
Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben
Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...
Ismerje meg a 10 legfontosabb affiliate marketinges típust, köztük a bloggerek, influenszerek, kupon- és véleményoldalak működését. Tudja meg, melyik affiliate modell illik vállalkozásához, és hogyan profitálhat stratégiai partnerségekből a változó affiliate marketing világában.
Az online marketing – hasonlóan magához az online világhoz – folyamatosan változik. Így egy olyan iparág, amely korábban a harmadik féltől származó sütikre támaszkodott a hirdetésekben, most alkalmazkodni kényszerül. Az elmúlt években a legnépszerűbb böngészők már nem támogatják a harmadik féltől származó sütiket. Ez azt jelentette, hogy a vállalatok nem követhették tovább a felhasználók online tevékenységét, ami pedig mindig is kulcsfontosságú volt a hirdetési és remarketing kampányokban.
A sütik nélküli jövő előtt állunk, és az affiliate marketing készen áll erre.
Az affiliate marketingesek számára már az is előny, hogy első féltől származó sütikkel dolgozhatnak, de emellett egyedülállóan tudják elérni közönségüket is. Mielőtt pénzt költenének online, a vásárlók gyakran több oldalt is átnéznek. Kutatások szerint az amerikai online vásárlók 74%-a legalább két affiliate oldalt meglátogat, mielőtt vásárolna. Ez teszi az affiliate marketinget az egyik legsikeresebb és legelterjedtebb online hirdetési formává.
Az alábbi blogban bemutatjuk az affiliate marketing lényegét, valamint a leggyakoribb affiliate marketinges típusokat.
Képzelje el úgy, hogy a vállalkozásoknak már nem kell keresniük a hirdetési lehetőségeket, mert mások hajlandóak helyettük saját platformjaikon reklámozni a terméket. Ez az affiliate marketing.
Természetesen ez egy leegyszerűsített megközelítés, de szemlélteti a kapcsolat lényegét.
Affiliate programokat mindkét fél kezdeményezhet. Ha Önnek nagy forgalmú weboldala van, és szeretne pénzt keresni affiliate marketinggel , közvetlenül is felveheti a kapcsolatot különböző cégekkel, vagy igénybe vehet olyan reklámszolgáltatásokat, amelyek ezt megteszik Ön helyett. Az affiliate marketing lehetőséget ad a tartalomkészítőknek, hogy passzív jövedelmet szerezzenek digitális vagy fizikai termékek népszerűsítésével, amelyeket ők maguk is kipróbáltak, és ajánlani tudnak saját közönségüknek. Ezáltal a potenciális vásárlók nagyobb eséllyel kapcsolódnak be a kampányba, és generálnak konverziókat.
Az affiliate kereskedők többféle módon fizetnek a tartalomkészítőknek. Egyes partnerségek a leadek konverziója után fizetnek, mások kattintásonként, és vannak fix díjas megoldások is. Ezek és más affiliate jövedelemlehetőségek között Ön is megtalálja a legmegfelelőbbet.
A partnerség másik oldalán az affiliate kereskedő márkaismertsége nő, ügyfélköre bővül, mindezt az egyik legolcsóbb hirdetési formával elérve. Ezért alkalmazzák szinte minden iparágban az affiliate hirdetéseket, hiszen hatékonyan és egyedi közönséget képesek elérni. Az affiliate iparágakon belül a divat generálja a legtöbb eladást, az affiliate értékesítések 23%-a ebből a szegmensből származik. Ezt követik a sport és szabadidő (18%), egészség és szépségápolás (14%) és az utazás (11%). Ezek együtt a divattal együtt az USA-ban az affiliate értékesítések több mint feléért felelősek.
2024-ben várhatóan az affiliate marketingre fordított összeg meghaladja a 8 milliárd dollárt – most a legjobb elkezdeni az affiliate marketinget.
Az affiliate marketing iparág évek óta folyamatosan növekszik, és ennek semmi sem szab határt. Egy kutatás szerint a márkák 81%-a működtet affiliate programot, a tartalomkészítők 84%-a pedig készít affiliate marketing célú tartalmat. A vállalatok és a hirdetők is felismerték ezeknek a stratégiai partnerségeknek az értékét, így nézzük is meg az affiliate marketing legfontosabb előnyeit!
Számos szoftver segíthet az indulásban, némelyik akár ingyenes is. Ha azonban már elkötelezte magát az affiliate marketing mellett, érdemes fejlettebb menedzsment szoftverre váltani. Ezek közül a Post Affiliate Pro minden tagsági szinten ár-érték arányban is kiemelkedő.
Mivel az affiliate marketingesek végzik a marketinget, még egy szerény marketing költségvetés is elég lehet. Így a kereskedők beruházhatnak affiliate marketing menedzsment szoftverbe, hogy jobban kezeljék kampányaikat. Egyes szoftverek, mint például a Post Affiliate Pro, lehetővé teszik minden kampányelem monitorozását és akár automatizálását is.
A kereskedők nemcsak monitorozhatják, hanem igény szerint módosíthatnak is bármit. A Post Affiliate Pro például testreszabható affiliate linkeket, irányítópultokat és fizetési automatizmust kínál. Az affiliate linkek és kódok követésétől kezdve a különféle kimutatások generálásáig mindent megtehet. Ha többet szeretne megtudni a lehetőségekről, látogasson el a funkciók oldalra , és ismerje meg, miért az egyik legjobb a piacon.
Az affiliate marketing egyik legvonzóbb tulajdonsága a magas megtérülés. A kereskedők 65%-a számol be akár 20%-os affiliate marketing bevételről . Ez két fő tényezőnek köszönhető: egyrészt az affiliate marketing kevés pénzt és energiát igényel a kereskedőtől, másrészt a hirdetők saját közönségük bizalmát kihasználva növelik a konverziós arányt.
Ahogy fentebb is láthattuk, ez a kereskedő szempontjából egy meglehetősen passzív marketingforma. Elég csatlakozni egy affiliate hálózathoz meglévő rendszerekkel és affiliate-ekkel, vagy választani egy önálló affiliate menedzsment szoftvert , ami minden kontrollt megad, és hosszú távon pénzt takarít meg. Az affiliate marketing platformokon csak annyi a dolga, hogy ellenőrizze a riportokat, és meghatározza, mely KPI-ken kell javítani a további siker érdekében.
Mielőtt belevágunk, fontos megérteni a három fő affiliate marketing típust és azok különbségeit.
Ez olyan affiliate kapcsolatot jelent, ahol a hirdetőnek nincs szükséges tapasztalata vagy ismerete a promótált termékkel kapcsolatban. Ezek jellemzően klasszikus kattintásonkénti fizetős kampányok, mivel nincs kapcsolat a termék, az affiliate marketinges és a potenciális vásárlók között.
Ebben az esetben az affiliate marketingesek ismerik és tapasztalatot szereztek a promótált termékek típusával kapcsolatban. Egy adott, a termék iránt érdeklődő csoportot céloznak meg, így a kampány eljut egy érdeklődő és a forrásnak bizalmat szavazó közönséghez.
A kapcsolódó affiliate marketinghez hasonlóan itt is van tapasztalat és szaktudás egy adott területen, de plusz elköteleződés is társul hozzá. Az affiliate marketingesek konkrét tartalmat készítenek a termék népszerűsítésére, vagy személyesen is ajánlják azt, nem csupán egy affiliate linket helyeznek el egy fénykép vagy podcast leírásában.
Nézzük meg, milyen típusú affiliate marketingesekkel találkozhatunk az affiliate platformokon. A terméktől vagy szolgáltatástól függően a megfelelő választás döntő lehet egy sikeres vagy sikertelen kampány között.
A blog affiliate olyan szakértő a saját területén, aki tartalmat készít egy adott affiliate termék bemutatására saját niche-jében. A legjobb bloggerek nemcsak alapos értékeléseket írnak, hanem keresőoptimalizáltak is, így organikusan hatalmas közönséget érnek el. Saját törzsközönségük bízik az ítéletükben, ajánlásaikban, így referral linkekkel és affiliate kódokkal hatékonyan népszerűsíthetik termékét. Ez a kapcsolódó affiliate marketing szerves része lett az iparágnak: az affiliate-ek 65%-a blogokon keresztül generál forgalmat. A blogolás ideális kis- és középvállalkozások számára, amelyek globális eléréssel bírnak. Mivel ez nagy forgalmat hozó csatorna, olyan termékekhez és szolgáltatásokhoz kiváló, amelyek nem helyhez kötöttek, így világszerte vonzóak lehetnek – például IT szoftverek, utalványok, játékbeli kuponok. A helyhez kötött termékek vagy szolgáltatások, mint például az ingatlan, kevésbé profitálnak ebből. A tartalommarketing folyamatosan bizonyítja hatékonyságát: kutatások szerint a hosszabb tartalmak nyolcszor annyi embert érnek el, háromszor annyi Facebook-megosztást, és kilencszer annyi leadet hoznak, mint a rövidebbek.
Egyetlen közösségi média influenszer akár több ezer vagy millió embert is elérhet tartalmaival. A mikroinfluenszerek ugyan kisebb közösséggel rendelkeznek, de gyakran magasabb konverziós arányt érnek el, a közönség bizalma és elkötelezettsége miatt. A marketingesek különböző jutalékrendszerekből szerezhetnek affiliate jutalékot. A kattintásonkénti fizetés minden kattintás után jutalékot ad, a cselekvésenkénti fizetés például hírlevél-feliratkozás vagy űrlapkitöltés után, az eladásonkénti pedig a sikeres vásárlás után. Az ezrelék alapú modell ezer megjelenítés után fizet. A közösségi média marketing rendkívül hatékony az olyan iparágakban, mint a divat, zene vagy tech. A vizualitás és az egyszerű megosztás lehetővé teszi, hogy a terméket könnyebben elképzeljék, vagy virálissá váljon. A divat vezeti ezt a mezőnyt: az affiliate programok közel 25%-a kötődik ide. A zene a második legaktívabb: a felhasználók 90%-a kapcsolatba lépett valamilyen zenével vagy zenésszel a közösségi médiában. Ez szintén a kapcsolódó vagy elkötelezett affiliate marketing példája.
Nem meglepő módon a mobil eszközök kiválóan támogatják az affiliate marketinget. Számos formája van a mobilos affiliate marketingnek: játékokban megjelenő hirdetések, képernyő szélén feltűnő bannerek, vagy az alkalmazáson belül megosztott affiliate kódok. Például egy gitárhangoló app ajánlhat kedvezménykódot egy hangszerboltba. Így célzottan olyan embereket ér el, akiket valószínűleg érdekel a termék. Egyes appok push üzenetek formájában is küldhetnek reklámokat, ha a felhasználó ezt engedélyezi. Az e-kereskedelem exponenciálisan növekszik: 2021-ben a globális eladások 73%-a mobilon keresztül történt. A digitális iparágak, például a streaming vagy a mobil/PC játékok különösen sokat profitálnak ebből a kapcsolódó marketing típusból. A mobil jelenlét egyre fontosabb: 2019-ben a globális mobil marketing piac mérete elérte a 65 milliárd dollárt. Hamarosan mindenkinek lesz okostelefonja, így a mobil affiliate marketing biztos siker.
A hír- és médiaoldalak kiváló partnerek, ha nagy tömegeket szeretne elérni. Ezek a portálok keresik a tartalom monetizálásának módját, és a natív hirdetések az egyik legnépszerűbb eszközük. A natív hirdetések jól alkalmazhatók affiliate linkek elhelyezésére is. Nem csak hírportálok, hanem online magazinok, bulvár oldalak is kihasználják az affiliate marketing rugalmasságát. Szórakoztató, könnyen azonosulható cikkekben szinte észrevétlenül helyezhetők el affiliate linkek és kódok, növelve a márka ismertségét, bővítve az ügyfélkört. Sokan naprakészek szeretnének maradni: 2020-ban Nagy-Britanniában a felnőttek 70%-a használt online híroldalakat vagy magazinokat. A tech, üzleti, pénzügyi és szórakoztatóipari cégek kiemelten profitálnak ebből a kapcsolódó affiliate marketingből.
Nem nehéz elképzelni, hogy a kuponos oldalak miért kiváló affiliate marketingesek.
Ezek az oldalak a legnépszerűbb affiliate típusok , hiszen elérik azokat a vásárlókat, akik aktívan keresnek kedvezményeket. Kutatások szerint a fogyasztók 80%-a szívesen próbál ki új márkát, vagy javul a márka percepciója egy már ismert termék esetén, ha kuponhoz jut. Annyira hisz a termékében, hogy tudja: az első próbára hűségesek lesznek a vásárlók? Adjon nekik kupont, hogy még nagyobb legyen a motiváció! Az élelmiszer-, kozmetikai és utazási iparágak számára különösen hasznosak a kuponok . Ez a független affiliate marketing iskolapéldája.
