6 affiliate marketing hibák, amelyeket a vállalkozásoknak el kell kerülniük

6 affiliate marketing hibák, amelyeket a vállalkozásoknak el kell kerülniük

AffiliateMarketing ContentMarketing SEO Analytics

Ki ne szeretne pénzt keresni a blogjával vagy videócsatornájával? Ahelyett, hogy 9-től 5-ig dolgoznál, kényelmesen ülhetsz otthon vagy akár a tengerparton, és új cikkeket írhatsz a blogodra, ahol termékeket ajánlasz a követőidnek. Vagy éppen tesztvideót készítesz a rendkívül népszerű YouTube-csatornádra a legújabb tech kütyükről. És mivel az emberek eléggé megbíznak benned ahhoz, hogy kövessék az ajánlásaidat, gyakran rá is kattintanak az affiliate linkekre a tartalmaidban, így minden hónapban szép jutalékot keresel.

Bárcsak ilyen egyszerű lenne! Ma, amikor a verseny hevesebb, mint valaha, az affiliate marketinghez sok iparági ismeretre, türelemre és kreativitásra van szükség, hogy jól csináld. Sajnos van néhány rossz gyakorlat is, ami akadályozhatja a sikeredet ebben az iparágban. Elvesztegethetsz időt, pénzt és energiát affiliate tevékenységekre, és mégsem látsz eredményt. Ismerős probléma? Nézd meg a hat leggyakoribb affiliate marketing hibát – és azt is, hogyan hagyhatod fel velük végleg.

1. Alacsony minőségű tartalom készítése

Mivel technikailag a fő célod a jutalékszerzés, valószínűleg legalább egyszer már gondoltál arra, hogy a kattintások és eladások megszerzése az elsődleges feladatod. Ez pedig oda vezethet, hogy inkább a termék „eladására” koncentrálsz, nem pedig arra, hogy értékes tartalmat adj az olvasóidnak vagy követőidnek – és lehet, hogy éppen ez az oka annak, hogy az affiliate marketing blogod nem teljesít jól.

Primary forms of media used within content strategy in 2021

Ez az egyik legnagyobb affiliate marketing hiba.

A fő célod nem az eladás kell legyen, hanem az, hogy segítsd a követőidet vagy olvasóidat abban, hogy jó vásárlási döntést hozzanak, olyan tartalommal, amely elmagyarázza, miért lehet szükségük egy adott termékre és miben lehet hasznos számukra. Ha a bejegyzéseid nem segítik valamilyen módon az olvasókat, nem lehetsz biztos benne, hogy rákattintanak az affiliate linkekre. Itt éri meg időt fektetni a affiliate termékekről szóló magas minőségű tartalom készítésébe – ez hozhat áttörést az affiliate eredményeidben.

A magas minőségű tartalom az, amit a követőid igényeit és elvárásait szem előtt tartva írsz vagy veszel fel. Milyen témák érdekelhetik őket? Milyen problémákat próbálnak most megoldani? Indulj ki azokból az emberekből, akiket el szeretnél érni a cikkeiddel vagy videóiddal, és készíts egy témalistát, ami felkeltheti a figyelmüket. A SEO-t sem szabad elfelejtened – erről mindjárt szó lesz.

Ha csak most indítod a blogodat, és nincs sok tapasztalatod, érdemes lehet egy online szövegellenőrzőt használni a tartalom minőségének felmérésére. Ők elolvassák a posztjaidat publikálás előtt, és kijavítják az esetleges hibákat vagy elírásokat. Ez gyakran fizetős szolgáltatás, így ha kezdő vagy, megkérheted egy barátodat is, hogy olvassa át a szövegedet.

Lehet, hogy sok munkának tűnik, de hosszú távon megéri – 1 remek cikk vagy videó mindig többet ér, mint 10 alacsony minőségű, amelyeknél talán rá sem kattintanak a landing oldalra, vagyis nem lesz eladásod.

2. „Bármi” niche választása a megfelelő helyett

Több ezer niche közül választhatsz, amikor affiliate marketingről van szó – bármilyen hobbit vagy érdeklődési kört is űzöl, szinte biztosan találsz olyan terméket vagy szolgáltatást, amit népszerűsíthetsz. Azonban néhány niche sokkal népszerűbb, mint a többi – ezekben rengeteg a promotálható termék, az affiliate jutalékok is vonzóak. Érdemes ezekhez csatlakozni?

Ha egy niche illik a hobbidhoz vagy érdeklődési körödhöz (például blogot írsz a legújabb tech kütyükről), érdemes lehet próbát tenni. A termékértékeléseket gyakran olvassák azok, akik vásárolni szeretnének. Ugyanakkor tisztában kell lenned vele, hogy a banki, tech, egészségügyi, SaaS és más trendi niche-ek eléggé zsúfoltak – hacsak nem készülsz fel arra, hogy megduplázod a promóciós erőfeszítéseidet, nem biztos, hogy érdemes ezekkel kezdeni.

Az egyik legnagyobb hiba, ha egy jól fizető niche-t választasz úgy, hogy nem ismered az adott területet, vagy nem illik a fő közönségedhez – ez szinte garantált kudarc. Ha nem ismered a promótálni kívánt terméket vagy szolgáltatást, nehéz lesz meggyőzni másokat, hogy érdemes kipróbálniuk – és rávenni őket a kattintásra. Ez alacsony konverziós arányhoz és magas visszafordulási arányhoz vezethet – egyszerűen azért, mert rossz terméket választottál.

Hogyan kerülheted el ezt? Ne kapkodd el az affiliate niche kiválasztását! Tölts időt a niche kutatásával, ismerd meg a célközönséget, és gondold át, milyen tartalomtípusokat tudnál használni. Még jobb, ha először kipróbálod a promótálni kívánt termékeket. Így pontosan tudni fogod, hogyan működik a termék vagy szolgáltatás, és tényleg érdemes-e rá (és a követőid idejére) áldozni.

3. Elkényelmesedés és önmagad fejlesztésének elhanyagolása

Az affiliate marketing nagy előnye, hogy nem kell diplomával vagy évek tapasztalatával rendelkezned, sőt még külön kurzusra sem kell beiratkoznod ahhoz, hogy affiliate legyél – türelem, elkötelezettség és egy kis tudás elég hozzá. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az affiliate marketing fáradság nélküli pénzkereseti mód.

Az affiliate marketing remek eredményeket hozhat, de először időt és energiát kell fektetned abba, hogy minél többet megtanulj az iparágról és a niche-edről. Most, minden eddiginél jobban, az olvasók és követők is egyre tudatosabbak. Ha gyanítják, hogy csak megjátszod a szakértelmet, nem haboznak majd leleplezni ezt.

Half of participants considered a purchase after seeing an influencer's post

Sose dőlj hátra! Még ha nagyon jártas is vagy egy adott területen, és már csatlakoztál egy sikeres affiliate marketing programhoz, akkor sem szabad itt megállnod, abban bízva, hogy a pénz örökké ömleni fog. Ha nem tartod szemmel, mi történik az iparágban, a versenytársaid gyorsan lehagynak. És ha már szóba kerültek…

4. Versenytársak figyelmen kívül hagyása

Minél népszerűbb egy affiliate niche, annál nagyobb a verseny. Rengeteget tanulhatsz a versenytársaid affiliate programjairól, ha elemzed a stratégiájukat. Ha rendszeresen figyelemmel kíséred a célzott niche affiliate marketereit , felismerheted, hol kell javítanod a stratégiádon, megismerhetsz új iparági trendeket vagy affiliate marketing üzleti módszereket, és láthatod, hogyan teljesítesz hozzájuk képest.

Például, ha megnézed, milyen kreatív anyagokat használnak a riválisaid, vagy milyen tartalomtípusok működnek náluk a legjobban, ötletet meríthetsz ahhoz, hogyan fejlesztheted vagy igazíthatod a saját anyagaidat.

Nem javasoljuk, hogy vakon másold a többi marketert – a plagizálás kockázatos , de a technikáik sikeresebbek lehetnek a tieidnél. Érdemes azonban megfigyelni, mit csinálnak jól más blogok vagy influenszerek, és ezeket az ötleteket a saját affiliate marketingedben alkalmazni. Új tartalomtípusokat tesztelve hasznos visszajelzéseket kaphatsz a közönségedtől.

5. A SEO figyelmen kívül hagyása

Új cikket írtál a blogodra? Szuper! De optimalizáltad a keresőmotorokra is? SEO nélkül nagyon nehéz (ha nem lehetetlen), hogy az emberek rátaláljanak a termékértékelésedre, cikkedre vagy videódra online. Ha nem találják meg, nem fognak rákattintani az affiliate linkjeidre sem – ezért gondoskodnod kell róla, hogy a tartalmad előkelő helyen szerepeljen. A SEO-nak a marketingstratégiád szerves részévé kell válnia .

Az első lépés a kulcsszavak kutatása, mivel ezek közvetlenül befolyásolják, milyen magasra kerülhet az új tartalmad, és hányan keresnek hasonló témákat. Jó tipp, hogy használj a piacon elérhető kulcsszóelemző eszközök közül egyet – ezek megmutatják, hogyan teljesít a verseny a választott kulcsszavakra, és segítenek a legmegfelelőbbek kiválasztásában.

Gyakori hiba, hogy nem használják ezeket az eszközöket, mert drágának gondolják őket. Pedig ez nem mindig igaz, hiszen sok ingyenes eszköz is segíti az affiliate tartalomkészítőket versenyképes és long-tail kulcsszavak megtalálásában. Az Ubersuggest például egy ilyen lehetőség.

A szöveged mellett dolgozz a title tag-en és a meta leíráson is – minél figyelemfelkeltőbb a címed és a leírásod, annál többen kattintanak majd a cikkedre. Ez sokszor az első kapcsolódási pont a márkád és a potenciális vásárlód között, és segít kitűnni a több ezer termék és szolgáltatás közül.

6. Az analitika elhanyagolása

Van egy hűséges közönséged, el tudod képzelni, hogy sikeres vállalkozásod lesz, és minőségi termékeket adsz el affiliate marketinggel . Az affiliate marketing karriered papíron fényesnek tűnik… a valóságban viszont az affiliate irányítópultjaid és a Google Analytics-ed is üresen állnak.

Sok affiliate marketer fél az analitikától, és legfeljebb azt nézi, mennyi eladást hozott az oldala. Ez az egyik legdrágább hiba, hiszen az analitika jóval többet mutathat, mint gondolnád.

Az analitika megmutatja a legjobban jövedelmező forrásokat, a leghatékonyabb online marketing csatornákat, a felhasználói élmény szűk keresztmetszeteit vagy az organikus forgalom mintáit. Ezek az adatok rendkívül hasznosak lehetnek az affiliate marketing taktikáid fejlesztésében.

Akár kezdő, akár tapasztalt affiliate marketer vagy, hibák mindig előfordulhatnak. Tartsd a fejed, és ne add fel!

Gyakran ismételt kérdések

Melyik affiliate marketing stratégia hozza a legmagasabb ROI-t?

A közösségi média és a mikro-influenszerek hozzák a legjobb megtérülést, szinte 1:5 arányban. Minden elköltött 1 euró után 5 eurót lehet keresni.

Melyik niche-t válasszam az affiliate marketing kampányomhoz?

A legjobb, ha olyan niche-t választasz, ami érdekel, vagy amelyhez értesz.

Mennyire fontos a SEO az affiliate marketing sikeréhez?

A SEO kulcsfontosságú az affiliate marketingben, mivel segít a tartalmaidnak magasabb helyen szerepelni a keresőkben, növelve a láthatóságot és a jutalékszerzés esélyét.

Milyen analitikákat kövessenek az affiliate marketerek?

Az affiliate marketereknek érdemes figyelniük a forgalmi forrásokat, konverziós arányokat, átkattintási arányokat és eladásokat, hogy optimalizálják stratégiájukat és javítsák a teljesítményt.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Turbózd fel az affiliate marketingedet!

Ismerd meg a bevált stratégiákat és eszközöket, amelyekkel maximalizálhatod affiliate programod sikerét és elkerülheted a gyakori hibákat.

Tudjon meg többet

5 affiliate marketing hibák, amelyeket elkerülhetsz
5 affiliate marketing hibák, amelyeket elkerülhetsz

5 affiliate marketing hibák, amelyeket elkerülhetsz

Fedezd fel az 5 leggyakoribb affiliate marketing hibát, amelyeket a kezdők elkövetnek, és tanuld meg elkerülni őket! Az ingadozó cselekvéstől a kizárólag a pénz...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3
Újonc affiliate marketingesek KÍNOS hibái
Újonc affiliate marketingesek KÍNOS hibái

Újonc affiliate marketingesek KÍNOS hibái

Fedezze fel azokat a kínos hibákat, amelyeket az új affiliate marketingesek elkövetnek, és tanuljon meg felbecsülhetetlen értékű tippeket a sikerhez. Kerülje a ...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing BeginnerTips +3
6 gyakori tévhit az affiliate marketingről
6 gyakori tévhit az affiliate marketingről

6 gyakori tévhit az affiliate marketingről

Az affiliate marketinget számos tévhit övezi. Olvassa el ezt a cikket, hogy megismerje a hat leggyakoribb félreértést erről a marketingtípusról.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing Myths +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface