
10 fajta affiliate marketing tartalom 2025-re
Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.
Tanulj meg 10 alapvető tippet, hogy olyan örökzöld tartalmat hozz létre, amely affiliate marketing stratégiádat aktuálisan tartja, organikus forgalmat generál és hosszú távú megtérülést biztosít.
Egy minden héten kiváló blogot írni, hogy az olvasóid érdeklődését az egekbe repítsd, ideális lenne – ha nem igényelne annyi munkaerőt, amennyit valójában. Hasznos és trendi témákat találni a saját piaci szegmensedben, miközben maximális kreatív energiádat használod fel, önmagában is kihívás. Azonban lehetnek más módjai is annak, hogy fenntartsd olvasóid érdeklődését anélkül, hogy akkora erőfeszítést igényelne, mint amire számítasz. Az egyik ilyen megoldás az örökzöld tartalom előnyeinek kihasználása. Az örökzöld tartalom időtálló tartalom, amely hosszú időn keresztül megőrzi relevanciáját. Valószínű, hogy te is sokféle örökzöld tartalmat fogyasztottál már, például termékértékeléseket vagy esettanulmányokat.
Mivel a fogyasztók körülbelül 87%-a annyira bízik az online termékértékelésekben, mint a szájhagyomány útján szerzett információkban, érdemes átfutni az örökzöld tartalomtípusokat, és megnézni, hogyan profitálhatnak ezekből az affiliate marketing kampányaid. Bár túl jónak tűnhet, hogy igaz legyen, vannak olyan elemei az örökzöld tartalomnak, amelyeket érdemes figyelembe venni, hogy optimalizáld ezt az írási technikát. Ez a cikk bemutatja, miért elengedhetetlen az örökzöld tartalom minden marketing stratégiához, valamint tippeket ad arra, hogyan fejlessz ki egy nagyszerű, időtálló írást a márkád számára.
A természetben az örökzöld szó olyan növények csoportját jelöli, melyek lombja egész évben zöld marad. Ha ezt az analógiát alkalmazzuk a digitális marketingben, könnyen feltételezhetjük, hogy az örökzöld tartalom olyan típusú tartalom, amely hosszú időn keresztül friss és releváns marad. Természetesen itt nem egy meghatározott „lejárati dátumról” van szó, amely szinte nem is létezik. Az örökzöld tartalom lényege a minőségi tartalom létrehozása, amely hasznos lesz az olvasók számára, függetlenül attól, mennyi idő telt el a megjelenés óta. Ez eltér az időérzékeny tartalmaktól, más néven aktuális tartalmaktól, amelyek rövid ideig relevánsak. Ezek főként trendi témákról szólnak, amelyek drasztikus szezonális csúcsokat és mélypontokat élnek meg az olvasók érdeklődésének megfelelően.
Ha örökzöld tartalomötletekben gondolkodsz affiliate marketing stratégiádhoz, két elemet különböztethetünk meg:
Jelenleg nagyon gyorsan változó világban élünk, ahol minden percben új hírek jelennek meg. Az emberek csak korlátozott figyelmet tudnak szentelni minden tartalomnak, és a keresési mennyiségek monitorozása az egyik módja annak, hogy lássuk, hol és meddig összpontosul ez a figyelem.
2021 januárjában a r/wallstreetbets subreddit követői felfordulást okoztak a Wall Streeten a GameStop short squeeze elindításával. Akkoriban a GameStop forró téma lett, főleg amikor a részvényárfolyam emelkedése miatt a shortolók mintegy 26 milliárd dolláros veszteséget szenvedtek el. Ekkor hatalmas érdeklődési csúcs, az úgynevezett “remény csúcsa ” jelentkezett, sokan igyekeztek elolvasni, mi történt, hogyan történt, és a részvények shortolásának részleteit. Néhány hónap múlva azonban ez az eset háttérbe szorult, amikor más hírek kerültek a reflektorfénybe. Ez egy lefelé tartó érdeklődési trendet eredményezett, amit gyakran “a remény síksága ” néven emlegetnek.
Ez egy általános ciklus, amely folyamatos tartalomkészítést és -közzétételt igényel, hogy fenntartsd a forgalmat. Az örökzöld tartalom létrehozása azonban általában ellentétes hatást gyakorol az affiliate kampányokra. Ez két fő előnyt hoz az örökzöld tartalom stratégiáidnak: csökkented a szükséges munkamennyiséget, mivel az ilyen típusú tartalom kevesebb karbantartást igényel, mint teljesen új tartalom írása, valamint az organikus forgalom rendszeresen generálódik idővel.