Ki ne szeretné előre látni, hogyan működik egy termék, mielőtt megvásárolná? Erre épülnek a termékértékelő oldalak. Ezek nem csupán egyszerű vélemények: szakértők, vagy egy közösségben meghatározó emberek készítik őket. A vonzerejük abban rejlik, hogy videóban vagy élő közvetítésben is látható a szakértő, ahogy használja a terméket, és azonnali visszajelzést ad. Az ilyen közösségek megtalálhatók a YouTube-on, Twitchen is, ahol gyakoriak a kedvezménykódok és affiliate linkek. A vélemények óriási jelentőséggel bírnak a vásárlók szemében: a fogyasztók 54,7%-a legalább négy értékelést elolvas vásárlás előtt. Továbbá a véleményekkel rendelkező termékoldalak 3,5-szer több konverziót hoznak, mint az ilyenek nélküli oldalak. Éttermek, fogorvosi rendelők, szállodák tipikusan profitálnak a véleményoldal affiliate marketingeseiből. Ez is a kapcsolódó vagy elkötelezett affiliate marketing példája.
A hűségprogramok vagy cashback oldalak szorosan összefonódnak az affiliate marketinggel. Ezek a weboldalak visszatérítést adnak a vásárlónak, ha az oldalon keresztül vásárol, így a jutalékot megosztják vele. Egy ilyen rendszerrel könnyű elérni a hűséget. Például: egy kávézó minden 10. kávé után egyet ingyen ad. A vevők szívesebben térnek vissza, ha kedvezményt vagy ajándékot kapnak. Éttermek 2 az 1-ben akciója, vitamin vásárlási kedvezmény – mind-mind a hűségportálok példái. A kiskereskedelmi szektor számára jó hír, hogy az ajándékvásárlás során a fogyasztók 15%-a szívesebben választ olyan márkát, ahol van hűségprogram. Bár a kiadó (publisher) kevesebb jutalékot kap konverziónként, hosszú távon több konverzióval, nagyobb ügyfélelégedettséggel számolhat. Ezek a programok főleg független affiliate marketingre épülnek.
Az ösztönző programok hasonlítanak a hűségportálokra abban, hogy jutalmazzák a felhasználót, ha az affiliate linken keresztül vásárol. A különbség, hogy a jutalom nem feltétlenül pénz. Például egy közösségi játékban a felhasználó egy űrlap kitöltéséért játékon belüli jutalmat kap. Egyes promóciók hosszabb feladatlistát írnak elő (pl. hírlevélre feliratkozás, űrlapkitöltés, kérdőív kitöltése stb.), hogy ingyen iPadet kapjon a felhasználó. A fizetős teljesítményt (pay-to-complete) néha vitatják, sőt egyes affiliate hálózatok tiltják is. A felhasználók affiliate ajánlatok teljesítéséért kapnak jutalmat.
Bár az e-mailek nem a fő kommunikációs csatornák már, az e-mail marketingre specializálódott affiliate marketingesek előnyben vannak, hiszen olyan embereknek küldenek ajánlatot, akik hozzájárultak ehhez. Az összes felhasználó közül csak azokat érik el, akik önként adták meg e-mail címüket a hírlevél listához. Így a reklám kevésbé tolakodó, és a felhasználó nagyobb eséllyel kattint rá. Ezek a kampányok általában hírleveleket és egyéb tartalmakat tartalmaznak affiliate linkekkel. Nagy létszámú közönség rövid időn belüli elérése miatt ez a típus ideális egészségügyi, gyógyszeripari és biztosítási területeken. Ajánlatok küldése meglévő ügyfeleknek is gyakori, nem kötött egyetlen iparághoz. Az e-mail marketing másik nagy előnye a személyre szabhatóság: a Statista szerint a marketingesek 78%-a alkalmaz személyre szabott e-mail kommunikációt.
Ez a típusú affiliate marketing két vállalat stratégiai együttműködését jelenti, egymás termékeinek kölcsönös népszerűsítésére. Az affiliate partnerségek célja mindkét márka ismertségének növelése, és az ügyfélkör duplázása. Ideális esetben a két vállalat kiegészítő termékeket kínál. Így minden kampány, közösségi média poszt vagy ajánlás természetesebbnek hat. Kutatások szerint egy jól megválasztott partnerség nagyobb bevételt és növekedést (akár 28%) eredményezhet, mint egy hagyományos fizetett keresőkampány (18%).
Valószínűleg mostanra Ön is készen áll az affiliate marketing elindítására. Most, hogy megismerte a különböző affiliate marketing típusokat és marketingeseket, nézzük, milyen titkok segíthetik stratégiáját 2025-ben:
Nem nehéz átlátni, milyen hatása van az affiliate marketingnek a globális piacra. Az előrejelzések szerint 2024-ben már 8 milliárd dolláros piac lesz. Számos affiliate marketing típus létezik, így mindenki megtalálhatja az igényeinek leginkább megfelelőt. A lehetőségek a kapcsolódó vagy elkötelezett affiliate marketingtől – amikor szakértők népszerűsítik a termékét – egészen a független affiliate marketingig terjednek, ahol nem szükséges szakértelem. Ezekhez a különböző típusokhoz más-más affiliate marketingesek illenek legjobban: bloggerek és véleményoldalak például szállodáknak, utazásnak, míg a független affiliate-ek (pl. kuponoldalak) széles közönség elérését és kedvezmények kínálatát biztosítják. Ilyen sok lehetőség mellett biztosan megtalálja az Önnek megfelelő programot – csak következetesnek kell maradnia, és a megfelelő szoftvert érdemes választani. A Post Affiliate Pro minden tagsági szinten kiváló ár-érték arányt, fejlett követési lehetőségeket, korlátlan számú affiliate marketingest és akár a beállításban is segítséget nyújt. Az affiliate marketing nem csak a jövő, hanem már a jelen is. Ne maradjon le!
Az affiliate marketing folyamata során az affiliate egy terméket vagy szolgáltatást népszerűsít, és az általa elért konverziók után jutalékot kap.
A különböző affiliate kampánytípusok közé tartozik a kattintásonkénti fizetés (PPC), a leadenkénti fizetés (PPL) és az eladásonkénti fizetés (PPS).
Az affiliate marketing nemcsak jövedelmező, hanem igen magas megtérülési mutatóval is rendelkezik, mivel az affiliate-ek olyan speciális piaci szegmenseket céloznak meg, amelyek megbíznak bennük.
Az affiliate marketinges olyan magánszemély vagy vállalkozás, amely saját platformján egy másik cég termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíti, és az elvárt cselekvés teljesülése után jutalékot kap.
Az affiliate hálózatok többféle fizetési szolgáltatóval is dolgozhatnak, beleértve a PayPal-t, Stripe-ot és az Authorize.net-et is.
Minden affiliate menedzsment szoftver eltérő feltételekkel dolgozik az affiliate-ek számát illetően; azonban a Post Affiliate Pro már az alapcsomagban is korlátlan számú affiliate-et engedélyez.
Többféle affiliate marketing program létezik, beleértve a kattintásonkénti, leadenkénti és eladásonkénti fizetést. Ezek a programok lehetővé teszik magánszemélyek vagy cégek számára, hogy jutalékot szerezzenek egy másik vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak értékesítésével és népszerűsítésével.
Viktor Zeman a QualityUnit társtulajdonosa. Még 20 évnyi cégvezetés után is elsősorban szoftvermérnök maradt, aki mesterséges intelligenciára, programozott SEO-ra és háttérrendszer-fejlesztésre specializálódott. Számos projektben közreműködött, beleértve a LiveAgentet, a PostAffiliatePro-t, a FlowHuntot, az UrlsLab-ot és még sok mást.
Fedezze fel, mely affiliate marketingesek illenek legjobban vállalkozásához, és maximalizálja a megtérülést a Post Affiliate Pro fejlett követési és menedzsment eszközeivel.
Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...
Ismerd meg a 2023-as év 7 legfontosabb affiliate marketing trendjét Adam Enfroy-val, és tanuld meg, hogyan profitálhatsz a változó fogyasztói szokásokból. Haszn...
Szeretnéd vállalkozásodat affiliate vagy partner marketinggel bővíteni? Tudj meg többet a különbségekről és előnyökről a Post Affiliate Pro segítségével....