
7 nélkülözhetetlen trend a globális affiliate iparágban
Bár egyesek szerint az affiliate marketing halott, mégis látható, hogy virágzik. 2018-ban hihetetlen átalakulás zajlik a régi és az új marketingmódszerek között...
Tudja meg, miért az affiliate marketing az egyik leghatékonyabb stratégia az utazási és turisztikai vállalkozások számára: alacsony költség, magas ROI, széles elérés és növekvő márkaismertség a stratégiai partnerségek és digitális kampányok révén.
A világjárvány jelentősen visszavetette az utazási iparágat. Határlezárások, járatkorlátozások voltak, a szállodák csak közel teljes kihasználtsággal működhettek, a legtöbb étterem pedig csökkentett létszámmal, kiszállításra dolgozott. Az utazással kapcsolatos minden területen jelentős visszaesés volt 2020-ban.
Azonban 2021 júliusa és szeptembere között a nemzetközi utazások száma 58%-kal nőtt a vakcinák széles körű használatának köszönhetően. További vakcinák és kevesebb korlátozás mellett 2023-ban az utazási és turisztikai iparág könnyebben tud majd nyereséget termelni, ami lehetőséget kínál az affiliate partnerek számára.
Az utazási és turisztikai iparágban a kereskedő és a kiadó kapcsolata kivirágzik egy affiliate marketing stratégia segítségével.
Amikor Ön, mint kereskedő, elindít egy utazási affiliate programot, abban bízik, hogy a fogyasztók tudomást szereznek a remek ajánlatairól, például az olcsó repülőjegyekről. Vállalatánál az affiliate menedzserek felelősek azért, hogy kiadókat toborozzanak az utazási iparágon belül.
Ha meghatározza az affiliate jutalékát (fix díjat kínál minden teljesített akcióért), akkor az affiliate blogbejegyzéseket vagy banner hirdetéseket ír, és gondoskodik arról, hogy affiliate linkjei ezekben megjelenjenek, így forgalmat és leadeket irányítva a vállalata weboldalára.
Nézzük meg közelebbről az utazási blogokat. Az utazók szívesen osztják meg élményeiket, és számos tippet adnak egy-egy bejegyzésben – akár konkrét helyekről, akár általánosságban az utazásról. Az utazási bloggerek sokféle témát feldolgozhatnak, a helyi bároktól és éttermektől kezdve a külföldi szállodafoglalásokig, ez pedig előnyös a kiadók számára. Például az utazási irodák különböző termékeket kínálhatnak (pl. olcsó repülőjegyeket szállodai szobákkal és/vagy kirándulási kedvezményekkel egy csomagban), amelyeket az affiliate marketingesek reklámozhatnak olvasóiknak. Vannak éttermek is, amelyek speciális menüt vagy szolgáltatást kínálnak például születésnapi bulikhoz.
Ha különleges affiliate termékeket kínál kiadóinak, az ösztönzi őket a promóciós tevékenységük fokozására, ami megnöveli vállalata bevételét, és arra ösztönözheti az affiliate kereskedőket, hogy emeljék a legjobb affiliate marketingeseik jutalékát.
Az utazás és a turizmus voltak a világjárvány által leginkább sújtott iparágak között. Körülbelül 100 millió ember veszítette el a munkáját, a globális gazdaság pedig 2,7 billió dollár GDP-t veszített, és a vendéglátóipar (bárok, éttermek, szállodák stb.) is szenvedett, összesen mintegy 240 milliárd dollár veszteséggel 2020-ban.
A pandémia után az emberek a közösségi médiában élénk tartalomgyártásba kezdtek, blogokat, videókat készítettek például a YouTube-ra, amelyeket a közönség szívesen nézett a Netflixes sorozatok és filmek mellett.
A korlátozások világszerte enyhültek, a pandémia véget ért, így sokan szeretnék felkeresni azokat a városokat, amelyeket kedvenc YouTuberük már bemutatott egy korábbi videóban. Ilyen helyzetben az Ön vállalatának érdekeit összehangolhatja az affiliate marketingesekével. Azok a cégek, amelyek túlélték a pandémiát, éles versenyben lesznek, és sokan, akik az elmúlt években pénzt spóroltak, most keresik a legjobb ajánlatokat.
