
Hogyan használd a videókat az affiliate marketingben
Számos vállalkozás használ affiliate marketinget. Tudj meg többet arról, hogyan tűnhetsz ki a tömegből videóval, hogy közönségedet bevond és növeld a konverziók...
Tanuld meg, hogyan növelheted eladásaidat e-kereskedelmi affiliate marketinggel. Fedezz fel megvalósítható stratégiákat, tippeket és szoftvereket a terméked elérésének bővítéséhez és a bevételek hatékony növeléséhez.
Az online értékesítés szinte minden piacon növekvő lehetőség, és te is szeretnéd kihasználni ezt a potenciált. Éppen ezért új utakat keresel, és fontolóra veszed az e-kereskedelmi affiliate marketing programokat, amelyek célja a terméked elérésének bővítése és a munka terhének csökkentése.
Ez nagy nyereséget jelenthet, akár te rendelkezel az értékesített készlettel, akár mások menő termékeinek szeretnél értékesítési felületet biztosítani. Azonban az affiliate marketing helyes kivitelezése nem egyszerű. Ismerned kell a termékeket, a célközönséget, és azt is, hogy a kapcsolat másik fele mit fog tenni.
Ezért most részletesen elmagyarázzuk, mi az affiliate marketing, hol helyezkedik el a vállalkozásod ebben az egyenletben, milyen szoftveres dolgokra érdemes figyelni, és hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet. Vágjunk is bele!
Az affiliate marketing lényege, hogy egy bolt vagy termékgyártó partnerséget köt kisebb cégekkel vagy más szegmensekben tevékenykedőkkel (ők az affiliate partnerek), hogy azok a terméket népszerűsítsék saját közönségük számára. Cserébe az affiliate partner részesedést kap az általa generált eladásokból. Az affiliate marketing elterjedt mind a nagy, ismert márkák, mind az új e-kereskedelmi vállalkozók körében, akik szeretnék termékeiket új vagy speciális közönség elé vinni.
A marketing oldala valójában nagyon sokféleképpen nézhet ki. Az affiliate partnerek lehetnek olyanok, akik saját boltjukban közvetlenül mások termékeit árulják, elhelyezhetnek affiliate linkeket média- vagy blogbejegyzésekben, vagy akár hirdetéseket is futtathatnak ilyen linkekkel, hogy PPC eladásokból részesedjenek.
Valószínűleg már te is hallottál affiliate marketing kampányt valamelyik kedvenc podcastodban. Amikor azt mondják, hogy látogass el egy bizonyos boltba, és használd a kódjukat a pénztárnál, akkor affiliate kódot adnak, és a vásárlásod után ők is keresnek.
Te is beszállhatsz ebbe a folyamatba, akár úgy, hogy te fizetsz jutalékot másoknak, akár úgy, hogy mások termékeit értékesíted affiliate partnerként. Mindkettő segíthet az e-kereskedelmi eredményeidben, csak eltérő módon.
Vannak olyan e-kereskedelmi vállalkozások, amelyek szinte teljes egészében affiliate marketingre és eladásokra épülnek. Amikor egy ilyen oldalra érkezel – legyen az hirdetés, Instagram-poszt vagy keresés útján –, egy sor terméket látsz, amelyek ugyanúgy néznek ki, mint bármely más e-kereskedelmi boltban.
Gyakran csak akkor tűnik fel a különbség, amikor rákattintasz egy termékre, és a „Vásárlás most” gomb helyett valami mást látsz. Az adott bolttól függően lehet, hogy közvetlenül megemlítik az eredeti eladót, vagy egy olyan gombot kapsz, amely arról tájékoztat, hogy a terméket partnerüknél vásárolhatod meg egy bizonyos áron.
Általában ezek a boltok ugyanúgy működnek, mint bármely más e-kereskedelmi bolt. Ha ismered a dropshipping fogalmát, akkor ez annak egy még egyszerűbb változata.
Érdekesség, hogy egyes márkák teljes marketingjüket affiliate programokra építik. A Canopy az egyik legjobb példa, mivel szlogenje: „Amazon, válogatva.” Minden cselekvésre ösztönző gomb az Amazonra hivatkozik – még azok is, amelyek a Canopy szolgáltatásra való regisztrációra buzdítanak.
Ha rákattintasz egy termékre, az Amazon Prime-on feltüntetett árat látod, és továbbkattintva egy új fülön nyílik meg az Amazon oldala. Ez tiszta, okos és nagyszerű módja a bevételek generálásának anélkül, hogy készletet kellene kezelni, teljesítéssel foglalkozni, vagy bármi mást csinálni az e-kereskedelmi affiliate marketingen és az oldal menedzsmentjén kívül.
Ha másoknak árulsz, mindenképpen érdeklődj a korlátozásokról, és arról, hogy milyen további előnyöket célozhatsz meg. Lehet, hogy lehetőséged van termékcsomagok összeállítására, amely növeli az eladási értéket, és segíthet partnereddel közösen új irányokba fejleszteni az üzletet.
Ha vannak termékeid, amelyekkel több emberhez szeretnél eljutni, érdemes saját affiliate programot indítanod. Itt olyan megoldást találsz, amely segít az affiliate partnerek kezelésében, valamint annak meghatározásában, hogy hogyan reklámozhatják és linkelhetik a termékeidet. (Néhány szoftveres tippet lásd a Hogyan válassz affiliate programot és platformot? szakaszban lentebb.) Annak érdekében, hogy ez hasznos legyen az e-kereskedelmi boltod számára, érdemes réspiacokat keresni. Az affiliate hálózatok ebben segíthetnek, hiszen összekapcsolnak olyan cégekkel, influenszerekkel (legyen az blog, Facebook, Instagram stb.), akiknek olyan a közönségük, amilyet te is szeretnél.
Ezután meghatározhatod, hogy hogyan fizetsz, és elkezdhetsz együttműködést ajánlani potenciális partnereknek. Ha valaki elfogadja, elkezd hirdetéseket futtatni a termékeidhez, és hozzáférést ad egy már kialakult közönséghez. Ha már van egy stabil vevőköröd, érdemes lehet a saját ügyfeleid számára is megnyitni az affiliate programot, hogy a leglojálisabbak is értékesíthessenek helyetted!
Íme egy hasznos cikk arról, milyen az ideális niche partner , és hogyan kerüld el azokat a hibákat, amelyek elriasztják a lehetséges partnereket .
Akár terméktulajdonosként, akár affiliate partnerként közelíted meg a témát, érdemes átgondolni a legfőbb előnyöket és hátrányokat. A legjobb az egészben, hogy ha az egyik fél könnyebbé teszi a folyamatot, mindkét fél profitál.
Ez a bejegyzés is a Post Affiliate Pro blogján olvasható, szóval ha affiliate programot keresel, javasoljuk, hogy itt kezdd, mert a bonyolultabb nyomkövetési, jelentési, hirdetési és jutalék típusok kezelése egyszerűbb lesz, ha saját affiliate programot akarsz indítani.
A legfontosabb, hogy a felület legyen számodra átlátható, támogassa a szükséges kifizetési módokat, és könnyítse meg a kereskedők és affiliate partnerek kezelését. Ha egy zsúfolt piacon szeretnél növekedni, vagy egyszerre kereskedő boltokat és véleményezőket/influenszereket is szeretnél kezelni, keress olyan eszközöket, mint a Post Affiliate Pro, amelyek lehetővé teszik a jutalékok felosztását ezen csoportok között , így mindenki, aki hozzájárul egy eladáshoz, megfelelő jutalmat kap.
Ezek az eszközök lehetővé teszik az affiliate linkek monitorozását, jelentések elérését (eladások, megjelenések, kattintások, egyéb események), promóciós anyagok – például bannerek és e-mailek – létrehozását és megosztását, valamint a partnerek kifizetésének beállítását.
Nézd át azokat az eszközöket, amelyek segítenek az affiliate partnerek menedzselésében, keresd a pluginokat és további szolgáltatásokat, amelyekkel hirdetheted, hogy van programod, csatlakozhatsz további affiliate hálózatokhoz, és monitorozhatod a közönségedet, hogy biztosan a legjobb partnerekkel dolgozz.
Ha eladni szeretnél, keresd meg azokat az affiliate programokat, amelyek hozzáférést biztosítanak olyan cégekhez, amelyek szeretnék elérni a te közönségedet. Ez jelentheti azt is, hogy keresel olyan szolgáltatásokat, amelyek összegyűjtik a linkeket és lehetőségeket, vagy közvetlenül felveszed a kapcsolatot boltokkal, cégekkel, hogy eladd termékeiket. Gondolkodj nagyban és kicsiben is: próbáld ki az Amazont, az eBay Partner Networköt vagy akár olyan egyedi márkákat, mint a New Balance vagy az iTunes.
Minden platformnak megvannak a maga egyedi követelményei, ahogy sok kiskereskedőnek is, ezért érdemes lassan, fokozatosan haladni. A szabályok betartása a leggyorsabb és legmegbízhatóbb út a kifizetésekhez.
Meg kell találnod az affiliate programod számára a megfelelő réspiacot. A termékforgalmazóknak olyan partnereket kell választaniuk, akik új közönséget érnek el. Az affiliate partnereknek is ugyanígy kell gondolkodniuk, és tartalmaikat az adott közönségre szabniuk.
Könnyítsd meg ezt azzal, hogy történetet építesz a terméked és boltod köré. A terméktulajdonosok célozzanak egy életstílusra, hobbi, tevékenység vagy munkakörre. Emeld ki, hogyan segíted az ügyfeleidet. Az affiliate boltok ezekre az előnyökre építve alakítsanak ki egyedi történetet célközönségük felé.
Például a terméktulajdonos megoszthatja, hogy a kutyakozmetikai szettje hogyan könnyíti meg a kiskutyák szőrének nyírását. Az affiliate boltok ezt átvehetik, és különböző réspiacokat célozhatnak meg, például elfoglalt kutyatartókat, akiknek kevés idejük van, lakótelepeket, ha a takarítás könnyebb, vagy kutyakozmetikusokat, akik óránként több nyírást szeretnének végezni.
Minden partner foglalja össze a pozícionálását a lehető legjobban, hogy mindenki könnyebben használhassa ezeket az előnyöket és elemeket a kampányokban.
A terméktulajdonosoknak és affiliate partnereknek is szimpatizálniuk kell egymás vállalkozásával. Ez azt jelenti, hogy olyan partnereket kell találni, akik osztják a márka értékeit és törekvéseit. Ha a legfőbb marketingtaktikád az árverseny, nehéz dolgod lesz egy olyan affiliate programban , ahol a partnered drága, részletes, lassan fogyó termékekre specializálódik.
A hírnevedet befolyásolja, hogy a partnered mennyire teljesít jól. Ez gyakran nagyobb probléma a terméktulajdonosoknál. Az affiliate program jelentős költségekkel járhat, és ha mindenkit beengedsz, aki jelentkezik, az menedzsmentórákban (és nem eladásban) fog jelentkezni. Több munka, és azt akarod, hogy megérje.
Válassz olyan partnereket, akiket valódi értékesítőként szeretnél magad mellett tudni – az affiliate partnerek pedig olyan termékekre koncentráljanak, amelyeket igazán szeretnek, vagy úgy gondolják, hogy segíthetnek az embereknek. Nézz meg mindent, amit lehet a sales folyamatokról és technikákról, miközben felkéred a másik céget is, hogy vizsgáljon meg téged menedzsment, növekedés és ügyfélélmény szempontjából.
A válogatóság segít elkerülni, hogy túl sok feladattal terheld magad, és nehéz legyen teljesíteni az elvárásokat.
Most beszéljünk a marketingről! Ahhoz, hogy mindkét oldalon nyereséges legyen az affiliate együttműködés, vásárlókra van szükség! Be kell lépniük az affiliate boltba, értéket kell látniuk, kattintaniuk, majd készen kell állniuk a vásárlásra, amikor eljutnak a gyártó oldalára.
Ehhez mindkét cég marketingje és weboldala legyen oktató, támogató és mentes a zavaró tényezőktől. Ez általában azt jelenti, hogy érdemes minimálisra csökkenteni a külső linkeket és elemeket az értékesítési oldalakon. Mutass egy karusszelt hasonló termékekből, de érdemes lehet mindent ugyanazon gyártó termékei között tartani. Az affiliate oldalakon általában nincs szükség minden oldalon elérhetőségi adatokra vagy saját CTA-kra.
A banner hirdetések és villogó widgetek egy általános e-kereskedelmi oldalon jól működhetnek, de az affiliate oldalakon elterelik a figyelmet. Kevesebbnek tűnhet a weboldal profizmusa, ha túl sok ilyen van.
Néhány további tipp:
A legjobb gyakorlatok mind az affiliate, mind a terméktulajdonos oldalán érvényesek. A cél, hogy a vásárló úgy érezze, zökkenőmentes a vásárlás folyamata, ne zavarják meg felugró ablakok, bannerek vagy más figyelemelterelő tényezők a vásárlás előtti utolsó lépésekben.
Legyél őszinte az affiliate programmal kapcsolatban mindkét oldalon. A folyamat egyes részeinek elrejtése árthat az eladásoknak és a konverziónak, mindkét partner számára rosszabbá téve az együttműködést. Az affiliate bolt és marketingje is jelezze, hogy affiliate linkek és kapcsolat létezik.
A terméktulajdonosok számára érdemes ezt előírni, hogy a vásárlóid ne érezzék magukat átverve. Szeretnéd, hogy megbízzanak benned, és ne társítsák a márkádat csalással vagy megtévesztéssel. Ha valaki okos vásárló, több helyen is megnézi ugyanazt a terméket, és valószínűleg rájön, ki affiliate és ki nem, mielőtt vásárolna. Ha nem vagy elég átlátható, felmerül a kérdés, hogy vajon mit titkolsz még.
Ráadásul jogszabályi kötelezettségek is vannak az affiliate linkek és marketing feltüntetésére. Ezek országonként eltérők lehetnek, de mindenhol szigorú, egyértelmű szabályok vonatkoznak az affiliate és hálózati marketingre.
Az USA-ban például az FTC már büntetett olyanokat, akik ezt nem tüntették fel elég egyértelműen. Íme egy fontos idézet az FTC útmutatójából:
„Ha egyértelmű, hogy az oldalon látható tartalom fizetett hirdetés, további tájékoztatásra nincs szükség. Ne feledd azonban, hogy ami számodra egyértelmű, az nem feltétlenül az a látogatók számára is, az FTC pedig a hirdetéseket egy ésszerű fogyasztó szemszögéből vizsgálja.”
Az e-kereskedelmi affiliate marketing akkor működik a legjobban , ha a két partner szorosan együttműködik. Ez azt jelenti, hogy megállapodnak a termékek megjelenítésében, az árakban, a haszonkulcsokban, a megjelenítendő információkban, abban, hogy mit nem szabad megjeleníteni, és hogy melyik partner szolgáltatja az adott információkat.
Ha ez a lánc megszakad, az bizalmatlansághoz és elveszett kifizetésekhez vagy eladásokhoz vezethet, ha a vásárlók szétesett értékesítési folyamatot tapasztalnak.
Mindkét partner felelőssége, hogy rendszeresen felülvizsgálja saját munkáját és partnerét is, biztosítva, hogy minden a megfelelő módon történjen. Az affiliate marketingeseknek tudniuk kell, hogy a hirdetések és értékesítési oldalak nem ígérnek túl sokat vagy közölnek helytelen információt – ez különösen nagy kockázat, ha valaki a forgalom után kap fizetést, nem a végső eladások után, vagy ha valaki ingyenes próbaverzióra való regisztrációért kap jutalékot. Az affiliate partnereknek végig kell kattintaniuk az oldalakat, hogy megbizonyosodjanak arról, minden működik, és kérniük kell auditot az affiliate követő platformról , hogy biztosan jóváírást és kifizetést kapjanak. Ugyanakkor érdemes ellenőrizni a partnereid egyéb affiliate tevékenységét is, hogy biztosan a legjobb ajánlatot adod a vásárlóknak.
Az egymás felé való átláthatóság ugyanolyan fontos, mint a vásárlók felé. Ha bármelyik fél tisztességtelennek érzi a másikat, itt az ideje elgondolkodni a szakításon.
Azok az affiliate programok, amelyek nem hoznak megfelelő eladást vagy jutalmat, csak felesleges időpazarlásnak bizonyulnak. Gyorsan felemésztik az idődet és energiádat, amit egyébként jobb haszonkulcsokat és más eladásokat generáló tevékenységre fordíthatnál. Ezért dolgozz keményen, hogy mindenkinek megérje a részvétel.
Az affiliate partnerek számára ez azt jelenti, hogy olyan szoftvert és fizetési rendszert vezetsz be, amely megéri az influenszerek és boltok idejét. Legyen átlátható a követés, és könnyen elérhetőek az információk, hogy ők az értékesítésre koncentrálhassanak, ne a kérdésekre adott válaszokat keressék.
Az eladók számára maradj meg olyan e-kereskedelmi affiliate marketing tevékenységnél, amelyben megbízol. Szerezd be a szükséges részleteket és olyan megoldásokat, amelyek a te vállalkozásod számára működnek. Válassz olyan termékeket, amelyek illenek a te réspiacodhoz és közönségedhez. Ha jól megy, és több erőforrást akarsz egy adott termékcsoportra fordítani, keresd meg a céget, és beszéljétek meg, hogyan javíthatjátok a kapcsolatotokat. Ha te jobban teljesítesz, ők is jobban járnak. Érezd magad megbecsülve a munkádért!
Ez, mint minden kapcsolat, csak akkor működik jól, ha mindkét fél elégedett.
Jake Rheude
Az e-kereskedelmi affiliate marketing egy olyan partnerség, ahol egy bolt vagy termékgyártó együttműködik affiliate partnerekkel, hogy azok termékeit népszerűsítsék saját közönségük számára, és a generált eladásokból részesedést kapjanak.
Fő előnyei a megfizethető marketing, a márkaismertség növekedése, szélesebb elérés új közönségek felé, valamint alacsonyabb ügyfélszolgálati igények, mivel a felelősség megoszlik a kereskedők és affiliate partnerek között.
Kihívások közé tartozik, hogy a vásárlóknak extra lépéseket kell megtenniük, kevésbé kiszámíthatóak az eladások, a bevételmegosztás miatt csökkennek a haszonkulcsok, illetve több időt igényel a menedzsment és a felülvizsgálat.
A siker érdekében válassz megfelelő partnereket, építs erős narratívát, minimalizáld a zavaró tényezőket az értékesítési oldalakon, légy átlátható az affiliate kapcsolatokkal, és rendszeresen vizsgáld felül a hirdetéseket és a követőrendszereket.
Olyan szoftverek, mint a Post Affiliate Pro, lehetőséget adnak az eladások követésére, az affiliate partnerek kezelésére, promóciós anyagok megosztására és a jutalékok felosztására, így biztosítva a hatékony affiliate program menedzsmentet.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Fedezd fel, hogyan egyszerűsíti a Post Affiliate Pro az affiliate program menedzsmentjét, követi az eladásaidat, és segít könnyedén növelni a bevételedet.
Számos vállalkozás használ affiliate marketinget. Tudj meg többet arról, hogyan tűnhetsz ki a tömegből videóval, hogy közönségedet bevond és növeld a konverziók...
Fedezze fel az affiliate marketing legjobb forrásait, beleértve könyveket, cikkeket, webináriumokat, csoportokat, podcastokat és szakértői interjúkat, hogy sike...
Ismerj meg hasznos tippeket a passzív bevételed növeléséhez és a közönségeddel való tartalmas kommunikáció kialakításához e-mail marketing segítségével....