–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

How to succeed in affiliate marketing
  • Akadémia
  • Hogyan lehet sikeres az affiliate marketingben

Hogyan lehet sikeres az affiliate marketingben

Az internet egy hatalmas világ, tele lehetőségekkel. Egyes vállalkozások úgy tudnak pénzt keresni, ha nagyon keveset tesznek, míg mások nehezen indulnak el. A 2022-es kezdőknek szóló affiliate marketing azonban jó úton haladhat a siker felé.

Az affiliate marketing lehetővé teszi az egyének számára, hogy profitáljanak a termékek és szolgáltatások értékesítéséből anélkül, hogy előzetesen pénzt kellene költeniük. A kiadó egyszerűen reklámozza a termékeket a közönsége körében, és bevételrészesedést szerez, amikor vásárol valamit az adott affiliate vállalkozás linkjein keresztül.

Ez lett az egyik legnépszerűbb marketing módszer az új bloggerek vagy online vállalkozók (vagy akár már bejáratott cégtulajdonosok) számára, akik olyan egyszerű indulási stratégiákat keresnek, amelyek segítségével gyorsan növelhetik bevételeiket. A nagyszerű jutalékok, az alacsony versenyárak, és nincs szükség saját termékekre vagy szolgáltatásokra, az affiliate marketing gyakorlatilag mindenki számára tökéletes – akár teljes munkaidőben, akár mellékesként.

Ma végigvezetjük az affiliate marketing alapjain – előnyein, megvalósítási módszerein, üzleti céljain, hasznos eszközein és bevált gyakorlatain, amelyek segítségével sikeres partner lehet.

Kapcsolja be a biztonsági övet, most kezdjük!

Hogyan működik az affiliate marketing?

Az Affiliate marketingetteljesítmény-alapú online marketingnek” is nevezik. Más szóval, Ön valaki más termékét vagy szolgáltatását reklámozza, és pénzt kap a leadek vagy eladások generálásáért.

Ahhoz, hogy partnermarketingesként sikeres lehessen, legalább két dologra van szüksége: a megfelelő közönségtől érkező forgalomra és a magas konverziót eredményező termékekre vagy szolgáltatásokra, amelyek jól fogynak.

Milyen előnyökkel jár? Plusz pénzt kereshet más emberek termékeinek reklámozásával anélkül, hogy közvetlenül az eladókkal foglalkozna. Ez a fajta vállalkozás sem igényel nagy befektetést – tényleg csak egy internetkapcsolattal rendelkező számítógépre van szüksége.

Mi a helyzet a hátrányokkal? Partnermarketingesként keményen kell dolgoznia és sok különböző terméket kell reklámoznia, hogy jó pénzt keressen. Ezen kívül sok más partner is népszerűsíti ugyanezeket a termékeket, így a linkjein keresztül történő értékesítés nagyon kompetitív lehet.

Ha többet szeretne megtudni, tekintse meg korábbi, részletes cikkünket az Affiliate marketing működéséről.

Hogyan lehet keresni az affiliate marketingből?

Beszéljünk néhány leggyakoribb módszerről, amellyel az affiliate marketinggel pénzt kereshet.

Az első és egy nagyon népszerű módszer a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése az Ön webhelyén, ahogy azt fentebb már említettük. Ez a lehetőség több munkát igényel – a látogatókat vonzó hasznos tartalom létrehozása és eladásokká alakítása időbe telik, de ez egy nagyszerű hosszú távú stratégia a hosszú távú stabil bevétel megteremtéséhez. Használhat fizetett hirdetéseket potenciális ügyfelek generálására vagy forgalom irányítására is, de ezek sem tartanak örökké, ezért folyamatos promócióra (vagyis több hirdetésért fizetni) van szükség a jó eredmények megőrzéséhez.

Egy másik lehetőség az, hogy partnerré váljon mások termékeihez – ezt akkor is megteheti, ha webhelye nem jövedelmező, vagy maga nem vezet nagy forgalmat. Meg kell találnia néhány jó ajánlatot a piacon, és jelentkeznie kell partnernek, de legalább nem áll fenn a pénz elvesztésének kockázata, amelyet egyébként előzetesen be kellene fektetnie.

Miért jobb az affiliate marketing, mint a blogok egyéb bevételszerzési módja?

#1 Az affiliate marketing szilárd passzív bevételi forrás

Az affiliate marketing arról szól, hogy forgalmat irányítsunk egy vállalkozás termékeire vagy szolgáltatásaira, és kapjanak pénzt, ha az emberek vásárolnak tőlük valamit. Ez lehetővé teszi, hogy egy partner pénzt keressen az eladásokból anélkül, hogy saját terméke lenne. És ellentétben azzal, hogy egyszerűen eladja saját termékét vagy befektet egy meglévő üzleti modellbe, hogy ezzel pénzt keressen, az affiliate marketingnek valójában kevés belépési korlátja van.

Az affiliate marketing nem csak egyszeri kereső, hanem inkább egy szilárd passzív bevételi forrás.

Az ember hetente csak néhány órát tölt vele, és még mindig pénzt kereshet.

Az affiliate marketing megkönnyíti az üzletek bővítését is:

Ha Ön olyan társult marketingszakember, aki minden hónapban konzisztens eladásokat kap a forgalmi forrásaiból, akkor az emberek biztosan pénzt költenek arra, amit Ön reklámoz – miért ne reklámozhatna még többet?

#2 Ez az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy bevételt szerezzen egy blogból anélkül, hogy tartalmat kellene írnia

Ez egy olyan lehetőség, amelyet nem engedhet meg magának.

Az affiliate marketing emellett az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy a blogból bevételt szerezzen anélkül, hogy tartalmat kellene írnia. Ez egy teljesen új világot nyit a bloggerek és online vállalkozók számára, akik nem írók, vagy nem akarják az idejüket sok tartalom létrehozásával tölteni. Mondanunk sem kell, hogy a tartalom létrehozása gyakran a legproblémásabb szempont a bloggerek számára, és ez ronthatja vagy megzavarhatja blogjaik sikerét.

Az affiliate marketing egyik legnagyobb előnye, hogy még akkor is bevételre tehet szert, ha a blogjának nincs nagy forgalma. Valójában mindaddig, amíg megoldja a közönség fájdalmait, és tudja, hogyan kell magát hatékonyan marketingelni, addig bárki pénzt kereshet a blogjában végzett affiliate marketingtevékenységekkel.

#3 Nem kell előre beruháznia semmibe – csak egy weboldalra és egy linkre van szüksége.

Más üzleti lehetőségekkel ellentétben az affiliate marketing nagyjából ingyenes az Ön számára.

Csak egy webhelyre és egy linkre van szükség, amely visszavezeti az Ön által hirdetett termékre vagy szolgáltatásra. És mi a legjobb része az affiliate marketingnek? Még csak előre sem kell beruháznia semmibe: nincs saját terméke vagy szolgáltatása, nincs marketing költségvetése, nincs személyzete stb.

Mindössze annyit kell tennie, hogy regisztrál egy társult hálózatra, és elkezd jutalékot keresni bármiért, amit reklámozni szeretne. Az egyetlen dolog, amire az affiliate marketingnek szüksége van, az az, hogy meg tudja oldani a közönség problémáit.

Ez tökéletes lehetőséget kínál azoknak a bloggereknek és online vállalkozóknak, akiknek nincs reklámozható márkájuk vagy termékük, hogy 2022-ben bevételre tegyenek szert tartalmaikból.

#4 Rengeteg affiliate program létezik a bloggerek számára, így könnyű megtalálni az igényeinek megfelelőt

Egy másik ok, amiért az affiliate marketing olyan népszerű a bloggerek és az online vállalkozók körében? Számos program közül választhat, amelyek segítenek az indulásban, így egyszerűen megtalálhatja azt, amelyik jól illik az Önt érdeklő témákhoz.

Például, ha van egy blogja vagy weboldala a divatról, akkor valószínűleg több száz vállalat hajlandó legmagasabb jutalékot fizetni az elküldött forgalomért. Cserébe csak egy őszinte áttekintést kérnek az általuk kínált termékekről vagy szolgáltatásokról, kötöttségek nélkül. Ez alapvetően ingyenes pénznek felel meg az affiliate marketingesek számára, akik már tudják, hogyan lehet hatékonyan értékesítést generálni a tartalomból, mivel passzív bevételre tehet szert egyszerűen szponzorált bejegyzések írásával (vagy akár valami másra való hivatkozással).

Csatlakozhat társult hálózatokhoz, vagy ellenőrizheti, hogy egy márka, amellyel szeretne közvetlenül együttműködni, kínál-e saját affiliate programot.

#5 Nem korlátozza, hogy milyen típusú termékeket reklámozhat – bármelyik megteszi, amíg van jutalék potenciálja

Az egyik legjobb dolog az affiliate marketingben, hogy nem korlátozza, hogy milyen típusú termékeket vagy szolgáltatásokat választhat reklámozására. Mindaddig, amíg valaki hajlandó lenne fizetni, addig valószínűleg már vannak olyan cégek, amelyek hajlandóak jutalékot fizetni affiliate programokon keresztül termékeik vagy szolgáltatásaik reklámozásáért.

Például nem probléma, ha blogot vezetsz a golfról. Valószínűleg több márka is boldogan fizet jutalékot a webhelyükre mutató hivatkozásokért és a forgalomért cserébe. Nem számít, hogy ruhákat, kiegészítőket, élelmiszereket, vagy akár digitális letöltéseket, például e-könyveket árulnak – csak az számít, hogy az emberek hajlandók pénzt költeni a reklámozni kívánt termékekre.

#6 Nincs szükség semmilyen korábbi tapasztalatra, készségekre vagy arra, hogy állandóan online legyen ahhoz, hogy sikeres legyen az affiliate marketingben

Az affiliate marketing olyan bloggerek számára is tökéletes, akik bevételt szeretnének keresni tartalmaikkal, de nem akarják, hogy egész nap blogot kelljen vezetniük.

A blogírással ellentétben az affiliate marketing nem követeli meg, hogy bármikor online legyen, vagy minden nap új cikkeket tegyen közzé webhelyén. Egyszerűen arról van szó, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat reklámoznak, amelyek már léteznek anélkül, hogy meglévő készségekre lenne szükség. Csak az számít, hogy elég jól tudjon írni ahhoz, hogy az emberek valóban el akarják olvasni, amit a webhelyén (vagy bárhol, ahol reklámoz) tesz közzé. Mindaddig, amíg a közönség bízik abban, amit mond, a jutalékok hamarosan elkezdenek befolyni.

Egy másik ok, amiért az affiliate marketing tökéletes választás azoknak a bloggereknek, akik pénzt szeretnének keresni az interneten, de nem eléggé hozzáértőek ahhoz, hogy lépést tartsanak a blogírási trendekkel? Nem is kell semmilyen korábbi tapasztalat vagy készség ahhoz, hogy sikeres legyen. Határozottan ez az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy bevételt generáljon blogjából, webhelyéből és/vagy közösségi média csatornáiból, különösen akkor, ha jól tud olyan kreatív ötletekkel előállni, amelyek megoldják az emberek problémáit (és hajlandó keményen dolgozni a termékek reklámozásán).

Akár részmunkaidőben is mindent megtehet, miközben napközben más munkán is dolgozik, így gyakorlatilag nincs korlát a keresetének!

Affiliate marketing kontra más típusú bevételszerzés

Az affiliate marketing és más bevételszerzési módok (például szalaghirdetések vagy e-mailes marketing) összehasonlítása olyan, mint az alma és a narancs összehasonlítása – mindegyik nagyszerű a maga egyedi módján, de nem teljesen ugyanúgy működik.

Affiliate marketing kontra e-mail marketing

Az affiliate marketing nagyon hasonlít az e-mail marketinghez, ha az értékesítési folyamatról van szó, de van néhány lényeges különbség, amelyek elválasztják a két módszert. Az affiliate marketing a már létező termékek és szolgáltatások népszerűsítését jelenti, hogy az erőfeszítéseiből jutalékot generáljon ahelyett, hogy saját maga készítene ajánlatokat és irányítaná az embereket.

Ezzel szemben az e-mail marketing közvetlen hozzáférést biztosít a meglévő ügyfelekhez a beérkező leveleiken keresztül, de a partnereknek nincs befolyásuk arra, hogy mit reklámoznak vagy milyen típusú tartalmat küldenek. Ezért előnyben részesíthető az affiliate marketing, mivel ez inkább idő és erőfeszítés befektetése olyasvalamibe, amit Ön ismer, és ami iránt erős érdeklődést mutat.

Affiliate marketing vs banner hirdetések

A banner hirdetések nagyszerű módja a termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésének, de az egyik legrosszabb módszer a blogok vagy webhelyek bevételszerzésére, különösen akkor, ha csak néhány hűséges olvasója van.

Például izgatott lehet, amikor először beállít egy hirdetési kampányt, és úgy tűnik, hogy a forgalom már megindul. Az igazság azonban az, hogy ezeknek a kattintásoknak a többsége üres lesz (ami azt jelenti, hogy valószínűleg robotok vagy olyan emberek hajtották végre, akiket nem érdekli, hogy miről szól az ajánlata), és aligha válik belőlük tényleges értékesítés.

Míg az affiliate marketing hozzáférést biztosít a célközönséghez, mivel az emberek már kifejezték érdeklődésüket az iránt, amire kattintanak, és ennek eredményeként valamilyen üzenetet vagy tartalmat várnak, amely segít megoldani problémáikat.

Affiliate marketing vs összehasonlító oldalak

Az affiliate marketingnek semmi köze nincs az összehasonlító oldalakhoz, mivel egyszerűen a már létező termékek és szolgáltatások népszerűsítéséről szól, hogy bevételt termeljen.

Az előbbi nagyszerű módja annak, hogy egyszerre több ajánlatot mutasson be, mivel az affiliate marketingszakemberek nincsenek korlátozva abban, hogy mit reklámozhatnak, vagy hány különböző helyen jelenhetnek meg a linkjeik, így ez az egyik legegyszerűbb módja a bevételszerzésnek egy meglévő blogból vagy webhelyből.

Az összehasonlító webhelyek azonban általában időt igényelnek az elérhető ajánlatok keresésére, amelyek illenek a piaci résbe. Ezután ezeket az ajánlatokat is ugyanott kell bemutatni, vagyis egymás mellett, ahol közvetlenül össze tudja hasonlítani azokat az olvasó, aki a számára legmegfelelőbb lehetőséget kívánja kiválasztani.

Affiliate marketing vs szponzorált posztok

Ez a két stratégia nem ugyanaz – a szponzorált bejegyzés egy cikk vagy videó, amelyet Ön hoz létre, de valaki más fizet azért, hogy közzétegye a webhelyén (vagy csatornáján). Ez egy nagyszerű módja a termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésének, miközben értékes értéket ad azoknak, akik már kifejezték érdeklődésüket az általuk hirdetett termékek iránt, emellett plusz pénzt is generálhat anélkül, hogy sok munkát igényelne.

Másrészt az affiliate marketing magában foglalja a blogbejegyzések és videók létrehozását más cégek által kínált termékekről és szolgáltatásokról. Mint ilyen, alapos kutatást igényel a különböző ajánlatok között, mielőtt kiválasztaná azt, amelyik a legjobban illik a közönség szükségleteihez, mert nincs helye a tévedéseknek, amikor a forgalmat az értékesítő cég felé irányítják, sem olyan tartalmak írásakor, amelyek nem csak értékes, de ahhoz is kapcsolódik, hogy az emberek mire fognak kattintani. Bár előfordulhat, hogy harmadik felek nem fizetnek Önnek az ilyen promóciós bejegyzésekért, Ön ennél jobbat kap – jutalékot.

Az affiliate marketing ezért jövedelmezőbb lehet, mivel ismétlődő jutalékot kereshet, amely néhányszor nagyobb lehet, mint egy szponzorált bejegyzés közzétételéért kapott egyszeri díj.

Affiliate marketing vs fizetett értékelések

A fizetett vélemények és az affiliate marketing két teljesen különböző dolog – az egyiket promóciós eszközként használják, míg a másikat a marketingesek hozzáférést biztosítanak a potenciális ügyfelekhez, cserébe jó minőségű és meggyőző tartalom írásáért vagy létrehozásáért.

A fizetett értékelések magukban foglalják a termékek vagy szolgáltatások megtalálását, amelyekről úgy gondolja, hogy a közönség számára hasznot húznának, majd részletes cikkeket írnak vagy videókat készítenek róluk, miután megkapták a termék speciális példányát vagy a pénzt a vásárlásért, kötelezettségvállalás nélkül. Ez órákig is eltarthat attól függően, hogy mennyi kutatást kell végezni, és mit kell elmondani az áttekintésben – végső soron arról van szó, hogy meggyőzze olvasóit arról, hogy törődjenek azzal, és vásároljanak bármilyen terméket vagy szolgáltatást, amelyről ír vagy beszél.

Össze lehet kapcsolni az affiliate marketinget más marketing tevékenységekkel?

Az affiliate marketing tökéletes összhangban és szinergiában működhet más típusú bevételszerzéssel.

Például, ha már bevételhez jut a webhelyén a hirdetések elhelyezésével, akkor az affiliate marketing segítségével még tovább növelheti ezeket a bevételeket.

Másrészt vannak olyan bloggerek, akiknek egyáltalán nincs saját oldaluk, de szeretnének keresni az interneten. Ha ez a helyzet, de még soha nem próbált bevételt szerezni egy bloggal, akkor ez határozottan jobb megoldás, mint a fizetett bejegyzések vagy szalaghirdetések. Nem kell időt és pénzt költenie olyan tartalom létrehozására, amely esetleg nem is visszhangzik közönségével, miközben értékes képernyőterületet pazarol a hirdetésekre. Ehelyett csatlakozhat egy affiliate programhoz és gyorsabban és könnyebben szerezhet folyamatos jutalékot.

Példák affiliate marketinget használó vállalkozásokra

Világszerte sok cég támaszkodik az affiliate marketingre, hogy extra forgalmat, kamatot és bevételt generáljon. Tudja, hogy mely cégek alkalmazzák széles körben az affiliate marketinget?

#1 Marketplaces

Az Amazon, az eBay és más hasonló piacterek tele vannak affiliate marketing szakemberekkel, akiknek az a dolguk, hogy megtalálják a legjobb ajánlatokat minden platformon. Az egyetlen különbség a piactérrel kapcsolatban álló „affiliate” és az affiliate nélküli többi vállalkozás között az, hogy az előbbi megegyezett azzal a platformmal, mielőtt közzétenne valamit, amit talált a webhelyén vagy a YouTube-csatornáján. Az ilyen típusú partnerek úgy is kaphatnak fizetést, hogy más webhelyeken található cikkekben hivatkoznak bizonyos cikkekre, ami minden érintett számára megnövekedett konverziót jelent.

Sok ezer ember értékesít termékeket online, akik nagymértékben támaszkodnak a piaci platformokra annak érdekében, hogy több cuccot adjanak el. Tudnia kell, hogy az egyetlen ok, amiért ezt teszik, az az, hogy pénzt keressenek, és ha tud segíteni nekik ebben, akkor az erőfeszítéseiért is fizetnek. Ez a fajta affiliate marketing sem túl megerőltető: csak regisztráljon egy piactérre, keressen olyan termékeket, amelyek kapcsolódnak ahhoz, amiről már beszélt a blogjában, és kezdjen el keresni.

Példák: Etsy, Amazon, eBay

#2 eCommerce oldalak

Nemcsak a nagy piacterek fektetnek be az affiliate marketingbe, hanem az egyes e-kereskedelmi vállalkozások is gyakran úgy döntenek, hogy ezt az utat választják.

Ha tudja, mit keres a közönsége, nem túl nehéz pénzt keresni azzal, hogy olyan termékekről vagy szolgáltatásokról mesél nekik, amelyek érdekelhetik őket. Sok ilyen cég kuponokat és egyéb ösztönzőket is biztosít, ha ajánlja üzletüket,. vagy terméküket, és ezek biztosan szép kis “bónusz” kifizetésekké válhatnak.

Ha kisebb blogot vagy webhelyet üzemeltet, rengeteg e-kereskedelmi vállalat fizet, hogy írjon a termékeiről. Ugyanez igaz, ha maguk is használnak affiliate marketinget, így könnyen találhatnak olyan embereket, akik tudják, miről beszélnek, amikor a termékek vagy szolgáltatások online értékesítéséről van szó.

Az e-kereskedelmi vállalkozások mindig keresik a módot arra, hogy több ügyfelet vonzanak magukhoz, ami azt jelenti, hogy általában hajlandóak fizetni bárkinek, aki ebben segíthet nekik. Mindössze annyit kell tennie, hogy keressen egy e-kereskedelmi webhelyet, regisztráljon partnerként (vagy közvetlenül üzenetet küldjön nekik, hogy megkérdezze, van-e ilyen programjuk), és elkezd írni a termékeikről, hogy jutalékot kapjon az értékesítésből.

Példák: Yves Rocher, Everything5Pounds

#3 Hosting oldalak

Ha Ön blogger vagy webhelytulajdonos, jó eséllyel hallott már a hosting szolgáltatásokról. Ezek olyan cégek, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy saját weboldalakat indítsanak, függetlenül a típustól (pl. vállalkozások, blogok). Az egyik dolog, amit sok hosting webhely tesz, az az, hogy affiliate programokat kínál mindenki számára, aki potenciális ügyfeleket ajánl hozzájuk.

Nagyon egyszerű olyan blog hosting céget találni, amely fizet a partnereknek: csak keressen olyan cégeket, amelyek affiliate programokat kínálnak, regisztráljon partnerként, és kezdje el reklámozni szolgáltatásaikat. Ha az ilyen típusú cégek valamelyikéhez szeretne bejelentkezni, akkor fontos, hogy már egy ideje működjenek, és megbízhatóak legyenek, különben problémákba ütközhet az affiliate vállalati kifizetések fogadása során.

Mivel manapság nagyon sok ember üzemeltet saját webhelyet, nem túl nehéz pénzt keresni a bloggerek és webhely-tulajdonosok tárhelyszolgáltatásának népszerűsítésével. Ez egy olyan terület is, ahol igazán kitűnhet a versenytársak közül, mert mennyire népszerű ez a módszer a blogoló közösségen belül.

Példák: GoDaddy, Bluehost, Hostgator

#4 SaaS vállalkozások és eszközök

Egy másik, manapság rendkívül elterjedt affiliate programtípus a SaaS-vállalkozások által üzemeltetett programok.

Ha van egy webhelye vagy más platformja, ahol az emberek több információt találhatnak az Ön tevékenységeiről, akkor meglehetősen egyszerű, ha különféle online eszközök és szolgáltatások népszerűsítésével kezdhet el pénzt keresni az erőfeszítéseiért.

A SaaS vállalkozások mindig új embereket keresnek termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítésére. Ha Ön blogger, társult marketingszakember vagy üzlettulajdonos, akkor az ilyen típusú cégek reklámozása általában meglehetősen egyszerű. Ez egyszerűen azért van, mert nagyon sok különféle eszköz és szolgáltatás érhető el az interneten, amelyek segítségével többet hozhat ki online erőfeszítéseiből.

Teljesen mindegy, hogy blogot, partnert, vagy webhely-építő eszközt reklámoz – a legfontosabb, hogy vannak olyan cégek, akik fizetni akarnak, ha szolgáltatásaik segítenek Önnek pénzt keresni. Tehát szánjon időt arra, hogy megkeresse a SaaS-vállalkozásokat a saját piaci résén, és csak ezután iratkozzon fel partnerként, hogy elkezdhessen pénzt keresni.

Példák: LiveAgent, Hootsuite, Typeform

Hogyan kezdjük el az affiliate marketinget?

#1 Döntse el, milyen típusú terméket szeretne reklámozni

Sikeréhez kulcsfontosságú, hogy megtalálja a piaci rést és megtalálja azokat a termékeket, amelyek népszerűsítésével elégedett. Az emberek nem akarnak olyan tartalmakkal foglalkozni, amelyek nem megbízhatóak vagy hihetőek, ezért ha nem hisz azokban a termékekben vagy szolgáltatásokban, amelyeket partnerként reklámoz, akkor közönsége észre fogja venni, és ez a tevékenység nem biztos, hogy olyan jövedelmező az Ön számára, mint azt remélné.

Ebből következik, hogy a legfontosabb, hogy először eldöntse, milyen típusú termékeket szeretne népszerűsíteni. Ha Ön blogger, webhelytulajdonos vagy társult marketingszakember, akkor két fő termék- vagy szolgáltatástípus létezik, amelyek segíthetik vállalkozását: a fizikai cikkek és a digitális áruk.

A fizikai termék kiválasztása gyakran sokkal könnyebb lesz a kezdők számára. Valószínűleg már van legalább egy érdeklődési területe, ezért egyszerűen válasszon valamit, ami ezekhez a témákhoz kapcsolódik.

Például, ha szereti a jógát, akkor a fitnesztanfolyamok vagy akár valami általánosabb dolog, például az egészséges snackek népszerűsítése nagyon jól fog működni az affiliate marketing számára.

Ha Ön webhelytulajdonos vagy blogger, akkor a digitális termékek a legjobb választás. Ezek közé tartozik a szoftvertől az online kurzusokig, e-könyvekig és még a webtárhely-szolgáltatásokig bármi. Ezek a tételek nemcsak relevánsak, hanem magas konverziót és alacsony visszatérítést is eredményezhetnek.

Miután eldöntötte, hogy milyen típusú terméket vagy szolgáltatást szeretne népszerűsíteni, ideje továbblépni a 2. pontra.

#2 Tudja meg, ki a tökéletes közönség

A következő lépés a tökéletes közönség megtalálása. És itt kell válaszolnia jó néhány kérdésre:

  • Hol lóg a neten?
  • Milyen más affiliate programokat használtak a múltban?
  • Kik a kedvenc bloggereik, vloggereik vagy webhelytulajdonosaik (ha fizikai terméket reklámoznak)?

Ha pontosan azonosítja a közönségét, akkor sikeresebben tudja eladni nekik az affiliate ajánlatát. Igényeik, követelményeik és elvárásaik felismerése segít leszűkíteni az ajánlatát és azt, hogy hogyan hirdetheti azt nekik. Ez segít abban, hogy az affiliate ajánlatot a lehető legjobb módon mutassa be a közönségnek, így valóban szeretnének belőle termékeket vásárolni.

Minél többet tud a közönségéről, annál könnyebb lesz azonosítani és átalakítani őket. A fent említett kérdések megválaszolása segíthet abban is, hogy eldöntse, milyen típusú termék lenne a legjobb az adott piacon.

Ha már tudja, hogy potenciális ügyfelei hol vannak jelen és aktívak, valamint, hogy valószínűleg milyen típusú üzenet vonzza őket leginkább, készen áll a következő lépésre.

