
7 tipp, hogyan szerezhetsz állást az affiliate marketing iparágban
Milyen készségekre és tapasztalatokra van szükséged ahhoz, hogy csatlakozz egy elismert affiliate hálózathoz? Íme néhány tipp, trükk és bevált módszer....
Fedezd fel azt a 10 legfontosabb dolgot, amit tudnod kell, ha belekezdesz az affiliate marketingbe – az időzítéstől és közönségismerettől kezdve a hitelességen és a technológia kihasználásán át.
Amikor elkezdtem az affiliate marketinget, nehezen jött össze az első eladás. Sok éves tapasztalatom volt programozóként, keresőoptimalizálásban, weboldalak létrehozásában és SEM-ben. Kiadóként dolgozni viszont teljesen új terep volt. Az összes weboldal, amin korábban dolgoztam, a saját termékét árulta. Néhánynak volt saját affiliate programja is. Bár volt pár affiliate link az oldalamon, sosem szántam igazán komoly időt arra, hogy kiadóként működjek.
Amikor a gazdaság visszaesett, és több tanácsadói ügyfelem is szorosabbra húzta a költségvetését, úgy döntöttem, hogy főállásban fogok affiliate marketinggel foglalkozni. A jegyértékesítésre fókuszáltam – koncertekre, sporteseményekre és színházra. A szórakozás diszkrecionális kiadás, egyben menekülési forma is, ezért ez az utolsó dolgok egyike, amiről gazdasági visszaesés idején lemondanak az emberek.
Az első néhány eladás megszerzése kihívás volt! A tapasztalatom és internetes ismereteim elhárították a technikai akadályokat. Azonban az, hogy az embereket rávegyem, hogy jegyet vegyenek különböző amerikai eseményekre, még mindig tanulási folyamat volt!
Most egy új niche weboldalt állítok fel, amelyet reklámokkal, affiliate linkekkel és saját tananyaggal fogok monetizálni. Íme a legfontosabb prioritásaim és a tanulságok, amiket levontam.
Az egyik tévhit, amit a céges dolgozók az vállalkozókról gondolnak, hogy akkor dolgoznak, amikor kedvük tartja. A sikeres vállalkozók tudják, hogy valójában szinte folyamatosan dolgozunk, különösen az indulási szakaszban. Az affiliate marketing sem más. Dolgoznod kell – vagy legalább automatizált folyamatokat kell működtetned – napi huszonnégy órában, amíg rá nem érzel a megfelelő időzítésre.
A kezdeti reklámjaim nemcsak hogy nem hoztak konverziót, de még forgalmat sem tereltek a landing oldalakra. Nem jó! A weboldalam analitikájának szoros figyelése megmutatta, hogy a nap mely szakaszában történnek az átkattintások. Némi kísérletezéssel végül rájöttem, hogy mely napok és időpontok hozzák a legtöbb kattintást. Ezt követően módosítottam a hirdetésszöveget, amíg meg nem született az első eladás. Csak egy. Onnan eljutottam az egy eladás/hét szintre.
Végül napi hat–tizenöt eladásig jutottam. Időbe telt, amíg ráéreztem, mikor lehet a legjobban eladni az egyes jegytípusokat. A színházlátogatók előre vásároltak. A koncertlátogatók őrült tempóban vették a jegyeket, amikor bejelentették a jegyeladást, majd újra, amikor közeledett a koncert napja. A rájátszásban a sportdrukkerek ugyanazon az estén vették meg a jegyeket, amikor a csapatuk továbbjutott.
Szánj időt arra, hogy megtudd, kik azok, akik nagy valószínűséggel megveszik az affiliate ajánlatodat. Egyik ügyfelem luxus európai utakat árult amerikaiaknak. A legolcsóbb csomagjaik is kb. 5000 dollárról indultak éjszakánként. Amikor először találkoztunk, AdWords hirdetéseket futtattak országszerte, mindenféle viselkedési vagy demográfiai célzás nélkül. Pedig a tipikus ügyfelük háztartási jövedelme jóval 250 ezer dollár felett volt, és többször utazott már szabadidős céllal. Egy olyan emberre költött reklámdollár, aki nem engedheti meg magának, kidobott pénz volt.
Épp olyan fontos megérteni, ki akarja megvenni az ajánlatodat, mint hogy ki engedheti meg magának. Ha pontosan tudod, ki fog vásárolni, akkor képes leszel az analitikádat használva igazítani az időzítést és a tartalmat.
Mielőtt komolyan belevágtam volna, a weboldalamon csak néhány affiliate link volt elhintve véletlenszerű oldalakon. Ezek a linkek nem voltak átgondoltak, és az ajánlatok sem feltétlenül illettek a weboldalam közönségéhez. A stratégiám inkább hasonlított egy horgászatra, ahol csak a véletlenül odavetődő kattintásokra számítottam, mintsem egy fókuszált kampányra.