A szállodák és utazási irodák alkalmazkodnak ahhoz, hogy egyre többen online foglalják le nyaralásukat, és mivel 2026-ig a teljes piaci bevétel 74%-a várhatóan online értékesítésből származik, ezért érdemes elsődlegesen az alkalmazásfejlesztőkkel felvenni a kapcsolatot, hogy az ügyfeleket saját ajánlataikhoz csábítsák.
Nem szabad lebecsülni egy jó utazási blog hatását sem, ahol egy affiliate link generál leadeket (figyeljen rá, hogy a süti élettartama elég hosszú legyen a hatékony leadgeneráláshoz) minden tartalomnál. A márkaismertség és hűség építéséhez érdemes versenyképes kattintásonkénti díjat (CPC) kínálni az affiliate program indításakor. Motivációként ösztönözze marketingeseit, hogy rendszeresen és releváns tartalmakat készítsenek blogjukon, hogy növeljék átlagos jutalékukat. Így nemcsak cége bevétele, hanem a weboldal forgalma is nőni fog.
Valószínűleg figyelembe veszi majd egy utazási affiliate program költségeit, mielőtt belekezd. Több vagy kevesebb affiliate marketingesre van szüksége a versenytársainál, hogy versenyképes legyen az utazási iparban? Jó hír! Azért, hogy affiliate marketing programjai megtérüljenek, mérnie kell a megfelelő mutatókat (pl. mennyit keresnek a marketingesei, mekkora forgalmat generálnak az affiliate marketingesei, és minden egyéb működést az affiliate programban). Eközben a kiadók csak akkor viselnek költségeket, ha az Ön nevében teljesítenek valamilyen akciót.
2023-ban az utazás és turizmus az egyik legnyereségesebb niche lesz, várhatóan 7 billió dolláros bevétellel. Az Ön termékeire van igény, és ha az embereknek biztosítja a lehetőséget, hogy jól érezzék magukat távol a mindennapoktól és a munkától, az olyan, mintha saját magának írná ki a csekket. Egy bloggerrel Ön is azon 64,48%-nyi marketinges közé tartozhat, akik minőségi blogtartalommal növelik profitszintjüket. Figyelembe véve az affiliate marketing szoftverbe való befektetés költségeit, valamint egy affiliate program kialakítását és fenntartását, biztosan azt tapasztalja majd, hogy a megtérülés arányos a stratégiával.
Ösztönözze kiadóit, hogy használjanak ki minden elérhető csatornát, hogy eljussanak teljes közönségükhöz. Az e-mail marketing használata a meleg leadek generálására és ápolására okos lépés lehet. Azok az affiliate kiadók, akik e-mail kampányokat futtatnak és rendszeres hírleveleket küldenek, nagyon hatékonyak a cégek számára, és maguknak is, hiszen minden jutalék a leadenkénti költségen alapul.
Számos különböző méretű utazási és turisztikai cég – nagyok, közepesek és kicsik – keres affiliate marketingeseket jelenleg is. Érdemes átgondolni, hogy az Ön cége mikro- vagy makroinfluencerrel működne-e jobban. A mikroinfluencerek (kisebbek) már 10–100 ezer potenciális ügyfélhez jutnak el, így vállalkozása szélesebb ügyfélkört érhet el, növelve a láthatóságát.
Nézze meg az online utazási irodákat, légitársaságokat, szállodákat és más cégeket az iparágban. Ők gyorsan és stratégiailag alkalmazkodva, diverzifikálva elérhetnek széles célcsoportot. Így például az egyik kiadó kedvezményes kirándulásokat reklámozhat, míg a másik ingyenes térképet ad minden útikönyvhöz. Több affiliate bevonásával rugalmasan tudja népszerűsíteni termékeit hírlevelekben, e-mailekben, blogokon, videókban stb.
Élő és aktív affiliate programjával folyamatosan nyomon követheti kiadói statisztikáit és a generált leadek mennyiségét. A legjobb affiliate nyomkövető szoftverek segítségével figyelheti kiadói és leadjei teljesítményét, hozzárendelheti az affiliate jutalékokat , és kifizetheti a jutalékot, valamint egyéb feladatokat is elláthat a választott szoftvertől függően. Valójában rengeteg affiliate tracking szoftver közül választhat, de a Post Affiliate Pro évek óta az élmezőnyben van – persze érdemes alaposan utánajárni, melyik felel meg legjobban az Ön programjának és cégének.
A jutalékok kiosztásánál – főleg affiliate tracking szoftver használatával – több olyan funkció is van, amely egyszerre lehet előnyös a cégnek és az affiliate marketingeseknek.
Nézzük meg például a többszintű jutalékrendszert (más néven MLM, multi-level marketing). Ez lehetővé teszi, hogy a marketingesek affiliate hálózatokat építsenek ki, és a jutalékokat vagy fix összegben, vagy a bevétel százalékában kapják. A jutalékszintek egyedileg konfigurálhatók, ami motiváló tényező a kiadók számára, hogy további al-affiliate-eket toborozzanak.
Az MLM megoldás lehetővé teszi a forced matrix létrehozását is. Ez korlátozza, hogy egy kiadó hány ajánlottat hozhat, így az affiliate program nem hígul fel, miközben továbbra is kereshetnek jutalékot a bannerhirdetésekből és termékértékelésekből.
Ezen kívül létezik a megosztott jutalék funkció, amely ideális, ha több marketinges dolgozik ugyanazon leadek értékesítési tölcsérbe terelésén. Miért van szükség a megosztott jutalékra? Egyszerű: az átlagos vásárló nem vesz meg egy terméket egyetlen értékelés alapján – az online vásárlók 54,7%-a legalább négy értékelést elolvas vásárlás előtt. De ki kapja meg a jutalékot, ha mind a négy értékelés hozzájárult az eladáshoz? A megosztott jutalék funkció alkalmazása bizonyítottan a legjobb megoldás, hogy minden kiadó megkapja a neki járó részt.
A fent említett jutalékfizetési lehetőségek megfelelő alkalmazása ösztönzi az affiliate marketingeseket, hogy évről évre együttműködjenek a cégével. Ha MLM funkciót kínál, a marketingesek motiváltak lesznek másokat is ajánlani az affiliate programba. A megosztott jutalék biztosítja, hogy mindenki méltányos részesedést kapjon a forgalomterelésért. Azok a cégek, amelyek különleges kedvezményeket, termékeket, valamint versenyképes jutalékokat és bónuszokat kínálnak affiliate partnereiknek, nagyobb eséllyel tartják meg őket hosszú távon.
Küldjön termékmintákat marketingeseinek, hogy kipróbálhassák és értékelhessék azokat, így közönségük is megtudhatja, kinek ajánlottak ezek a termékek. Ez növeli márka ismertségét, és kattintásokat terel a weboldalára. Emellett segít fenntartani a jó kapcsolatot a marketingesekkel, akik így szenvedélyesebben tudják ajánlani vállalkozását saját közönségüknek.
Ne bízza egyetlen affiliate partnerre az online jelenlétét, inkább működjön együtt több affiliate marketingessel. Ha a bloggerek rendszeresen releváns tartalmat posztolnak utazási blogjaikon, az affiliate programja is növekedni fog. A vendéglátásban például az ételkritikusok az éttermeihez terelhetik a vevőket, az utazási influencerek pedig szállodáit népszerűsítik, így előnyt szerezhet a versenytársakkal szemben.
Érdemes néhány, a költségvetésébe illő influencert találni, hogy növelje a márkaismertséget és forgalmat generáljon webhelyén.
A pandémia egyik tanulsága, hogy minden iparág digitálissá vált. A rugalmasság a siker kulcsa, ezért a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell a mobilos felhasználókhoz.
Az emberek 57%-a nem ajánl egy céget, ha annak mobilos weboldala rosszul működik. A mai rohanó világban egy reszponzív mobiloldal vagy applikáció eldöntheti, lesz-e vásárlás vagy sem.
A hírlevelek és e-mail kampányok továbbra is hatékonyak egy affiliate programban, mert nemcsak bevételt generálnak, de a közönséggel való kapcsolattartásra is alkalmasak. Nem érdemes csak egy kis szegmensre koncentrálni az utazási niche piacon, hiszen itt a lehetőség, hogy vizuálisan is sokszínűen hangsúlyozza cége különböző ajánlatait, hogy a meleg leadek felfedezhessék weboldalát. Minden célzott akció után pénzt kereshet. Fontos, hogy az e-mailek és hírlevelek mobilon is jól jelenjenek meg, különben elriasztják a leadeket.
Egy sikeres vállalkozáshoz folyamatosan friss, releváns tartalom szükséges. Ez lehet e-mail, hírlevél, de blogcikk is, mint amit épp most olvas. Azonban ha nem használja ki a keresőoptimalizálás (SEO) lehetőségeit, és nem biztosítja a releváns kulcsszavakat, hogy kitűnjön az utazási és turisztikai szegmensben, akkor minden tartalom hiábavaló lehet. Ezt minden utazási márka alkalmazza – érdemes Önnek is követni a példát.
Affiliate hálózat építésekor ne dőljön be annak a mítosznak, hogy programja akkor lesz hatékonyabb, ha egy makroinfluencerrel (pl. hírességgel vagy filmsztárral) dolgozik együtt. Ez nem garancia a sikerre, sőt, akár azt az üzenetet is közvetítheti, hogy a szállodája csak elit vendégeknek való, így elérhetetlen álom. Inkább olyan partnert válasszon, akinek szerényebb, de elkötelezett követőtábora van. Ezek az affiliate marketingesek személyes, elkötelező tartalmakat készítenek, és szorosabb kapcsolatot tartanak a közönségükkel. Saját platformot építettek fel, természetes közönséggel, és ők azok, akik organikus forgalmat terelnek a weboldalára, ahol nagyobb eséllyel nő a konverziós ráta.
Ne csak nyereségforrásként gondoljon vállalkozására, hanem szolgáltatásként azok számára, akik egy hosszú pandémia után kikapcsolódásra vágynak. Marketingeseivel együttműködve például létrehozhat egy hashtag kihívást, amely arra ösztönzi a vendégeket, hogy éttermébe látogassanak, készítsenek egy képet vagy szelfit, és megjelölve az éttermet, nyerjenek egy ingyen desszertet.
Egy hatékony affiliate marketing stratégia nem csak leadgenerálásról szólhat. Például lehetőséget adhat arra, hogy a vendégek meghívjanak egy barátot, készítsenek Instagram storyt a szállodai szobájukról, vagy töltsenek ki kérdőíveket. A felhasználók 68%-a mindig ad visszajelzést egy termékről vagy szolgáltatásról, ha megkérik rá – adjon nekik lehetőséget, hogy részt vegyenek a legújabb nyereményjátékban, ha elkészültek.
A lényeg, hogy vonja be a vásárlókat, ösztönözze őket saját tartalom (UGC) készítésére, és jutalmazza őket, amikor beérkeznek a kérdőívek. Így cége pozitív értékeléseket kap, ami a Google keresőben is jól mutat.
Az utazás niche a szolgáltatóipar része, így a szolgáltatás maga a fő termék. Az ügyfelek akkor gondolnak pozitívan vállalkozására, ha teljesíti igényeiket és elvárásaikat. Ezért van az, hogy azoknak a cégeknek a 84%-a, amelyek hangsúlyt fektetnek az ügyfélélmény (CX) javítására, bevételnövekedést tapasztalnak.
A vásárlók megtartásához a rugalmasság kulcsfontosságú. Az ügyfélélményt személyre kell szabni, hiszen nincs két egyforma vásárló. Egy ügynökség ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverrel személyre szabottabb ajánlatot készíthet a korábbi igények alapján.
A digitális fejlesztésekbe való befektetés is kifizetődő lehet. Ha saját applikációt fejleszt, közvetlenül kommunikálhat ügyfeleivel – főleg ha különleges ajánlatokat küld –, és a mobilfizetés szintén hozzájárul a vásárlói hűséghez.
Végül a vásárlói visszajelzések meghallgatása mutatja, hogy cége törődik ügyfelei véleményével és fejlődni szeretne. A megelégedett ügyfelek 72%-a legalább hat ismerősének mesél pozitív tapasztalatairól – érdemes tehát pozitív élményeket kínálni, hogy a bevétel is növekedjen.
Határozza meg igényeit! Számos affiliate menedzsment szoftver várja, hogy segítse vállalkozását. A megfelelő kiválasztásakor figyelje a költséghatékonyságot, a bevezetés és integráció egyszerűségét, az ügyfélszolgálatot, a jutalék kiosztását és egyéb, Ön számára fontos funkciókat.
Az utazási iparág a pandémia alatt súlyos veszteségeket szenvedett. Most viszont itt a lehetőség, hogy mindenki kihasználja a “kimozdulás” iránti igényt, különösen, amikor az utazási niche várhatóan 7 billió dollár feletti bevételt generál. Az affiliate program működtetése során figyeljen arra, hogy kiadói affiliate linkeket helyezzenek el minden általuk készített tartalomban.
Gondoskodjon róla, hogy utazási és turisztikai affiliate partnerprogramja hatékony legyen: toborozzon több kiadót, motiválja őket, hogy forgalmat tereljenek weboldalára. Az olcsó repülőjegy vagy kedvezményes szállodai szoba vonzó lehetőség, amely leadeket és affiliate jutalékokat generálhat.
Legyen rugalmas! A folyamatosan friss, releváns tartalom a kulcs. Az analitika segíthet eldönteni, folytassa-e a jelenlegi marketingkampányt, változtasson a promótált termékeken, vagy tartson ki a jelenlegi mellett. Készíthet olyan applikációt is, amelyen keresztül közvetlenül küldhet hírleveleket, ajánlatokat, az így kapott adatok pedig lehetővé teszik a termékek személyre szabását.
Fontos továbbá, hogy hallgasson a vásárlói visszajelzésekre, így mutatva, hogy cége figyel az ügyfelek véleményére, és törekszik a jó kapcsolat fenntartására.
Ez az, amikor utazási irodák, éttermek, hotelek vagy légitársaságok közvetítőket bíznak meg, hogy kedvezményeket népszerűsítsenek szállodai szobákra vagy repülőjegyekre, hogy ezzel forgalmat irányítsanak a vállalkozásukhoz.
Az utazási iparágban éles a verseny, mivel a vállalkozások remélik, hogy a pandémia végét követően pótolhatják az elmúlt évek veszteségeit.
Ha több mikroinfluencert keres meg, az emberek számára úgy tűnhet, hogy termékei mindenki számára elérhetők, hiszen számos termékértékelés áll rendelkezésre, amelyek forgalmat irányítanak webhelyére.
A mikroinfluencer közönsége körülbelül 10–100 ezer követőből vagy feliratkozóból áll a közösségi médiában (YouTube, Instagram stb.), míg a makroinfluencer általában híresség, például színész.
Toborozzon több affiliate-partnert, és figyelje az analitikát, hogy mennyi forgalmat hoz minden affiliate, blogbejegyzés, banner hirdetés stb. Ez lehetőséget ad arra, hogy szükség esetén módosítsa affiliate programját.
David tartalomkészítő, aki affiliate programokra és marketingstratégiára specializálódott, hogy segítse mások fejlődését és növekedését az affiliate marketing iparágban.
Használja ki teljes mértékben utazási vagy turisztikai vállalkozása lehetőségeit affiliate marketing stratégiákkal és eszközökkel. Kezdje el bővíteni közönségét és növelje bevételét még ma!
Bár egyesek szerint az affiliate marketing halott, mégis látható, hogy virágzik. 2018-ban hihetetlen átalakulás zajlik a régi és az új marketingmódszerek között...
Ismerd meg, hogyan kereshetsz pénzt a TikTokon 2023-ban ezzel a kezdőknek szóló TikTok affiliate marketing útmutatóval. Tanulj hatékony stratégiákat tartalmaid ...
Ismerd meg pontosan, mi az affiliate marketing és hogyan lehetsz sikeres benne 2023-ban. Olvass és tanulj a piac legjobb szakembereitől.