#3 Keressen olyan cégeket, amelyek affiliate marketing programokat működtetnek

Most már tudja, hogy mit szeretne népszerűsíteni, és ki a célcsoportja, itt az ideje, hogy keressen néhány olyan affiliate programot, amely érdekli.

A promóciós affiliate programok megtalálása meglehetősen egyszerű – mindössze annyit kell tennie, hogy beír néhány kulcsszót a Google-be, és rászánja az időt a keresési eredmények áttekintésére.

Kipróbálhatja a kulcsszavakat:

  • affiliate program + a reklámozni kívánt termék/kategória neve
  • affiliate marketing program + a márka/szektor neve (ha több terméket/szolgáltatást szeretne reklámozni ugyanattól a cégtől/ugyanabban a szektorban)
  • népszerű vagy szűk körű affiliate programok (ki tudja, talán ihletet kap?)

Látni fogja, hogy rengeteg webhely létezik, amelyek már összeállítottak listát azokról a cégekről, amelyek népszerű affiliate marketing kampányokat folytatnak, ezért menjen és nézze meg őket is.

Ezután vegye fel a kapcsolatot egy kiválasztott céggel, és jelentkezzen a partneri közé. Néhány ilyen affiliate marketing program csak egy üzenet küldését vagy egy jelentkezési űrlap beküldését igényli, mások esetében viszont videót kell beküldenie, és el kell küldenie, vagy akár interjúsorozatra is be kell szállnia. Minden vállalatnak megvannak a saját egyedi igényei.

#4 Hozzon létre affiliate marketing stratégiát saját tevékenységeihez

Az affiliate marketing stratégia nélkül olyan, mint egy sapkát kötni vékony fonallal – meg tudja csinálni, de miért tenné, ha van gyapjú (stratégia), amely megkönnyíti, gyorsabbá és jobbá teszi?

Ezért létre kell hoznia egy stratégiát, amelynek tartalmaznia kell:

  • tartalom készítés
  • promóciós csatornák
  • üzenetküldés
  • az Ön affiliate marketing ajánlata

Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az affiliate marketing stratégiáinak mindegyik aspektusát.

Tartalom készítés

A tartalom készítés kulcsfontosságú az affiliate marketingstratégiája szempontjából, mivel valószínűtlen, hogy az emberek enélkül belebotlanak az ajánlatába.

A tartalom létrehozásának első lépésének annak kell lennie, hogy tudja, milyen típusú blogbejegyzések működnek az Ön számára.

Íme, néhány olyan tartalom forma, amelyet hasznosíthat az affiliate marketingstratégiájában:

  • blogbejegyzések – ügyeljen arra, hogy legyen legalább egy minden legnépszerűbb témájában, majd hivatkozzon rájuk az összes többi tartalomból, hogy az olvasók ne hagyják ki őket
  • útmutatók – tippek és trükkök listája, rövid e-könyvek vagy bármilyen más forrás, amely segít a közönségnek megoldani a gyakori problémákat, amelyekkel szembesülhetnek.
  • útmutató bejegyzések – ezek nagyszerűek azoknak a vállalkozásoknak, amelyek saját útmutatóval rendelkeznek a webhelyükön, mivel tartalmat hozhat létre, ha a már meglévőket kombinálja az Ön további tippjeivel
  • vélemények – bármiről, a közelmúltban olvasott könyvtől kezdve egy kézitáskáig, amely felkeltette a figyelmét
  • interjúk – ezek kiválóan alkalmasak tartalomkészítésre, ha van valaki, akinek az érdeklődési körben szerzett meglátásai és ismeretei értékesek lehetnek a célcsoportja számára, vagy ha egy érdekes történet áll a siker mögött
  • infografika – ha elég okos és kreatív, akkor az infografika jó ötlet lehet, amennyiben könnyen érthető és jól néz ki
  • esettanulmányok – ezek rendkívül hasznosak a közönség számára, mivel valós példákat láthatnak arra vonatkozóan, hogy az Ön terméke vagy szolgáltatása hogyan segített már valaki másnak
  • fehér papírok –hogy szakértőként pozícionálja magát és oktassa közönségét
  • videók – rengeteg mód létezik a videók készítésére, de néhány gyors módszer, amelyhez nincs szükség további készségekre, az, hogy csak képernyőfelvételeket rögzít hívások közben (amit a legtöbben egyébként is kedvelnek), vagy előre felvett vagy élő webináriumokkal.
  • céloldalak – létrehozhat olyan céloldalakat, amelyek különböző affiliate linkekre vannak optimalizálva, ami azt jelenti, hogy minden affiliate linkjéhez beállíthat egy olyan céloldalt, amely azt tartalmazza, és amely tökéletesen kidolgozott a közönség számára

Itt csak a saját kreativitása szab határt. Stratégiájának tartalomalkotási részének befejeztével térjünk át a promóciós csatornákra

Promóciós csatornák

Ha megvan a stratégia, itt az ideje, hogy a tartalmat promóciós csatornákká alakítsa. Annak kiderítéséhez, hogyan érheti el a közönségét, érdemes elkezdeni egy listát készíteni az összes lehetséges médiumról, és eldönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb az Ön számára, és illeszkedik a marketing költségvetésébe.

Íme néhány promóciós csatorna, amelyet az affiliate marketingstratégiájában használhat:

  • közösségi média – a Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest stb. nagyszerűek, különösen akkor, ha a divat- vagy szépségápolási résben jártas, és először is rendben van, ha egyszerűen csak megosztja a bejegyzéseket azokon a platformokon, amelyeket általában személyesen használ, mindaddig, amíg azok relevánsak a célközönség számára
  • blogbejegyzések – keressen blogokat a saját résén vagy a kapcsolódó területeken, és hagyjon releváns megjegyzéseket a tartalomra mutató linkekkel
  • Slideshare – hozzon létre egy prezentációt itt, és tegye közzé a tartalom más formáira mutató hivatkozásokkal együtt
  • cikk könyvtárak – közzéteheti tartalmát különböző címeken, és hivatkozhat más formátumokra
  • infografikai könyvtárak – küldjön be infografikákat linkekkel az egyes részekre vagy erőforrásokra
  • fórumon való részvétel – csatlakozzon a saját résén lévő fórumokhoz, és hagyjon éleslátó megjegyzéseket a vállalkozásával kapcsolatos bejegyzésekhez, de ügyeljen arra, hogy ne spameljen
  • videóbeküldő oldalak – a legjobb, ha ezekhez a csatornákhoz egyedi videókat készít, de beküldhet újracélzó vagy magyarázó videót is, amennyiben a miniatűrök szemet gyönyörködtetnek, és linkeket tartalmaznak.
  • sajtó közlemények – írjon egyet magáról, mivel Ön egy partner, így a téma releváns
  • videointerjúk – kérjen a saját piaci résében lévő influencerektől egy videóinterjút, amely tartalmazza az összes tartalomra mutató linkeket
  • vendég posztok – írjon vendégposztokat az iparágában vagy a kapcsolódó blogokon, és linkeljen vissza minden részről
  • e-mail marketing – ha rendelkezik más marketingtevékenységekből származó adatbázissal (pl. hozott létre egy releváns e-könyvet, amelyet az emberek letöltöttek), akkor az engedély megszerzése után felhasználhatja affiliate ajánlatának népszerűsítésére a benne található címeken.
  • fizetett hirdetések – nagyszerű, ha már ismeri célközönségét, és tudja, mi érdekli őket, így biztos lehet benne, hogy a nekik szóló közvetlen promóció hatékony lesz
  • lista írás– saját előfizetői és vásárlói listájának összeállítása a Google ingyenes forgalmára hagyatkozás helyett nagyszerű lehetőséget kínál az affiliate marketingre mindaddig, amíg a tartalom kellően releváns, és nem adja el túl keményen, vagy nem kínál azonnali kedvezményeket, mivel ezek a dolgok valószínűleg kikapcsolják őket, ahelyett, hogy az emberek visszatérnének, hogy valami újat tanuljanak minden elküldött e-mailről
  • közösségi igazolás – szükség esetén adjon hangot a közösségi médiában, pl. ha vannak ajánlásai arról, hogy milyen nagyszerűek a termékei/szolgáltatásai, vagy megosztja azokat az esettanulmányokat, amelyekben az ezeket sikeresen használó emberek releváns linkekkel

Üzenetküldés

Természetesen dolgoznia kell azon az üzeneten, amelyet a közönsége fogadni fog. Ne akarjon kéretlennek vagy rámenősnek tűnni, hiszen ez a lehetőség, hogy megmutassa, mennyit tud a problémáikról, és hogy Ön a megfelelő személy a problémák megoldására.

Itt minden a történet mesélésről szól – beszéljen arról, hogy miért tartott olyan sokáig ennek a terméknek vagy szolgáltatásnak a létrehozása, ki állt mögötte, hogyan segített már másoknak, és milyen előnyökkel jár a közönség, ha megveszi vagy használja.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy egyes dolgok, amelyeket itt megemlítünk, nem biztos, hogy működnek bizonyos csatornákon, ezért mindenképp végezze el saját alapos kutatását, mielőtt egyből belemerülne. Így elkerülheti a használt platformmal kapcsolatos jövőbeni problémákat.

Különösen óvatosnak kell lennie a következőkkel: közösségi média, fórumok és cikk könyvtárak. A Google valószínűleg nem fog tetszeni a keresőoptimalizálás (SEO) terén, ha mindenhol spam-linkeket küld, ezért ügyelj arra, hogy a tartalom természetes áramlása legyen.

Ezenkívül mindig kérjen visszajelzést – természetesen kérjen véleményt ügyfeleitől, de ügyeljen arra, hogy ezt mindkét fél számára érthető módon tegye. Az ügyfelek nagyon értékelik, ha udvariasan megkérik őket, ahelyett, hogy csak véleményt kellene írniuk a rendelés leadása után. Ezek a vélemények később közösségi bizonyítékként is felhasználhatók.

Mondanom sem kell, hogy bevált gyakorlat, ha megköszöni ügyfeleinek, hogy visszajelzést adtak Önnek, és dönthet úgy, hogy további ösztönzést ad nekik ezért, hogy Öntől vásároljanak, és a jövőben további véleményeket írjanak le.

Az Ön affiliate marketing ajánlata

Már tudja, hogy mit fog hirdetni az affiliate marketing segítségével, de nagyon fontos, hogy megbizonyosodjon arról, hogy közönsége értékesnek találja.

Ne csak egy véletlenszerű termékleírást írjon le – mutassa meg a különböző lehetőségek közötti különbséget, és azt, hogy miért jobb az Öné. További bónuszokat is hozzáadhat, amelyek nem tartoznak a normál ajánlathoz, ha arra szeretné ösztönözni az ügyfeleket, hogy egy adott opciót válasszanak.

Ha egy szolgáltatást reklámoz, nem pedig egy tényleges terméket, feltétlenül említse meg, hogy a felhasználók milyen eredményeket várhatnak el tőle. Még jobb, ha vannak olyan sikertörténetei, amelyek megmutatják, milyen jól működött ez mások számára a múltban. Hozzáadhat néhány felelősséget kizáró nyilatkozatot a lehetséges nehézségekről vagy akadályokról, hogy a közönség ne csüggedjen el, ha a szolgáltatás első használatakor valamilyen probléma adódik.

Ha fizikai terméket árul, feltétlenül adja meg, hogyan néz ki. A potenciális vásárlóknak fogalmat is adhat a termék méretéről, súlyáról vagy egyéb jellemzőiről. Ehhez lehetőség szerint csatoljon képeket és videókat a termékről. Sokkal valószínűbb, hogy eladásokat hajt végre, ha az emberek maguk is látják a partner ajánlatát, igaz?

Miután elvégezte az összes kutatást, és megbizonyosodott arról, hogy minden tökéletes, itt az ideje, hogy reklámozza magát. Kapcsolatba kell lépnie az emberekkel – nemcsak helyet vásárol egy hirdetés megjelenítéséhez, hanem fel kell vennie a kapcsolatot a tényleges emberekkel, hogy lássák az Ön ajánlatát és kiválaszthassák azt. Ezenkívül meg kell tudnia válaszolni az embereknek a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos kérdéseit.

Ügyeljen arra, hogy minden lényeges információt megadjon itt – hogy mit árul, és hogy az emberek miért vásároljanak Öntől és nem bárki mástól. Ezenkívül meg kell adnia kapcsolatfelvételi adatait is, hogy az emberek könnyen kapcsolatba léphessenek Önnel ezekkel a kérdésekkel.

Ez az a rész, ahol a legtöbb kezdő kudarcot vall, mert egyszerűen túl sokat kell tanulnia. Lehet, hogy mindez sok munkának tűnik, de ha jól csinálják, biztosan kifizetődik.

#5 Legyen türelmes – időbe telhet a kívánt eredmény elérése

Lenyűgöző ajánlata és nagyszerű tartalmai vannak, de az eladások még mindig nem jönnek be? Legyen türelmes, barátom. Eltarthat egy ideig, amíg meglátja a keresett eredményeket, de ha az előző tippeket követve mindent jól csinált, akkor erőfeszítései biztosan megtérülnek.

Csak következetesnek kell lennie a munkájával, és kitartónak kell lennie. Kezdetben nehéz, ha kevés vagy egyáltalán nem konvertál, de bízzon bennünk, hogy megéri a várakozás. Hamarosan látni fogja erőfeszítéseinek eredményét, és jobban fogja élvezni a munkáját, mint valaha. Csak egy kis türelem és kemény munka kell hozzá, és nem ezt tanították gyerekként?

Türelmesnek kell lennie az affiliate marketing során. Eltarthat egy ideig, amíg az emberek észreveszik a tartalmat, és feliratkoznak, nem is beszélve arról, hogy a linkjeiből vásárolnak. Tehát ne csüggedjen, ha az első néhány hét vagy hónap következetes munkája után nem látja az eredményt – tartsa meg ezt, mert az elkötelezettsége a végén megtérül.

Affiliate marketing megvalósítása

Tessék, most már tudja, mit kell tennie, de hogy hogyan kell csinálni, az egy teljesen más történet

#1 Válasszon vezető közösségi média platformokat affiliate marketingje számára

Mindenekelőtt olyan közösségi média platformokat kell kiválasztania, amelyek relevánsak a közönség számára. Nem várhatja el, hogy mindenki kövesse minden platformon – próbáljon meg az olyan vezető platformokra koncentrálni, mint a Facebook vagy a Twitter, ha azok népszerűek a megcélzott demográfiai csoportok körében. Ha elég nagy közösség van egy adott téma körül (pl. veganizmus), akkor csatlakozzon hozzájuk. Szükség van egy egyszerű módra a linkek elhelyezésére is, hogy az embereknek ne okozzanak nehézséget az Ön követése.

A türelem itt is kifizetődik, mert időbe telhet, mire erős követői bázist épít ki a különböző közösségi média platformokon. Ez nem fog egyik napról a másikra megtörténni, de amíg dolgozik rajta, addig jönnek az eredmények.

#2 Válasszon egy piaci rést és egy témát

Ha affiliate marketinget szeretne elindítani, a legjobb, ha olyan piaci rést és témát választ, amely releváns a közönsége számára. Lehet, hogy valami egészen másra gondol, de gondolkodjon okosan, mert ez lesz az a hely, ahonnan a legtöbb látogató érkezik. Az is segítene, ha kutakodna arról, hogy az emberek mit keresnek az interneten az adott témakörben, ezért próbálja meg ellenőrizni a Google Kulcsszótervezőt vagy a KWFindert. Így pontosan tudni fogja, hogy havonta hányszor keresnek bizonyos kulcsszavakat (akár magához a témához, akár annak népszerűségéhez kapcsolódóan), ami alapján képet kaphat arról, hogy mely blogbejegyzések vagy termékek működhetnek jól.

Teljesen mindegy, hogy blogról, YouTube-csatornáról vagy e-kereskedelmi webhelyről van-e szó – csak ki kell választania valamit, ami érdekli Önt és közönségét, és el kell kezdenie dolgozni, miután elgondolkodott a témán. Mit találnának hasznosnak az emberek? Mit tehet jobban, mint bárki más online?

Ez különösen fontos a kezdők számára, mivel nehéz lehet kívülről gondolkodni, és valami teljesen frisset és újat kitalálni. Javasoljuk, hogy kezdje azzal, hogy válasszon ki egy piaci rést vagy témát, amely már érdekli Önt, mivel így sokkal könnyebben fordíthat minden idejét, erőfeszítését és szenvedélyét a körülötte lévő nagyszerű tartalom létrehozására.

#3 Válassza ki a reklámozni kívánt termékeket

Miután megtalálta a választott témát, ideje kiválasztani a termékeket. Itt válik igazán szórakoztatóvá az affiliate marketing! Minden eladás után jutalékot kap, így mindössze annyit kell tennie, hogy meg kell találnia a kiválasztott réshez vagy témához kapcsolódó termékeket, és ösztönöznie kell a potenciális vásárlókat ezek megvásárlására. Ez nagyon egyszerű lehet, ha Ön is szereti a terméket. Ellenőrizze a jogi megállapodásokat is – erősítse meg, hogy Ön jogilag köteles bizonyos termékek forgalmazására.

Eltarthat egy ideig, mire jó hírnévre tesz szert és elnyeri a bizalmat a célcsoportja körében, ezért csak tartson ki, és legyen őszinte – egy hamis vélemény néhány eladáshoz vezethet, de nem ismételheti meg a szokásokat. A termékek népszerűsítése a legjobb módja annak, hogy elkezdődjön az affiliate marketing, mivel így pénzt kaphat egyszerűen azért, ha lelkesen mesél az embereknek azokról a termékekről, amelyeket maga is hasznosnak talál.

Fizikai termékek kontra digitális termékek kontra szolgáltatások

Három fő terméktípus létezik, amelyeket partnerként reklámozhat: fizikai termékek, információs termékek és szolgáltatások. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei – például a digitális termékeket nem kell kiszállítani, mivel a vásárlás után azonnal elektronikusan kézbesítik őket. Ez teszi őket tökéletessé, ha a rés vagy a téma az e-learninghez, képzéshez vagy bármilyen más oktatáshoz kapcsolódik.

A fizikai termékek általában valós cikkek, amelyeket az eladásuk után kiszállíthat(vagy maga is leadhat) – a ruhák, szépségápolási termékek és még az élelmiszerek is beleférnek ebbe a kategóriába.

A szolgáltatások közé tartoznak például a masszázsok/fürdőkezelések, a személyi edzések és más hasonló tevékenységek, valamint az online eszközök vagy előfizetések, amelyeket folyamatosan értékesítenek.

Önön múlik, hogy melyik a legmegfelelőbb az Ön résének vagy témájának, ezért alaposan gondolja át. Először mindig kipróbálhat különböző termékeket, majd ha talált valamit, ami jól működik (és jó jutalékot kínál), ragaszkodjon hozzá, amíg valami jobb nem születik.

#4 Kutasson más csatornákat

Affiliate marketplaces

Ha nagyon küzd, hogy olyan nagyszerű affiliate termékeket hozzon létre, amelyek relevánsak az Ön piaci réséhez vagy témájához, akkor talán egy online piac a megfelelő út. Általában egyszerű keresést és böngészést tesznek lehetővé a különböző ajánlatok között, ezért mindenképpen érdemes megfontolni őket.

Ellenőrizze a versenytársakat

Valami, ami segít elkezdeni az affiliate marketinget, az az, ha megnézi, mit csinálnak mások. Ha így tesz, tanulhat a hibáikból és a sikereikből, ami soha nem lehet rossz. Ennek többféle módja van, és a legegyszerűbb valószínűleg a Google Search Console használata. Itt láthatja, hogy webhelye vagy blogja bizonyos oldalaihoz hány visszamutató hivatkozás található, amelyek segítségével képet kaphat arról, hogy kik reklámoznak még hasonló termékeket online. Így könnyebben megtalálhatja versenytársai affiliate hirdetéseit (és ha szeretné, csatlakozhat hozzájuk), anélkül, hogy manuálisan kellene keresnie a webhelyeken vagy blogokon.

Keresési kifejezések

A következő lépés, miután megtalálta versenytársai affiliate hirdetéseit, az, hogy kitalálja a piaci résén vagy témája körül használt legnépszerűbb keresési kifejezéseket. Ezzel nagyszerű tartalmat hozhat létre, amelyet az emberek valóban keresnek. Lépjen a Google Kulcsszótervezőbe, és írjon be néhány ötletet a témához kapcsolódóan, és ez megmutatja, hogy milyen keresések a legnépszerűbbek, és hányszor hajtják végre ezeket havonta (plusz egyéb hasznos részletek).

Ily módon, amikor valaki beírja az egyik ilyen kifejezést, nagyobb valószínűséggel találna rá valami relevánsra a blogján vagy webhelyén. Ezután minden arról szól, hogy tudja, hol lenne a legjobb helye hirdetést elhelyezni tartalmai között, hogy az emberek lássák azt, amikor elolvassák azokat a keresési kifejezéseket, amelyek az Ön oldalára vezetik őket.

Affiliate marketing programok típusai

#1 Jól fizető affiliate marketing programok

Az egyik legfontosabb dolog, amelyet figyelembe kell vennie, amikor regisztrál egy affiliate programra, az az, hogy fizet-e megfelelő jutalékot vagy sem. Ha nincs mód arra, hogy pénzt keressen egy adott cég termékeinek reklámozásával, akkor miért vesződne azzal, hogy részt vegyen?

A jól fizető affiliate programok a legvonzóbbak a partnerek szemében. Az általuk népszerűsített termékek jellemzően kiváló minőségűek és hihetetlenül hasznosak, ami azt jelenti, hogy bátran reklámozhatja őket a célközönség számára.

Az ilyen programok magas jutalékok fizetésével és nagyon vonzó részvételi szabályokkal tűnnek ki az affiliate marketing programok tömegéből. Gyakran gyorsan beállíthatók, és tele vannak olyan anyagokkal, amelyek hasznosak lehetnek az affiliate vállalkozás marketingjeihez. Előre megírt értékesítési oldalt, bannereket, szöveges linkeket és egyebeket találhat.

Az is nagyon fontos, hogy ezek a programok általában tele vannak értékes előre elkészített tartalommal, amellyel a cég termékeit is népszerűsítheti.

Ha néhány példát keres olyan cégekre, amelyek magas jutalékokat kínálnak, nézze meg ezeket:

Vannak-e hátrányai a jól fizető affiliate marketing programoknak? Nem önmagában, inkább kihívás. Mivel sok rivális van a piacon, a verseny valóban kiélezett – ezt figyelembe kell venni, mielőtt belevágna a jól fizető affiliate programokba.

#2 Alacsony fizetésű affiliate marketing programok

Elképzelhető, hogy az alacsony fizetésű affiliate marketing programok a jól fizető ellentéte. Az általuk kínált jutalék általában jóval alacsonyabb – mindössze egy egyjegyű dollár árfolyam, vagy esetleg eladásonként kettő nem különösebben ritka az ilyen programok esetében.

Most az a kérdés, hogy miért foglalkozna bárki is az ilyen termékek reklámozásával? Nos, ha hasznos és értékes, akkor nincs ok arra, hogy ne reklámozzuk őket. Ebbe a kategóriába tartoznak a „lassan és egyenletesen nyeri a versenyt” típusú termékek vagy szolgáltatások – még alacsony jutalékkulcsok mellett is állandó bevételre tehetnek szert, több értékesítés mellett, mint a nagy értékűek.

Mik az alacsony fizetésű affiliate marketing programok előnyei? Gyakran nagyon könnyű csatlakozni hozzájuk, nem igényelnek különösebb előkészületet, és kevésbé versenyképesek, mint a jól fizető vagy nagy volumenű affiliate programok. A fő hátrány természetesen a megbízási díj.

#3 Nagy volumenű affiliate marketing programok

Mi a nagy volumenű affiliate marketing program fő elve? Az ilyen típusú affiliate programok sok termék ajánlását teszik lehetővé. Minden egyes eladásért vagy leadért bizonyos jutalékot kap.

A nagy volumenű affiliate marketing programban való részvételnek két fő előnye van: egyrészt nagyon jövedelmezőek lehetnek az eladások nagy száma miatt, amelyek viszonylag nagy összbevételt generálnak, másrészt nagyszerűek, ha Ön a mennyiségre összpontosít, nem pedig a minőségre.

Melyek a nagy volumenű affiliate marketing programok fő hátrányai? Meglehetősen alacsony eladásonkénti jutalékkal több bevételt kell generálnia minden egyes vásárlótól, mint a jól fizető programokkal, hogy tisztességes bevételt halmozzon fel. Ez nehéz lehet, mivel a legtöbb ember egyszerűen nem vezet elegendő forgalmat, vagy nem rendelkezik elegendő eszközzel ahhoz, hogy ezt lehetővé tegye. Ezen túlmenően az ilyen típusú affiliate programok gyakran nagyon versenyképesek, és sok különböző partnerrel telítik őket, így nehéz kitűnni a tömegből.

Mi a fő előnye? A nagy mennyiségek több értékesítést és több jutalékot jelentenek Önnek.

#4 Kis volumenű affiliate marketing programok

Mi a kis volumenű affiliate marketing program fő elve? Ugyanaz, mint a nagy volumennél, de értékesítésenként eltérő kifizetéssel. A jutalék minden egyes lead vagy eladás után nagyon alacsony lehet, ezért fontos, hogy sok terméket reklámozzon, hogy tisztességes pénzt kereshessen velük.

Milyen előnyökkel jár? Az alacsony volumenű affiliate marketing programok nagyszerű módja annak, hogy pénzt keressen – még néhány eladással vagy leaddel is tisztességes pénzt kereshet. Ezenkívül gyakran komolyabbak és megbízhatóbbak, mint a jól fizető affiliate programok, és az alacsony kifizetések kisebb versenyt jelentenek az őket reklámozó partnerek között.

Az is fontos, hogy kevesen hallottak róluk, ami jó hír számodra, mert kisebb a verseny.

Hogyan reklámozzuk a termékeket affiliate marketing segítségével?

Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy valaki más termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsítse, jó szövegírói készségekre van szüksége. Tartalmának le kell nyűgöznie a látogatókat és meg kell győznie őket arról, hogy a közvetlenül az Ön linkjéről származó ajánlatot kell megvenniük. Ezt könnyebb mondani, mint megtenni, és sok gyakorlást igényel.

Ahhoz, hogy sikeres legyen ezzel az üzleti modellel, először ki kell választania a megfelelő piaci rést webhelye számára, mert minden erőfeszítése ott lesz a végén. Általánosságban elmondható, hogy ha jó pénzt szeretne keresni a partner ajánlatok népszerűsítésével, akkor legyen egy olyan webhelye, amely valamiről szól, amiért Önön kívül mások is rajonganak.

Melyek a forgalom növelésének legjobb módjai?

Az affiliate ajánlatok népszerűsítésének számos módja van – például használhatja a közösségi médiát vagy a fizetett hirdetéseket. A legjobb forrás azonban a webhelye forgalmából származik, amely viszont a keresőmotorok eredményeiből származik. Ezért nagyon fontos, hogy a spam jellegű linkek helyett a SEO-ra és a jó minőségű tartalom létrehozására összpontosítson.

Azt is fontos tudni, hogy minél több látogatója van, annál jobb eredményeket ér el – tehát a SEO hosszú távon kifizetődik. Az affiliate marketinggel akkor is elkezdhet pénzt keresni, ha webhelye jelenleg nem hoz nagy forgalmat, de idővel sokkal több bevételre tehet szert, ahogy egyre nagyobb lesz, és havonta több látogatót kap.

Manapság az internet tele van különféle programokkal, amelyek partnereket keresnek. Mint ilyen, viszonylag könnyű találni legalább egy olyan jó ajánlatot, amely tökéletesen illeszkedik az Ön réséhez és közönségéhez. Csak egy kis kutatást kell végeznie, hogy megtalálja a legjobbat, amely a legtöbb eladást hozza.

Mik azok az affiliate hálózatok, és hogyan használjuk őket promócióban?

A legegyszerűbb módja annak, hogy mások ajánlatait népszerűsítse, ha csatlakozik egy olyan affiliate hálózathoz, amely több száz (vagy akár több ezer) különböző terméket tartalmaz. Az ilyen hálózatokhoz való csatlakozás általában kevesebb, mint öt percet vesz igénybe, és nem kell hosszadalmas jelentkezési folyamaton keresztülmennie.

Általánosságban elmondható, hogy ezek a hálózatok promóciós anyagokat biztosítanak partnereik számára, amelyek bannerek vagy szöveges linkek formájában jelennek meg, így az Ön feladata, hogy egyedi tartalmat hozzon létre körülöttük, és tegye közzé azt a webhelyén a maximális elkötelezettség érdekében.

Egyes affiliate hálózatok lehetővé teszik az eredmények nyomon követését is, így mindig láthatja, hogy az egyes termékek mennyi pénzt hoznak, és eldöntheti, hogy érdemes-e reklámozni vagy sem. A legtöbb ilyen hálózat meglehetősen kis mértékben csökkenti az Ön bevételét – egyesek például csak 20-30%-ot számítanak fel, ami más típusú reklámokhoz képest meglehetősen ésszerű.

Kattintások az affiliate linkekre

A legfontosabb tudnivaló, hogy nem kap pénzt az affiliate linkekre leadott minden kattintásért – a kifizetés általában csak a webhelyére kattintó ügyfél vásárlása után történik. Ezért nagyon fontos, hogy ne használjunk olcsó trükköket, például felugró ablakokat vagy hamis letöltési gombokat – ezekkel a trükkökkel több kattintást érhet el, de eladásokat nem.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy egyes társult programok magasabb jutalékot fizetnek a drágább termékekért, és alacsonyabb árakat az olcsóbb termékekért. Ebben a szezonban megéri jó ajánlatot találni szolid jutalékokkal.

Értékesítési konverziók az affiliate marketingben

Mit kell tudni az affiliate értékesítésről? Csakúgy, mint sok más típusú marketingnél, itt is nagyon fontos, hogy a konverziós arányra összpontosítson. Ha több kattintást, de kevesebb vásárlást ér el (vagy fordítva), a számok megmutatják, mennyire sikeres az affiliate ajánlatok népszerűsítése, és mit lehet még javítani. Itt nincs varázsgolyó – minden weboldalnak megvan a maga stílusa, így nincs mindenki számára univerzális megoldás.

Az is kifizetődő, hogy az egyes termékek köré sokféle tartalmat hozzunk létre, mert nem sokan vásárolnak valamit azonnal, közvetlenül azután, hogy megismerkedtek vele. Általában később térnek vissza, ha egy ajánlatot első pillantásra érdekesnek találnak, vagy néhány vélemény elolvasása után.

Amint látja, az affiliate marketing az egyik legjobb módja annak, hogy online pénzt keressen anélkül, hogy bármit is előzetesen be kellene fektetnie, és ez nagyon egyszerű a kezdőknek, mert csak egy webhelyre vagy blogra van szüksége, amely már hoz némi forgalmat. Ha ez leírja jelenlegi helyzetét, ne habozzon, és kezdje el még ma, csatlakozzon egy affiliate programhoz, és hozzon létre egyedi tartalmat körülötte – mind a SEO szakértők, mind a marketingszakemberek egyetértenek abban, hogy egy ilyen megközelítés sokkal jobban működik, mint a visszamutató linkek spamelése az interneten.

Affiliate marketinggel kapcsolatos költségek

Ebben a cikkben már többször említettük, hogy az affiliate marketing nemcsak hatékony hirdetési stratégia lehet, hanem megfizethető is, annak ellenére, hogy bizonyos költségekkel jár. Azt is figyelembe kell vennie, hogy legalább az előkészületi szakaszban kellő időt és erőforrást kell fektetnie a stratégia működésébe.

#1 CMS költsége

Tartalomkezelő rendszer (CMS) nélkül nem lehet blogot vezetni, blog nélkül pedig előfordulhat, hogy egyáltalán nem lehet affiliate marketinget elindítani. Mennyibe kerül ilyenkor egy CMS?

Ingyenes és fizetős megoldások közül is választhat.

  • WordPress – ingyenes
  • Wix – 16 USD/hó az alapcsomagért + 20 USD/hó a saját domain névért
  • Weebly – több lehetőség ingyenes és 25 dollár/hó között
  • Blogger –  ingyenes
  • Tumblr – ingyenes
  • Squarespace – 12 dollár/hónaptól

Ha még csak most kezdi, és még nem biztos abban, hogy az affiliate marketing vagy a blogírás az Ön számára való, akkor az ingyenes megoldások kevésbé kockázatosak lehetnek. Végül is unatkozhat a blogírással, vagy egyszerűen csak más tervei és ötletei vannak.

De ha itt marad, akkor a fizetős megoldások sokkal több előnyt kínálnak a tervezés és a biztonság terén. Gyakran mobilbarátabbak is, mint a jelenleg elérhető ingyenes CMS-megoldások. Ha még több lehetőséget szeretne a blogjának testreszabására, akkor érdemes lehet headless CMS megoldásokat használni.

Költség: ingyenestől a havi 1500+$-ig.

#2 Tárhely költsége

Valahol el kell helyeznie a blogodját, igaz? Itt jönnek szóba a hosting költségek. A tárhely legolcsóbb megoldása ingyenes. Ingyenesen tárolhatja blogját a WordPress.com webhelyen, vagy telepítheti egy választott szerverre, és havi 12 dollárt fizet (kezdő ár). Ez utóbbira lesz szüksége, ha hozzá szeretne férni a bővítményekhez.

Ami a webhely tárolásának költségeit illeti, számos megoldás ingyenes csomagokat kínál. Az alapszintűek általában a hirdetésekkel együtt érkeznek, és ez az, ami miatt aggódnia kell az affiliate marketing szempontjából. Miért? Nos, valószínűleg nem szeretné, hogy a hirdetései versenyezzenek másokkal, amelyeket pl. Google hozzáadta a webhelyéhez.

Akkor érdemes befektetni a fizetős tárhelybe? Vannak olyan megoldások, amelyek nem kerülnek sokba. Ha webhelye költségvetése megengedi, fontolja meg a fizetős tárhely használatát, hogy további előnyökhöz jusson, mint például a jobb rendelkezésre állási és biztonsági lehetőségek vagy az SSL titkosítás.

Költség: ingyenestől 50 USD/hónapig.

#3 Saját domain költsége

Igazán saját domaint akar a végén, nem? Ha blogját professzionális és személyre szabott domain tárolja, ajánlatát jobban érzékelhetik. Saját domainje azt is lehetővé teszi, hogy egységes márkaépítést futtasson az összes csatornán.

Domaint akár 5 USD/év áron is regisztrálhat, de ha saját márkát szeretne, akkor érdemes sokkal többet fektetni ebbe. A domain ára a domain kiterjesztésétől, nevétől és a megvásárlási időszaktól függ. Általában minél hosszabb, annál jobb az ár.

Költség: 0-50 USD/év.

#4 Kereskedelmi engedély költsége

Ez olyasmi, amit korábban talán nem is gondolt. Kereskedelmi engedély nélkül is értékesíthet vagy reklámozhat affiliate termékeket, és kereshet abból, de hosszú távon erősen ajánlott egyet szerezni. Ezzel növeli az üzlet megbízhatóságát az olvasók szemében.

A helytől és a vállalkozás típusától stb. függően különböző típusú licencek léteznek, ezért válassza ki az Önnek legmegfelelőbbet.

Költség: $100+/év attól függően, hogy hol él.

#5 SEO költsége

A keresőoptimalizálás minden weboldalon kötelező. Ha nincs saját blogja, akkor az affiliate marketing hihetetlenül nehéz lehet SEO nélkül. Fektessen be a kulcsszó kutatásba, hogy olyan tartalmat írjon, amely tükrözi a felhasználói szándékot. Mindig hasznos, ha néhány link is a webhelyére vezet, így harcolhat a jobb láthatóságért a keresőkben. Néhány eszköznek is a rendelkezésére kell állnia, hogy figyelemmel kísérje teljesítményét.

Alternatív megoldásként számos szolgáltatás kínál megfizethető csomagokat, amelyek segítenek növelni webhelye vagy blogja organikus forgalmát, még akkor is, ha az újonnan létrehozott. Mennyibe kerül? Nos, ez valóban attól függ, mennyire intenzív a csomag. Vannak azonban olyan szolgáltatások, amelyek lehetővé teszik az alapvető SEO elvégzését havi néhány száz dollárért. A legdrágább csomagok azonban megközelíthetik a hat számjegyet évente.

Költség: 0 dollártól  5 ezer dollár/hó.

#6 A digitális reklámozás költsége           

Ez kötelező, ha szeretné, hogy márkája ismert legyen. Szüksége lesz a közösségi média promóciójára, a különböző platformokon megjelenő hirdetésekre és még sok minden másra. A digitális reklámozás nagyon drága lehet, de olyan affiliate marketingesek számára is elérhető megoldások, akiknek még nincs túl nagy költségvetésük.

A digitális marketing ügynökségek megfizethető csomagokat kínálnak, amelyek a fent említett összes digitális hirdetéstípust (közösségi média kampányok), valamint keresőmarketinget (SEM) tartalmazzák. Ezt a lépést előre meg kell fontolnia, mert ezt nem teheti meg, ha már minden másról gondoskodott.

Költség: 0-500 USD/hó.

#7 Az UX tesztelésének költsége

Mint minden más affiliate marketingben, ez is az Ön tartózkodási helyétől függ. Ha azonban az UX tesztelésről van szó, mindenki profitálhat abból, ha rendelkezik saját eszközzel vagy szoftverrel, amellyel tesztelheti blogja, webhelye vagy alkalmazása felhasználói élményét.

A tesztelést gyakran olyan szakemberek végzik, akik UX ügynökségeknél dolgoznak, és óránként fizetnek azért, amit csinálnak. Az ilyen szakemberek speciális eszközökkel rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy nyomon kövessék a felhasználók webhelyekkel vagy alkalmazásokkal való interakcióját, így értékes betekintést nyújtanak abba, hogy milyen változtatásokat kell végrehajtani a jobb teljesítmény érdekében.

Költség: 0-100 USD/hó.

#8 A tartalom költsége

A tartalom bármi lehet a blogbejegyzésektől a YouTube-videókon át a közösségi média platformokon megjelenő tweetekig. Ez egy nagyon tág fogalom, amely magában foglalja a képeket és az infografikákat is.

Mivel a tartalom marketing egyre népszerűbb az affiliate marketingszakemberek körében, számos eszköz létezik, amelyek segítségével egyedi, jó minőségű tartalmat hozhat létre anélkül, hogy drága írókat vagy ügynökségeket kellene felvennie a grafikai tervezéshez. Könnyedén belekezdhet az új ötletekbe néhány alapvető ingyenes online eszköz segítségével, de ha komolyan szeretné venni márkáját, akkor erősen ajánlott egy prémium csomagba fektetni, amelyben ügynökségek vagy szövegírók vesznek részt.

Költség: 0-5000 USD/hó

#9 Affiliate marketing tanfolyamok költsége

Bár az affiliate marketing nem olyan dolog, amelyhez nem kell diploma vagy képesítés, az alapokat továbbra is meg kell tanulnia. Szerencsére számos ingyenes online kurzus található, amelyek mindenben segíthetnek, kezdve a közönség számára legjobb termékek kiválasztásától a magas konverziót eredményező hirdetések írásáig stb. Ha szakértővé szeretne válni ezen a területen, fontolja meg néhány képzési kurzus megszervezését. Ezek ára változhat a minőségüktől és a kínált értéktől függően (de ne feledje, hogy azt kapja, amiért fizet).

Költség: 0-500 USD/tanfolyam.

Következtetés

Az affiliate marketingnek kell egy kis idő, mire kinövi magát. Ha azonban hat hónapon belül nem termel hirdetési bevételt, akkor itt az ideje fontolóra venni a stratégia újraértékelését.

Csak akkor célszerű az affiliate marketingbe fektetni, ha pontosan tudja, mit csinál, és biztos abban, hogy az illik az üzleti modelljéhez vagy a blog témájához. Ha ez a helyzet, az affiliate marketing idővel bebizonyítja, hogy nagyon nyereséges lesz az Ön számára.

Reméljük, hogy útmutatónk hasznos volt!

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “GYIKOldal”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Mi az affiliate marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Az affiliate marketing a teljesítményalapú online marketing olyan formája, amelyben a vállalkozás egy vagy több külső felet jutalmaz minden olyan látogató vagy ügyfél után, akit az érintett személyek vagy webhelyek saját marketing erőfeszítéseinek köszönhetően hoznak be ajánlásként.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Mire van szükségem az affiliate marketing elindításához?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Nem feltétlenül. Tudnia kell a céloldalak létrehozásának és a nyomkövetők beállításának módját, de ezen kívül egyszerűen kiszervezhet más technikai feladatokat szoftverek, például a Post Affiliate Pro segítségével. Bár ezt nem kötelező tudni, javasoljuk, hogy tanulja meg az alapokat, mivel ez segít az adatok részletes megértésében.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Az affiliate marketing piramisjáték?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Az affiliate marketingben egyáltalán nincs piramisjáték, és nem kell fizetni a csatlakozásért. Ön kiválasztja és eladja azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket népszerűsíteni szeretne, és ha a kereskedő jutalékot ajánl az értékesítésükért, akkor azt átveheti.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Megéri az affiliate marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Teljesen. Az affiliate marketing nagyszerű módja annak, hogy pénzt keressen az interneten anélkül, hogy bármilyen tapasztalatra vagy különleges készségekre lenne szüksége, így bárki számára vonzóvá teszi, hogy kipróbálhassa.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Mennyi pénzre van szüksége ahhoz, hogy elkezdje az affiliate marketinget?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Nem kell sok pénzt fektetni az affiliate marketingbe, de bizonyos forrásokra mindenképpen szükség lesz hozzá. Általánosságban elmondható, hogy fizetnie kell webhelye vagy blogja tárolásáért, és érdemes lehet regisztrálnia a Google Adsense szolgáltatásra és néhány affiliate programra is, hogy bevételt szerezhessen webhelye forgalmáról.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Hogyan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel weboldal nélkül?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Számos módja van annak, hogy pénzt keressen az affiliate marketingből. Nem probléma, ha nincs webhelye vagy blogja, mert vannak más lehetőségek is. A legegyszerűbb módja annak, hogy saját webhely nélkül kezdjen pénzt keresni az affiliate marketinggel, ha csatlakozik az Amazon partnerprogramjához, és reklámozza a termékeket a webhelyükön.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Mennyit kereshet egy kezdő az affiliate marketingből?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Rengeteg pénzt kereshet az affiliate marketinggel, ha komolyan veszi, és időt, erőfeszítést és energiát fektet bele. Azt azonban lehetetlen megjósolni, hogy egy affiliate marketingszakember mennyi pénzt fog keresni egy év alatt. De ha megfelelően végzik munkájukat, és olyan minőségi termékeket népszerűsítenek, amelyek értéket hoznak az emberek életébe, nagy valószínűséggel idővel tisztességes jövedelemre tesznek szert.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Melyek a legnépszerűbb affiliate hálózatok?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Számos affiliate hálózat létezik, de a legnépszerűbbek közé tartozik többek között a ShareASale, a FlexOffers és a CJ.com.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Miért kellene a tartalomkészítőknek törődnie az affiliate marketinggel?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Azoknak a tartalomkészítőknek, akik érdeklődnek az online pénzkeresés iránt, érdemes fontolóra venniük egy affiliate programhoz való csatlakozást, mert ezzel pénzt kereshetnek az általuk létrehozott tartalommal. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy többletbevételt szerezzen, ha már sok elkötelezett követővel rendelkezik webhelyekkel vagy közösségi médiafiókokkal, de nem tudja, hogyan szerezzen bevételt a forgalomból.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Könnyű az affiliate marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Nem olyan nehéz, mint gondolná. Természetesen magától értetődik, hogy az affiliate marketing kihívást jelent, és időt, türelmet és kemény munkát igényel. De miután mindent beállított, könnyebbé, kiszámíthatóbbá és méretezhetőbbé válik.” } }] }
Vissza az Akadémiára Hozzon létre fiókot INGYEN

Weboldalunk cookie-kat használ. A folytatással feltételezzük, hogy Ön hozzájárulását adja a cookie-k telepítéséhez, ahogyan azt a mi részletezzük adatvédelmi és cookie-kra vonatkozó szabályzat.