttműködve eljutnak egy speciális célközönséghez, így hirdetéseiket közvetlenül a potenciális vásárlóknak irányíthatják, ami végső soron több eladást eredményez.
A folyamat egyszerű: egy vállalkozás megkeresi a kiadót, hogy reklámozza a termékét. Az affiliate programon keresztül a kiadó affiliate linkeket kap, amelyeket közösségi posztjaiban elhelyezhet. Sokszor a potenciális vásárlók kedvezményt vagy promóciós ajánlatot is kapnak a link használatával. Míg a legtöbb vállalkozás célja az eladás, mások inkább e-mail feliratkozást vagy űrlapkitöltést szeretnének. Az affiliate linkekbe ágyazott kód segítségével minden eladás vagy művelet visszakövethető, így pontosan látszik, melyik kiadó felelt az adott konverzióért. Az affiliate program pedig mutatja az összes kampány aktivitását, analitikákat és elköteleződési arányokat is. A jutalékmodell függvényében a kiadó százalékot vagy fix összeget kap minden eladásból vagy műveletből.
Az affiliate marketing nagyszerű módja annak, hogy figyelmet teremts vállalkozásod körül és elérj egy olyan közönséget, amely egyébként szétszórt lenne. Az USA-ban például a kereskedők 40%-ánál az affiliate programok jelentik a legfontosabb ügyfélszerzési modellt. Az affiliate kiadók forgalmat terelnek vállalkozásod felé, ahol a látogatók belépnek az értékesítési tölcsérbe.
Az értékesítési tölcsér egy olyan marketingmodell, amely kiemeli azokat a főbb pontokat, amelyeken a vásárló végighalad vásárlási útján. A tölcsér elején a potenciális ügyfelek csupán tudatában vannak, hogy problémájukra a te terméked lehet a megoldás. Ezen a ponton a vállalkozásnak kell támogatnia őket a vásárlási folyamat során. A tölcsér minden szintjén más-más marketingmódszer és információ szükséges ahhoz, hogy az ügyfél továbbhaladjon.
Fontos szem előtt tartani, hogy a karizmatikus affiliate partnerek nagy figyelmet generálnak a termékeid körül, ami organikus keresési forgalmat növel. Minél többen hallanak rólad, annál nagyobb lesz a keresési volumen. Ha egy új közönség már konkrét keresési szándékkal rendelkezik (például a te termékedre vagy vállalkozásodra keres), a tartalom optimalizálása biztos módja annak, hogy megtartsd a potenciális ügyfelek figyelmét! Ha többféle tartalmat használsz, például interaktív vagy vizuális tartalmat, bővítheted promócióid elérését és felkeltheted az érdeklődést. Kulcsszavak, belső linkek és más SEO-barát elemek hozzáadásával tovább javíthatod tartalomoptimalizálási technikáidat, erősítheted terméked imázsát, és növelheted a látogatók megtartását is!
Itt tehát egy olyan marketingmodell, amely mindhárom félnek előnyös: A kereskedők elérnek egy márka új és célzott közönségét, akik valószínűleg minőségi érdeklődők; Az affiliate marketingesek termékértékeléseket kínálnak kedvezményes affiliate linkekkel a közönségüknek, ezzel eladást generálnak és végső soron pénzt keresnek affiliate marketinggel ; Végül pedig a vásárlók új, számukra érdekes affiliate termékekhez jutnak. Mivel minden résztvevő számára előnyös, az affiliate marketing óriási növekedést mutatott az elmúlt években, és nem is lassul. Jelenleg a világpiacon az affiliate marketing iparág már meghaladta a 12 milliárd dollárt. Tény, hogy a vállalkozások 81%-a használ affiliate marketinget, ami jól mutatja, mennyire elfoglalta helyét a modern marketingtervekben.
Olyan nagyvállalatok, mint az Etsy, az Amazon, a Groupon, a Booking.com vagy a Bolt mind aktívan futtatnak affiliate kampányokat, jó ajánlatokat kínálnak az embereknek, és cserébe jutalékot kapnak. Bár ezek nagyobb cégek, a kisebb vállalkozások is hasonlóan profitálnak ezekből a marketingkampányokból. A Covid-19 járvány okozta változások miatt sokan kezdtek tartalomkészítésbe és digitális marketingbe, mivel ez jövedelmezőbbé vált, és lehetőséget adott arra, hogy szenvedélyüknek éljenek. A globális online vásárlás 2020-ban 16 milliárdról 22 milliárd dollárra nőtt. Az online vásárlás növekedésével az affiliate marketing is végleg bebetonozta helyét a digitális marketing világában. 2021-ben az EU internetfelhasználóinak 74%-a vásárolt online, és az affiliate forgalom kb. 50%-a mobileszközökről érkezett. Ez, valamint az online értékesítés robbanásszerű növekedése jól mutatja, miért érdemes ezt a marketingformát választania a vállalkozásoknak.
Egy ideális marketingstratégia kidolgozásakor kulcsfontosságú az összes hatékony elem azonosítása, különösen, ha azok optimalizálása a cél. Most, hogy áttekintettük, miért hasznos az affiliate marketing az ismertség, a márkaépítés és a műveletek generálása szempontjából, nézzük meg, miért fontos a tartalomoptimalizálás is a marketingstratégiádban.
Miután annyi energiát fektettél vállalkozásod és márkád felépítésébe, az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy láthatatlan maradj! A kutatások szerint a felhasználók 75%-a soha nem nézi meg a keresési eredmények első oldalán túli találatokat. Joggal feltételezhetjük, hogy minden marketingcél a láthatóság irányába mutat. Ha optimalizálod tartalmad, növeled megjelenésed a keresőkben, így több potenciális ügyfél láthat. Kíváncsi vagy, hol állsz a rangsorban? Használj tartalomoptimalizáló eszközt, és nézd meg tartalmad minőségi értékelését, ami gyakorlatilag azt mutatja, mennyire van optimalizálva SEO szempontból. Ez az érték szorosan összefügg SEO helyezéseddel: minél magasabb, annál jobb helyre kerülhetsz az organikus keresésekben.
A helyezés növelésének egyik módja az LSI kulcsszavak (latens szemantikai indexelés) használata, vagyis a márkádhoz vagy piacodhoz kapcsolódó legrelevánsabb, kontextuális kulcsszavak beépítése. Ha ezekre is figyelsz, mélyebb, versenytársaidnál is erősebb tartalmat hozhatsz létre. A Google Trends API használatával fontos adatokat szerezhetsz a népszerűségi trendekről és kulcsszavakról, hogy tudd, mi az, amit mindenképp érdemes beillesztened a tartalmadba. A csúcspozíció elérése reflektorfénybe helyez, és garantálja a nagyobb organikus forgalmat.
Márkád képének formálásával erős, megkülönböztethető identitást építesz, amit az emberek felismernek. Ez sokkal többet jelent, mint egy ismerős logó. Azt is jelenti, hogy tisztázod, hogyan látják és érzékelik márkádat mások a versenytársakhoz képest. Például a vitaminos víz márkák a frissesség, egészség és vitalitás témája köré épülnek. Ha marketinged ezek köré a témák köré szervezed, idővel a közönség a frissességet és vitalitást fogja társítani a márkához. A márkaépítés javításával közelebb kerülhetsz saját márkavíziódhoz, betarthatod ígéreteidet, és végső soron kialakíthatod vállalkozásod képét a vevők fejében.
A tartalom optimalizálásával lehetőséged van személyre szabni az információkat a vásárlók számára az értékesítési tölcsér minden szakaszában. Az út során a vásárló más-más kérdésekkel, igényekkel és kételyekkel szembesül. Ismerd meg ezeket, és hozz létre informatív, hasznos tartalmat! Törekedj csúcshelyezésekre a tölcsér bármely szintjén, mert ez azt mutatja, hogy érted az ügyfél igényeit, és csökkenti annak esélyét, hogy máshol keresgéljen.
Fontos észben tartani, hogy nem csak az írott tartalomnak kell vonzónak lennie a közönség számára, hanem a vizuális tartalomnak is! A weboldal kinézetének javításával kiemelheted a fontosabb tartalmakat. Az elrendezés, a címsorok betűtípusa és a tartalom elhelyezése mind lényegesek egy tiszta, vonzó kép kialakításához. Ha a szöveg túl kicsi, nehezen található vagy olvashatatlan a betűtípus vagy a háttér miatt, az megakadályozza az információ átadását. Tartsd egyszerűen, tisztán és stílusosan! Használj különböző tartalomtípusokat, például interaktív hirdetéseket vagy infografikákat, hogy a felhasználói élményt optimalizáld. Fontos, hogy eredeti, gyorsan betöltődő képeket használj.
A statisztikák szerint a visszafordulási arány 9%-kal nő azon oldalakon, amelyek betöltése 2 másodpercnél tovább tart, és 35%-kal, ha 5 másodpercig tart. Ezért a különféle vizuális tartalmak – grafikonok, képernyőképek, videók – mind javítják az oldal esztétikáját, sokkal jobban, mint egy szövegfal. Senki sem akar „horgászni” az információ után, optimalizáld a tartalmat, és tálald áttekinthetően, hogy könnyen emészthető legyen!
A forgalom növelése közös cél minden marketingszakember számára, hiszen az azt jelzi, hányan keresik fel és lépnek kapcsolatba márkáddal. Minél több a forgalom, annál nagyobb eséllyel lesz valakiből vevő. A Google kereső első helyének megvásárlása több megtekintést hozhat, de nem garantálja, hogy ezekből lesznek is ügyfelek. Valójában a weboldal forgalmának 53%-a organikus keresésből származik. Itt minden az organikus forgalomról szól, és a tartalom megfelelő optimalizálásával akár egy egyszerű keresésből érkező látogatóból is ügyfelet faraghatsz.
Vállalkozásod márkaépítése, valamint a Google helyezésekre való optimalizálás egyaránt hatékony módszer, amely kiegészíti affiliate marketing és tartalommarketing erőfeszítéseidet. Ha több affiliate marketing kampányod fut, hasznos analitikákat és SEO-eszközöket használni, hogy vállalkozásod már az első pillantásra látható legyen. Ha kényelmesen elérhető vagy, az komoly előny, és minél kevesebb lépés kell ahhoz, hogy megtaláljanak, annál valószínűbb, hogy tovább is maradnak.
Ahol több forgalom van, ott több a bevétel is! Ha felülmúlod a versenytársakat a helyezésekben, kedvezőbb helyre kerülsz a potenciális ügyfelek számára. Az első helyen megjelenő hirdetés jelentősen növeli az átkattintási arányt (CTR). Egy friss tanulmány szerint a Google első találata átlagosan 43%-os CTR-t ér el. Amikor affiliate marketing kampányokat futtatsz, növeled a márkaismertséget, és ezzel együtt több organikus forgalmat is szerzel. Ezek az érdeklődők gyakran magas minőségű leadek, vagyis a termékedhez kapcsolódó igényekkel érkeznek, és nagyobb eséllyel lesznek ügyfelek. A minőségi érdeklődők több konverziót eredményeznek, ami végső soron a cél. Ha a tartalom- és marketingstratégiát összehangolod, biztosan növelheted befektetésed megtérülését (ROI). A SEO-taktikák javítása akár 14%-os ROI-növekedést is hozhat, míg a hagyományos marketingnél ez csak 1,7%.
A digitális marketingben nem kérdés, mennyire fontos a tartalomoptimalizálás. Most, hogy átnéztük, miért kulcsfontosságú, nézzük meg, hogyan lehet alkalmazni. Rengeteg technika érhető el a tartalomoptimalizálás javítására, de honnan is induljunk? Íme hét hasznos tipp, amelyek segítenek sikeres stratégiát építeni:
Bár a „kulcsszó” kifejezést gyakran emlegetik a SEO stratégiáknál , nem ez az egyetlen tényező, amely a keresőhelyezést befolyásolja. Sőt, a túlzásba vitt kulcsszóhasználat vissza is üthet, hiszen a Google felismeri, ha a tartalom csak kulcsszóoptimalizálás miatt született, és ha valami természetesen hangzik. Gondolj csak bele! Amíg ezen elmélkedsz, érdemes átgondolni a marketing prioritásokat. A kulcsszavak túlzsúfolása azt jelenti, hogy a tartalmat túl sok releváns kulcsszóval és számmal töltöd fel, hogy manipuláld a helyezést a keresőben.
Ha már unod olvasni a „kulcsszóhalmozás” szót, akkor a lényeg átment. SEO-optimalizáláskor mindig írj először embereknek, csak utána a keresőnek! Az informatív, friss, természetes hangzású tartalom sokkal magasabb helyre kerül, mint a nehezen olvasható szöveg. Sok más módszer is van, amellyel növelheted a helyezésed, például:
Ez persze nem azt jelenti, hogy el kell engedned a kulcsszóstratégiát – sőt, épp ellenkezőleg. Finomítsd a célkulcsszavakat, és illeszd őket természetesen a tartalomba, hogy ne nyomják el az üzenetet vagy az információt.
A tartalomoptimalizálásnál a SEO-ra való odafigyelés elengedhetetlen. Lehet csodás a tartalmad, de ha láthatatlan vagy a Google-keresésben, akkor mintha nem is léteznél! Ne aggódj, számos módja van a helyezés javításának. Először nézzük meg a SEO fő elemeit, mert mindegyik létfontosságú egy sikeres SEO stratégia szempontjából.
SEO elemek: On-Page SEO vs Off-Page SEO
On-Page SEO: Ide tartoznak a tartalomhoz kapcsolódó elemek és a technikai tényezők is. Tartalmi elemek például a megfelelő title tag, meta leírás és long-tail kulcsszavak használata. (Egyébként a long-tail kulcsszavak — vagyis több szóból álló kifejezések — 3-5-ször magasabb CTR-t eredményeznek, mint az általános szavak.) Az on-page SEO része a szöveges és vizuális tartalom minőség-ellenőrzése is. A technikai oldalon fontos a belső linkelés, oldal navigációja és általános teljesítménye. Az optimalizált tartalom és kiváló felhasználói élmény plusz pont a keresőknek! A statisztikák szerint a marketingvezetők 57%-a tartja az on-page tartalomfejlesztést a leghatékonyabb SEO-taktikának.
Off-Page SEO: Ahogy a neve is mutatja, ezek a weboldalon kívüli tevékenységek. A bejövő linkek (backlinkek) növelik az oldal hitelességét, ami javítja a helyezést. Minél több backlink, annál értékesebb az oldalad. Az off-page SEO példái: közösségi média marketing, vendégblogolás, márkaépítés. Ha megváltozott a weboldalad, de még vannak régi, nem létező oldalra mutató backlinkek, irányítsd át őket a megfelelő helyre.
SEO gyakorlatok: White Hat SEO vs Black Hat SEO
White Hat SEO: Ezek a „jófiú” SEO technikák, amelyek betartják a szabályokat (Google Webmaster Guidelines) és etikus, tisztességes módszereket alkalmaznak. Példák: megfelelő belső linkelés, minőségi tartalom közzététele, a felhasználói élmény javítása a tartalomoptimalizálás érdekében. A white hat SEO rendszerint hosszú távú stratégiát jelent, mivel a próbálkozás, tesztelés, kutatás mind időbe telik, és csak később hoz eredményt.
Black Hat SEO: Ezzel szemben ezek a „rosszfiú” SEO technikák (ítélet nélkül), amelyek etikátlan módszerekkel próbálnak gyors helyezésjavulást elérni. Ilyen például a linkmanipuláció, kulcsszóhalmozás vagy irreleváns backlinkek használata. A felhasználói élmény itt nem elsődleges, gyakran spam jellegű elemeket is tartalmaznak a gyors forgalomnövelés érdekében. Ahogy sejted, a black hat SEO hosszú távon nem fenntartható, előbb-utóbb büntetés vagy kitiltás járhat érte.
Ha sok kutatást és energiát fektetsz a SEO technikákba, megtarthatod a tiszta, etikus stratégiát, és fokozatosan, tartósan növelheted helyezéseidet. Érdemes mind az on-page, mind az off-page SEO-t fejleszteni, hogy stabil alapot építs a rangsorban.
Egy másik fontos elem, ami befolyásolja a Google helyezésed, a belső linkek. A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek a saját oldaladon belül más pontokra vezetnek, míg a külső linkek más weboldalra mutatnak. Mindkettő fontos, de a belső linkelés teljesen a te kezedben van – használd ki!
A sok linket (belső és külső egyaránt) tartalmazó tartalom sokkal magasabb helyezést ér el a Google-ben, ami több organikus forgalmat hoz. Minél több link van, annál jobban tudja a Google értelmezni és indexelni az oldalakat. Így szerez weboldalad „page authority”-t, vagyis minél nagyobb egy oldal hitelessége az adott témában, annál jobb SEO helyezése lesz. Ha egy fontos oldalról belső linket helyezel el egy másik oldalra, az is növeli a „page authority”-t. Linképítő eszközökkel elemezheted, mely oldalaid a legerősebbek, és ezekről érdemes belső linkeket elhelyezni a forgalmat igény
A tartalomoptimalizálás során a tartalom elemeit fejlesztjük annak érdekében, hogy jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján.
A tartalomoptimalizálás azért fontos, mert segít elérni a legjobb helyezéseket, ami növeli az organikus forgalmat, és végső soron magasabb bevételt eredményez.
A tartalomoptimalizálás láthatóbbá teszi vállalkozásodat a keresési eredményekben, minőségi érdeklődőket hoz, növeli az átkattintási arányt, és végső soron magasabb konverziós arányt eredményez.
Versenytársak elemzése, belső linkek építése, SEO tartalom minőségének javítása, valamint rich snippetek beállítása mind olyan technikák, amelyek javíthatják a tartalomoptimalizálást.
Az on-page SEO a tartalomhoz kapcsolódó elemeket (kulcsszavak, vizuális tartalom), valamint a technikai szempontokat (oldal teljesítménye és belső linkelés) foglalja magában. Az off-page SEO magában foglalja a bejövő linkek növelését más oldalakról, az oldal hitelességének növelését és a hibás linkek javítását.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Maximalizáld digitális marketinged sikerét és affiliate bevételedet bevált tartalomoptimalizálási stratégiákkal és erőteljes affiliate eszközökkel.
A keresőoptimalizálás (SEO) egy weboldal fejlesztésének folyamata annak érdekében, hogy javuljon a láthatósága a keresőmotorok találati listáiban, növelve ezzel...
A marketingesek 82%-a úgy érzi, hogy az SEO ma még hatékonyabb, mint korábban. Ugyanakkor egy jó stratégia kidolgozása is egyre nehezebbé válik.
Fedezd fel, miért érdemes integrálni a tartalommarketinget és az affiliate marketinget, és válassz hatékony stratégiát a tartalmad fejlesztésére.