Az örökzöld tartalmakat azok hosszú távú relevanciájuk alapján lehet megkülönböztetni. Ez azt jelenti, hogy az idő múlásával a tartalom apró részletei, például források vagy tippek, frissíthetők anélkül, hogy a tartalom fő célját meg kellene változtatni. Nézzük meg a különbségeket néhány példán keresztül. Íme néhány olyan tartalomtípus, amely nem számít örökzöld tartalomnak:
A trendek, bár nagyon népszerűek, többnyire átmenetiek, így nem tartják fenn hosszú távon az érdeklődést, mint kezdeti csúcsuk idején. Erre jó példa lehet a kriptovaluták iránti érdeklődés 2021 májusában.
A kutatás folyamatosan zajlik, a korábbi kutatásokat frissítik, más statisztikák pedig elavulttá válnak. Erre példa lehet az 5G technológia tömeges elterjedése, amely miatt a 4G használati statisztikák a jövőben kevésbé lesznek népszerűek.
Az események folyamatosan történnek, ezért semmi sem marad sokáig a címlapokon. Elon Musk Twitter-vásárlása jó példa egy olyan hírcikkre, amely hirtelen érdeklődést vált ki, de valószínűleg elhalványul, miután a legtöbben elfogadták a tényt és tovább léptek.
Ahogy változnak az évszakok, úgy várják az emberek a következő ünnepet is. Ha karácsonyi ajánlatokról és ajándékötletekről írsz, miközben már közeleg a húsvét, az nem tesz jót a stratégiádnak.
Az online útmutatók széles palettája lehetővé teszi, hogy az emberek készségeket sajátítsanak el vagy egyszerű trükköket tanuljanak régi technikák helyett szinte bármiben. Vegyük például az ajándékcsomagolást. Születésnapok, ünnepek vagy bármilyen más alkalom – mindig van lehetőség ajándékot adni. Persze, rábízhatod profira a csomagolást, de ha kreatív vagy, rengeteg útmutatót találsz online, amelyek segítenek. Maga a csomagolás technikája nem újkeletű, sőt, ahogy egyre többen használnak ajándéktasakot, a legrégebbi bejegyzések akár klasszikus kinézetet is adhatnak!
Az egyik legnépszerűbb örökzöld tartalomtípus a végső útmutató, amely információkat és megoldásokat kínál gyakori problémákra. Gyakran lépésről lépésre elemzi a folyamatokat és részletes magyarázatot ad minden egyes lépéshez. Jó példa erre a “végső útmutató saját Etsy bolt nyitásához”, ami különösen releváns volt azok számára, akik saját kisvállalkozást akartak indítani.
Másik terület, ahol mindig keresettek az útmutatók, azok a piacok, amelyek hosszú időn keresztül relevánsak, mint például a tőzsde. Több mint két évszázada fontos része a gazdaságoknak, és sokan fordulnak a tőzsdéhez, mint vagyongyarapítási lehetőséghez, ezért keresnek útmutatókat a részvényekről és alternatív befektetésekről .
Az értékelések hosszú távon értékes eszközök, hiszen megmutatják a potenciális ügyfelek számára, hogy a terméked vagy szolgáltatásod mennyire volt megbízható és elismert az idő során. Körülbelül a fogyasztók 90%-a keres termékértékeléseket, mielőtt egy márkát választana. Ez nemcsak pozitív benyomást kelt a márkáról, hanem egyben releváns visszajelzések adatbázisaként is szolgál, megmutatva azokat a szempontokat, amelyekre a potenciális ügyfelek maguktól nem is gondolnának.
Bár ez nagyban függ az iparágtól, az esettanulmányok mégis hosszú távon nagy értéket képviselnek, hiszen idővel visszautalnak rájuk. Olyan esettanulmányok készítése, amelyek tartalomstratégiáról vagy egyéb oktatási célból szólnak, meghosszabbíthatja az anyag hasznosságát.
Fontos szem előtt tartani, hogy nemcsak a megfelelő tartalomtípust kell kiválasztani, hanem azt is, hogy olyan témát válassz, amely hosszú távon releváns lehet. Az adott niche vagy iparág függvényében igazítsd affiliate marketing kampányaidat , hogy azok kapcsolódni tudjanak a közönségedhez.
Mivel a minőségi tartalom a jó affiliate marketing stratégia alapvető eleme, érdemes mindenféle értékes tartalmat kínálnod a potenciális ügyfeleid számára. Az örökzöld tartalmak készítése számos előnnyel járhat a marketing stratégiád szempontjából, ezért íme néhány ok, amiért érdemes időt szánni a létrehozásukra.
Az egyik előnye annak, hogy mindig nálunk van a telefonunk, hogy óriási tudásanyag érhető el egyetlen érintéssel. Akár csak apró részleteket ellenőrzünk, akár egy új készség elsajátításába fogunk, az emberek folyamatosan keresnek információkat. Bármilyen is az ok, az internetes tevékenységek 93%-a keresőmotorral indul. Ma már könnyen hozzáférhetünk a szakértők és profik véleményéhez saját területükön. Amikor a felhasználók megbízható weboldalt vagy információforrást találnak, nagy eséllyel visszatérnek oda ismét.
Hírlevélre feliratkozás, közösségi oldalak követése vagy akár könyvjelzőzés – mind olyan módok, amelyekkel a felhasználók visszatérhetnek értékes tartalmakhoz, vagy ideális esetben egy márkához, amely felkeltette az érdeklődésüket. A minőségi tartalom mindig folyamatos forgalmat hoz, és ha folyamatosan értékes tartalmakat készítesz, biztosíthatod a forgalom növekedését az idő előrehaladtával.
A digitális világ bővülésével együtt jött a reklámok könyörtelen áradata is. A márkák folyamatosan keresik az új, kreatív és hatékony módokat, hogy reklámjaikat eljuttassák a közönséghez, bár ez időnként túlterhelő lehet. Egyre többen használnak reklámblokkolókat, hogy zökkenőmentesebb legyen az internetezésük. Világszerte az internetfelhasználók 42,7%-a használ reklámblokkolót. Egyes cégek, mint a Google és az Apple, beépített reklámblokkolókat tesznek böngészőikbe és operációs rendszereikbe, hogy kezeljék ezt az információáradatot. Az örökzöld tartalom azonban ellenáll a reklámblokkolóknak. Mivel ez a tartalomtípus értékes információnak számít, kisebb eséllyel blokkolják a felhasználók.
Az időtálló tartalom hosszú távú befektetést jelent. Ha olyan örökzöld cikket készítesz, amely évekig vagy évtizedekig releváns, csökkented az ilyen típusú poszt megírásának költségeit, szemben más médiumokon történő hirdetésvásárlással. Az időérzékeny tartalommal szemben, amely csak rövid ideig kap megnövekedett figyelmet, az örökzöld tartalom idővel organikus forgalmat generál. Azáltal, hogy a felhasználóknak információt kínálsz témákról, készségekről vagy termékekről minőségi tartalom formájában, csökkented a marketingköltségeket, miközben nagyobb megtérülést érsz el. Az ilyen típusú tartalom biztosítása affiliate partnereidnek is nagyszerű, hiszen támogató anyagként használhatják, amikor promóciós tartalmat készítenek a termékedről vagy szolgáltatásodról.
Most, hogy áttekintettük, miért kötelező az örökzöld tartalom minden affiliate marketing stratégiához, itt az ideje, hogy rátérjünk néhány fontos szempontra, amelyeket érdemes szem előtt tartani örökzöld bejegyzéseid készítésekor. Íme tíz alapvető tipp, hogy örökzöld tartalmaid kiemelkedjenek a tömegből és optimálisan teljesítsenek hosszú távon.
Az örökzöld tartalom célja, hogy időtálló legyen, vagyis ne öregedjen el. Bár néha elkerülhetetlen, hogy időhöz kötött kifejezéseket használj, érdemes odafigyelni ezek elkerülésére. Az olvashatóság fenntartása érdekében hosszú időn keresztül jó ötlet kerülni a konkrét dátumokat vagy időhöz kapcsolódó szavakat, például:
Ezek mind olyan példák, amelyek utalhatnak a tartalom létrehozásának idejére, ezáltal csökkentik időtállóságát. Az ilyen részletek vagy kifejezések elkerülése meghosszabbítja az anyag élettartamát, és csökkenti a dátumhoz kötött frissítések szükségességét a következő hónapokban vagy években.
Függetlenül attól, milyen típusú tartalmat készítesz, érdemes írás előtt kutatást végezni a tartalomstratégiád érdekében. Ez segít jobban megérteni a témát, lehetővé teszi, hogy összegyűjtsd az iparág vezető szakértőinek véleményét, valamint megismerd a jelenlegi trendeket a niche-en belül – mindez visszatükröződik a munkádban. A fogyasztók értékelik a jól megírt, informatív tartalmat. Ez bizalmat épít, és hozzájárul ahhoz is, hogy mások hivatkozzanak a munkádra. Valójában a legfontosabb SEO rangsorolási tényező maga a tartalom. Mivel az örökzöld tartalom hosszú időn keresztül is fogyasztásra kerül, ezeknek a tartalmaknak szilárdnak, jól kutatottnak és megfelelő kulcsszavakkal olvashatónak kell lenniük. A célzott kulcsszavak használata előrébb tartja cikkeidet a keresési rangsorokban, így hosszú távon is folyamatos forgalmat generál. Ne feledd, a technológiai, hírbeli és társadalmi trendek fejlődésével kutatásod egy idő után elavulhat. Bár ez néha elkerülhetetlen, nem a világ vége. Térj vissza időnként a munkádhoz, és frissítsd a kutatásokat, statisztikákat, forrásokat, ahol szükséges.
Az örökzöld tartalmat ugyanúgy folyamatosan promotálni kell, mint bármely más tartalmat. Amikor új tartalom jelenik meg, könnyen látható az oldal tetején. Idővel azonban lejjebb csúszik, ahogy újabb friss tartalmakat teszel közzé. Az örökzöld bejegyzések egyik előnye, hogy rendszeresen újra megoszthatók és újra promotálhatók. Jó ötlet legalább félévente újra publikálni örökzöld blogbejegyzéseidet és hírcikkeidet, hogy felkeltsd a figyelmet és újra lángra lobbantsd az érdeklődést a közönségedben. Kampányokba is beillesztheted őket közösségi média promóciók során, vagy támogató linkként használhatod e-mail marketing kampányaidban.
Mint minden tartalomnál, a megfelelő kulcsszavak használata elengedhetetlen a releváns tartalmak írásánál. Ez azt jelenti, hogy az örökzöld tartalomhoz is, ahogy sejteni lehet, örökzöld kulcsszavak kellenek. Egy SEO kulcsszóeszköz, például az Ahrefs vagy a SEMrush lehetővé teszi, hogy böngéssz a niche témádhoz kapcsolódó kulcsszavak között. Ideális esetben az örökzöld kulcsszavaid havonta legalább 1000 keresést érjenek el. Ellenőrizve egy-egy szó keresési mennyiségét, meghatározhatod, mely kulcsszavak optimálisak és keresettek folyamatosan. A tartós Google trendek hosszú távú érdeklődést mutatnak, így ezek jó jelöltek lehetnek örökzöld tartalomhoz. Ezeknek a kulcsszavaknak a beillesztése segít, hogy örökzöld tartalmaid az első oldalon szerepeljenek, így növelve az organikus forgalmat.
Ha kiváló örökzöld tartalmat készítettél, jó eséllyel az egyik legelső találat leszel a keresési eredmények között. Az örökzöld tartalmak keresőoptimalizálása elengedhetetlen új látogatók bevonzásához, akik szeretnének többet megtudni a témádról. Azonban nem csak az SEO-optimalizáltság fontos az organikus forgalom vonzásához. Az örökzöld tartalom készítésekor kerüld a túlzottan technikai zsargont, hogy új közönségek számára is olvasható legyen. Az átlagos internetfelhasználó csupán az oldal szövegének 20%-át olvassa el . Ezért fontos, hogy világos és tömör tartalmat írj, amely a legfontosabb információkat gyorsan közvetíti az olvasókhoz. Minél felhasználóbarátabb az anyagod, annál nagyobb eséllyel tartod meg az új forgalmat.
A tartalommarketing stratégiák fontos eleme a gazdag tartalom hozzáadása. A gazdag tartalom különböző médiumokat foglal magában, például képeket, hanganyagot vagy videókat. A vizuális elemek beillesztése kiemeli a tartalmat a puszta szövegközül. Persze, könnyebb mondani, mint megtenni. Nemcsak az a lényeg, hogy gazdag tartalmat adj hozzá, hanem hogy az megfelelő, jól elhelyezett és kiegészíti magát a tartalmat. Valójában azok, akik információs videót néztek, 95%-kal nagyobb eséllyel emlékeztek az üzenetre, mint a szöveges hirdetésre. Az infografikák remekül mutatják be a fontos információkat vizuálisan, szórakoztató és könnyen fogyasztható módon. A DIY és az útmutatók másik olyan tartalomtípus, amely vizuális elemeket igényel. Számos stock fotó szolgáltatás létezik, ahol képeket vásárolhatsz, de egy grafikus bevonása és saját dizájn készítése sokat lendíthet a márkaépítéseden! A minőségi vizuális elemek növelik az esélyét annak is, hogy mások használják tartalmadat, ezáltal növelve ismertségedet és javítva a SEO-dat.
Egy fantasztikus tartalommal indítani tökéletes kezdés az örökzöld tartalomstratégiához… de itt nem ér véget. A blogbejegyzés információval és vizuális elemekkel történő elkészítése során figyelj a backlinkek (visszamutató linkek) építésére, ami segít, hogy hatékonyabban felkeltsd a Google figyelmét. Minél több backlinked van, annál magasabb az oldalad hitelessége, ami a rangsorban is előrébb visz. Hogy érzékeltessük: a Google első oldalán szereplő találatok átlagosan 3,8-szor több backlinkkel rendelkeznek, mint a mögöttük lévő oldalak. Egy jó örökzöld blog, valamint magas minőségű backlinkek növelik a domain hitelességedet és természetes backlinkeket generálnak idővel. Ha már linkeknél tartunk, időnként érdemes átnézni a korábbi bejegyzéseidet és javítani az esetleg törött linkeket – ez is jó ötlet örökzöld tartalom karbantartására.
Ha megfelelő örökzöld témát választottál, annak relevanciája akár évekig, évtizedekig is eltarthat. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy elég közzétenni, majd magára hagyni. Ha figyelemmel kíséred a tartalmat és biztosítod, hogy mindig naprakész legyen, megtarthatja örökzöld státuszát. A rangsorok és a forgalom követésével eldöntheted, hogy szükséges-e frissíteni. A rangsor lassú, folyamatos csökkenése azt jelezheti, ideje visszanézni a korábbi publikációkat, és frissíteni a törött linkeket, dátumokat, elavult statisztikákat.
Bár az örökzöld tartalom hosszú távú megjelenésre szánt, ez nem azt jelenti, hogy csak úgy magára hagyhatod, hogy majd megtalálják. Érdemes időt szánni arra, hogy kiemeld örökzöld tartalmaidat, hogy azok könnyen elérhetők és láthatók legyenek a felhasználók számára. Ahogy korábban említettük, a korábbi örökzöld bejegyzések újraposztolása az egyik módja a figyelem visszahozásának, de nem az egyetlen. Ezeket a bejegyzéseket kiemelheted a weboldalad oldalsávjában, építhetsz rájuk közösségi média kampányt, vagy jól látható linkeket helyezhetsz el, amelyek az adott cikkhez vezetnek (például útmutatók támogatói linkjeiként).
Ha örökzöld tartalmadat több közösségi platformon is megosztod, különböző közönségrétegeket érsz el, és különböző forgalmi forrásokból növeled a láthatóságodat. Minél többet emlegetnek különböző csatornákon, annál jobb lesz az organikus növekedésed. A közösségi média felhasználók 54%-a szerint használ közösségi platformokat termékkutatáshoz, így mindenképpen érdemes több csatornán jelen lenni. Közösségi média kampányaid során az affiliate partnerek is posztolhatnak promóciós tartalmat affiliate linkjeikkel , ami javíthatja a SEO-t is (bizonyos, de nem minden affiliate link számít backlinknek). Ha magas minőség
Az örökzöld tartalom időtálló tartalom, amely hosszú időn keresztül megőrzi relevanciáját és érdeklődést vált ki.
Egy valós példája az örökzöld tartalomnak egy útmutató, például a Post Affiliate Pro blogja 'Hogyan keress pénzt affiliate marketinggel.'
Mivel az emberek folyamatosan keresik az információkat, érdemes hasznos információkat adni nekik örökzöld tartalom formájában. Ez alacsony költségű befektetés, amely magas megtérülést hoz, hiszen idővel forgalmat generál, és azon kevés tartalomtípusok egyike, amelyet nem blokkolnak a reklámblokkolók.
Néhány módszer arra, hogy az örökzöld tartalom sokáig releváns maradjon: kerüld a dátumokat vagy technikai kifejezéseket, időnként frissítsd őket, végezz alapos SEO kulcsszókutatást, és emeld ki őket az oldalaidon.
Penelope tapasztalt szövegíró és tartalomspecialista. Üzleti és pszichológiai háttérrel rendelkezik, így a bonyolult ötleteket is könnyen érthető tartalommá alakítja át. Kiterjedt emberismeretét felhasználva törekszik arra, hogy hasznos és átfogó tartalmat hozzon létre. Amikor Penelope épp nem a szavak végeláthatatlan kombinációival kísérletezik, vásznakat és növényeket fest be lelkével.
Ismerd meg a bevált stratégiákat, hogy örökzöld tartalmat hozz létre, amely folyamatos forgalmat generál és javítja affiliate marketing eredményeidet.
Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.
Tanulja meg, hogyan írjon lebilincselő affiliate marketing tartalmat, amely rangsorol, és vonzza közönségét termékeihez/szolgáltatásaihoz.
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...