
Hogyan kezdj el partneri értékesítést generálni: Lépésről lépésre útmutató
A partner marketing az összes online rendelés 16%-át teszi ki. Ha többet szeretnél megtudni a partner marketingről, nézd meg átfogó útmutatónkat.
Ismerjen meg inspiráló partnerkampányokat e-mailben, közösségi médiában és weboldalakon, és fedezze fel a szakértői stratégiákat, amelyekkel növelheti partner marketing sikereit.
A digitális marketing területe jövedelmező lehet, de lehet, hogy nem szeretne saját SaaS terméket létrehozni vagy e-kereskedelmi projektet indítani. Ebben az esetben egy kiváló alternatíva segíthet pénzt keresni – a partner marketing .
Akár kezdő, akár gyakorlott partner marketinges vagy, ez a cikk értékes forrás lehet számodra. Mélyrehatóan vizsgáltuk a témát, és összegyűjtöttük a szakértői tippeket és sikeres partnerkampányok inspiráló példáit három fő marketingcsatornára – e-mail, közösségi média és weboldalak.
A különböző marketingcsatornák felfedezésével meghatározhatja, melyik működik a legjobban a márkája számára, és hogyan érheti el hatékonyan a célközönségét. Kezdjük tehát egy közelebbi pillantással a partner marketingre, és nézzük meg, mit nyerhet vele.
A partner marketing egy olyan online marketing típus, ahol egy vállalat lehetővé teszi a partner marketingesek számára, hogy termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsítsék, cserébe minden vásárlás után jutalékot fizetnek, amely az egyedi partnerlinkjükön keresztül történt. Sikeres partner marketingesek különféle csatornákat és erőforrásokat – például e-maileket, közösségi hálózatokat vagy weboldalakat – használnak a promócióhoz.
Egy tipikus partner marketing stratégia egy tartalomra épülő weboldal létrehozása, amely minőségi forrásokat kínál a célközönség érdeklődésének megfelelően. Ilyen például a CreditDonkey pénzügyi oldal, amely véleményeket, ajánlatokat és tanácsokat tesz közzé a személyes befektetésekről.
Íme egy ilyen cikk, amely részletesen bemutatja a befektetési alkalmazást, és partnerlinket is tartalmaz.
Tudta, hogy az online rendelések 16%-át partner marketing generálja? Vagy hogy a márkák több mint 80%-ának van partnerprogramja? Ezek a partner marketing statisztikák is mutatják, mennyire népszerű és megbízható jövedelemforrás.
Megfelelő hozzáállással a partner marketing megbízható bevételi forrássá válhat, akár elsődleges, akár kiegészítő jövedelemként. Ezért a szükséges lépések ismerete döntő lehet ahhoz, hogy a partner marketingből stabil és jövedelmező bevételi forrást építsen.
Partnerprogram választásakor figyeljen arra, hogy mire kap jutalékot. Például szoftver promóciójánál lehet egy ingyenes próbaidőszakra való feliratkozás, vagy termék vásárlása.
Népszerű partnerprogram típusok a fizetési modellek vagy konverziós arányok alapján:
Fontos tudni, hogy minden partnerprogramhoz meghatározott süti élettartam tartozik a partnerlinkekhez. Vagyis sikeres bejelentkezés után a rendszer egy adott ideig – általában hat hónaptól egy évig – az aktív felhasználót az ön ajánlottjaként kezeli. Ez idő alatt minden további vásárlás után is jutalékot kap.
Bónuszként egyes partnerprogramok nemcsak az első vásárlás után, hanem minden, a süti élettartama alatt történt vásárlás után jutalékot fizetnek az adott felhasználó után. Így a partnerjövedelem folyamatos és stabil lehet, amíg a felhasználó a partnerprogramból vásárol.
Ezért a partner marketingeseknek minden program feltételeit át kell nézniük a jelentkezés előtt, hogy pontosan megértsék a süti élettartamát és a jutalék szerkezetét. Így tájékozott döntést hozhatnak, és maximalizálhatják a lehetséges bevételeiket partner marketinggel.
A sok vállalkozás verseng a potenciális ügyfelek figyelméért, ezért fontos, hogy partner marketinghez jól átgondolt tervvel közelítsen. Az alábbi kulcstippek minden marketingesnek hasznosak lehetnek, amikor elindítják partner marketing stratégiájukat , hiszen ezek dönthetik el, hogy kampánya nyereséges lesz-e vagy csak az idejét pazarolja.
Minden partnerprogramnak kapcsolódnia kell az ön szakterületéhez . Az emberek azért követik önt, mert értékes tartalmat és specifikus témákat dolgoz fel. Tartsa ezt a stratégiát, hogy megőrizze a bizalmukat – fontos, hogy ne csak olvassák önt, hanem vásároljanak is az ön ajánlására.
A partner marketing vállalkozás tulajdonosainak értékelniük kell a termékeik jövedelmezőségét, különösen, ha partnerlinkeket használnak. Az olyan tényezők, mint a kereslet, a piaci verseny és az árképzés, befolyásolják a jövedelmezőséget. A partnerlinkek nem hozzák az összes eladás 100%-át; az átváltási arány általában 2–3%. Minden terméknek, amelyet elad vagy népszerűsít, nagy keresletnek kell örvendeni ahhoz, hogy magas jutalékot hozzon.
A pénzkereséshez többféle lehetőség is elérhető. Például a Post Affiliate Pro és a LiveAgent partnerprogramok az első fizetés 20%-át + minden ismétlődő fizetés 20%-át jutalékként kínálják. Természetesen sok más partnerprogram is létezik, például a Stripo partnerprogramja.
A partnerprogram portfóliójában lévő termékek linkjei hosszú távon változatlanok legyenek. Így vonzó tartalmat készíthet, összekapcsolhatja a különböző csatornákat, és hosszú távon növelheti az eladásokat.
Ha van egy szezonális, de nagy bevételt hozó terméke, például ünnepi ajánlat, használja, de ne ez legyen a stratégiája középpontjában.
Népszerűsítsen néhány jövedelmező partnerprogramot ahelyett, hogy mindenkinek mindent eladna. Így nem fárasztja túl gyorsan a közönségét, és nem veszíti el a hitelességét.
A termék útmutatók jobban működnek, mint a direkt eladás a partner marketingben . Hasznos információk, útmutatók vagy őszinte termékértékelések révén vonzhatja és építheti ki követői bizalmát.
A tartalom akkor működik a legjobban, ha a felhasználók „hallják a szerző hangját”, tehát minden csatornán ossza meg őszinte véleményét a termékről és a saját tapasztalatairól. Az emberek érzik, ha őszinte, ez társadalmi bizonyítékot jelent.
Hogyan éri el a közönségét? Weboldalt vagy Instagramot használ, podcastot indít , vagy összekapcsol minden csatornát a nagyobb elérés érdekében? Ezekre a kérdésekre válaszolva felmérheti, mennyi feladat vár önre, és felkészült-e rá. Emellett mesterséges intelligenciával is fejlesztheti partner marketing stratégiáját .
Marketingesként vonzó és hatékony kampányokat kell készítenie a partner termékek népszerűsítéséhez . Megfelelő marketing kampány nélkül profitot veszít és csökkenhet az ügyfélmegtartás.
Partner marketing kampányokat több csatornán is futtathat. Küldhet például e-maileket partnerlinkekkel a feliratkozóinak, népszerűsíthet partnertermékeket a közösségi médiában, vagy különálló weboldalakat, landing oldalakat hozhat létre a partnertermékek promóciójához.
Ezeknek a módszereknek mindegyikének megvannak a sajátosságai. A cikkben a főbbeket mutatjuk be inspiráló példákkal, főként SaaS termékekre és e-kereskedelemre fókuszálva.
Az e-mail marketing továbbra is hatékony módszer a potenciális ügyfelek közvetlen elérésére és az üzenetek közvetlen kézbesítésére. Ha valaki feliratkozik az ön hírlevelére, már bizalmat szavazott önnek, így a termékajánlásait is nagyobb valószínűséggel fogadja el.
A partner e-mail marketing ugyanazokra az elvekre épül, mint bármely más e-mail marketing:
Kerülje, hogy minden alkalommal partnerlinkeket tartalmazó e-maileket küldjön, hogy ne tűnjön spamnek, és ne veszítse el a feliratkozók bizalmát. Ha havonta egyszer ajánl jó terméket, az csak azoknak jelent előnyt, akiknek épp erre van szükségük.