Miután olyan webtartalmat fejlesztettem, amely összekapcsolta a látogatót azzal a jegytípussal, amit el akartam adni, beindultak az eladások. Több domain nevet vásároltam, hogy testre szabott tartalmat tudjak készíteni egy-egy előadóhoz vagy műsorhoz. Hosszú napokat töltöttem az oldalak és linkek személyre szabásával. Volt idő, amikor 200 weboldalam volt. Kettőn volt minden ajánlat, a többi rendkívül szűk célzású oldal volt, amely csak egy csapatra vagy műsorra értékesített jegyeket. Körülbelül tíz oldal adta az eladások 80%-át.
A videók az egyik legjobb módja annak, hogy történetet mesélj, vagy bemutass egy terméket. Ha videós tartalmat adsz a landing oldalaidhoz, az segít személyes kapcsolatot teremteni és bizalmat építeni a potenciális vásárlókkal. Okostelefonos videók is teljesen megfelelnek, amíg a kép tiszta és a hangminőség nagyon jó – már ha van egyáltalán hang.
Használj videókat arra, hogy megmutasd, egy termék hogyan old meg egy adott problémát. Emellett érdekesebbé teszik az oldalt, és növelik az átkattintási arányt az e-mailekben is.
A túl sok adat nem létezik! Minél többet tudsz a weboldalad és alkalmazásod látogatóiról, annál jobban tudod személyre szabni a tartalmat. Helyezz el analitikát és közösségi média követést a weboldalon mindenhol. Így megérted, honnan jönnek a látogatók, melyik reklám működik, és melyik közösségi csatorna hozza a legtöbb konverziót! A plusz munka időt és pénzt fog spórolni.
Megjegyzés: Frissítsd az adatvédelmi tájékoztatót, hogy minden követési módszert feltüntess!
Ez minden marketingformára igaz. Minél kényelmesebb egy weboldal vagy alkalmazás látogatójának a vásárlás, annál több konverziót érsz el. Ha az oldaladon nehéz vásárolni – például lassan tölt be, vagy túlzottan bonyolult a belépés –, akkor szánj időt arra, hogy a vásárlási folyamatot rendbe tedd, mielőtt marketingbe kezdenél.
Egyik ügyfelemnél egy olyan mérőszámot láttunk, ami szerint minden egyes kattintás az út során, amíg eljutnak a bankkártyaadatok megadásához, 25%-os lemorzsolódást okozott! Fájdalmas. Ha négy kattintáson keresztül kényszeríted a felhasználót egy idegesítő kosáron vagy regisztráción keresztül, nézheted, ahogy visszaesnek az eladásaid. Állítsd be a követést , és derítsd ki, hol vannak a problémás pontok az oldaladon.
Ha már tudod, honnan jönnek a látogatóid, keresd meg őket ott, ahol ők aktívak online. Egy átlagos huszonnyolc éves már nem a Facebookot használja elsődleges közösségi csatornának. Valószínűleg inkább Instagramon és egy vagy több üzenetküldő alkalmazásban találod meg őket.
Ha kevés az időd vagy nem engedheted meg magadnak, hogy több csatornán dolgozz (akár organikusan, akár fizetetten), akkor fókuszálj egy vagy két csatornára, abban legyél profi, és utána terjeszkedj tovább. Kezdd azzal, amelyikben a legkomfortosabban mozogsz, és szerezz magabiztosságot, mielőtt tovább lépsz.
Vigyázz, ne rekedj meg és ne függj egyetlen csatornától! Ha változik a használati szabályzat, vagy – ami még rosszabb – letiltják a fiókodat, egyik napról a másikra elveszítheted a vállalkozásod. Próbálj legalább két hirdetési csatornával dolgozni, például a Facebookkal és az AdWordsszel, hogy stabilabb és diverzifikáltabb legyen a stratégiád.
Van egy ismerősöm, aki pont „az a srác.” Ő egy Amazon affiliate . Az Instagramja 100%-ban termékfotókból áll. A Facebook-oldala sem sokkal jobb. Tavaly már le is iratkoztam róla, mert untam a folyamatos tukmálást, és egyáltalán nem tűnt hitelesnek. Soha nem volt róla fotó, hogy ő maga használja a termékeket, nem volt egy hasznos weboldal poszt, vagy akár csak egy értékelés. A közösségi követői – és gyanítom, az eladásai is – ezért alig növekedtek.
Ne csak pénzt kérj a vevődtől minden alkalommal, amikor kapcsolatba lépsz vele. Mindig adj neki valami más, hasznos tartalmat is! Az eseményjegyeknél ez nagyon egyszerű volt. Koncertbejelentéseket küldtem a korábbi koncertjegyvásárlóknak, sporteredményeket posztoltam a rajongóknak, díjátadó eredményeket tweeteltem a színházlátogatóknak. Így mindig eszükbe jutottam, amikor legközelebb jegyet akartak venni. Ha minden egyes érintkezési ponton csak eladni akartam volna, biztosan kikoptattam volna magam a figyelmükből!
A technológia változik, és neked is változnod kell. Emlékszel azokra a 200 weboldalra? Hét évvel ezelőtt még rengeteg pénzt hoztak, ma már „vékony tartalmú” oldalaknak számítanak. Ez azt jelenti, hogy a Google.com már nem szórakozik az én SEO-nindzsa trükkjeimmel, és lejjebb tolta az oldalaimat a találati listán. Erre válaszul leszűkítettem a stratégiámat, és most már sokkal kevesebb, de sokkal tartalmasabb, fókuszáltabb oldalam van.
Ha közösségi médiát vagy SEM-et használsz, figyeld a szabályzatváltozásokat, főleg ha felnőtt kategóriás (alkohol, szerencsejáték stb.) ajánlatokat kínálsz. A mobilra optimalizált designból mára „mobile-first” lett. Az SSL-lel biztosított weboldal már szintén SEO rangsorolási tényező. A Google időnként változtat az algoritmusán, ezért iratkozz fel néhány hírlevélre, és alakíts ki jó kapcsolatot az affiliate fiókmanagereddel. Mindkettő segíthet a frissítésekkel kapcsolatban.
A szájhagyomány elképesztő befolyással van a vásárlási döntéseinkre. Nagyobb eséllyel vásárolunk (vagy nem), ha mások ajánlják – még akkor is, ha a vélemény egy teljesen idegentől származik. Ezért olyan hatékony az influencer marketing !
A stratégiád hiteles lesz, ha olyan termékekről készítesz tartalmat, értékeléseket, amelyeket tényleg használsz és szeretsz. Ez ráadásul segít elkerülni a vékony tartalmú weboldalakat is!
Emlékszem, egyszer ebédeltem egy barátommal, és elmondtam neki, hogy most már főállású affiliate marketingszakember vagyok. Bár nem mondott semmit, láttam az arcán egy pillanatnyi megvetést. Ő egy nagyon sikeres, hagyományos üzletember volt, és nyilvánvalóan nem akart szakmázni olyannal, akit maga alattinak gondolt – vagyis velem.
Bár tudom, hogy sokat tanulhattam volna tőle, nem törődtem vele, inkább olyanokat kerestem, akik nálam sikeresebbek, tapasztaltabbak voltak, és mindent megtanultam tőlük, amit lehetett. Végül nagyon sikeres kiadó lettem! Voltak top eladásokat hozó weboldalaim, amelyeket akár autopilótára is tehettem, miközben a Karib-tengeren pihentem.
A legfontosabbak közé tartozik az időzítés, a közönség megértése, a tartalom személyre szabása, a követés beállítása, a vásárlás folyamatának megkönnyítése, a csatornák diverzifikálása, a hitelesség megőrzése és a technológiai trendek követése.
Hozz adatvezérelt döntéseket, igazítsd az ajánlataidat a közönségedhez, használj több marketingcsatornát, kerüld a túlzott értékesítést, és építs hiteles kapcsolatokat a követőiddel.
A hitelesség bizalmat és megbízhatóságot épít a közönségedben, így nagyobb eséllyel fogják elkötelezni magukat a tartalmad és ajánlataid iránt, ami magasabb konverziókhoz vezet.
A legújabb technológiák, például a mobilra optimalizált design és az analitikai eszközök használata segít a követés, a konverziók és a marketinghatékonyság javításában.
Michelle több mint 18 éve tevékenykedik a technológiai iparban, mint márka marketingstratéga, vállalkozó és szerző. Ő a MetroNY, LLC alapítója, amely egy digitális marketing tanácsadó cég, és a közösségi média marketing, affiliate marketing, SEO és projektmenedzsment területeire specializálódott.
Ismerd meg, hogyan szerezheted meg az első eladásaidat, értsd meg a közönségedet, és építsd fel affiliate vállalkozásodat ezekkel a szakértői tippekkel.
Milyen készségekre és tapasztalatokra van szükséged ahhoz, hogy csatlakozz egy elismert affiliate hálózathoz? Íme néhány tipp, trükk és bevált módszer....
Néhány tipp, hogyan írj hiteles affiliate tartalmat, amivel meggyőzöd olvasóidat, hogy a te linked segítségével vásároljanak.
Az affiliate kampányaidból származó adatok igazi aranybánya. Ismerd meg a kampányaid optimalizálásának gyakorlati módjait – ideértve a forgalmat, a tartalmat, a...