
Hogyan használd az ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányodban
Az adatalapú marketing nem újdonság, de kevés SaaS cég használ kifejezetten ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányai során. Így csináld!
Gyakorlati útmutató SaaS cégek számára az affiliate marketing elindításához, kiemelve annak előnyeit, alapvető stratégiáit, valamint hogyan toborozz, motiválj és menedzselj hatékonyan partnereket a növekedés érdekében.
A SaaS cégek azok közé tartoznak, akik rendszeresen gyors növekedést várnak el és tapasztalnak is. Évről évre egyre több SaaS vállalkozás jelenik meg és ér el sikereket új piacokon. Ugyanakkor némelyikük nehézségekbe ütközik a növekedés terén vagy még nagyobb skálázást szeretne, amihez új ügyfeleket kell szerezniük. Korlátozott költségvetés vagy erőforrások mellett a fejlődés hamar kihívássá válhat.
Itt jön a képbe az affiliate marketing, amely lehetővé teszi a SaaS tulajdonosok számára, hogy különféle marketingcsatornákon növeljék terméküket kockázatmentesebb és kevesebb költséggel járó megoldásokkal. Ez egyúttal az affiliate partnerek számára is lehetőséget nyújt egy újabb passzív bevételi forrás kialakítására.
Ez lehet egy klasszikus win-win helyzet, ha tudod, hol kezdj bele, hogyan menedzseld, skálázd és működj hatékonyan a partnereiddel.
Általánosítás nélkül, de a SaaS eszközök többnyire alacsonyabb árúak. A belépési korlátok hiánya miatt ez a szegmens különösen vonzó lehet az affiliate marketingesek számára, így az értékes partnerek megtalálása igazán leegyszerűsödhet. Sokan inkább eladnak olcsóbb termékeket, de magasabb jutalékért, minthogy drága szoftvereket próbálnának hirdetni. Ugyanakkor jó tudni, hogy szoftvervagyon-gazdálkodási eszközökkel elkerülhetőek a költséges hibák is.
Mivel a SaaS üzletek online termékeket kínálnak, magasabb jutalékot is tudnak fizetni, ami szintén nagy előnye a SaaS affiliate marketingnek.
Bár egy adott SaaS megoldás célcsoportja lehet szűk, számos olyan eszköz létezik, amelyeket világszerte igen széles kör használhat. Analitikai eszközök, fizetési kapuk, tartalomkészítő megoldások… csak hogy néhány példát említsünk. De mit jelent ez az affiliate marketing szempontjából? A SaaS affiliate partnerek nagy közönséget tudnak elérni, meggyőzni és konverzióra ösztönözni.
A SaaS affiliate program szabályai egyszerűek: csak akkor fizetnek, ha ők is bevételt generálnak. Ez kevesebb kockázatot jelent: ha egy adott affiliate marketinges eladást hoz, megkapja a jutalékot. Ha nem hoz eladást, nincs bevétele. Ez különösen előnyös a szűk költségvetésű SaaS cégeknek, akik nem akarnak eredménytelen marketingcsatornákra költeni.
A SaaS cégek és az affiliate marketingesek szinergiában, de egymástól függetlenül is dolgozhatnak ugyanazért a célért. Míg a SaaS szolgáltatók felelősek a látogatók és próbaverziók hosszú távú ügyféllé alakításáért, az affiliate marketingesek más küldetést teljesítenek. Szakértelmükkel, tudásukkal és kapcsolatépítési tapasztalatukkal ajánlatokat népszerűsítenek és forgalmat irányítanak a SaaS oldalra vagy landingekre, de itt véget is ér a szerepük. A forgalom generálása a partnerek feladata, a forgalom konvertálása pedig a SaaS cégeké.
A SaaS startupok gyakran nem dúskálnak az anyagiakban – szűkös forrásokból kell fejleszteniük a terméket. Ezzel nincs semmi baj, de a marketing büdzsé általában elég kicsi. Az affiliate marketing szinte kockázatmentes: a SaaS cégeknek csak akkor kell fizetniük a partnereknek , ha azok ügyfelet hoznak. Így a költségvetés biztonságban marad.
Az affiliate marketingesek tudásával, szakértelmével és kapcsolatrendszerével a SaaS vállalkozás hatékonyabb és célzottabb promóciót tud elérni. Ez akár olyan csatornákat is jelenthet, amelyek nagyon szűkek vagy exkluzívak, és SaaS cégek számára nehezen elérhetők. A partnerek bevonásával automatikusan növeled a marketingüzeneteid elérését, és több esélyed lesz arra, hogy ott jelenj meg, ahol a célcsoportod van.
A jutalék természetes választás a kompenzációra – sok affiliate partnernek ez bőven elég. Amíg eredményt hoznak és kifizetik őket, elégedettek, így sok partner addig marad, amíg az ajánlásaikból jövő előfizetések után fizetnek nekik. Azonban ennél többre is szükség lehet, hogy motiváltak maradjanak. A sok affiliate program korában még a legsikeresebb partnerek is könnyen elpártolhatnak, ha jobbat találnak.
Ez kicsit olyan, mint egy munkahely – még ha jó helyen dolgozol is, lehet, hogy egy ugyanolyan jót találsz, ami plusz előnyöket kínál. Persze nem mindig van így, de számolni kell ezzel a lehetőséggel.
Hogyan találj olyan partnereket , akik ugyan tudnának máshová menni, de inkább maradnak nálad? Folyamatosan jutalmazd és motiváld őket! Bár a jutalék mértéke nagyon fontos, és sok affiliate ennek alapján dönt, hogy csatlakozik-e, gondolkodj a dobozon kívül. Teljesítményalapú bónuszokkal is meglepheted őket, ami erősíti a kapcsolatot.
