Közösségi média platformok elemzése affiliate marketingeseknek

Közösségi média platformok elemzése affiliate marketingeseknek

AffiliateMarketing SocialMedia Facebook Instagram

A közösségi média hatása a mindennapi életünkre óriási – a vállalkozások pedig tudják, hogy a közösségi média használatával növelhetik eladásaikat, erősíthetik a márkaismertséget, és forgalmat vagy konverziókat generálhatnak.

Affiliate marketingesként ezt semmiképp sem szabad kihagynia. Minden egyes nap aktívnak kell lennie a közösségi médiában, hogy népszerűsítse a partner cége termékeit és szolgáltatásait. Végül is, a világ lakosságának csaknem felét (egészen pontosan 45%-át ) más kommunikációs csatornákon nem érheti el, de a közösségi médián keresztül igen.

A kihívás azonban az, hogy rengeteg platform közül lehet választani. Melyik hálózat éri meg az idejét, és melyektől érdemes távol tartania magát?

Ma néhány dolgot le fogunk bontani Önnek.

Először is rámutatunk, hogy mit érdemes átgondolni, mielőtt belevágna az affiliate marketingbe a közösségi médián keresztül. Ezután egyesével, nagyító alá vesszük a legnépszerűbb platformokat, és kiértékeljük, mely niche-ekben lehetnek a legsikeresebbek.

Which social media platform does you company use

Mit érdemes figyelembe venni a közösségi média platformok kiválasztásakor affiliate marketing promócióhoz

Az üzlet az üzlet, ezért tegye félre a személyes preferenciáit.

Ha szereti az Instagramot, és jól ismeri a működését, lehet, hogy ez lesz a tökéletes platform az affiliate promócióhoz. Ha azonban az Instagram és a közönsége vagy terméke között nincs összhang, akkor jobb, ha elkerüli.

Tegyen fel magának néhány kérdést:

  • Milyen közösségi média platformokon van jelen a célcsoportom? Hol építik a közösségeiket?
  • Hol népszerűsítik versenytársaim a szolgáltatásaikat és termékeiket? Sikeres az ő promóciójuk?
  • Hol, általánosságban, látható a niche-em az interneten?
  • Milyen tapasztalatom van ezekkel a platformokkal? Ha technikai problémába ütközöm, tudom, hogyan oldjam meg? Tudok promóciót létrehozni mindegyik platformon?

Legyen őszinte a válaszaival, mert ezek mutathatják meg, hogy merre érdemes elindulnia a közösségi médiában.

smartphone with Facebook app opened and social media spelled out of scrabble words

Tegyük fel, hogy potenciális ügyfelei főként a Facebookon és az Instagramon aktívak, de utóbbiban nincs nagy tapasztalata. Ebben az esetben érdemes a Facebookkal kezdeni, majd később hozzáadni az Instagramot is az affiliate marketing stratégiájához.

Ha szeretne kitűnni a tömegből, és javítani affiliate vállalkozása elérését, láthatóságát a közösségi médiában, érdemes lehet saját alkalmazást is készíteni. Sok vállalat fektet be jelentősen a közösségi média alkalmazásfejlesztésbe és integrációba, hogy kihasználhassa a páratlan előnyöket. A folyamat alapos tervezést és kutatást igényel annak érdekében, hogy a legfontosabb funkciók jelen legyenek, miközben a felhasználók számára egyszerű, kényelmes kezelőfelületet kínál.

Az alábbiakban további információkat talál arról, hogy mely közösségi média platformokat érdemes használni, és mely esetekben működhetnek a legjobban.

Közösségi média platformok affiliate marketinghez

#1 Facebook: egy univerzális közösségi platform affiliációhoz

A Facebookot gyakran tartják az egyik legjobb platformnak az affiliate marketingesek számára. Először is, ez a hálózat számos lehetőséget kínál az organikus, fizetetlen promócióra.

A Facebook lehetővé teszi az affiliate menedzserek számára, hogy máshol is finomhangolják üzeneteiket – sok esetben ingyenesen. Emellett sokféle bejegyzéstípust használhat affiliate tevékenységéhez, mivel a szöveg, a fotók és a videók különféle módokon kombinálhatók.

Legalább négy szinten használhatja a Facebookot affiliate marketinghez:

  • Privát profilok – ha az Ön személyes márkája elég erős, saját Facebook profilján is megoszthat információkat a promótált termékekről.
  • Facebook oldalak – gyakran használják az affiliate-ek, hogy elkülönítsék magánéletüket (FB profil) a szakmaitól (FB oldal). Teljes mértékben bemutathatják az affiliate ajánlatokat, növelhetik az elérést, az elköteleződést és a forgalmat. Az oldalon megjelenő posztokat fizetett kampányokkal is kiemelheti, ellentétben a privát profilokon vagy csoportokban megjelenő bejegyzésekkel.
  • Facebook csoportok – mivel a Facebook a közösségeket támogatja , egyre több lehetőség nyílik affiliate-ek számára FB csoportokban promótálni. Termékértékesítés egy dolog, de egy adott téma köré közösséget építeni hosszú távon még értékesebb lehet affiliate stratégiában.
  • Marketplace – a Facebook funkciója, mellyel termékeket lehet hirdetni eladásra. Helyi affiliate-ek is használhatják kisebb területeken.

A Facebook részletes lehetőségeket kínál visszatérő ügyfelek és potenciális új vásárlók eléréséhez fizetett kampányokkal. A vásárlók számára vásárlásra ösztönző posztokban meg is jelölheti a termékeket, így egyszerűsítve a vásárlási folyamatot. Ha nem fejezték be a vásárlást, remarketing hirdetésekkel újra elérheti őket.

A Facebookot bármilyen niche-ben használhatja, de van, amire figyelni kell. Alaposan olvassa el a Hirdetési Irányelveket , amelyek tartalmazzák, hogy mely szektorokban korlátozható a promóció. Ez főként a fizetett tartalomra vonatkozik, de organikus tevékenységére is hatással lehet.

#2 Instagram: a B2C csodavilága

Az Instagram népszerűsége nemcsak a fiatalok körében nő. Valójában a Statista szerint az Instagram felhasználóinak 33%-a 25-34 éves, 16%-a pedig 35-44 éves.

Az Instagram általában a B2C iparágakban működik a legjobban, például szépség, divat, kozmetika, utazás és élelmiszer területeken.

Az Instagram főként fotó- és videómegosztásra alkalmas platform. Az affiliate marketingeseknek meg kell érteniük ennek a csatornának a természetét, hogy stratégiájukhoz igazíthassák. Ne feledje, hogy a közönség általában nem szán sok időt a tartalom megismerésére, mivel Instagramon rengeteg tartalommal találkozik.

A következő tartalmakkal vonzhatja közönségét:

  • Instagram Stories különféle tagekkel, szűrőkkel és extrákkal, hogy bemutassa a terméket, szolgáltatást vagy eseményt.
  • Shoppable bejegyzések, amelyek lehetővé teszik a termékek megjelölését. Ehhez először hozzá kell adni a termékeket egy Facebook katalógushoz, és céges fiókra kell váltania az Instagramon.
  • Swipe up – az Instagram Business fiókok funkciója, amely a Stories nézőjét egy promótált oldalra irányítja. Ez fizetett promócióként vagy 10 000 követő elérése után érhető el.
  • Highlights – lehetővé teszi a Stories tartalmak elmentését, így a közönség még a 24 órás lejárat után is megnézheti őket.
  • Link a bioban – extra forgalmat generálhat affiliate weboldalára. Ez az egyetlen hely Instagramon, ahol közvetlenül linkelhet weboldalára, ezért használja ki jól ezt a lehetőséget.
Average cost of instagram post

Önmagában a tartalom posztolása nem elég. Előfordulhat, hogy fizetett hirdetésekkel kell növelnie az elérését, és szükséges az aktív interakció a potenciális ügyfelekkel is.

#3 YouTube: az affiliate marketing dzsungele

A YouTube megköveteli, hogy az affiliate marketing menedzserek videókat készítsenek. Emiatt sokan kihagyják ezt a platformot, mert nincs idejük vagy erőforrásuk videók készítésére, közzétételére és promóciójára.

Pedig a videók rendkívül hasznosak lehetnek. A számok magukért beszélnek:

  • A marketingesek 83%-a, akik videót használnak promóciójukban, azt mondják, hogy segített leadeket generálni. (MARKINGBLOG )
  • 2022-re az online videók a fogyasztói internetforgalom több mint 82%-át teszik ki, ami 15-ször nagyobb, mint 2017-ben. (Cisco )
  • A fogyasztók 64%-a vásárolni fog, miután márkás videókat nézett meg a közösségi médiában. (Tubular Insights )

A YouTube lehet a legjobb közösségi platform azoknak az affiliate marketingeseknek, akik szoftvert értékesítenek tovább, oktatóanyagokat tesznek közzé vagy Q&A videókat készítenek. Szépségápolási termékek promóciójára is hasznos (nézze meg a YouTube-on az ajándéksorsolásokat és kicsomagolós videókat). Több ezren néznek ilyen tartalmakat, sőt, közülük sokan potenciálisan az Ön videóira is kíváncsiak lehetnek.

Továbbá a YouTube-ra készült videók előnye, hogy máshol is újra felhasználhatók: megoszthatók más közösségi csatornákon, landoló oldalakon vagy email kommunikációban.

#4 Pinterest: egy (igazán) alulértékelt affiliate marketing platform

A Pinterest időbefektetést igényel, hogy megtérüljön, de ha jól csinálja, rendkívüli eredményeket hozhat, különösen, ha tudja, hogyan használja a Pinterestet affiliate marketingre .

Sokan úgy gondolják, hogy a Pinterest nem több, mint háttérképek és lakberendezési ötletek tárhelye. Pedig van egy előnye, ami kevés más közösségi platformnál található meg: a Google-ben való jó helyezés.

Bármit is keres a közönsége a Google-ben, nagy eséllyel a Pinterest az egyik első találat lesz a képes keresésben. Ha időt szán a pinek rendszerezésére, részletes leírására, gyorsan láthatja első eredményeit.

A Pinterest ideális mind B2C, mind B2B termékek és szolgáltatások esetén.

A Pinterest B2B-ben is tökéletes választás, ha hosszú távon gondolkodik. Infografikák, promóciós anyagok , whitepaperek vagy ellenőrzőlisták megosztásával felhívhatja magára a B2B vásárlók figyelmét, és forgalmat terelhet weboldalára, ami növelheti az eladásokat.

#5 LinkedIn: az üzleti delta

Ez a platform tökéletes környezetet teremt azoknak az affiliate marketingeseknek, akik a B2B iparágban dolgoznak.

A LinkedIn közönsége tele van felsővezetőkkel és döntéshozókkal, így őket könnyen elérheti ezen a hálózaton keresztül. Ez a “könnyedség” azonban megtévesztő lehet, mivel az affiliate promóciónak és megkeresésnek nagyon érzékenynek kell lennie.

Ha a legújabb eszközöket használja ahhoz, hogy e-maileket szerezzen LinkedIn kapcsolataitól, mindenképp ellenőrizze azok valódiságát. Ellenkező esetben nagyon alacsony lehet a sikeresség, és spamszerűnek tűnhet.

A LinkedIn-en az alábbi módokon építheti pozícióját:

  • Saját profilján, különösen, ha már erős a személyes márkája és sok kapcsolata van.
  • Céges oldalakon – használja a cég híreinek, hivatalos bejelentéseinek megosztására.
  • InMail üzenetek – fizetős üzenetek küldése LinkedIn-en a hálózat bővítéséhez.
  • LinkedIn csoportok – csatlakozzon releváns, niche csoportokhoz, és vegyen részt fórum-beszélgetésekben.
  • Ingyenes üzenetek – amikor valakit meghív kapcsolatnak, személyre szabott üzenetet is írhat, hogy felkeltse a figyelmet.
smartphone with LinkedIn app opened and keyboard next to it

A LinkedIn jelentősen segíthet egy erős hálózat kiépítésében és a bevételek növelésében. Azonban a spam jellegű megkeresések és a “hard-sell” taktika nem működik ezen a platformon.

És mi a helyzet a többivel…?

Természetesen rengeteg egyéb platform is létezik, amelyek felkelthetik a figyelmét. Csak néhányat sorolunk fel, amelyek nem fértek be a top 5-be:

  • Twitter segíthet a médiával vagy újságírókkal való kapcsolatok építésében. Elsődleges értékesítési csatornának azonban nehéz lehet, mert sajátos szabályai vannak.
  • TikTok többet kíván annál, mint hogy ismeri a terméket és készít róla egy videót. Teljesen el kell merülnie egy olyan platformban, amelyet főként a Z generáció ural, hogy nagyobb elköteleződést érjen el. Ha ők (vagy hamarosan ők lesznek) a célcsoportja, akkor érdemes legalább regisztrálni és körülnézni.
  • Snapchat rövid élettartama miatt nem a legjobb választás a rendszeres affiliate marketing tevékenységhez. Mivel a tartalom gyorsan eltűnik, az affiliate menedzsereknek nehéz lehet érzékelhető elérést generálni ezen a platformon.

A döntés az Ön kezében van

A közösségi média végtelen lehetőségeket kínál affiliate marketingeseknek . Ezek a platformok emberek milliárdjait kötik össze világszerte! Minél előbb azonosítja a legjobb közösségi platformokat, és használja őket affiliate promócióra, annál hamarabb érhet el sikert. Közben jobban megismerheti a célközönségét is, ami segíthet a teljes stratégiája fejlesztésében.

Sok sikert!

Gyakran ismételt kérdések

Lehetek affiliate az Instagramon?

Igen, lehet affiliate az Instagramon, ha csatlakozik affiliate programokhoz, és a fiókján keresztül termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsít.

Mely közösségi média platformok a legjobbak affiliate marketinghez?

A legjobb platformok az affiliate marketinghez: a Facebook univerzális eléréshez, az Instagram B2C niche-ekhez, a YouTube videós tartalomhoz, a Pinterest B2C és B2B területeken, valamint a LinkedIn B2B kampányokhoz.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Növelje affiliate marketingjét a megfelelő közösségi platformokkal

Ismerje meg, hogyan válassza ki, optimalizálja és használja ki a vezető közösségi média platformokat, hogy bővítse affiliate elérését és több konverziót érjen el.

Tudjon meg többet

Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben
Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben

Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben

Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...

10 perc olvasás
AffiliateMarketing SocialMedia +6
Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban
Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban

Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban

Az affiliate marketing az egyik legjobb módja annak, hogy új közönségeket érjen el termékeivel vagy szolgáltatásaival. Íme néhány a leggyakoribb kihívások közül...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliatePrograms +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface