7 szempont, amelyet az affiliate marketing indítása előtt érdemes azonosítani

7 szempont, amelyet az affiliate marketing indítása előtt érdemes azonosítani

AffiliateMarketing AffiliateProgram MarketingTips BusinessGrowth

Az affiliate marketing az egyik legjövedelmezőbb módja annak, hogy magánszemélyek és olyan vállalkozások (amelyek marketingköltségvetése nem rugalmas) bevételt generáljanak. Nem csoda tehát, hogy az affiliate marketing programok egyre népszerűbbek, még azok körében is, akiket korábban nem érdekelt a téma.

Viszonylag egyszerű saját affiliate marketing programot felépíteni, ha megismerkedsz azzal a „7 szemponttal, amelyet érdemes figyelembe venni, mielőtt elindulsz”. Ha tudod, mire van szükség egy jó affiliate marketing program elindításához és fejlesztéséhez, könnyebb lesz a siker.

Alább megtalálod azt a 7 „varázslatos” elemet, amelyet érdemes észben tartani, amikor nulláról tervezed meg affiliate marketing programodat.

Miért érdemes affiliate marketing programot építeni?

Számos oka lehet annak, hogy valaki nulláról épít affiliate marketing programot.

Először is, még a legfejlettebb affiliate marketing program felépítése sem igényel sokat. Tulajdonképpen már akkor készen állsz az indulásra, amint jó eszköz (Post Affiliate Pro ) áll a rendelkezésedre.

Másodszor, az affiliate marketing az egyik legolcsóbb módja lehet, hogy a megfelelő emberek segítségével elérd a megfelelő célközönséget (arról, hogyan válassz affiliate partnereket később lesz szó). Sok marketingcsapatnak a korlátozott költségvetés miatt el kell halasztania azokat a marketingaktivitásokat, amelyek sok időt és pénzt igényelnek. Az affiliate marketing tökéletes ezeknek a csapatoknak, mivel viszonylag alacsony befektetést igényel, ugyanakkor magas megtérülést hoz.

Végül, az affiliate marketing program építése nem sprint vagy egyszeri tevékenység. Ez egy maraton típusú projekt, amelyet folyamatosan fejleszteni és bővíteni kell. Bár előfordulhat, hogy a partnerek nem hoznak azonnal eladást, egy stabil alapokra épített affiliate marketing program hosszú távon sok előnyt hozhat, és stabil bevételi forrássá válhat.

7 szempont, amit érdemes figyelembe venni egy jó affiliate program nulláról való felépítésekor

1 . Minden a termékedről szól

Győződj meg róla, hogy tudod, hogyan használd az affiliate marketinget a szolgáltatásaid vagy termékeid hirdetésére. Ha a szolgáltatásaid „high-end” kategóriába tartoznak ár szempontjából, akkor nehezebb lehet azokat partnereken keresztül népszerűsíteni. A nehezebb azonban nem jelentet lehetetlent. A megfelelő partnerek megtalálása több időt vehet igénybe, de értékesebb leadeket hozhatnak (magasabb jutalékért cserébe).

Ismerd a termékeid és szolgáltatásaid USP-jét (egyedi értékesítési pontjait). Ez segít tisztázni és kommunikálni az affiliate programod értékeit a potenciális partnerek és azok közönsége felé – vagyis azok felé, akikből ügyfelek lehetnek.

A termékeidnek vagy szolgáltatásaidnak ára van. Találd meg azt a jutalékszintet, amelyet anélkül tudsz ajánlani a potenciális partnereknek, hogy az veszélyeztetné a pénzügyi stabilitásodat.

2 . Határozd meg a tiltott és elvárt dolgokat

Hogyan szeretnéd, hogy értékesítsék, népszerűsítsék és érzékeljék a termékeidet? Milyen hibákat kerülnél el szívesen, amikor a partnerek a márkádat népszerűsítik? Bár az affiliate partnerek követése lehetséges a program elindítása után, sosem tudhatod pontosan, hogy hol és hogyan népszerűsítik a márkádat . Ezért fontos, hogy a belépéskor egyértelmű célokat és elvárásokat állíts fel az új partnerek felé.

Affiliate marketing from scratch: 7 aspects to identify before you press “Go”

Miért? Tegyük fel, hogy egy játékokat árusító webáruházat üzemeltetsz. Ha azt tapasztalod, hogy a partnereid kerti weboldalakon vagy autós fórumokon spammelik a linkjeidet, az rontja a hírnevedet. Az egyszerű szabály tehát: dönts el, te hogyan és hol reklámoznád a saját márkádat, és ezt az elvet add tovább a partnereidnek is. Ők használhatják a saját kapcsolatrendszerüket és kreativitásukat, de nem léphetik át a határokat.

3 . Nem kell rögtön nagyban kezdeni

Érdemes-e rögtön egy hatalmas affiliate marketing gépezetet építeni, vagy elég két-három partnerrel kezdeni? Erre valószínűleg nem tudsz azonnal válaszolni, és ez teljesen rendben van. Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy egy nulláról épített affiliate marketing programnak nagynak és fejlettnek kell lennie. De tényleg így van? Ez sok mindentől függ (nemcsak a befektetéstől és a termékektől, hanem az idődtől és az erőforrásaidtól is).

Mindig érdemes felmérni az erőforrásaidat, és megnézni, hogy a jelenlegi csapatod milyen mértékű affiliate marketing feladatokat tud magas szinten ellátni. Mit jelent ez? Ha a csapatod kicsi és már eleve túlterhelt, akkor további feladatokkal való megbízásuk könnyen káoszhoz vezethet. Először győződj meg róla, hogy a csapatod és a céged készen áll az affiliate marketing feladatokra, és csak azután kezdj el programot építeni (nem feltétlenül egy nagy affiliate programot).

Jobb kicsiben kezdeni (lassan járj, tovább érsz!), de már az elejétől fogva egy helyen tartsd a követést, az analitikát és a partnerkapcsolatokat. Ha készen állsz, egyszerűen skálázhatod a tevékenységet.

4 . Az ideális affiliate menedzsered…

Mire érdemes figyelned, amikor affiliate menedzsereket keresel álomcsapatodhoz? Győződj meg róla, hogy valóban ismerik, mi az affiliate marketing , van már eredményük ezen a területen, és az iparágad sem idegen számukra. Mindegy, hogy iparági influenszereket, tapasztalt affiliate menedzsereket vagy olyan marketingeseket választasz, akiknek sok kapcsolatuk van, de kevés tapasztalatuk – ismerniük kell a márkád értékét, a termékeidet és szolgáltatásaidat, illetve azokat az eljárásokat, amelyeket követniük vagy kerülniük kell. Készíts nekik promóciós anyagokat többféle méretben és formátumban, mert ezzel az elején időt és energiát spórolhatsz meg később.

neon best sign

Előfordulhat, hogy az elsőként kiválasztott partnerek nem igazán tudnak azonosulni a termékeddel, és előbb-utóbb le kell őket cserélni. Ez teljesen természetes folyamat – jobb időben elköszönni néhány partnertől, mint tovább tartani őket abban a reményben, hogy majd egyszer beindulnak.

5 . Mit jelent számodra a siker?

Határozd meg, milyen KPI-okat (kulcsfontosságú teljesítménymutatókat) kell elérnie az affiliate marketing programodnak, hogyan fogod mérni a sikert, milyen statisztikákat használsz a teljesítmény több szinten (kampány, partner, egyéni) való nyomon követésére, és milyen további mérőszámokat érdemes figyelni.

Például egy partner posztjának elérése vagy aktivitása jelezheti, hogy egy ajánlat népszerű, de ha ebből nem lesz eladás, akkor probléma van. A KPI-ok ismerete már a program indítása vagy a partnerek szerződtetése előtt kulcsfontosságú. Miért? Mert akkor tudod irányítani a hajót, ha tudod, mit szeretnél elérni – és könnyebb felismerni az esetleges szűk keresztmetszeteket is.

6 . Fektess hangsúlyt az eljárásokra

Ha már a szűk keresztmetszeteknél tartunk: ne várd el, hogy az affiliate marketing programod hibátlan lesz. Mindig lesznek határok, akadályok vagy problémák, amelyeket meg kell oldani. Minél előbb felismered ezek gyökerét, annál jobb, mert néha egy apróbb gond elhárítása is sok időt vehet igénybe.

Gondoskodj arról, hogy minden érintett tisztában legyen az affiliate marketing programod részleteivel. A csapatodnak tudnia kell, mit kell követni, hogyan kell fizetni, és milyen támogatásra lehet szüksége egy affiliate menedzsernek a márkádtól. Az affiliate menedzsereknek ismerniük kell a promóció technikai és üzleti részleteit egyaránt.

Affiliate marketing from scratch: 7 aspects to identify before you press “Go”

A folyamat minden eleme legyen átlátható: fizetési szabályok, a promóciós anyagok használata, jutalékszintek, jóváhagyási szintek stb. Valószínűleg nem tudsz mindent figyelemmel kísérni, és sok mindent menet közben kell kialakítani, de igyekezz minél többet előre tisztázni a zökkenőmentes indulás érdekében.

7 . Használj jó eszközt

„Tényleg szükségem van eszközre az affiliate marketing program építéséhez?” A rövid válasz: nem. Az affiliate marketing programokat akár manuálisan vagy egy táblázatban is követheted. Ez a módszer ugyan ingyenes, de rengeteg korlátja és nehézsége van, amelyek főleg akkor jelentkeznek, amikor a programod elkezd nőni.

Fontos szem előtt tartani, hogy az affiliate marketing programod valószínűleg idővel bővül. Ha már a kezdetektől a megfelelő eszközt választod a program menedzseléséhez, biztos lehetsz benne, hogy minden adat és anyag biztonságban van, és segíthet az értékesítés növelésében.

Ebben nyújthat nagy segítséget a Post Affiliate Pro. Olyan funkciókat kínál, amelyekkel felépítheted, fejlesztheted és fenntarthatod az affiliate marketing programod teljesítményét. A Post Affiliate Pro teljes funkciólistáját itt találod .

Most rajtad a sor

Egy affiliate marketing program felépítéséhez technikai, marketing-, pszichológiai és analitikai készségek kellenek. Ha még sosem csináltad, és most kezdenéd nulláról, nehezebb (de izgalmasabb is) lehet felfedezni, hogy milyen lehetőségeid vannak az indulásra. Mielőtt belevágsz, győződj meg róla, hogy ismered termékeid és szolgáltatásaid értékét, tudod, hogyan népszerűsítenéd őket magad (és meg mered bízni másokat is ezzel). Az affiliate marketing nagyszerű lehetőség a relatív alacsony kockázatú értékesítésre, de idő- és erőforrás-befektetést is igényel a menedzselése.

Reméljük, most már teljesen meg vagy győződve arról, hogy érdemes saját affiliate programot indítanod. Ha így van, nézd meg, mit kínál a Post Affiliate Pro funkciók, bővítmények és integrációk terén, amelyek segíthetik affiliate marketing programod növekedését.

The top countries which use Post Affiliate Pro

Gyakran ismételt kérdések

Mik az affiliate marketing KPI-jai?

Az affiliate marketing legfontosabb teljesítménymutatói (KPI-k) általában olyan mérőszámokat foglalnak magukba, mint az átváltási arány, az átkattintási arány, az átlagos rendelési érték, a reklámköltség megtérülése és az affiliate partnerektől származó teljes bevétel. Ezek a KPI-k segítenek mérni az affiliate marketing kampányok hatékonyságát és sikerességét.

Hogyan válasszam ki a megfelelő partnereket a programomhoz?

A megfelelő affiliate partnerek kiválasztásakor érdemes értékelni a közönségük relevanciáját, a hírnevüket, a promóciós módszereiket és azt, hogy mennyire illenek a márkád értékeihez. Olyan partnereket keress, akiknek elkötelezett közönségük van, amely megegyezik a célpiacoddal, és etikus, hatékony marketingstratégiákat alkalmaznak.

Szükségem van speciális szoftverre az affiliate program menedzseléséhez?

Bár elvileg lehet kézzel is kezelni egy affiliate programot, dedikált affiliate marketing szoftver használatával egyszerűsödik a követés, a riportolás, a kifizetések és a kommunikáció. A Post Affiliate Pro-hoz hasonló eszközök olyan funkciókat kínálnak, amelyek segítenek automatizálni és optimalizálni az affiliate menedzsment folyamatokat.

Melyek a leggyakoribb kihívások az affiliate marketingben?

A leggyakoribb kihívások közé tartozik a minőségi partnerek megtalálása, a teljesítmény pontos követése, a csalás megelőzése, a kifizetések kezelése és a világos kommunikáció fenntartása. Egyértelmű irányelvek kidolgozása és megbízható eszközök használata segíthet ezek leküzdésében.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Fedezd fel a hatékony affiliate marketing eszközöket

Ismerd meg, hogyan teheti gördülékenyebbé a Post Affiliate Pro az affiliate marketing programodat a nagyobb ROI és hosszú távú növekedés érdekében.

Tudjon meg többet

5 gyors tipp kezdő affiliáltaknak
5 gyors tipp kezdő affiliáltaknak

5 gyors tipp kezdő affiliáltaknak

Ismerd meg a legfontosabb tippeket kezdő affiliáltak számára: készülj fel a pénzügyi kockázatokra, fókuszálj egy ajánlattípusra, hogy mesteri szintre juss az ad...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing BeginnerTips +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface