4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

SaaS AffiliateMarketing Business Tips

Az affiliate marketing iránti érdeklődés folyamatosan nő. Valójában az „affiliate marketing” kulcsszóra havonta körülbelül 50 000 keresés történik csak az Egyesült Államokban. A Statista kutatása szerint az amerikai vállalkozások várhatóan 8,2 milliárd dollárt költenek affiliate marketingre 2022-ig . Miért ennyire népszerű az affiliate marketing? Mert ez az egyik legjobb módja annak, hogy termékeit vagy szolgáltatásait új, a célközönségéhez tartozó ügyfelekhez juttassa el.

Elméletben a SaaS affiliate marketing rendkívül egyszerűnek hangzik. Egy SaaS cégnek csak annyi a dolga, hogy másokat (partnereket) kér fel arra, hogy népszerűsítsék és értékesítsék a termékeit vagy szolgáltatásait. Ezután minden eladás után jutalékot fizet nekik. Az affiliate marketing pénzügyi költségei és kockázatai minimálisak, az iparág bevétele pedig folyamatosan növekszik. Ezért akarja szinte mindenki kihasználni az affiliate marketing lehetőségeit a vállalkozásában.

Sajnos nem minden SaaS partnerprogram virágzik. Sokuk egyáltalán nem éri el a kitűzött célt, nem generál eladást, vagy feladják, miután szembesülnek az affiliate marketing kihívásaival.

Pedig nem kell, hogy ez így legyen. A legtöbb kihívást, amellyel SaaS partnerprogramja fejlesztése során találkozik, le lehet küzdeni, ha tudja, mire számítson. Íme a négy legnagyobb SaaS partner kihívás, amellyel programja növelése során találkozhat. Néhány hasznos tippet is mellékeltünk a megoldásukhoz.

SaaS partner kihívás #1: Megtalálni, kik népszerűsítsék SaaS termékeit

Ahhoz, hogy SaaS partnerprogramja sikeres legyen, meg kell találnia a megfelelő embereket terméke vagy szolgáltatása népszerűsítésére. De megtalálni azokat, akik valóban passzolnak, nem mindig egyszerű. Különösen, ha ennyi önjelölt “affiliate marketing szakértő” van a piacon. Hol találhat tehát tehetséges partnereket?

A SaaS cégek egyik legjobb toborzási ötlete, hogy meghívják meglévő ügyfeleiket saját partnerprogramjukba. Bár a meglévő ügyfelek minden típusú partnerprogramhoz jó választásnak bizonyulnak, a SaaS partnerprogramok esetében különösen hasznosak.

Az első ok, hogy a legtöbb SaaS vállalkozás előfizetéses modellt használ. Ez azt jelenti, hogy az ügyfélnek ismétlődő vásárlásokat kell végrehajtania, ha tovább szeretné használni a szolgáltatást vagy terméket. A rendszeres vásárlás azt mutatja, hogy az ügyfél elégedett annyira a termékkel, hogy hosszú távon is kitart mellette. Az ilyen ügyfelek, akik jól ismerik és szeretik a terméket, sokkal nagyobb eséllyel győznek meg másokat is, hogy próbálják ki. Mivel jól ismerik és rendszeresen használják, el tudják mondani, hogyan segített nekik a termék, mire használják, és mit szeretnek benne legjobban.

people in office agreeing

A másik szempont, hogy ügyfelei jutalomban részesülnek olyan termék vagy szolgáltatás ajánlásáért, amelyet már kedvelnek, így ha meghívja őket SaaS partnerprogramjába, tovább növelheti elégedettségüket és lojalitásukat.

Harmadrészt, iparágához illő blogok és csatornák, amelyek szerzői szívesen kipróbálnák (majd népszerűsítenék) termékeit, szintén jó helyek új, tehetséges partnerek felfedezésére. Ugyanakkor ne feledje, hogy a népszerű bloggerek rengeteg ilyen megkeresést kapnak, ezért érdemes olyan ajánlatot tenni, amely megéri számukra a befektetett időt.

SaaS partner kihívás #2: Partnerei gyorsan lemorzsolódnak

A tehetséges partnerek megtalálása csak az első lépés. Sok vállalkozás számára az igazi kihívás, hogy hosszabb távon is velük maradjanak. Ha az eredmények elmaradnak a várttól, hiányoznak a promóciós anyagok , vagy túl alacsony a jutalék, hamar elveszítik motivációjukat, és végleg távoznak. Ha több időt tölt partnerek pótlásával, mint a program építésével, akkor a stratégiája nyilvánvalóan nem működik. Hogyan előzheti ezt meg?

Érdemes lenne kidolgozni egy alapos partner beléptetési folyamatot az újoncok számára. Az onboarding segíti a partnereket, hogy gyorsabban beletanuljanak az új feladatokba, és csökkenti annak kockázatát, hogy rögtön otthagyják a programot, ha valami nem úgy alakul, ahogy várták. „Első lépések” útmutató készítése is jó ötlet, amely tartalmazza mindazt az információt, amire partnerei munkájuk során szükségük lehet. Ebben szerepeljen minden szükséges tudnivaló a márkáról, valamint a termékről, amelyet népszerűsíteni fognak. Az útmutatóban legyen egy rövid oktatás az affiliate marketing eszközök használatáról, valamint a márka promóciós anyagaira vonatkozó irányelvek listája.

Post Affiliate Pro Getting started guide

Érdemes lehet GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) részt is hozzáadni a gyakori kérdésekkel. Ilyen például: „Mik a jutalékszerzés szabályai?”, „Mikor említhetem a márkanevet?”, vagy „Hogyan adhatok hozzá partner linkeket?”. Ezek megválaszolása sok időt takarít meg Önnek és partnereinek egyaránt.

A változatos jutaléktípusok szintén nagyszerű módjai annak, hogy partnerei elkötelezettek maradjanak. Például létrehozhat több jutalékszintet, amelyekre a partnerek előléptethetők. A magasabb szinteket elérők nagyobb jutalékot kaphatnak bizonyos feltételek teljesítése után. Másik ötlet, hogy élethosszig tartó jutalékot kínáljon partnereinek – ebben az esetben minden ismétlődő vásárlás után is részesülnek, ami jóval motiválóbb, mint az egyszeri, fix összegű jutalék.

SaaS partner kihívás #3: Alig van eladás, pedig több partner is van

A affiliate marketing világában nem feltétlenül a partnerek száma a siker kulcsa. Előfordulhat, hogy több partner ellenére is messze elmaradnak az értékesítési eredmények a várakozásoktól. Ennek egyik oka lehet, hogy partnerei irreleváns forgalmat hoznak SaaS partnerprogramjába . Gyakran célszerűbb csak néhány minőségi, a célközönségéhez illeszkedő partnert választani, akik valóban releváns forgalmat hoznak. Így nagyobb eséllyel növelheti az eladásokat, hiszen partnerei olyan embereket érnek el, akik jobban érdeklődnek termékei iránt.

Ugyanezért lehet csalódás együttműködni egy influencerrel vagy bloggerrel, aki ugyan széles közönséget ér el, de a vásárlások száma alacsony marad. Az influencer követőinek többsége nem biztos, hogy érdeklődik az Ön terméke vagy szolgáltatása iránt, ha az nem illik aktuális igényeikhez. Lehet, hogy egyszer kipróbálják kíváncsiságból, de a következő előfizetési díj előtt lemondják.

Másik ok lehet, hogy partnerei nem rendelkeznek elegendő promóciós anyaggal a termékről vagy szolgáltatásról. Ha már az együttműködés elején ellátja őket változatos, márkázott anyagokkal, könnyebben megismerhetik a terméket, és kialakíthatják, milyenek legyenek saját vizuális anyagaik. Ez nagy segítség számukra, amikor maguk készítenek promóciós anyagokat.

SaaS partner kihívás #4: Partner csalások megelőzése

A partner csalás az utóbbi években valódi problémává vált az affiliate marketing népszerűsége miatt.

2020-ban a CheQ és a Baltimore-i Egyetem becslése szerint a cégek akár 1,4 milliárd dollárt is elveszíthettek affiliate csalási kísérletek miatt. Azt is becsülték, hogy az online forgalom 40%-át botok és virtuális gépek generálják, nem pedig emberek. A botok azonban csak egyetlen trükköt jelentenek a csalók eszköztárában. Sokféle módszert alkalmaznak, például cookie stuffing, domain elrejtés, forgalom átirányítás, vagy más oldalak tartalmának ellopása.

Mi a fő céljuk ezeknek az illegális módszereknek? Természetesen a gyorsabb és magasabb jutalék megszerzése, mint amit legális úton elérnének. Az ilyen személyek távoltartása a programoktól (és a költségvetésektől) mind a cégeknek, mind a marketingeseknek kihívás. Gyakran csak akkor veszik észre, hogy csalók áldozataivá váltak, amikor már nem stimmelnek a számok.

Szerencsére partnerkezelő platformok segítségével minimalizálhatók a partner csalókkal kapcsolatos problémák. A Post Affiliate Pro több beépített eszközzel ismeri fel a gyanús tevékenységeket SaaS partnerprogramjában (például csaló kattintások, rendelések, regisztrációk vagy bejelentkezések esetén), és azonnal intézkedik.

Post Affiliate Pro fraud protection configuration

Például, ha ugyanarról az IP-címről vagy régióból érkezik több kattintás, letöltés vagy regisztráció, ezeket automatikusan elutasíthatja, és megtagadhatja a jutalék kifizetését – különösen, ha rövid időn belül sok azonos tevékenység történik.

Akár egész országokat is letilthat. Ezért érdemes megnézni az internetes jelentéseket arról, mely országokból vagy régiókból érkezik a legtöbb rossz minőségű forgalom, és ezeket blokkolni, vagy legalább korlátozni az ajánlatok elérését.

Összegzés

Bár az affiliate marketing elképesztő eredményeket hozhat, nem szabad azt gondolni, hogy a partnerek és partnerprogramok kezelése sétagalopp. Ha nincs felkészülve a legnagyobb kihívásokra, könnyen nehézségekbe ütközhet. Szerencsére a legtöbb probléma gyorsan kezelhető, ha tudja, mit kell tennie.

A Post Affiliate Pro is segíthet ebben. Amellett, hogy megvédi SaaS partnerprogramját a csalóktól, sokkal gyorsabban és következetesebben menedzselheti partnereit is. Így a Post Affiliate Pro-val a folyamatos hibakeresés és monitorozás helyett a programja növelésére koncentrálhat.

Gyakran ismételt kérdések

Mik a legfőbb kihívások, amelyekkel a SaaS partnerprogramok szembesülnek?

A legnagyobb kihívások a megfelelő partnerek megtalálása, a partnerek hosszú távú megtartása, az értékesítés generálása a partnerek ellenére, valamint a partner csalások megelőzése.

Hogyan találhatok hatékony partnereket SaaS programomhoz?

Hívja meg hűséges meglévő ügyfeleit a partnerprogramba, és keresse meg az iparágában működő bloggereket, csatornákat, akik érdeklődhetnek terméke vagy szolgáltatása népszerűsítése iránt.

Hogyan előzhetem meg, hogy partnereim gyorsan lemorzsolódjanak?

Biztosítson alapos beléptetési folyamatot, átfogó 'Első lépések' útmutatókat, változatos jutalékstruktúrákat és hasznos GYIK-et, hogy partnerei elkötelezettek és tájékozottak maradjanak.

Miért lehet alacsony az értékesítés a partnerprogramomban, még több partner esetén is?

Nem minden partner hoz minőségi forgalmat. Koncentráljon olyan partnerek toborzására, akik megfelelnek a célközönségnek, és lássa el őket elegendő promóciós anyaggal.

Hogyan előzhetem meg a partner csalást a SaaS programomban?

Használjon beépített csalásmegelőzést tartalmazó partnerkezelő platformokat, figyelje a gyanús aktivitásokat, és fontolja meg az ajánlatok korlátozását a magas kockázatú régiókban.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Tegye hatékonyabbá SaaS partnerprogramját

Fedezze fel, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro a partnerprogram kihívásainak leküzdésében, a csalások megelőzésében és a partner marketing sikerének növelésében.

Tudjon meg többet

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3
Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?
Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

Az affiliate kampányok hatékony kezelése folyamatos fejlesztést és optimalizálást igényel. Tudja meg, mi az affiliate menedzsment, miért elengedhetetlen, és der...

6 perc olvasás
AffiliateManagement AffiliateMarketing +3
Miért kockázatmentes az affiliate marketing?
Miért kockázatmentes az affiliate marketing?

Miért kockázatmentes az affiliate marketing?

Az affiliate marketing egy ajánlói rendszer, ahol az affiliate marketinges egy speciális linket oszt meg egy termékhez. Tudj meg többet a cikkből.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing NoRisk +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface