
Partneri kifizetések 101
Kíváncsi vagy, mennyit fizess a partnereidnek? Ismerd meg a különböző partneri kifizetési módszereket, jutalékstruktúrákat és kifizetési lehetőségeket, hogy opt...
Tanuld meg lépésről lépésre, hogyan hozz létre magas színvonalú partnerprogramot: ajánlat kidolgozása, értékesítési pontok kialakítása, partnerek toborzása és a megfelelő szoftver kiválasztása.
Nem könnyű meggyőzni harmadik feleket, hogy értékesítőként lépjenek fel a termékeid vagy szolgáltatásaid mellett, és ezt egy jól kidolgozott üzleti modell mentén még nagyobb kihívás megvalósítani. A siker érdekében bizonyos előzetes lépéseket szükséges figyelembe venni.
Egy affiliate hálózat fizető felekből – olyan cégekből, amelyek új csatornákat keresnek termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítésére –, valamint partnerekből áll, akik hajlandóak jutalékos rendszerben népszerűsíteni azokat. Jellemzően a hirdető teljesítményalapú modell alapján fizet (CPA – műveletenkénti költség ) regisztrációnként (CPL – leadenkénti költség ) vagy eladásonként (CPS – eladásonkénti költség ).
Egy partnerhálózat fenntartása jelentős előnyt és új lehetőségeket jelent bármilyen termék vagy szolgáltatás értékesítésénél. Elérheted a célközönségedet személyre szabottabb, egyedibb módon. Elméletben jól hangzik, igaz? Azonban a gyakorlatban sok induló vállalkozás és KKV rájön, hogy nem tette meg a szükséges lépéseket, vagy nincs elég tudása, tapasztalata egy affiliate hálózat létrehozásához.
Ebben segít ez a cikk. Ha nem tudod, hogyan indítsd el saját magas színvonalú partnerprogramodat, olvass tovább!
Lényegében három követelményt kell teljesítened, hogy elindítsd affiliate programodat . Vizsgáljuk meg őket külön-külön.
A lényeg, hogy a terméked ne csak egy újabb verzió legyen abból, amit már láttunk. A terméknek hozzáadott értéket kell nyújtania a vásárlóknak: megoldást kínálni egy problémára, választ adni egy kérdésre, megkönnyíteni egy folyamatot vagy egyszerűen szórakozást nyújtani. Ha a terméked bármelyik jellemzővel bír, sokkal könnyebb lesz partnereidnek affiliate-eknek értékesíteni és népszerűsíteni, sőt könnyebben tudnak majd azonosulni a végfelhasználóval.
Érdemes egy különálló weboldalban gondolkodni, mint értékesítési pont, amely a vásárlásokat kezeli – például eBay vagy Amazon. Ha egy felhasználó érdeklődik a termék iránt, a platform egy dedikált oldalra viszi, ahol minden fontos adat megtalálható: méret, súly, színek, ár stb. Az oldalon legyen feltüntetve az elfogadott fizetési módok listája is (pl. bankkártya, PayPal, átutalás). Ha a termékedhez nincs dedikált értékesítési pont, az affiliate programod nem lesz hatékony, hiszen sem a partnerek, sem a potenciális ügyfelek nem fogják tudni, hol vásárolhatják meg.
Ez a rendszer valódi szíve. Olyan szoftverre van szükséged, amely megmutatja, mely eladásokat generálták partnereid, mely kampányok teljesítenek a legjobban, mennyi jutalékot szerzett egy-egy partner , stb. Egy megbízható megoldás lehetővé teszi részletes jelentések készítését és az egész affiliate folyamat automatikus nyomon követését is.
Ahogy korábban említettük, az első lépés egy olyan szoftver beszerzése, amely segít mindent hatékonyan menedzselni: a partnerek regisztrációjától és eladásaiktól kezdve a weboldal integráción, fejlett követésen át a több adminisztrátor kezeléséig.
Ne aggódj, rengeteg megoldás létezik, amelyek mindebben segítenek. Ezek az eszközök egyszerűen átalakíthatják weboldaladat egy jól működő partnerprogrammá.
Az egyik legnépszerűbb rendszer a Post Affiliate Pro , amely elvégzi helyetted a nehezét. Amint elkezded használni, többé nem kell aggódnod a partnerekkel kötött fizetési határidők betartása miatt.
Fontos megjegyezni, hogy bármilyen megoldást is választasz, mindig érdemes kisebb befektetést szánni a használatára.
A Post Affiliate Pro esetén három csomag közül választhatsz:
További részletekért olvasd el a Post Affiliate Pro csomagokat itt.
Most, hogy van egy terméked, amelyet affiliate marketinggel szeretnél népszerűsíteni, és kiválasztottad a tökéletes affiliate szoftvert, ideje olyan partnereket keresni, akik hírt visznek a termékedről. De mielőtt megkeresnéd őket, gondold át: mit nyernek ők, és hogyan lesznek jutalmazva?
A CPL és CPS modellek a legbiztonságosabbak a hirdető számára, míg a CPA modell kissé nagyobb kockázatot jelent (mert a partnert már egy művelet után is fizetni kell, nem csak konkrét lead vagy eladás után). CPL vagy CPS modellnél, ha egy partner nem generál eladást vagy regisztrációt, a kereskedők gyakorlatilag ingyen adják át hirdetési felületeiket, miközben alig vagy semmit nem kapnak cserébe.
Ezért mind a hirdetők, mind a fizetők igyekeznek csökkenteni a kockázati tényezőket, és növelni az értékesítések esélyét. Te is hozzájárulhatsz ehhez, ha az alábbi szempontokat figyelembe veszed.
Ha ezeket a pontokat kipipáltad, kezdhetsz partnereket gyűjteni, akik népszerűsítik az ajánlatodat.
A legjobb, ha már korán elkezdesz kapcsolatokat építeni a partnerekkel. Persze próbálkozhatsz „hideg affiliate leadekkel ”, de a bizalom hiánya miatt kisebb eséllyel fogadnak majd el. A hirdetőnek hosszú távú kapcsolatokra kell törekednie.
A bizalom kiemelten fontos, ha hosszú távú együttműködést tervezel, amely mindkét fél részéről elköteleződést és kockázatvállalást igényel. Ezért már nagyon korán kezdj el kapcsolatot építeni, és légy őszinte. A kapcsolatok időt igényelnek, kezdetben értéket kell adni anélkül, hogy bármit is várnál cserébe.
További tippek: 11 bevált gyakorlat sikeres affiliate partnerek elkötelezéséhez és támogatásához
Gyorsabb, ha olyan céggel dolgozol együtt, amely már rendelkezik affiliate hálózattal . Csatlakozz néhány affiliate programhoz a saját iparágadban vagy teljesen más üzleti területen. Próbáld ki magad: generálj X leadet vagy Y eladást. Tanulj, figyelj meg, és vonj le következtetéseket. Ismerj meg más partnereket, építs kapcsolatokat, majd hívd meg őket saját programodba.
Használd ki a webhelyed látogatóit is! Hozz létre egy szekciót, ahol népszerűsíted saját affiliate programodat, bemutatod terméked vagy szolgáltatásod egyediségét és a program előnyeit. Emeld ki a legfontosabb, úgynevezett technikai részleteket: elfogadott promóciós csatornák (pl. email marketing, Google Ads – SEM, tartalommarketing, közösségi média, bannerek stb.), várható jutalék, kifizetési feltételek.
Ez is érdekes lehet: Így használd a közösségi médiát affiliate marketinghez 2020-ban
Előfordul, hogy nincs idő hónapokat szánni a kapcsolatépítésre. Ebben az esetben nagyon felkészültnek kell lenned: legyen minden dokumentációd, esettanulmányod és prezentációd kéznél, hogy meggyőzd a lehetséges partnereket a csatlakozásról. Ha ilyen kihívás előtt állsz, érdemes a kezdetekben magasabb jutalékot kínálni, hogy vonzóbbá tedd ajánlatodat, és növeld a potenciális hirdetők érdeklődését.
Nem is olyan nehéz saját affiliate programot indítani. Kis munkával és befektetéssel hosszú távon lehetővé teszi, hogy termékedet minimális erőfeszítéssel népszerűsítsd, és új közönségeket érj el. De ügyelj arra, hogy elég figyelmet szentelj a programodnak, hogy az elérje a kívánt eredményeket.
Most, hogy már tudod, milyen lépéseket kell megtenned saját affiliate rendszered létrehozásához, miért ne állítanád össze magad is útmutatónk alapján? Biztosak vagyunk benne, hogy meglepődsz, mennyi előnyt hozhat vállalkozásodnak és affiliate hálózatodnak .
Egy érdekes termékre vagy szolgáltatásra, dedikált online értékesítési pontra és megbízható affiliate követő szoftverre van szükséged a partnerprogram indításához.
Építs kapcsolatokat már korán, működj együtt affiliate hálózatokkal, hozz létre dedikált toborzó oldalt a webhelyeden, és készülj vonzó ajánlatokkal és dokumentációval a partnerek bevonzásához.
Népszerű modellek a CPA (műveletenkénti költség), CPL (leadenkénti költség) és CPS (eladásonkénti költség), amelyek mind más-más kockázatot és jutalmat jelentenek a hirdetőknek és a partnereknek.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Tudd meg, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro egy sikeres partnerprogram elindításában, kezelésében és fejlesztésében fejlett követéssel és zökkenőmentes integrációkkal.
Kíváncsi vagy, mennyit fizess a partnereidnek? Ismerd meg a különböző partneri kifizetési módszereket, jutalékstruktúrákat és kifizetési lehetőségeket, hogy opt...
Egy affiliate marketing program létrehozása csak az első lépés. Azonban a megfelelő partnerek toborzása és egy hatékony stratégia kialakítása még ennél is fonto...
Gondot okoz az affiliate partnerek kezelése? A Post Affiliate Pro gyakorlati tippeket kínál, hogy a vállalkozások hatékonyabban menedzseljék partnereiket....