
A mikro- vagy a makro-influenszerek a jobb partnerek az affiliate programokban?
Fedezze fel, hogy a mikro- vagy a makro-influenszerek jelentenek-e jobb partnereket az affiliate programokban. Ismerje meg az előnyöket és hátrányokat, a költsé...
Tudd meg, miért ideális stratégia az affiliate marketing az otthon és kert vállalkozások számára a mai virágzó piacon. Fedezd fel a kulcsfontosságú előnyöket, iparági trendeket és gyakorlati tippeket az értékesítés és a vásárlói lojalitás növeléséhez.
Az elmúlt néhány évben olyan dolgokat tapasztaltunk meg, amiket korábban csak filmekből vagy sorozatokból ismertünk. A világjárvány és a vele járó lezárások következtében sokan kezdtük el megkérdőjelezni azokat a dolgokat, melyeket korábban természetesnek vettünk. Az egészségünk állapota, az élelmiszer-ellátási lánc stabilitása és a kültéri terek fontossága mind-mind előtérbe kerültek. Számos, már korábban is népszerűsödő elképzelést ezek az évszázados események csak tovább erősítettek. Az urbánus kertészkedés és a beltéri kertek trendjei egyre jobban elterjedtek, ahogy az emberek fenntarthatóbbá szeretnének válni, organikus élelmiszert termelni és csökkenteni a szénlábnyomukat. Miután otthonról dolgoztunk és tanultunk, a barkácsprojektek és lakásfelújítások is szükségessé váltak sokunk számára.
Ezeknek és sok más oknak köszönhetően az otthon és kert e-kereskedelem új csúcsokat ért el. Világszinten ezeknek a boltoknak a forgalma 2020 januárja és júniusa között 61,4%-kal nőtt. Ez mindenki számára pozitív hír, különösen a környezettudatos embereknek, az online vállalkozásoknak, illetve azoknak, akik affiliate marketinggel szeretnének pénzt keresni. A széles termékválaszték és a versenyképes piac miatt az otthon és kert affiliate programok a világ összes affiliate programjának 8,7%-át teszik ki. Nézzük meg, hogyan működik az affiliate marketing ezen a területen, és miért ilyen jelentős iparág még 2023-ban is.
Manapság már mindenki ismeri az affiliate marketing általános fogalmát, működését, és azt is, hogyan alkalmazható az otthon és kert iparágban. Most már azokra a társadalmi változásokra is koncentrálhatunk, amik ezt az iparágat új magasságokba emelték, és hogy ezeket miként lehet kiaknázni affiliate marketinggel .
Az elmúlt években ez az iparág robbanásszerűen növekedett. Csak az Egyesült Királyságban 2020 és 2021 között 119%-os növekedést tapasztaltak. Az urbánus gazdálkodás és az otthoni kertek 2020-ban világszerte elterjedtek, számos amerikai cég mageladása is több mint 25%-kal nőtt. A lakásfelújítások és barkácsprojektek ugyanolyan gyakoriak lettek, mint az új kertek. Az online bútorvásárlás – beltérre és kültérre egyaránt – az egekbe szökött. Egy átlagos amerikai háztartás 2020-ban körülbelül 6 649 dollárt költött lakásfelújításra. Ne tévesszenek meg ezek a lokális adatok, ez globális jelenség. Az otthon és kert online boltok világszerte több mint 60%-os forgalomnövekedést tapasztaltak 2020 első hat hónapjában. Mivel ezek a zöld szokások hosszú távon is fennmaradtak, az emberek a mai napig aktívan fektetnek be a hobbijaikba. Ezekhez a vásárlásokhoz és projektekhez sok kutatás, véleményolvasás kell a vásárlók részéről, ebben segítenek a partnerek . Ők osztják meg szakértelmüket, véleményüket, ötleteiket és affiliate kampányaikat, amelyek hasznosak lehetnek a közönségüknek.
Nem titok, hogy a járvány mindenkit szembesített a halandósággal. A vírus miatti egészségügyi aggodalmak mellett a lezárások és karanténok a mentális egészségre is ráirányították a figyelmet. Ezek az okok is hozzájárultak az otthon és kert értékesítések növekedéséhez. Mivel nem lehetett kimenni, a testmozgás a nappalikba és kertekbe költözött.
Mivel az emberek otthon rekedtek, az életterük fejlesztése prioritássá vált, segítve őket az elfoglaltságban és az elszigeteltség kezelésében.
Az élelmiszerhiánytól és az élelmiszerek minőségétől való félelem miatt egyre többen kezdtek zöldséget termeszteni. Nem csoda, hogy az otthon & kert, az élelmiszer & élelmiszerbolt, valamint a sport & szabadidő voltak a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi iparágak abban az évben. Ha egyszer tudatosul bennünk, már nem lehet nem észrevenni: a személyes egészség továbbra is sokak prioritása, mivel a változások nem azonnaliak, hanem idővel finomodnak. Az önellátás és a természetközeliség gondolata sokakban motivációt ébresztett, hogy egészségesek legyenek, és folyamatosan befektessenek a környezetükbe.
A közösségi média az affiliate marketing egyik alappillére lett. Egyedülálló módon képes célközönségeket és érdeklődési körök köré épülő közösségeket megszólítani. Valójában a marketingesek 60%-a szerint az influencer marketing jobb ügyfeleket hoz, mint a többi hirdetési forma. Ez különösen igaz az otthon és kert iparágban. Ezek a vásárlások jellemzően nem impulzusvásárlások, hanem átgondolt döntések, amelyek tervezést, keresést és sok kutatást igényelnek. Ezért tud a közösségi média reklámozás felülmúlni más marketingformákat. Képes videókat, fotókat készíteni tartalomként vagy véleményként, amire ezek a termékeknek szüksége is van. Lehetővé teszi a termék 360°-os bemutatását, a vásárlók pedig a méreteket is láthatják, mielőtt döntést hoznak. Mivel a közösségi média intrinszikus módon kapcsolódik ehhez az iparághoz, és az emberek 82%-a használja vásárlásaihoz, influencer affiliate marketingbe fektetni okos döntés.
A 2020-as események egyik legnagyobb változása az otthoni munkavégzés és tanulás elterjedése volt. Sokan azóta is így élnek. A lezárások bejelentésekor szinte elfogytak az íróasztalok és irodai székek. Észak-Amerikában 2020 első negyedévében az íróasztalra 87%-kal, irodai székre 65%-kal nőtt a keresés. Ez a DIY projektek egyik fő hajtóereje is volt. Mindazokat az apró változtatásokat is elvégeztük, amikre sosem volt időnk, hogy kényelmesebbé tegyük otthonunkat, és segítsük magunkat a stressz és szorongás kezelésében. Ahogy a videóhívások a mindennapok részévé váltak, teljes trendek jelentek meg a közösségi médiában, hogyan tehetjük profibbá és személyesebbé a háttérünket. Nem meglepő, hogy ezek a posztok nagyrészt affiliate marketing kampányok részei voltak.
2020 óta sok minden megváltozott, a gazdaság sem kivétel. A munkahelyi bizonytalanság, a leépítések és az újabb gazdasági visszaeséstől való félelem mind megváltoztatták a fogyasztók gondolkodásmódját. Már nem költünk úgy, mint régen. 2020-ban a fogyasztók közel 80%-a mondta, hogy óvatosabban költ. Az áruhiány miatt az emberek az e-kereskedelemhez fordultak, hogy kielégítsék a korábban helyi boltokból beszerzett igényeiket. A rekordmagas ingatlanárak miatt inkább otthonukat újítják fel, mintsem költözzenek. Az emberek okosan akarják elkölteni a pénzüket, csak a legköltséghatékonyabb termékeket vásárolják meg. Hogy hogyan hozzák meg a döntéseiket? Egyszerű: internetes keresések révén. Szerencsére az affiliate marketingesek készen állnak, hogy segítsenek a fogyasztóknak a legjobb döntéseket meghozni, miközben élvezik az affiliate marketing programok előnyeit.
Akár a járvány biológiai jellege, akár a természet visszatéréséről szóló videók miatt, valami megérintett minket. Felismertük, hogy nem vagyunk egyedül ezen a bolygón, és tetteink hatással vannak az egész ökoszisztémára. Ezt bizonyítja, hogy egyre többen költöznek ki a városközpontokból, hogy újra kapcsolatba kerüljenek a természettel és a szabad terekkel. Az Egyesült Királyságban minden harmadik otthon és kert vásárlás kültéri növényekre irányult, őket követte a komposzt és a magvak. Ez valóban forradalmi.
A környezettudatos forradalom részeként 2020-ban számos trend rendkívüli népszerűségre tett szert. Az urbánus kertészkedés és az élelmiszerkertek rekordmagas részvételt hoztak. Észak-Amerikában 36%-kal több ember termelt zöldséget abban az évben, 65%-uk kifejezetten a járvány miatt kezdett bele. Ezek a trendek nem álltak meg itt. Az Axiom felmérése szerint a háztulajdonosok 86%-a folytatta az élelmiszerkertészetet 2021-ben is. Könnyű megérteni, hiszen az organikus zöldség drága, az egészségügyi aggályok pedig egyre nőnek. Nem csak zöldségeket termesztenek otthon. Ez a trend számos altrendet is magába foglal: a hidro- és aeropónia azoknak is lehetőséget ad, akiknek nincs helye teljes kertre. Az összes trend közül a fűszernövény-termesztés az egyik legnépszerűbb – egyes országokban több mint másokban. Tudtad például, hogy az olasz otthonkertészek több mint 50%-ának van friss fűszernövénye otthon? Hasonló számok máshol is előfordulnak, hiszen a fűszernövényeket sokkal könnyebb termeszteni, mint a zöldségeket. Akárcsak a DIY mozgalom, a grow-it-yourself közösségek is élnek online, szakértői tanácsokkal, tippekkel kezdőknek és haladóknak egyaránt. Ezek a közönségek affiliate marketing programokkal is könnyen elérhetők, így minden fél profitálhat.
Biztos vagyok benne, mostanra világos, miért olyan jó párosítás az affiliate marketing és az otthon & kert iparág. A partnereknek biztosan jövedelmező, a vásárlóknak pedig kényelmes. Nézzük meg, hogyan segíti ez a tökéletes párosítás az ebben az iparágban dolgozó vállalkozókat!
Az otthon és kert iparágban kiemelt jelentősége van a vásárlószerzésnek, hiszen ezek a termékek nem rendszeresen vásároltak. Nagy értékű, átgondolt, kutatást igénylő vásárlások. Ha eddig figyeltél, tudod, hogy ez tökéletes terep az affiliate marketing számára. Az ügyfelek számára elérhető tartalommarketing jelentősen javítja a vásárlószerzést. Az affiliate partnerek több mint 64%-a tartalommarketing révén értékesít, ami ebben az iparágban tökéletes, ráadásul olcsóbb, mint a hagyományos reklám. Észak-Amerikában a kereskedők több mint 40%-a használja az affiliate marketinget elsődleges vásárlószerző csatornaként.
A magas ROI az affiliate marketing egyik fő jellemzője. A kereskedők kb. 65%-a számol be arról, hogy az affiliate bevételeik meghaladják a 20%-ot. Ennek több oka van. A kereskedőknek affiliate marketingnél minimális a ráfordításuk, mind pénzben, mind időben. A hirdetők pedig a közönségük bizalmára építve maximalizálják a konverziót. Ez különösen igaz a tartalommarketingre, amely háromszor annyi leadet generál, mint a hirdetések, miközben kevesebb, mint fele annyiba kerül.
Minden marketingforma esetén jó hír, ha minél több potenciális vevőhöz lehet eljutni. Ha az elérésről van szó, a közösségi média a király. Csak a Facebook több mint 2,89 milliárd potenciális vásárlót ér el. És akkor még nem számoltuk a többi közösségi platformot. A TikTok nemrég átlépte az 1 milliárd aktív felhasználót, a YouTube közel 2,3 milliárdot – ezek hatalmas számok. Ráadásul ezek a platformok tökéletesek tartalommarketing megjelenítésére, ami, mint láttuk, az egyik legköltséghatékonyabb affiliate marketing forma.
Az affiliate marketing másik nagy előnye, hogy a kereskedők minden részletet testre szabhatnak a kampányaikban. Egy affiliate menedzsment szoftver , mint a Post Affiliate Pro, lehetővé teszi a programok teljes testreszabását. A jutalék mértékétől kezdve a partnerlinkeken át mindent egyetlen szoftverrel kezelhetsz. A jutalék típusának változtatása különböző módon motiválhatja a partnereket. Ha kipróbálsz különböző funkciókat – például osztott vagy többszintű jutalékot –, megtudod, melyik illik legjobban az adott kampányhoz és partnerhez, így maximalizálhatod a befektetésed.
Ahogy az előbb is láthattad, az affiliate programok rendkívül testreszabhatók, de a sokoldalúságuk itt még nem ér véget. A kampányok lehetnek egyszerűek vagy bonyolultak is, ahogy a kereskedő szeretné. Fizetési tervek, kampányfunkciók, marketinganalitika – mind módosíthatók. Egyes menedzsmentszoftverek, mint például a Post Affiliate Pro , segítenek az első kampányok integrálásában és beállításában is. Ha már van tapasztalatod, valószínűleg különböző kampányokat és partnereket próbálsz majd ki, míg meg nem találod a legmegfelelőbbet.
Ahogy már említettük, ebben az iparágban a vásárlók megtartása nehéz. Ezért okos, ha előfizetésekkel, utántöltést vagy ismétlődő vásárlást igénylő termékekkel tartod meg őket. Az affiliate marketing erre is kínál megoldást: ismétlődő jutalékos kampányokat futtathatsz, és a partnerek népszerűsítik ezeket a szolgáltatásokat. Az olyan termékek esetében, amelyeket csak évek után cserélnek le (például kerti locsolócső), az affiliate marketing életre szóló jutalékot is kínálhat. Ezek a tényezők kulcsfontosságúak az otthon és kert szegmensben: erős kapcsolatot akarsz építeni a vevővel, megszerezni a lojalitását , hogy amikor eljön az ideje egy ritka nagy vásárlásnak, rád gondoljon.
Itt van talán az affiliate marketing egyik legvonzóbb tulajdonsága: az alacsony költség.
Ahogy már említettük, az affiliate marketing indítási költségei a legalacsonyabbak közé tartoznak a digitális reklámformák között. Ezen felül az üzemeltetési költségek sem terhelik a kereskedőt, mert a partnerek végzik a marketinget. Az affiliate marketing pénztárcabarát, hiszen csökkenti a kampányok költségeit, miközben bővíti a célzott rétegek elérését és növeli az ROI-t. Ha hozzávesszük, hogy már ingyenes szoftverrel is el lehet indulni, csak egy kérdés marad: miért ne próbálnád ki?
Kevés marketingstratégia kínál olyan részletes követési lehetőségeket, mint az affiliate marketing. A megfelelő eszközzel a kereskedők minden részletet monitorozhatnak a programjaikban az optimális teljesítmény érdekében. A tudás hatalom – ez az affiliate marketingre is igaz. Lehetővé teszi a programok finomhangolását, adatvezérelt döntéseket, nem csak próbálgatást. Egyes partnerek jobb Cost-Per-Leadet, mások jobb Cost-Per-Sale-t hoznak. A partnerek teljesítményének követése segít gyorsan azonosítani a top partnereket és azokat a programokat, amiket le kell állítani. Számos eszköz áll rendelkezésre ehhez. A Post Affiliate Pro minden csomagban költséghatékony, ráadásul 30 napos ingyenes próbát is kínál.
Érthető, hogy ha megismerted az affiliate marketingben rejlő lehetőségeket az otthon és kert iparágban, máris kezdenéd. Ahogy már írtuk, elkezdeni viszonylag könnyű. Bizonyos affiliate menedzsment szoftverek még az integrációban is segítenek. De mindig érdemes inspirálódni a legsikeresebb programoktól. Íme néhány tipp a sikeres affiliate marketinghez.
Sokféle affiliate program és sokféle affiliate marketinges létezik. A diverzitás mindig jó, ezért érdemes többféle lehetőséget bevonni. Ahogy korábban említettük, az influencer affiliate marketing különösen jól működik ebben a szegmensben. Különféle tartalomtípusokkal megszólítani a vásárlókat magasabb konverziót eredményez. Ideális esetben legyenek influencerek , gasztrobloggerek, bloggerek, értékelő oldalak stb. Ők különböző tartalmakat készítenek, amelyek megjelennek a keresőkben, amikor a vevők rákeresnek egy kerttrend vagy otthoni termék témájára.
Ha szeretnéd elérni a lehető legtöbb embert kampányaiddal, gondoskodj arról, hogy azok mobilbarátak legyenek. Az online vásárlások több mint 50%-a mobileszközről történik. Ha a kampányod egy weboldalra vezet, az legyen látható telefonról és tabletről is. A mobilra nem optimalizált kampányokkal gyakorlatilag pénzt hagysz az asztalon. Ha szükséges, alakíts az oldalad felületén, ez drámai hatással lehet a kampány sikerére.
Az email marketing továbbra is él és virul. Ezek a kampányok kiváló konverziós aránnyal bírnak, mert kevésbé tolakodóak. A felhasználók maguk adják meg az email címüket, így csak azokat célozza meg a kampány, akik valóban érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt. Például a személyre szabott kommunikációra az emailt a marketingesek 78%-a használja a Statista szerint.
Ha tartalomvezérelt kampányokat futtatsz – és érdemes ezt tenned –, optimalizáld őket keresőkre. Az SEO a legjobb forgalmi forrás az affiliate kampányok számára. Valójában a többségük, több mint 69%, ezt használja fő forgalomgeneráló eszközként. Ez szinte az egyetlen módja, hogy észrevegyenek. Ha a kampányod csak a keresési találatok alján jelenik meg, nem lesz konverzió, mert egyszerűen nem látják az emberek. Az SEO optimalizálás elengedhetetlen a sikerhez az online térben.
Az otthon és kert iparágban a vásárlások átgondoltak, kutatást igényelnek. Az emberek mindig a legjobb ajánlatot keresik. Ilyenkor fordulnak a közösségi médiához mások tapasztalataiért. A mikroinfluencerek kiváló konverziót érnek el, mert hitelesek, elérhetők, és érdekes tartalmat készítenek. Az emberek olyan valakitől akarnak tanácsot kérni, akiben megbíznak, és akinek ugyanazok a szempontjai, például egy termék megbízhatósága vagy ára miatt. A nagy sztárok reklámja bizonyos iparágakban jó, de senki nem vesz fűnyírót valakitől, akinek nem ugyanazok a pénzügyi szempontjai.
Olyan korban élünk, ahol mindenki kapcsolatban van egymással. A cégek korábban sosem látott kapcsolatban lehetnek vásárlóikkal. A közösségi média lehetővé teszi a cégek és ügyfelek közötti interakciót a puszta vásárláson túl is. Bátorítsd a vevőidet, hogy posztoljanak a termékedről és a tapasztalataikról. A felhasználók által generált tartalom kiváló reklám, mert őszinte ajánlás, amit így is érzékelnek mások, hiszen senki nem kap fizetést az értékelésért. Másik módja a vásárlók bevonásának a nyereményjátékok és sorsolások használata. Ezek lehetővé teszik, hogy a márkád jó hírnevet szerezzen a vásárlók körében, és jutalmazza őket a bizalomért.
Azt akarod, hogy a vevő élménye a márkáddal zökkenőmentes legyen. Emlékezetesnek kell lennie, hogy újra visszatérjen hozzád. Tartsd frissen a márka észlelését a közösségi médiában, lépj kapcsolatba a felhasználókkal, fogadd be a visszajelzéseiket. Jó ötlet minőségi, informatív, érdekes tartalmat készíteni, ami reklám is, de valódi értéket ad a vásárlónak. Azt akarod, hogy a termékeddel kapcsolatban a te márkád jusson először eszükbe. Maradj kapcsolatban velük személyre szabott szülinapi emaillel vagy hírlevéllel, hogy mindig jelen légy az életükben.
Mindig fontos, hogy a megfelelő eszköz legyen a kezedben. Az affiliate marketingben sincs ez másként. A megfelelő affiliate menedzsment szoftver maximalizálja a hatékonyságot, és létfontosságú adatokat biztosít a döntésekhez. Ellentétben az affiliate hálózatokkal , amelyek közvetítőként működnek, és meghatározzák a program feltételeit, az affiliate platformok lehetővé teszik, hogy minden részletet testre szabj. A jutaléktípusok és -mértékek változtatásától a partnerlinkek kezeléséig, sőt akár a programok bizonyos részeinek automatizálásáig is. Mindez az affiliate menedzsment szoftvereknek köszönhetően lehetséges. Sokféle elérhető, a választás trükkös lehet. A Post Affiliate Pro minden csomagban kiváló, és ingyenes próbaverzióval is rendelkezik.
Tagadhatatlan, mennyit változott a világ néhány év alatt. A bezártság miatt sokan új hobbikba, szenvedélyekbe kezdtek. Szerencsére ezek a trendek évek óta fennmaradtak, sőt tovább erősödtek, így az otthon és kert iparág új magasságokba jutott. Az affiliate marketing is minden idők legmagasabb befektetési és siker szintjét éli. Az
Az affiliate marketing egy kapcsolat a kereskedők és kiadók között, amely lehetővé teszi a kiadók számára, hogy affiliate jövedelmet szerezzenek a kereskedő termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítésével.
Az affiliate marketing számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami tökéletessé teszi ezt az iparágat számára, különösen azáltal, hogy vonzó tartalmat biztosít hiteles influencerektől.
Partnereket affiliate hálózatokon keresztül vagy saját affiliate program indításával, affiliate menedzsment szoftver segítségével lehet találni.
Erősen ajánlott affiliate menedzsment szoftvert használni a kampányok kezeléséhez és nyomon követéséhez.
Számos affiliate szoftver közül lehet választani; a Post Affiliate Pro teljes integrációt kínál, sőt ingyenes próbaverzióval is elérhető.
Viktor Zeman a QualityUnit társtulajdonosa. Még 20 évnyi cégvezetés után is elsősorban szoftvermérnök maradt, aki mesterséges intelligenciára, programozott SEO-ra és háttérrendszer-fejlesztésre specializálódott. Számos projektben közreműködött, beleértve a LiveAgentet, a PostAffiliatePro-t, a FlowHuntot, az UrlsLab-ot és még sok mást.
Hozd ki a legtöbbet otthon és kert vállalkozásodból egy sikeres affiliate marketing stratégiával. Érj el több vásárlót, növeld a ROI-t, és építsd a márkád a megfelelő eszközökkel és taktikákkal.
Fedezze fel, hogy a mikro- vagy a makro-influenszerek jelentenek-e jobb partnereket az affiliate programokban. Ismerje meg az előnyöket és hátrányokat, a költsé...
Webáruházat indítasz? Íme néhány tipp, amelyek segítenek az indulásban és abban, hogy versenyképes maradj a digitális térben.
Az e-kereskedelemben a logisztikai szektor óriási növekedésen és fejlődésen ment keresztül. Ismerje meg a legújabb trendeket, és fejlessze webáruházát azonnal....