Partneri kifizetések 101

Partneri kifizetések 101

AffiliateMarketing Payments Commission Payouts

Az affiliate marketing jövedelmező megoldás lehet, különösen, ha megfelelő marketingeseket választasz termékeid népszerűsítésére. Mivel mindkét fél profitál az affiliate marketingből, olyan kifizetési módot kell választanod, amely mind a marketingeseid, mind saját magad számára kényelmes. Ha szeretnél megismerkedni a különböző partneri számlázási módszerekkel és kifizetési lehetőségekkel, olvass tovább.

Az első lépés a jutalék mértékének kiválasztása, majd a kifizetési megállapodás megkötése, végül pedig el kell döntened, hogyan kapják meg a partnereid a pénzüket.

Vegyük példaként az Amazont a jutalékstruktúrákra. Az Amazon akár 10%-os jutalékot is fizet a partnereinek attól függően, hogy melyik kategóriába tartozik az eladott termék. Az alapelv, hogy minél drágább egy termék, annál magasabb a jutalék. Alternatívaként létrehozhatsz jutalékcsoportokat is, és eldöntheted, melyik partnercsoport kapjon többet, és melyik kevesebbet (például tapasztalat hiánya, leadek minősége stb. miatt).

A partnerek szegmentálása jutalékstruktúrák alapján villámgyorsan elvégezhető a Post Affiliate Pro segítségével.

Miután eldöntötted a jutalékszinteket, ideje a kifizetési megállapodásokra koncentrálni. Nézzük is meg részletesen!

Mit érdemes figyelembe venni a partneri kifizetési módok kiválasztásakor

A megfelelő fizetési mód kiválasztása kulcsfontosságú a partnerprogramod sikeréhez. Milyen tényezőkre érdemes különös figyelmet fordítani a partneri kifizetések eldöntésekor?

  • A partneri hálózat mérete. Ha a partnerhálózatod kicsi, minden egyes partner számára választhatsz eltérő kifizetési módot. De ahogy a hálózatod növekszik, bölcsebben kell választanod a fizetési lehetőségek közül. Mérlegeld az eltérő jutalékok előnyeit és hátrányait. Megéri a plusz bonyodalmat? Nem egyszerűbb és hatékonyabb a csoportos kifizetés?
  • Pénznemek és jogi szabályozások. Egyes partneri kifizetési módok nem kompatibilisek idegen valutákkal, míg egyes országok jogszabályai nem engednek bizonyos fizetési módokat. Ha partnereid más országokból származnak, mint te, előbb tájékozódj.
  • Lokalizáció. A lokalizáció fontos, főleg ha globális partnerhálózatod van. Tegyük fel, hogy ajándékkártyákat választasz elsődleges fizetési módként. Biztos vagy benne, hogy minden partnered fel tudja majd használni őket? Például az Amazon világszerte népszerű, de az ajándékkártyái nem mindenhonnan válthatók be. Ha partnereid például Lengyelországban élnek, nem lesz könnyű dolguk ezekkel az ajándékkártyákkal.
  • Verseny. A lehető legvonzóbb fizetési módokat és együttműködési feltételeket kell kínálnod a partner marketingeseidnek. Ismerd a konkurenseid ajánlatait, és igyekezz még kedvezőbb feltételeket biztosítani a partnereidnek.

Ha ezeket a szempontokat számba vetted, készen állsz megismerni a legnépszerűbb partneri kifizetési megállapodásokat. Készíts jegyzetet!

consideration phase

A partneri kifizetési megállapodások típusai

Valószínűleg már sokszor hallottál a partneri kifizetési megállapodásokról. Három alapvető típust különböztetünk meg:

  • PPL (pay per lead). Ennél a módszernél a leadek, azaz egy adott oldalra érkező, kívánt műveletet végrehajtó látogatók száma a mérvadó. Mit jelent ez? Például egy hírlevélre való feliratkozás. Így a cég információt kap egy új felhasználóról, akit később marketing- és értékesítési kommunikációban célozhat.
  • PPC (pay per click). Ennél a módszernél a weboldal látogatóinak száma a kulcs. Az számít, hányan jutnak el az oldaladra, nem az, hogy végül hányan vásárolnak. A PPC megállapodások akár 10%-os konverziós arányt is hozhatnak.
  • PPS (pay per sale). Az Amazon partnerprogramját már említettük: ez egy klasszikus PPS példa, ahol a partner minden egyes, affiliate linken keresztül történő vásárlás után jutalékot kap.

A fenti jutaléktípusokat összefoglaló néven CPA-nak (commission per action) is nevezik. A Post Affiliate Pro-ban könnyedén módosíthatod a CPA-kat a kereskedői felületen.

Néhány további példa a kifizetési megállapodásokra:

  • Kétlépcsős programok . Ez a módszer lehetővé teszi a többszintű marketinget (network marketing). Ebben a rendszerben a kereskedő többféle kifizetési módot is kombinálhat. A partnerek nemcsak az általuk generált forgalom után kapnak jutalékot, hanem a saját hálózatukban lévő partnerek aktivitása után is részesednek.
  • Élethosszig tartó jutalék . Ebben az esetben a partner meghosszabbított időtartamon át kap jutalékot. Ez azért van, mert olyan vásárlókat hozott, akik többször is vásárolnak (például előfizetés formájában) a kereskedő webáruházában.
10, 20 és 50 eurós bankjegyek

Partneri kifizetések

Most ismerjük meg a különböző kifizetési módokat. Hogyan kapják meg partnereid a jutalékaikat? Válaszd ki az alábbi listából a számodra legmegfelelőbbet.

  1. PayPal

    A PayPal az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbben használható partneri kifizetési mód. Néhány beállítás elvégzése után partnereidnek néhány kattintással kifizetheted a jutalékukat. Csak annyi a dolgod, hogy pozitív egyenleget tarts a PayPal fiókodban, és elküldöd partnereidnek a jutalékokat. A legjobb az egészben? Akkor is elküldheted nekik a pénzt PayPalon keresztül, ha nekik nincs PayPal fiókjuk.

  2. Ajándékkártyák

    Bár nem túl elterjedt, mégis létező módszer az ajándékkártyás kifizetés. Ekkor e-mailben küldesz a partnerednek egy kódot, amely ajándékkártyaként működik. Ez azt jelenti, hogy a partner a jutalékát virtuális pénz formájában kapja meg, amelyet egy előre meghatározott üzletben költhet el.

    Sok esetben az ajánlások után Tango vagy Amazon kártyákat fizetnek ki, de más ajándékkártyák közül is választhatsz.

  3. Banki átutalás

    Néha a legjobb megoldás a legrégebbi és legismertebb: a jó öreg banki átutalás. Ne felejtsd el a szerződéskötéskor elkérni minden partnered bankszámlaszámát. A te feladatod lesz, hogy minden elszámolási időszakban átutald a megfelelő összeget a partnereidnek.

  4. ePayments

    Az ePayments egy nagyon könnyen használható platform, amelyet 2011-ben hoztak létre, és kifejezetten az affiliate marketing fizetések megkönnyítését tűzték ki célul – ezt sikeresen teljesítette is.

    Választhatsz e-pénztárcát vagy Prepaid MasterCard megoldást. Használhatsz olyan rendszereket is, mint a WebMoney vagy a Bitcoin. A lehetőségek tárháza szinte végtelen! Lehet, hogy partnereid kifejezetten értékelni fogják ezt a módszert, és ez nem meglepő, hiszen az ePayments nem számol fel díjat a beérkező utalásokért.

  5. Neteller

    Ez egy e-pénztárca, amely 22 valutában elérhető. Egy kimenő átutalás 1,9%-os díjjal jár, de legfeljebb 20 dollár lehet. Így, ha partnereid nagyobb összegeket keresnek, ez a lehetőség talán nem a legjobb. A Netellerre történő utaláshoz használhatsz bankkártyát, banki átutalást vagy akár Paysafecardot is.

  6. Bitcoin

    A Bitcoin különösen a fiatalabb generáció körében népszerű kifizetési mód. Ez a 2009-ben indított kriptovaluta számos előnnyel jár más fizetési módokhoz képest. A legnagyobb előnye, hogy minden tranzakció közvetítők (még a bankok) nélkül zajlik.

    A tranzakció anonim marad. Ami szintén a Bitcoin mellett szól, hogy a nemzetközi utalások sem jelentenek problémát. Így nagyon egyszerű módja a nemzetközi pénzátutalásoknak plusz díjak nélkül. Nagy hátránya, hogy kriptovalutaként igen ingadozó az értéke. Előfordulhat, hogy a bitcoin más egyenlegre való átváltása – például bankkártyára vagy bankszámlára – problémát jelenthet.

Összegzés

Az affiliate marketing az összes online rendelés 16%-át generálja. Érdemes tehát partnereidnek megfelelő fizetést és motivációt biztosítani, hogy jól végezzék a munkájukat. Cikkünkkel megismerhetted a kifizetési módokat, és hogy miként kezeld a partneri együttműködés pénzügyi vonatkozásait.

Reméljük, hogy sokat tanultál a jutalékokról, és megtaláltad a számodra és partnereid számára legmegfelelőbb kifizetési módot. Ne feledd: a partnereid fizetésének arányosnak kell lennie a munkájukhoz és a hozzájárulásukhoz. Rengeteg tanulnivaló van ebben az iparágban, és teljesen rendben van, ha egy affiliate marketing szószedethez fordulsz a helyes információkért.

Gyakran ismételt kérdések

Melyek a leggyakoribb partneri kifizetési megállapodások?

A leggyakoribb partneri kifizetési megállapodások a Pay Per Lead (PPL), Pay Per Click (PPC) és Pay Per Sale (PPS). Mindegyik jutalmazza a partnereket a generált leadek, kattintások vagy eladások alapján.

Milyen kifizetési módokat használhatok a partnerek számára?

Népszerű partneri kifizetési módok közé tartozik a PayPal, banki átutalás, ajándékkártyák, ePayments, Neteller és Bitcoin – mindegyiknek megvannak a maga előnyei és szempontjai a nemzetközi és helyi partnerek számára.

Mit kell figyelembe vennem a partneri kifizetési módok kiválasztásakor?

Vegye figyelembe a partnerek számát, a támogatott pénznemeket, a jogi szabályozásokat, a lokalizációt és a versenyt, hogy fizetési módjai vonzóak és praktikusak legyenek partnerei számára.

Milyen gyakran kell feldolgozni a partneri kifizetéseket?

A partneri kifizetéseket általában heti, kétheti vagy havi rendszerességgel dolgozzák fel. A gyakoriság a program irányelveitől és a partnerek preferenciáitól függ.

Kínálhatok többféle fizetési lehetőséget a partnereimnek?

Igen, a többféle fizetési lehetőség kínálata vonzóbbá és rugalmasabbá teheti partnerprogramját, lehetővé téve, hogy partnerei a számukra legmegfelelőbb módszert válasszák.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Egyszerűsítse partneri kifizetéseit

Ismerje meg, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro a jutalékok kezelésében, a kifizetések automatizálásában és partnerei motiválásában rugalmas fizetési lehetőségekkel.

Tudjon meg többet

Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz
Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz

Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz

Ismerd meg a két legnépszerűbb jutalmazási módszert – az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt. Ismerd meg mindkettő előnyeit és hátránya...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing CommissionModels +3
Lépésről lépésre útmutató egy minőségi partnerprogramhoz
Lépésről lépésre útmutató egy minőségi partnerprogramhoz

Lépésről lépésre útmutató egy minőségi partnerprogramhoz

Ha nem tudod, hogyan indítsd el saját, magas színvonalú partnerprogramodat, olvasd el blogbejegyzésünket. Kövesd útmutatónkat, és élvezd az előnyeit!...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateProgram +3
Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz
Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz

Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz

Szeretnéd még tovább növelni affiliate eladásaidat? Nézd meg a legjobb blogbejegyzéseket, tanulj többet, és kezdj el azonnal fejlődni.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing Blogging +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface