5 dolog, amit érdemes kutatni, mielőtt elindítasz egy affiliate kampányt

5 dolog, amit érdemes kutatni, mielőtt elindítasz egy affiliate kampányt

AffiliateMarketing MarketingTips PassiveIncome ContentCreation

Reméled, hogy passzív jövedelemhez jutsz egy affiliate marketing kampány futtatásával? Olvass tovább, hogy megtudd, mire érdemes odafigyelned, mielőtt belevágsz az affiliate marketing világába!

Elméletben az affiliate marketing mindenki álma. Eleged van abból, hogy reggel 6-kor kell kelned, csak hogy egy órával később az irodában legyél, és egy soha véget nem érő papírhalmot dolgozz fel? Affiliate marketingesként a saját főnököd vagy. Bárhonnan és bármikor tudsz pénzt keresni. Csak promotálnod kell termékeket vagy szolgáltatásokat a blogodon vagy közösségi médián, és minden alkalommal pénzt kapsz, amikor valaki megvásárolja azokat. Az sem szab határt annak, mennyit kereshetsz – légy kreatív, és a pénz folyamatosan érkezni fog.

Minimális erőfeszítés, maximális bevétel – ez az álommunka, igaz? Azért ne rohanj ennyire előre! Manapság már sokkal több kell, mint hogy az első affiliate programra feliratkozol, amit látsz, és elhelyezel egy affiliate linket a blogodon vagy weboldaladon. Az embereket vásárlásra bírni ma már sokkal nehezebb, mint régen. A blogjukból többszámjegyű jövedelmet ígérők példája könnyen félrevezethet. Ha azonban megfelelő felkészülés nélkül vágsz bele egy affiliate marketing kampányba, csalódott leszel az eredmények miatt.

Ebben a cikkben végigvesszük az affiliate marketing alapjait, és bemutatjuk azt az öt kulcsfontosságú dolgot, ami eldöntheti, sikeres lesz-e a kampányod vagy sem. Vágjunk is bele!

Mi az az affiliate marketing?

A Statista szerint az affiliate marketingre fordított kiadások várhatóan 2017-ben 5,4 milliárd dollárról 2022-re 8,2 milliárd dollárra nőnek. A marketingesek 81%-a, a kiadók 84%-a rendszeresen futtat affiliate kampányokat, hogy elnyerjék a fogyasztók figyelmét. De hogyan is működik ez?

Az affiliate egy olyan személy, akit egy termék népszerűsítésére szerződtetnek – ezt a terméket egy cég vagy más személy készíti. Az affiliate különböző csatornákon (Instagram, Facebook, YouTube, saját weboldal vagy blog) oszt meg információkat a termékről. Amikor valaki az affiliate linkjén keresztül vásárol, az affiliate a nyereség egy részét, azaz jutalékot kap.

How does commission work

Így zajlik a folyamat:

  • Egyedi tartalmat hozol létre, amely népszerűsíti a terméket, és affiliate linket biztosítasz a közönségednek, amellyel megvásárolhatják a terméket (gyakran kedvezményesen).
  • Az ajánlat iránt érdeklődők rákattintanak az affiliate linkedre.
  • Ők átirányításra kerülnek az affiliate partnered webhelyére.
  • Ha a linkedről vásárolnak, az áruház rögzíti, hogy a vásárlás a te affiliate linkeden keresztül történt.
  • A tranzakció megerősítése után az eladó jutalékot fizet neked az eladásért.

Az affiliate marketing azonban nem csak arról szól, hogy vásárlókat szerzel és terméket adsz el. A cél az is, hogy oktasd a közönségedet, és szakértőként pozícionáld magad azzal, hogy értékes tartalmat kínálsz a célcsoportodnak (az affiliate linkek csak mellékesen vannak megemlítve).

Az affiliate marketing tehát teljesítményalapú. Nincs korlátja, hogy hány terméket népszerűsíthetsz vagy mennyit kereshetsz. Egy idő után akár egy affiliate kampányt is futtathatsz a háttérben, amely további passzív bevételt biztosít, feltéve, ha elég embert meggyőzöl a tartalmaddal. Ugyanakkor fennáll a veszélye annak is, hogy nem sikerül elérni a kívánt eredményeket. Ennek elkerülése érdekében kiemeltünk öt dolgot, amit érdemes kutatnod, mielőtt elkezded az első affiliate marketing kampányodat.

1. A célközönséged

Mielőtt terméket kezdenél el népszerűsíteni, ki kell derítened, hogy milyen típusú vásárlókra érdemes fókuszálnod. Akár órákat is eltölthetsz a terméked reklámozásával, de ha rossz közönséget célzol meg, az nem fog megtérülni. Az általános célközönség – vagyis „akiknek érdekes lehet a termékem” – nem fogja az egekbe repíteni az eladásaidat.

Gondolj bele: ha egy kis, helyi vállalkozásoknak szóló eszközt promotálsz, van értelme nagyvállalatokat megcélozni? Vagy érdemes Android felhasználóknak iOS alkalmazást eladni? Ugye, hogy nem? Pontosan tudnod kell, hogy kiket érdemes megszólítanod, és hol találod meg őket.

target sign on a tree

Szerencsére nem kell nulláról vevői perszónákat alkotnod. Ha csatlakozol egy affiliate partnerprogramhoz, kérdéseiddel közvetlenül megkeresheted a forgalmazó céget a célközönséggel kapcsolatban. Ha el tudják küldeni az ideális ügyfél részletes leírását, neked már csak erre az információra kell egy affiliate stratégiát építened.

2. A termék, amit promotálni szeretnél

Sokan úgy gondolják, nem gond úgy tenni, mintha használtak volna egy terméket vagy szolgáltatást, amikor valójában sosem próbálták – ki fogja megtudni? Ám ha nincs tapasztalatod a promótált termékkel, akkor nem tudod, hogyan (vagy egyáltalán!) működik-e az adott termék! Ez nagyon drága hiba lehet, főleg, hogy az emberek könnyen utánanézhetnek az általad leírtaknak, és csalódottságukat gyorsan megoszthatják a közösségi médián, ha az információid nem stimmelnek.

Ha kívül-belül ismered a terméket, ki tudod emelni, mely funkciói a legjobbak, és melyeken lenne még mit javítani. Így a tartalmad objektívebb lesz, és szakértői benyomást kelt, nem pedig nyomulós értékesítői hangvételűt.

3. Minőségi tartalom a hírneved építéséhez

Biztosan hallottad már a „content is king” (a tartalom a király) mondást. És tényleg: bármerre nézel, minden a tartalomról szól. Legyen szó blogról, YouTube-videókról vagy a közösségi médiáról – a tartalom az első. Természetesen készíthetsz bejegyzéssorozatot, vagy írhatod, mennyire szuper egy adott termék. De mivel ezt már rengetegen csinálják, a tartalmad könnyen elveszhet a többi között.

Gondolkodj másképp! Miért olvasna valaki egy adott témáról, vagy miért venne meg egy bizonyos terméket? Hogyan segíthet a terméked a közönségednek egy konkrét probléma vagy fájdalompont megoldásában? Mit tanulhat a közönséged a blogcikkedből vagy videódból?

Taylor Switft Reputation album cover

Ha képes vagy magas minőségű tartalommal válaszolni a közönséged igényeire, máris előrébb jársz. Így szakértői hírnevet építhetsz egy adott témában, így mások nagyobb valószínűséggel hallgatnak majd a javaslataidra, és kipróbálják az általad ajánlott termékeket.

Ahhoz azonban, hogy jó értékelést vagy cikket írj, ismerned kell a terméket kívül-belül. Az emberek valós tapasztalatokra kíváncsiak, nem egy eladói bemutatóra.

4. Affiliate metrikák és követésük módjai

Lehet, hogy azt gondolod, elég annyit tudnod, hogy vannak eladásaid. De ha tovább szeretnéd növelni az eladásokat, hozzáférésre van szükséged az adatokhoz. Mely csatornáról érkezik a legtöbb vásárlás? Mely kulcsszavak mozgatják meg leginkább a célközönséged? Mely témák kötik le legjobban az olvasóid figyelmét? Ezekre a kérdésekre a válasz az adatokban rejlik. Minél több adatod van, annál jobban megérted, hogyan teljesít a kampányod. Ez pedig nagyobb esélyt ad arra, hogy a következő kampányaidban javíts, és növeld a konverziókat.

Ha viszont már elkezded böngészni az elérhető adatokat, az elsőre túl soknak tűnhet. Mit jelentenek ezek, és melyik metrikára érdemes figyelned? Gondold végig, mely metrikák fontosak számodra a fejlődésed nyomon követéséhez és a kampány sikerességének megítéléséhez. Az alábbi metrikák lehetnek hasznosak:

  • Az affiliate linkedre érkező kattintások száma
  • A konverziós arány
  • eEPC: Hatékony bevétel kattintásonként
  • A forgalom minősége

Ha megfelelően kiválasztod a követett metrikákat, minden szükséges adat a rendelkezésedre áll majd ahhoz, hogy javítsd a stratégiádat. Mely témák hozzák a legjobb visszajelzést? Mely közönségcsoporttól kapod a legmagasabb konverziós arányt? Van-e valamilyen akadály, ami miatt az olvasóid nem vásárolnak? Például, ha nagy a különbség a kattintások és az eladások száma között, akkor ez arra utalhat, hogy valami akadályozza az ügyfeleidet a vásárlásban.

5. Megfelelő affiliate marketing szoftver

Elvileg manuálisan is követheted a kattintásokat és eladásokat. Ugyanígy kereshetsz kulcsszavakat, vagy készíthetsz saját kezűleg landing oldalt is. Az összes adatot akár egy táblázatba is beírhatod. De vajon mennyi időd lenne minderre? Valószínűleg nem sok. Ezért a legjobb megoldás a megfelelő affiliate marketing szoftvert keresni.

Tekints rá úgy, mint egy extra szempárra, amely figyeli az affiliate tartalmad teljesítményét, és egy plusz kézre, amely szorgalmasan jegyzi az összes kattintást, eladást és reakciót. A megfelelő szoftver azonnal jelez, ha valami problémásat talál az adataidban.

The top countries which use Post Affiliate Pro

Az affiliate marketing eszközök segítenek egyedi affiliate linkeket létrehozni, valamint újracélozni azokat, akik már rákattintottak korábban. Meg tudod nézni, mely csatornák vagy módszerek hozzák a legjobb (és legrosszabb) eredményt. A legfontosabb pedig, hogy rengeteg időt és energiát spórolhatsz meg velük.

Összegzés

Az affiliate marketing lehet álom, de lehet óriási csalódás is. Az eredmények a felkészüléseden, kreativitásodon és a belefektetett időn múlnak. Szükséged lesz egy adag türelemre is – Róma sem egy nap alatt épült, és az affiliate marketing eredményeit sem fogod látni másnap vagy akár egy héten belül. De a tippjeinkkel máris egy lépéssel közelebb vagy ahhoz, hogy sikeres affiliate kampányt építs!

A Post Affiliate Pro is segít neked – amíg te minőségi tartalmat készítesz közönségednek, a Post Affiliate Pro gondoskodik a forgalmad elemzéséről, és minden adatot megad, hogy optimalizálhasd és fejleszthesd eredményeidet.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az az affiliate marketing?

Az affiliate marketing egy teljesítményalapú marketingstratégia, amely során a partnerek termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsítenek, és minden eladás után jutalékot kapnak, amit az ő egyedi linkjükön keresztül hajtanak végre.

Mik a legfontosabb dolgok, amiket érdemes kutatni, mielőtt belekezdesz egy affiliate kampányba?

Érdemes kutatnod a célközönségedet, a promotálni kívánt termékeket, a minőségi tartalomgyártás módját, hogy mely affiliate metrikákat érdemes követni, valamint hogy melyik a legjobb affiliate marketing szoftver számodra.

Miért fontos az affiliate metrikák követése?

Az olyan affiliate metrikák követése, mint a kattintások száma, konverziós arány, eEPC és a forgalom minősége segít megérteni a kampányod teljesítményét, valamint optimalizálni a stratégiádat a jobb eredmények érdekében.

Miben segít az affiliate marketing szoftver?

Az affiliate marketing szoftver automatizálja a követési, jelentési és menedzsment feladatokat, így időt takarít meg, segít az adatok elemzésében és javítja a kampányod hatékonyságát.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Indítsd el affiliate kampányodat a megfelelő eszközökkel

Optimalizáld affiliate marketing utadat szakértői tanácsokkal és a legjobb szoftvermegoldásokkal. Kezdd el, és növeld a bevételed már ma!

Tudjon meg többet

9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz
9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz

9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz

Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...

10 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3
Hogyan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel
Hogyan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel

Hogyan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel

Szeretnél passzív jövedelemre szert tenni? Ismerd meg, hogyan kereshetsz pénzt affiliate marketinggel percek alatt.

7 perc olvasás
AffiliateMarketing PassiveIncome +3
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Az affiliate marketing remek módja annak, hogy pénzt keressen online, ha rendelkezik saját weboldallal. Tekintse meg a legsikeresebb affiliate marketinghez szük...

3 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface