
A 15 legjobb affiliate marketing konferencia Latin-Amerikában
Az affiliate marketing vezető szerepet tölt be az e-kereskedelemben. Itt olvashat a közelgő latin-amerikai affiliate konferenciákról az idei évben.
Ismerj meg 7 gyakorlati módszert, amellyel fejlesztheted lead gondozást affiliate marketing stratégiádban, beleértve a lead pontozást, e-mail marketinget, személyre szabást és még sok mást, hogy növeld az átváltásokat és erősebb ügyfélkapcsolatokat építs.
Az emberi pszichológia egyre mélyebb megismerése révén a marketing technikák rendkívül hatékony és figyelemfelkeltő hirdetésekké fejlődtek. A rengeteg termékhez és szolgáltatáshoz rengeteg reklám is társul, így a kitűnéshez folyamatos kreativitásra és innovációra van szükség. Az átlagos internetfelhasználó havonta akár 1700 banner hirdetést is lát, de ezeknek csak körülbelül a felét nézi meg ténylegesen. Azonban a potenciális ügyfelek figyelmének megragadása még nem garantálja a magas eladásokat. Valójában az emberek 80%-a nem jut el a vásárlásig a vásárlási folyamat során.
Sok potenciális ügyfélnél szakadék van az érdeklődés és a tényleges vásárlási szándék között, ezért a hiányzó láncszemek megtalálása minden vállalat egyik fő célja kell legyen. A lehetséges vásárlókkal való kapcsolatépítés és annak megmutatása, hogy értjük az igényeiket, miközben a megoldás (azaz a termék vagy szolgáltatás) felé tereljük őket, kulcstényező a hűséges ügyfelek kialakításában.
Ez a digitális marketing stratégia minden online vállalkozás számára létfontosságú, hiszen nem csak az új leadek megszerzésére koncentrál, hanem azokra is fókuszál, akik már érdeklődést mutattak, és nagyobb eséllyel végigviszik a vásárlást. Az ügyfelek igényeinek és motivációinak megértésével lehetőség nyílik szegmentálásra, így célzottabb stratégiát lehet kialakítani számukra. Bár cégenként eltérő lehet a szegmentálás, négy fő piaci szegmens létezik:
Minél többet tudsz ügyfeleid igényeiről, annál hatékonyabb kommunikációra és minőségibb lead gondozásra leszel képes. Senki sem szeret irreleváns, tömegesnek tűnő hirdetéseket kapni. A vásárlói élmény személyre szabása nagy hatással lesz rájuk, ezért a lead gondozásra való fókusz minden marketing csapat számára kulcsfontosságú stratégia.
Bár a lead gondozás elnevezése már önmagában sokat elárul, érdemes mélyebben is megvizsgálni, pontosan mit is jelent. Tehát röviden:
A lead gondozás azt jelenti, hogy megismerjük a potenciális ügyfeleket, kapcsolatot építünk velük, és támogatjuk őket azzal, hogy a vásárlási útjuk során a megfelelő időben releváns információval látjuk el őket.
Végső soron ez a vásárlókkal való kapcsolatépítésről és az igényeik megértéséről szól, függetlenül attól, hogy hol tartanak az értékesítési tölcsérben. Ha túlságosan részletes információkkal bombázod őket még az érdeklődés megszilárdulása előtt, az könnyen elriaszthatja őket. Ugyanígy, ha egy potenciális ügyfél már eldöntötte, hogy érdekli a terméked, de nem kap elegendő információt a döntéshez, lehet, hogy egy másik ajánlatot választ. Azok a vállalkozások, amelyek alkalmazzák a lead gondozást, 50%-kal több értékesítésre kész leadet szereznek – ezért mindenképp érdemes foglalkozni vele.
A marketing és értékesítési csapatok egyik fontos technikája az ún. account-based marketing stratégia, amely során nem a tömegeknek hirdetnek, hanem profil alapján választanak ki olyan személyeket, akik nagyobb eséllyel kerülnek a marketing tölcsérbe. A legfrissebb statisztikák szerint a vállalkozások 76%-a nem használ viselkedési adatokat hirdetéseiben – ne maradj le! A vásárlási viselkedés elemzésével a termékinformációkat a megfelelő időben lehet kiadni, így az érdeklődést erősítve viszi lejjebb őket a tölcsérben egészen a vásárlásig.
Ez azért kulcsfontosságú a vállalkozások számára, mert így végig megtartják és gondozzák a fogyasztót (vagyis a leadet) a teljes vásárlási út során. Leadeket nemcsak hagyományos marketinggel, hanem új módszerekkel, például különböző típusú affiliate marketing programokkal is be lehet vonzani a tölcsérbe.
Ha mostanában kutattál marketing stratégiák után, valószínűleg találkoztál már az affiliate marketinggel, amelyet világszerte egyre több vállalkozás használ. Valójában a vállalkozások mintegy 80%-a alkalmaz affiliate marketinget . De mi is az affiliate marketing, és hogyan kapcsolódik a lead gondozáshoz?
Egyszerűen fogalmazva, az affiliate marketing egy olyan reklámozási folyamat, amely során egy affiliate marketer más vállalkozás termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíti, és minden eladásért, cselekvésért vagy leadért jutalékot kap. Azok az affiliate marketerek , akik nagy és aktív közönséget érnek el egy adott niche-ben, a partner terméket promotálják, és affiliate linket biztosítanak, amelyen keresztül az érdeklődők a kereskedő weboldalára jutnak.
Az affiliate marketerek – legyenek akár tartalomgyártók, akár cégek – jutalékot kapnak minden generált lead után (ez az ún. Pay Per Lead modell). Ez a módszer mind a B2B, mind a B2C marketingesek számára aranyat érhet, hiszen új, minőségi leadeket érhetnek el, akiket hagyományos marketinggel nem érnének el. Egy hatékony marketing csapat több csatornát és marketing eszközt is kihasznál, végül pedig összegyűjti az érdeklődőket, vagyis azokat a potenciális ügyfeleket, akik már mutattak érdeklődést.
Az, hogy sok leaded van, még nem jelenti azt, hogy vége a munkának. Valójában a leadek 96%-a még nem áll készen a vásárlásra. Itt jön be a lead gondozás. Ilyen magas arány mellett érdemes technikákat alkalmazni, hogy gondozd őket, és végigvezesd őket a vásárlási folyamaton.
A „lead generálás” kifejezés biztosan sokszor felmerült már marketing stratégiák keresése során. Bár kétségkívül nagyon fontos a vevőszerzés szempontjából, vannak különbségek, ha összehasonlítjuk a „lead gondozással” – nézzük is, mik ezek!
A lead generálás olyan marketing technika, amely során egy adott termékről vonzó képet alakítunk ki, hogy a fogyasztó érdeklődése végül vásárlássá alakuljon. A végső cél a kapcsolati adatok és információk (demográfiai vagy személyes) megszerzése bejövő marketing stratégiákkal, például e-mail vagy tartalommarketinggel, hogy érdeklődést keltsünk, majd átváltást érjünk el. A marketing csapatok kiemelten kezelik, hiszen a hirdetők 53%-a költi marketing büdzséje felét lead generálásra.
Az affiliate marketing programok rendkívül hatékonynak bizonyultak a leadek generálásában. Egy nagy forgalmú vagy nagy elköteleződésű affiliate partnerrel együttműködve a vállalkozások elérhetik célpiacukat. Ezek az affiliate marketerek referral linkkel küldenek sales leadeket a vállalkozásnak, miközben passzív jövedelemként affiliate jutalékot szereznek.
Ez a folyamat időben épp a sales funnel elején van. Ha sikerült minőségi leadeket generálni, az azt jelenti, hogy már érdeklődnek, és beléptek a vásárlási ciklusba. Ez a ciklus általában öt fő szakaszból áll:
Ez a ciklus eleje, amikor egy problémát felismernek, és a fogyasztó tudja, hogy vállalkozásod képes megoldani azt. Nézzük ezt egy példán keresztül: Tegyük fel, hogy egy művész eddig kézzel rajzolt képregényeket, de kap egy visszautasíthatatlan állásajánlatot, ami digitális rajzos tudást igényel. Most már tudja, hogy digitális rajztáblára van szüksége, és látta, hogy céged ezzel foglalkozik. Itt tudod általánosan bemutatni a digitális táblákat – ne bonyolítsd technikai részletekkel, amire még nem áll készen. Most jött el az ideje, hogy felfedezze a kínálatot!
Most, hogy tisztában van vele, mire van szüksége, a fogyasztó összehasonlítja a piaci alternatívákat, és azt, hogy a te ajánlatod hogyan viszonyul a többihez. Itt ismeri meg a digitális táblagépek széles választékát. Most kell a cégednek bekerülnie a képbe. Itt hasznos a versenytársakhoz viszonyított információ, például különböző funkciók, árak, akciók (például digitális rajzprogram vagy ceruza ajándékba a tábla mellé).
Miután minden részletet megismert, a fogyasztó az utolsó értékeléshez érkezik. A kockázat csökkentése szakaszban a leírásoknak, értékeléseknek, ajánlatoknak különösen vonzónak kell lenniük – most dől el, hogy a te termékedet választja-e. Miben jobb a te digitális táblád a többinél?
Hosszas mérlegelés után a fogyasztó végül úgy dönt, hogy a te rajztábládat vásárolja meg! A marketing erőfeszítéseid végigvezették a vásárlói úton, és eljutottak a vásárlásig. A gördülékeny és kényelmes vásárlási folyamat növeli az ügyfél elégedettségét, pozitívvá és emlékezetessé téve az élményt. Itt is sok mindent lehet még tenni, például kedvezményt adni a következő vásárlásra, vagy ajándékot kínálni értékelésért cserébe.
Most, hogy meglévő ügyfél lett, a ciklus újraindítható más marketing stratégiákkal. Ebben a szakaszban kiemelten fontos a visszajelzés vagy értékelés kérése. A felhasználók akár 90%-a keres véleményeket, mielőtt megnézi a márkát – bánj velük aranyként! Tudva, hogy digitális táblát vásárolt, küldhetsz neki ajánlatokat kapcsolódó termékekről, például új típusú digitális kesztyűről vagy fejlettebb rajzceruzáról.
Látható, hogy a vásárlási ciklus minden szakaszában más-más típusú információra volt szükség a továbblépéshez. A leadeket a vásárlási folyamatban elfoglalt helyük szerint kell gondozni, hogy elősegítsük az út végigjárását.
Itt rejlik a fő különbség: a lead generálás célja, hogy olyan személyeket vonzzon be a marketing tölcsérbe, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a termék iránt. A lead gondozás pedig a már meglévő érdeklődők támogatása és ösztönzése pontosan a megfelelő információval a vásárlás befejezéséhez. A személyre szabott élmény itt kulcsfontosságú, hogy a fogyasztó érezze, a cég valóban törődik vele, nem csak irreleváns tömeg-hirdetésekkel bombázza.
Most, hogy meg tudjuk különböztetni a lead gondozást más marketing folyamatoktól, érdemes részleteiben is megvizsgálni azokat az elemeket, amelyek kulcsfontosságúak a működéséhez. Lehet, hogy valaki többet vagy kevesebbet sorolna ide, de ezek beépítése a marketing taktikába biztosan fellendíti a lead gondozási stratégiádat.
A vásárlói persona egy kutatáson alapuló profil, amely azt tükrözi, hogy ki lenne az ideális ügyfeled: demográfia, napi kihívások, és végül a vásárlási motivációk alapján. A fiktív persona megértésével jobban átláthatod a viselkedésüket, és következtethetsz a problémáikra vagy igényeikre. A statisztikák szerint a viselkedésalapú hirdetések kétszer hatékonyabbak, mint az általánosak. Az adatok gyűjtése segít felismerni a problémákat és testreszabni a megoldásokat, így a marketing üzenet célba ér. Ez azt is segíti, hogy az ügyfél empátiát érezzen, és szívesebben válassza a termékedet.
Bár az e-mail az egyik legrégebbi digitális kommunikációs forma, ma is kiemelten fontos a marketingben. Az átlagos megtérülés (ROI) több mint 42 font minden elköltött font után. A legtöbb embernek van saját e-mail címe, így széles körben elérhető marketingeszköz. Ezért is használják a vállalkozások előszeretettel az e-mail marketinget. Ha a potenciális ügyfelek feliratkoznak a hírleveledre, marketing automatizációt is beállíthatsz: szezonális akciók, havi hírlevelek, vagy új termékek bejelentése. Egy másik lehetőség, hogy a vásárlási tölcsérben előrébb járó ügyfeleknek személyre szabottabb e-maileket küldesz, ezzel is erősítve a kapcsolatot és növelve az átváltási arányt.
A személyre szabás fontossága már többször is előkerült – nem véletlenül! Ez a lead gondozás egyik legfontosabb eleme, hiszen minden a fogyasztó egyéni igényei körül forog. Friss kutatások szerint a gondozott e-mailek 4–10-szer magasabb válaszadási arányt hoznak, mint az egyszeri levelek. Ha előnyben részesíted a személyre szabást, például nevet vagy érdeklődési kört írsz az üzenetbe, nő az ügyfél bizalma, ami magasabb konverzióhoz vezethet. A statisztikák szerint a gondozott leadek 47%-kal nagyobb értékben vásárolnak, mint azok, akiket nem gondoztak. Figyeld, hogy éppen melyik vásárlási szakaszban van az ügyfél, és aszerint add meg neki a szükséges információt.
A hasznos tartalom mindig többet ér, mint a szimpla tartalom. A személyre szabás különlegessé teszi az ügyfelet, de a ténylegesen releváns tartalom valóban segít neki! Egy kutatás szerint a vállalkozások 59%-a a releváns tartalom készítését tartotta a legnagyobb kihívásnak lead gondozási programja során. A hasznos, releváns információ azért értékes, mert megoldást kínál egy problémára, vagy edukálja az ügyfelet a termékről a döntés előtt. Ennek fontosságát mindig szem előtt kell tartani.
Blogcikkek, informatív videók, ingyenes e-bookok, infografikák – ezek mind kiváló példák arra, hogy a lead jobban megismerje a termékedet. Ha már meglévő ügyfeledről van szó, ők is kaphatnak hasznos tartalmat: például bemutató videót a megvásárolt termékhez, konzultációt, vagy webinárt a további tájékozódás érdekében.
Ezért is fontosak a marketing analitikák és a visszajelzések, hiszen így tudhatod meg, mi lehet igazán hasznos tartalom az ügyfeleidnek! Az olyan affiliate programok, mint a Post Affiliate Pro , marketing analitikával és automatizációval segítenek abban, hogy a kommunikációd hosszú távon is fenntartható legyen, akár remarketing vagy e-mail marketing során.
A közösségi média jelenlét ma már szinte elengedhetetlen minden vállalkozás számára, különösen, ha leadekről van szó. A közösségi médiából származó leadek átváltási aránya 13%-kal magasabb az átlagnál – ezt a lehetőséget kár lenne kihagyni. A lead gondozásban is többféleképpen lehet kihasználni a közösségi médiát.
A seed nurturing azt jelenti, hogy már azelőtt „elvetjük a magokat” (azaz elindítjuk a gondozási folyamatot), hogy bármilyen elérhetőséget kapnánk a leadtől. Ez egy közösségi média stratégia, amely során megosztható tartalmat készítesz, amivel interakcióba léphetnek a felhasználók. Ha a „magok” később önszántukból adják meg az elérhetőségüket, akkor válnak „minősített leaddé”.
Ha már vannak minősített leadjeid, folyamatosan posztolj vonzó, releváns tartalmat a közösségi média csatornáidon, hogy naprakészek és elkötelezettek maradjanak a márkáddal. Ügyfél szegmensenként eltérő lehet, melyik platformon a legaktívabbak.
A lead gondozási stratégiák beépítése a marketingtervbe szinte magától értetődő minden vállalkozás számára – miért engednéd el az érdeklődőket próbálkozás nélkül? Ha készen állsz a leadek gondozására, íme néhány kulcselem, amivel fejlesztheted stratégiádat.
A lead pontozás olyan folyamat, amely során rangsorolod a potenciális vásárlókat aszerint, mennyire készek a vásárlásra. Ez a módszer többféle értéket, jellemzőt és tulajdonságot vesz figyelembe, és ezek szerint osztja be a leadeket – így számszerűen is láthatod, milyen marketing taktikát alkalmazz az egyes ügyfelekhez. A lead pontozás lehet szegmentáció alapján is, ahol demográfiai, földrajzi, viselkedési jellemzők szerint csoportosítod a leadeket. Segít a vásárlói persona kialakításában is. Azok a cégek, amelyek lead pontozást használnak, 77%-kal magasabb ROI-t érnek el, mint akik nem.
Ha különböző affiliate programokat használsz, és affiliate linkekből szerzed a leadeket, egy affiliate platformon keresztül marketing analitikákat is nyomon követhetsz (például közösségi média interakciókat). Egyes affiliate hálózatok , mint a Post Affiliate Pro, számos testreszabható funkciót kínálnak a marketing analitika tisztábbá tételéhez, ami segíthet a legjobb leadek számára célzott közösségi média vagy e-mail kampányok kialakításában.
A felmérések remekül kiegészítik az ügyfelekről gyűjtött egyéb adatokat, ezért érdemes beépíteni őket a marketing mixbe. Ha közvetlenül az ügyféltől kapsz információt, pontosabb képet kapsz arról, hol tartanak a vásárlási folyamatban, így személyre szabottabb üzeneteket küldhetsz. Például ha egy felhasználó azt válaszolja, hogy csak tanulási céllal böngészik, a promóciós pop-upok nem lesznek számára vonzóak.
Ugyanígy, aki csak termékeket nézeget, annak nincs szüksége oktató videóra, inkább akciókat és új ajánlatokat érdemes neki küldeni. A felmérések segítenek megérteni a lead motivációját, érdeklődési körét – így jobban tudod, mire van szüksége.
A tartalommarketing kulcsszerepet játszik a lead gondozás fejlesztésében. Próbáld reklámstílusodat mindig érdekesnek és frissnek tartani: használj fejlettebb tartalmakat, például interaktív hirdetéseket és videókat. Fizikai termékek esetén egy 3D-s hirdetés, ahol a felhasználó „megforgathatja” a digitális terméket, jelentősen javíthatja a márkaképet.
A Magna kutatása szerint a felhasználók 47%-kal több időt töltenek interaktív hirdetések nézésével, mint a hagyományosakkal. Ezekkel a hirdetésekkel jobban bevonható a felhasználó, jobban megértheti a terméket, és közben épül a márkaimidzs is.
Ne csak a márkaismertség növelésére használd az újszerű hirdetéseket! Nyugodtan hozz létre eredeti, színes tartalmat is a teljes vásárlási út során, például informatív videókat, interaktív demókat, infografikákat.
Fontos, hogy a cél az ügyfél segítése legyen, ne pedig a márka és a termék erőltetése. Kelt figyelmet kreativitással, tartsd meg minőségi tartalommal!
Az e-mail gondozás az egyik leghatékonyabb lead nurturing módszer. Azok a cégek, amelyek automatizált e-mail marketinget használnak, 451%-kal több minőségi leadet szereznek. Többféleképpen is kihasználhatod ezt a csatornát. Ha affiliate marketerekkel dolgozol, gyűjts e-mail listát, és hozz létre e-mail kampányokat, amelyekben rendszeresen ajánlásokat, akciókat, affiliate jutalmakat vagy bónuszokat küldesz nekik, hogy motiváld őket. Egyes affiliate hálózatok , mint a Post Affiliate Pro, programjukban testreszabható e-mail marketinget és jutalékautomatizációt is kínálnak affiliate hirdetőknek .
Egy másik lehetőség, hogy közvetlenül a leadeknek küldesz hasznos információt e-mailben – például blogbejegyzést, hírlevelet vagy videót. Ne feledd: az e-mail marketingben nem mindig kell eladni! Tartsd tartalmaidat egyensúlyban, és igazítsd az ügyfél igényeihez.
A személyre szabás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni lead gondozás esetén. Az ügyfél megismerése lehetővé teszi, hogy személyre szabott tartalmat készíts, ezáltal bizalmat és kapcsolatot építesz. Már egy apró részlet, például a név vagy érdeklődési kör említése is akár 46%-kal növelheti az e-mail megnyitási arányát. Ha a válaszok alapján különböző üzeneteket küldesz, már az is sokat segít – de ne veszítsd szem elől a személyességet az automatizáció miatt!
Figyeld a válaszokat, és ahol látszik, hogy a lead készen áll a vásárlásra, ott személyesebb kapcsolatfelvételt is alkalmazhatsz: közösségi csatornán, telefonon vagy e-mailen keresztül beszélgess velük.
Ha geotargetált marketinget használsz, és fizikai üzleted is van, akár személyesen is meghívhatod a leadeket, és ott személyesen is ismerkedhetsz velük. A digitális interakciók mögött álló „valódi embert” megmutatva könnyebben építhetsz bizalmat. Az ügyfelek is szívesebben mondják el igényeiket, ha tudják, nem csak egy botnak beszélnek!
A remarketing kiváló módja a lead gondozás fejlesztésének, hiszen bizonyítottan hatékony! Remarketing technikák használatával akár 400%-kal nőhet a hirdetések elköteleződése. Egyes automatizált eszközökkel, például Google Ads-cel, a potenciális ügyfél IP-címét elmenti a rendszer látogatás után, és más oldalakon a te hirdetésedet részesíti előnyben. Azonban figyelj, hogy a túlzott ismétlés ne legyen zavaró – a remarketing lényege a finomság! Szegmentációval és a vásárlási szándék értékelésével célozd a remarketing hirdetéseket: legyenek informatívabbak, segítő szándékúak, és a végső döntés meghozatalát támogassák.
A keresőoptimalizálás (SEO) minden üzleti terv része kell legyen. Ma már az online élmények 93%-a keresőmotorban kezdődik, vagyis a legtöbb potenciális ügyfél így elérhető. A célcsoport és termékkör függvényében persze változik a siker, de vaktában lövöldözni nem érdemes.
Az SEO bejövő marketing stratégia, amely a weboldal láthatóságát javítja. Ezt közvetlenül is lehet fejleszteni, például Google Analytics segítségével követni a weboldal mutatóit, és aszerint fejleszteni. Közvetetten pedig Google Ads-zel növelhető a forgalom, végül így a láthatóság és aktivitás is.
Sok cég SEO-ját [affiliate marketing hálózat](/academy/what-is-an-affiliate
A lead gondozás azt jelenti, hogy megismerjük a potenciális ügyfeleket, kapcsolatot építünk velük, és releváns információval látjuk el őket a vásárlási ciklus megfelelő pontjain.
Lead gondozási stratégiádat fejlesztheted lead pontozás bevezetésével, felmérések és remarketing módszerek alkalmazásával, valamint keresőoptimalizálásod javításával.
Egy hatékony lead generáló stratégia célja azoknak a személyeknek a marketing tölcsérbe vonása, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek egy termék vagy szolgáltatás iránt. A lead gondozás pedig az, amikor a már meglévő potenciális ügyfeleknek – akik már a tölcsérben vannak – a megfelelő információt adjuk át, hogy segítsük őket a vásárlás befejezésében.
A lead gondozás legjobb gyakorlatai közé tartozik az üzleted vásárlói personájának megértése, hasznos, személyre szabott tartalom létrehozása és az aktív közösségi média jelenlét.
Penelope tapasztalt szövegíró és tartalomspecialista. Üzleti és pszichológiai háttérrel rendelkezik, így a bonyolult ötleteket is könnyen érthető tartalommá alakítja át. Kiterjedt emberismeretét felhasználva törekszik arra, hogy hasznos és átfogó tartalmat hozzon létre. Amikor Penelope épp nem a szavak végeláthatatlan kombinációival kísérletezik, vásznakat és növényeket fest be lelkével.
Növeld eladásaidat a lead gondozás mesteri elsajátításával és hatékony affiliate marketing eszközök kihasználásával.
Az affiliate marketing vezető szerepet tölt be az e-kereskedelemben. Itt olvashat a közelgő latin-amerikai affiliate konferenciákról az idei évben.
Az újracélzás rugalmas, így számos kreatív módja van annak, hogy nyomon kövesse a kezdeti webhelylátogatást. Ismerje meg, hogyan javíthat azonnal.
Ismerd meg azt a 10 lépést, amellyel erős márkát építhetsz a közösségi médiában. Tanulj szakértői stratégiákat az elköteleződéshez, következetességhez, influens...