Íme egy e-mail példa partnertermékekkel az AppSumótól. Az AppSumo egy népszerű platform, amely lehetővé teszi a felhasználóknak és előfizetőknek, hogy szoftvereket vásároljanak és SaaS szolgáltatásokat érjenek el versenyképes áron. Többnyire élethosszig tartó hozzáférést kínálnak olyan termékekhez, amelyek máshol csak előfizetésben elérhetők.
Partnerlinkeket használnak a hírleveleikben és az AppSumo weboldal katalógusában. A site nagy látogatottsága, népszerűsége és bizalma miatt a látogatók feliratkozókká, majd a szolgáltatások vásárlóivá válnak.
Ez például egy olyan e-mail, amelyet a hírlevélre frissen feliratkozóknak küldenek. Ez segít meghatározni, hogy a feliratkozót mely SaaS termékek érdeklik, és ezekből kínálnak neki egy válogatást. Az e-mail CTA-ja közvetlenül a site megfelelő részére vezet, ahol a partnertermékek összegyűjtve találhatók.
Ezután a feliratkozó a partnerlinkeket tartalmazó katalógus oldalra jut.
Az e-mailek egyetlen SaaS termékről is szólhatnak, és közvetlenül a termékoldalra vezethetnek, ahogy az alábbi példában.
A CNET egy technológiai hírekkel, eszközökkel és tanácsokkal foglalkozó platform. Felhasználóbázisa 67 millió látogatóból áll havonta.
Partner marketing kampányuk részeként a CNET szakértői részletes termékértékeléseket készítenek technológiáról és elektronikáról, valamint partnerlinkeket adnak például az Amazon, Apple, Best Buy és más áruházakhoz.
Minden egyes vélemény vagy tippolvasás után egy felugró ablak jelenik meg, amely feliratkozást kínál, és egy olyan véleményt tartalmazó e-mailt, amelyben partnerlinkek találhatók több népszerű áruházhoz. Ez segít a vásárlásban, és növeli az esélyt, hogy a CNET partnerlinkjén keresztül vásárolnak. Így egyszerre több problémát is megoldanak: potenciális ügyfél elérhetőséget szereznek célzáshoz, és nagyobb eséllyel kapnak jutalékot valamelyik eladótól.
Íme egy ilyen e-mail példa.
Minden nap emberek milliárdjai aktívak a közösségi médiában, így ez vonzó potenciális ügyfélforrás a partnerprogramjai számára. A fő cél, hogy megtalálja a módját annak, hogyan kapcsolódjon hozzájuk értékes tartalommal vagy hatásos hirdetésekkel, amelyek illeszkednek az érdeklődésükhöz és szükségleteikhez.
A közösségi médiás partner marketing alaplépései:
Íme néhány kiváló közösségi média partner marketing kampány példa:
Sarah Chrisp, a népszerű Wholesale Ted YouTube csatorna alapítója. Sarah megosztja azokat a tippeket és stratégiákat, amelyeket saját e-kereskedelmi vállalkozása során tanult meg.
Videói alján Sarah mindig elhelyezi az említett termékek partnerlinkjeit. Például ebben a videóban olyan SaaS termékeket ajánl, mint a Canva, Placeit, App Alura és mások.
Sikeres e-kereskedelmi partner együttműködés példája az Amazon és a Gear Patrol e-kereskedelmi projektek között. A Facebook üzleti oldalukat használják partner marketingre, ahol blogbejegyzéseik rövid előzeteseit osztják meg. Nagy közönségüknek (több mint 130 ezer követő) köszönhetően közvetlenül kínálhatják a legjobb termékek partnerlinkjeit.
Íme egy ilyen poszt példája.
És így néz ki ez a weboldalon.
Bár az e-mail és a közösségi média erős eszközök a partner marketinghez , továbbra is bevált módszer egy kifejezetten partnerprogramoknak szentelt weboldal létrehozása. Szinte bármilyen iparágban készíthet hatékony partner marketing weboldalt , és hozzáadhatja a partnerprogramokat a fő üzleti tevékenységéhez. Az ügyféláramlás növelésére és az organikus forgalom maximalizálására egyszerre használhatja az e-mail marketinget, a közösségi média erejét és egy átfogó SEO partner marketing stratégiát is.
Íme néhány kiváló példa olyan weboldalakra, amelyek különféle márkák partnerprogramjaiból teremtenek extra passzív jövedelmet.
A Crazy Egg blog – a hőtérképes analitikai szolgáltatás – népszerű digitális eszközöket értékel partnerlinkekkel, és egyben saját termékeit is népszerűsíti. Itt egy példa egy ilyen, a Constant Contact szolgáltatásának szentelt anyagra.
Egy másik példa a Semrush részletes értékelése partnerlinkekkel Robbie Richards marketinges weboldalán. A cikk rengeteg részletet, összehasonlító táblázatokat, videótippeket tartalmaz, és teljes körű információt ad a SaaS termékről.
A Shopify partner Ezra Firestone, a Zipify Apps, a BOOM! by Cindy Joseph vezérigazgatója és a Smart Marketer alapítója hasznos cikkeket oszt meg a Smart Marketer projekt blogján kezdő vállalkozók számára. Ezek egy része a Shopify e-kereskedelmi platformon történő vállalkozásindításról szól, és tartalmazza a szerző partnerlinkjét is.
Íme egy ilyen cikk példája.
A legsikeresebb partnerek többcsatornás kommunikációt alkalmaznak, hogy ügyfeleik kényelmesen érezzék magukat, és a lehető legtöbb kapcsolódási pontot teremtsék meg a közönségükkel. Ezek a példák jól mutatják, hogyan lehet a partner marketinget sikeresen összehangolni és kombinálni a különböző kommunikációs csatornákat egyetlen stratégiává. Merítsen ihletet ezekből a példákból, és fejlessze ki partner stratégiáit , amelyek több kapcsolódási pontot teremtenek a közönsége felé.
A partnerprogram egy olyan folyamat vagy megállapodás, amely során a partner partnerek forgalmat irányítanak az eladó oldalára egyedi partnerlinkeken keresztül. A partnerek jutalékot kapnak, amikor egy eladás vagy más meghatározott művelet történik a linkjeiken keresztül. Emellett a partnerek általában partnerkövető szoftvert használnak a kattintások nyomon követésére.
Az élethosszig tartó jutalék arra ösztönzi a partnereket, hogy vásárlókat szerezzenek. Az élethosszig tartó jutalék olyan feltétel, amely szerint a vásárló minden aktív felhasználó után havonta jutalékot fizet a partnernek. Emellett a partner jutalékot kap az adott kereskedőtől származó további termékek jövőbeli vásárlásai után is.
A partner marketing sütiket használ a partner hivatkozások követésére. Egy süti élettartama az az időszak, amikor egy potenciális vásárló, aki egy partnerlinken keresztül jutott el az eladó weboldalára, továbbra is az Ön hivatkozottjaként van nyilvántartva. Ezért a vásárlásaik után Ön jutalékot kap. A süti érvényességi idejét az eladó határozza meg, és minden partneri megállapodásban rögzítik. Általában ez 30 naptól 12 hónapig terjed, de egyes eladók élethosszig tartó érvényességet is beállíthatnak.
A partnerprogramokban való részvétel ingyenes, így nincs szükség magas kezdőtőkére. Az eladók minden feltételt megteremtenek, hogy a partnerek gyorsan elkezdhessék a pénzkeresést a termékeikkel.
Egy partner marketing kampány példája lehet, ha egy cég együttműködik egy népszerű közösségi média influenszerrel, hogy népszerűsítse a termékeit, és minden eladás után, amely az influenszer egyedi partnerlinkjén keresztül történik, jutalékot kínál neki.
Alina szövegíró a Stripónál. Szenvedélyesen érdeklődik a marketing iránt, és hisz abban, hogy a marketing mozgatja az üzletet – szövegeken, hatékony dizájnon és interaktivitáson keresztül. Ezért igyekszik minden tartalmat hasznossá és érdekessé tenni.
Fedezze fel, hogyan növelhetik a többcsatornás partnerkampányok a bevételét és a márka elérését. Optimalizálja partnerstratégiáit még ma szakértői eszközök és tippek segítségével.
A partner marketing az összes online rendelés 16%-át teszi ki. Ha többet szeretnél megtudni a partner marketingről, nézd meg átfogó útmutatónkat.
Ismerje meg a leghatékonyabb stratégiákat minőségi partnerek megtalálásához, valamint azt, hogy hány partnerre van szüksége vállalkozása népszerűsítéséhez. Fede...
Többletjövedelemhez juthatsz partner marketinggel, ha ráveszed követőidet a vásárlásra. De vajon megteheted ezt weboldal nélkül is?