A partnereid nem feltétlenül fogják tudni, miről szól a terméked, vagy mit szeretnél kommunikálni. Nem meglepő, ha promóciós anyagokat kérnek tőled, ezért legyenek ezek készenlétben! Készíts hirdetési vagy organikus poszt szövegeket, termékleírásokat, friss funkciólistákat, árlistákat különbségekkel, esetleg esettanulmányokat stb. SaaS cégeknél ez különösen fontos a sikeres promócióhoz.
Hozz létre egy külön mappát vagy digitális asset menedzsment rendszert a partnereknek, hogy könnyen hozzáférjenek az anyagokhoz. Jelölj ki egy kapcsolattartót is, akit bármikor elérhetnek kérdés vagy ötlet esetén. Éreztesd, hogy fontos a visszajelzésük!
Az affiliate marketingesek általában több különböző céget is hirdetnek. Ha azonban valamelyikük kiemelkedő, érdemes lehet szorosabb kapcsolatra törekedni, mielőtt a konkurencia lépne. Ajánlj különleges feltételeket azoknak, akik az elvártnál többet hoznak, hogy még jobban kötődjenek a márkádhoz , értékeidhez és termékeidhez. Így brand affiliate helyett márkanagykövetek lesznek.
Egy SaaS affiliate marketing program menedzselése áldás vagy átok lehet. Utóbbi, ha nem figyelsz rá már az első naptól. Ha sok partnered van, biztosítanod kell, hogy mindenki ugyanazon az oldalon álljon, hozzáférjen az adatokhoz és statisztikákhoz a teljesítmény javítása érdekében. A transzparencia és hozzáférhetőség kulcs, így ha azt szeretnéd, hogy az affiliate marketing rakétaként repítse SaaS cégedet, jól jöhet egy segítő kéz. A Post Affiliate Pro pontosan ebben segít: affiliate marketing menedzsment egyszerűen.
A meglévő ügyfeleid kiváló affiliate partnereid lehetnek. Ismerik a terméked, rendszeresen használják, tisztában vannak az előnyeivel és hátrányaival. Mivel már régóta a márkád mellett vannak, lojálisak, bíznak a szolgáltatásodban és akár az új ügyfelek bevezetésében is segíthetnek.
A médiamonitoringba fektetett energia sokszor megtérül – például potenciális affiliate partnerek formájában. Ha valaki érdektől függetlenül említi vagy ajánlja a szolgáltatásod, érdemes felvenni vele a kapcsolatot, és megvizsgálni, lenne-e partner. Ne siess! Érdemes időt szánni az értékelésre: ki akar csak gyors pénzt, ki szeretne valóban veled dolgozni.
Lehet, hogy már ismersz néhány influencert vagy szűk piaci affiliate-et. Miért ne keresnéd meg őket, hogy bekerülhess a portfóliójukba? Az ő előnyük, hogy sokszor már bizonyítottak a piacodon, és kapcsolatrendszerük akár aranybányává válhat számodra.
Az affiliate marketing az egyik leghatékonyabb promóciós csatornává válhat SaaS termékek számára. Válassz olyan partnereket, akik értik a termékedet, ne félj a teszteléstől, és mindig figyeld a statisztikákat a folyamatos fejlődés érdekében. Sok sikert!
A SaaS az affiliate marketingben a "Software as a Service" rövidítése. Felhőalapú szoftverek használatát jelenti az affiliate marketing programok kezelésére és nyomon követésére. Ez magában foglalhat eszközöket a konverziók követésére, a partnerkapcsolatok menedzselésére és a marketingkampányok optimalizálására.
A SaaS affiliate marketing jutalékának mértéke függ a konkrét programtól és a partner, valamint a SaaS cég közti megállapodástól. Lehet százalékos arány az eladásokból, fix összeg vagy más típusú megegyezés.
SaaS (Software as a Service) termékek affiliate marketingjéhez először keress releváns partnerprogramokat, amelyeket SaaS cégek kínálnak. Miután csatlakoztál a programhoz, több csatornán – például saját weboldal, közösségi média, e-mail marketing, tartalommarketing – keresztül népszerűsítheted a SaaS termékeket. Érdemes értékes, edukatív tartalmakat készíteni az előnyökről, és elhelyezni affiliate hivatkozásokat. Fontos az is, hogy kapcsolatot építs ki a SaaS cégekkel és ismerd meg a termékeiket, így lehet sikeres az affiliate marketing ebben az iparágban.
Igen, az affiliate marketing működhet B2B SaaS cégek esetén is. Megfelelő célközönséggel rendelkező partnerek bevonásával a B2B SaaS cégek új potenciális ügyfeleket érhetnek el és leadeket generálhatnak. Ugyanakkor fontos a partnerek gondos kiválasztása és egy erős affiliate program kialakítása a siker érdekében a B2B SaaS piacon.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Fedezd fel a legerősebb eszközöket és bevált gyakorlatokat SaaS affiliate programod menedzseléséhez. Egyszerűsítsd folyamataid és növekedj a Post Affiliate Pro-val.
Az adatalapú marketing nem újdonság, de kevés SaaS cég használ kifejezetten ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányai során. Így csináld!
Okos módszerek, amelyekkel nagyszerű affiliate partnereket találhatsz és ösztönözhetsz, hogy csatlakozzanak a csapatodhoz, és segítsenek affiliate programod növ...
Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.