
Hogyan írj nagyszerű tartalmat affiliate marketinghez
Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...
Ismerd meg, hogyan duplázhatod meg affiliate tartalomtermelésedet kevesebb idő alatt gyakorlati tippekkel az írási folyamat megszervezéséhez, a kreativitás fokozásához és a produktivitás növeléséhez.
Az affiliate marketingesek naponta rengeteg tartalommal dolgoznak, és sokszor saját maguknak kell előállítaniuk azokat. Legyünk őszinték: gyakran frusztráló, amikor gyorsabban szeretnél eredményt elérni, de tudod, hogy órákat vagy akár napokat kell egyetlen tartalom elkészítésére szánni. Úgy tűnik, mások ezt sokkal gyorsabban megoldják, igaz?
Ráadásul a COVID utáni valóság arra készteti a szakembereket, hogy még jobban aggódjanak a vállalkozásuk miatt. A legtöbben már megértették, hogy most még keményebben kell dolgozniuk ugyanazzal a minőséggel, hogy talpon maradjanak. Ez a sok stressz elnyomja a kreativitást, kiégéshez vezet, és csökkenti az agy aktív működését. Úgy tűnik, mindannyiunknak szüksége van egy varázspirulára, hogy duplázzuk a produktivitást, és a legtöbbet hozzuk ki szakmai készségeinkből a jobb marketing eredményekért.
Ebben a cikkben gyakorlati tippeket találsz arra, hogyan írj több affiliate tartalmat kevesebb idő alatt. Nézzük meg, mit tehetsz, hogy profi módon szervezd meg az írási munkát.
Tudod, hogy az affiliate tartalomkészítés nem csak az írásról szól. Az előírási rutinhoz hozzátartozik az információkutatás, keresési szándék, tartalomtervezés , és a vázlatkészítés is, és teljesen logikus, hogy mindezt nem lehet egyszerre csinálni. Miért? Mert ez agyi túlterheléshez és írási blokkoláshoz vezetne. Ennek eredményeként sokkal több időbe telik befejezni egy-egy tartalmat.
Ha gyorsabban szeretnél írni és kevesebb időt tölteni a tartalomkészítéssel, próbáld meg szétválasztani az összes előírási teendőt, és készítsd elő őket, mielőtt ténylegesen leülsz írni magát az anyagot. Íme néhány gyakorlati tipp, hogyan csináld:
Az ötletelés az ötletek (tartalom, marketing vagy üzleti) keresésének folyamata, amelyek utóbb döntéssé alakulnak. Amikor affiliate tartalmon dolgozol, az ötletelés különösen fontos, mert ilyenkor találhatsz ki kreatív témákat a jövőbeli marketing cikkeidhez, blogposztjaidhoz vagy közösségi média tartalmaidhoz.
Szervezz heti egyéni ötleteléseket, hogy több értékes tartalomötlet születhessen, amit később felhasználhatsz. Időt spórolhatsz, ha ezt otthoni munkaidőben, ebéd közben a kedvenc kávézódban, vagy hazafelé menet végzed.
Vigyél magaddal egy jegyzetfüzetet mindenhová, és írd le az összes ötletet, amint eszedbe jut, még ha elsőre furcsának vagy témán kívülinek is tűnik. Idézetek, izgalmas szlogenek, könyvekben olvasott gondolatok — minden számít, és akár a következő tartalmad alapja is lehet. Ez az ötletgyűjtemény nagy segítség lesz, amikor el kell döntened, miről írj legközelebb.
Miután eldöntötted, mely blogtémákat szeretnéd affiliate tartalomként feldolgozni, ne kezdj el rögtön írni. Előbb kutass, gyűjts információkat, és készíts részletes vázlatot arról, mit fogsz érinteni az adott cikkekben.
A tipp itt az, hogy egyszerre több tartalom témáját is kutasd és vázlatold fel. Még ha egy egész napot is rászánsz, később a héten rengeteg időt megspórolsz vele.
Tegyük fel, hétfőn három affiliate cikkhez kutattál és készítettél vázlatot. Most már csak annyi dolgod van, hogy kedden, szerdán és csütörtökön megírd ezt a három posztot. Így pénteken már három kész anyagot publikálhatsz és terjeszthetsz. Ha nem csináltad volna ezt az előírási munkát, minden egyes cikket külön-külön kellene kutatnod és tervezned a héten többször is, így kevesebb idő jutna tényleges írásra, és semmi a tartalomterjesztésre. Miért? Mert a témakutatás időigényes, ráadásul a vizuális elemek és hivatkozások előkészítését is magában foglalja.
Időt spórolhatsz a tartalomkészítés során, ha szokásoddá teszed, hogy minden potenciálisan releváns képet, grafikát és egyéb vizuális anyagot egy külön mappában tartasz a számítógépeden. Emellett készíts egy listát azokról a forrásokról, ahol eredeti és jogdíjmentes vizuális tartalmakat találhatsz, vagy ahol saját illusztrációkat készíthetsz a cikkeidhez. Ez sok időt megtakarít a képek keresésekor, amikor már ténylegesen írsz.
Ha minőségi affiliate tartalmat készítesz, adatokra is szükséged lesz: tudományos kutatásokra, Google Analytics adatokra, iparági felmérésekre, riportokra. Amikor vázlatot írsz, gondold át, milyen adatokat használsz majd, és milyen vizuális tartalomra lesz szükség ahhoz, hogy ötleteidet szemléltethesd az olvasóknak. Készíts elő mindent előre, így nem kell majd megállnod, hogy utánakeress, és nem akasztod meg az írási folyamatot. Mint tudod, nehéz visszazökkenni az írásba, ha “elveszíted” a gondolatmenetet, vagy át kell váltanod egy másik tevékenységre.
Ez az előírási munka az esélyed, hogy csökkentsd az írásra fordított időt. Ha minden erőforrás, hivatkozás, vázlat, vizuális elem előtted van, nem vonja el a figyelmed egy kép vagy idézet keresése. Ráadásul így könnyebb megvalósítani az agyban a szándékot és visszafogni a halogatást. Ha az előkészületek készen vannak, az agyunk azt hiszi, most már sokkal könnyebb lesz a feladat, így produktívabbá válunk.
Most jött el az írás ideje. Milyen gyakorlati tippek segíthetnek abban, hogy ez a folyamat gyorsabb és hatékonyabb legyen?
Ne aggódj, ez a tipp nem arról szól, amit már ezerszer hallottunk, mint például “kapcsold ki az okostelefonod” vagy “tiltsd le az asztali értesítéseket”. Inkább a munkaterület szervezéséről és arról a kreatív folyamatról szól, hogy íróalkalmazást használj hatékonyabb affiliate tartalomgyártóként.
Először is, tisztítsd meg a munkaterületed:
Ezután figyelj az íróalkalmazásodra. Vannak, amelyeknek zavarómentes felülete van, másoknál pedig személyre szabhatod a funkciókat. Például, ha Google Docs-ban írod affiliate tartalmad, elrejtheted a menüt, és teljes képernyőssé teheted, hogy letisztultabb legyen.
Egy másik tipp:
Ha lehet, használj két monitort írás közben. Így nem kell időt pazarolni a különböző böngészőfülek közötti váltogatásra, amikor forrásokat vagy kutatási adatokat nézel.
Az affiliate tartalommarketingesek aktívan használnak különféle sablonokat, és ez teljesen rendben van. A sablonok időt, energiát és erőforrást takarítanak meg, lehetővé teszik bizonyos folyamatok automatizálását, és nagyobb fókuszt adnak a kreatívabb vagy összetettebb feladatokra. Bár a leggyakoribb sablonok az üzleti tervekhez vagy ügyfélszolgálati emailekhez készülnek, minden tartalomtípushoz készíthetsz saját mester dokumentumot is.
Készítsd el őket előre, és amikor már vannak kész sablonjaid blogbejegyzéshez, esettanulmányhoz, értékeléshez vagy bármilyen más tartalomtípushoz — csak töltsd ki őket, amikor gyorsan kell elkészítened a megfelelő írást.
Ami még felgyorsíthatja az írást: állíts be időzítőt. Ez az időgazdálkodási trükk segít elindulni, és egy adott anyagra összpontosítani egy meghatározott időkereten belül. Tegyél egy ébresztőórát az asztalodra (vagy használj online időzítőt, mint például a Pomodoro, ha az kényelmesebb), állítsd be az időt (20-30 perc kezdetnek tökéletes), és írj folyamatosan, amíg az idő le nem jár.
Az ilyen időblokkok kijelölése motiválja az agyat, hogy gyorsabban dolgozzon, amíg a feladat kész nincs. Ez a Zeigarnik-effektus eredménye: nem szeretünk belekezdeni a feladatba, de ha már elkezdtük — nem akarjuk félbehagyni. Az időzítő tehát mentális motivátor, hogy folytassuk.
Egy másik időmenedzsment trükk, ami gyorsabb írásra ösztönöz, a szigorú határidők kitűzése. Ez segít a végeredményre koncentrálni, és ennek megfelelően priorizálni a feladatokat.
Miért működnek a határidők? Megemelik a stressz-szintet, így az agyat “becsapva” cselekvésre ösztönöznek. Pszichológiailag szeretnénk megszabadulni ettől a stressztől, ezért elkezdünk gyorsabban dolgozni. Ha nincs konkrét határidőd egy tartalom elkészítésére, semmi nem ösztönöz, hogy haladj vele. Így könnyen halogathatod az írást az utolsó pillanatig, vagy túl sok időt pazarolsz egyetlen feladatra.
Ha elkészült a tervezet, a munka még nem ért véget. Most kell egy kis időt szánni a lektorálásra és szerkesztésre, ami gyakran még idő- és energiaigényesebb, mint maga az írás. Milyen trükkökkel gyorsíthatod ezt fel?
Magától értetődő, hogy szerkesztő eszközöket, mint a Grammarly vagy a Hemingway használsz, hogy ellenőrizd az írásodat, és kijavítsd a nyelvtani vagy stilisztikai hibákat. De kezeld őket inkább segítőként, ne profi szerkesztőként: még a legfejlettebb eszköz sem ismeri fel a “your” vs. “you’re” vagy a “then” vs. “than” típusú hibákat. Ezért szerkesztői ellenőrzés után is olvasd át az affiliate tartalmat.
Íme néhány tipp, hogyan teheted ezt gyorsabban:
Affiliate marketingesként számos különböző tartalommal és weboldallal dolgozva talán azt hiszed, minél több eszközt használsz, annál jobb. Az olyan eszközök és alkalmazások, amelyek a produktivitást, írást, munkaidő szervezését segítik — mind remek társak; de ezek sem tesznek gyorsabbá, ha nem törődsz a mentális és fizikai állapotoddal.
Ha gyorsabban akarsz dolgozni, több ötletet szeretnél generálni, és jobb eredményeket elérni, olyan gyakorlatokra kell fókuszálnod, amelyek növelik a koncentrációt, kreativitást és önszervezést. Ugyanakkor szükség van valamire, ami csökkenti a halogatást, a hangulatingadozásokat és a kiégést. Ami energiát és agyi teljesítményt adhat, azt biohackeknek nevezzük.
Ha ezeket rendszeresen beépíted a napi rutinodba, motiválod az agyad a jobb munkára. Ez nemcsak az üzleti tervekhez hasznos, hanem az egészségednek és általános jóllétednek is.
Íme, mit tehetsz az agy teljesítményének fokozásáért:
Valószínűleg hallottad már, hogy a mentális gyakorlatok, mint a meditáció, hála kifejezése, élményfeldolgozás vagy a kedvesség gyakorlása, pozitívan hatnak az egészségre és az agy működésére. Kutatások szerint ezek javítják a munkához és a világhoz való hozzáállásunkat, 10%-kal növelik a jóllét érzését.
Affiliate marketingeseknek is érdemes ezeket alkalmazni, mert segítenek felszabadítani a kreativitást, növelik a fókuszt és a munkára való figyelmet, valamint pozitívan hatnak a memóriára és a produktivitásra. Ezek a tulajdonságok mind fontosak a teljesítmény szempontjából, ugye?
Íme néhány gyakorlat, amit kipróbálhatsz:
Affiliate marketingesként több projektet is kézben tartasz egyszerre: ügyfeleket keresel az affiliate eladások növeléséhez, megtartod a meglévőket, weboldalakat keresel meg, minőségi tartalmat gyártasz, e-mail címeket gyűjtesz, hogy eljuttasd a tartalmat a célközönséghez, stratégiát tervezel az organikus forgalom generálásához és az ügyfelek megtartásához. Mindezt úgy, hogy közben az affiliate program átlagos költségét is alacsonyan tartod.
Előbb-utóbb ez stresszhez, gyengébb immunrendszerhez, szorongáshoz vagy kiégéshez vezethet.
Ilyen állapotban nehéz tovább dolgozni és rövid idő alatt remek tartalmat alkotni. Hogy ezt elkerüld és a teljesítményed is megmaradjon, szokj rá, hogy naponta legalább 30 percet mozogsz.
Jó hír azoknak, akik nem szeretnek vagy nem érnek rá edzőterembe járni:
Kutatások szerint az aerob mozgásformák befolyásolják leginkább a memóriát és a koncentrációt. Például a séta 60%-kal növeli a kreativitást! A tánc, kocogás, lépcsőzés is csodákra képes. Tehát ha nincs kedved edzőterembe menni, akkor is találhatsz módot, hogy növeld a fizikai aktivitásod és ezzel a munkahelyi teljesítményedet.
A nagyon lustáknak is van megoldás:
Fontold meg az állóasztal használatát. Ez nem csak egészséges (viszlát rossz vérkeringés és hátfájás), hanem javítja a fókuszt, növeli az energiaszintet és fokozza az agyi teljesítményt — így hatékonyabbá teszi a munkád.
Biztosan hallottad már a “az vagy, amit megeszel” mondást. Igen, a helyes táplálkozási szokásokat nehéz betartani, amikor egy halom affiliate marketing projekt vár rád; de hosszú távon segítenek növelni az immunitást és a munkateljesítményt. Gondolj a következőkre:
Lássuk be, az affiliate marketingesek gyakran áldoznak fel alvásidőt, hogy több projektet befejezzenek. Azonban az alváshiány csak árt az egészségnek és a munkateljesítménynek. Hogy javítsd a fókuszt és a hatékonyságot, törekedj arra, hogy napi 7-9 órát aludj, és tedd egészségessé ezt az alvást.
Ehhez sötétítsd be teljesen a hálószobát, mert a fény gátolja a melatonin termelődését és rontja az alvás minőségét. Emellett kerüld a mobil eszközök kék fényét 2-3 órával elalvás előtt, és szervezd meg a lefekvésed rendszeresen.
A szervezési készségek és néhány trükk, amivel befolyásolhatod az agy motivációját, jelentősen fellendíthetik az írással kapcsolatos munkádat, és segítenek abban, hogy hatékony affiliate marketinges maradj. Csak annyit kell tenned, hogy különválasztod az előírási és tényleges írási folyamatokat, megszünteted a zavaró tényezőket, és a megfelelő eszközöket, sablonokat használod a saját előnyödre.
És ne habozz szakemberek segítségét kérni , ha úgy látod, hogy ők hatékonyabban tudják megszervezni a munkafolyamatokat. Végül is az ő küldetésük, hogy az affiliate marketinged könnyebben kezelhetővé tegyék.
Szervezz előírási rutint, ötletelj rendszeresen, csoportosítsd a kutatást és vázlatkészítést, készítsd elő a vizuális elemeket és hivatkozásokat előre, valamint használj sablonokat az írási folyamat egyszerűsítéséhez.
Alakíts ki rendmentes munkakörnyezetet, használj zavarómentes íróalkalmazásokat, fontold meg két monitor használatát, és állíts be időblokkokat, hogy fenntartsd a fókuszt.
Végezz mentális gyakorlatokat, ügyelj az egészséges táplálkozásra és alvási szokásokra, iktass be rendszeres testmozgást, valamint használj biohackeket a kreativitás növeléséhez és a kiégés csökkentéséhez.
Lesley Vos tapasztalt webes szövegíró és tartalomstratéga. Digitális marketinggel, íráskészséggel és szakmai fejlődéssel foglalkozó kiadványokhoz járul hozzá, segítve kollégáit abban, hogy magabiztosabbak legyenek, és fejlesszék cikkírási és promóciós készségeiket.
Fedezd fel azokat az eszközöket és stratégiákat, amelyek segítenek több, minőségi affiliate tartalmat írni rövidebb idő alatt. Emeld marketing sikereidet új szintre még ma!
Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...
Fedezze fel a többcsatornás tartalommarketing erejét fejlett stratégiánkkal, amely 15 témából 3 000 tartalmi elemet varázsol! Ismerje meg, hogyan hasznosíthatja...
Tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Nézd meg ezeket a tippeket, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az affiliate piacodból, és hogyan érheted el, hogy tovább...