
9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...
Sajátítsd el a Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest és Snapchat közösségi platformokat, hogy 2025-ben szintet léphess affiliate marketingedben és növeld az átváltásokat.
Valószínűleg olvasás közben máris a saját napi közösségi média élményeidre asszociáltál.
A közösségi média már nem csupán arra szolgál, hogy életeseményeket osszunk meg barátokkal, rokonokkal a zárt közösségi körben. Ez ma már a felfedezés, önkifejezés és élményszerzés terepe.
És ez nemcsak magánszemélyekre, hanem vállalkozókra is igaz.
A márkák páratlan élményeket alkotnak, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat bemutassák a közösségi médiumokon jelen lévő hatalmas közönségnek.
Ha affiliate marketinggel foglalkozol, készülj fel, hogy elképesztő bevételeket érhetsz el a közösségi médiát felhasználva.
Sokan úgy gondolják, hogy az affiliate marketing már nem egy biztos, passzív jövedelmi forrás. A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, így egyre nehezebb a linkek népszerűsítése – de megfelelő technikákkal még ma is bőséges bevétel szerezhető.
Az affiliate marketing jelentős szerepet játszik az ügyfélszerzésben, és a közeljövőben is felfelé ívelő pályára lehet számítani.
Ebben a blogban megmutatom, hogyan használhatod a közösségi média platformokat leadek szerzésére az affiliate marketingben .
De előbb néhány statisztika, ami alátámasztja ezt az állítást:
Most, hogy tudod, az affiliate marketing jövedelmező lehet, térjünk rá, hogyan segíthet a közösségi média az affiliate marketing sikerében.
Szinte mindenki fent van a Facebookon. Ez nem túlzás. 13-tól 65+ éves korig mindenkit megtalálsz a Facebookon, sőt, még kutya- és macskafiókokat is!
Több mint 2,37 milliárd aktív havi felhasználóval a Facebook hatalmas elérést biztosít világszerte. Itt az idő, hogy optimalizáld affiliate marketing stratégiádat, hogy elérd ezt a hatalmas közönséget.
Amikor affiliate marketinget végzel , személyes profilodról linkeket posztolni a barátaid számára akár spamnek is tűnhet. Ehelyett hozz létre Facebook oldalt!
Oldaladon könnyedén készíthetsz tartalmat, és részletes elemzést kapsz a posztjaid teljesítményéről. A lényeg azonban a hasznos tartalom megosztása.
A rendszeres tartalomgyártás mellett érdemes aktívan részt venni a közönséged életében – kommentekkel, privát üzenetekkel segítő szándékkal. Így magától értetődően nőni fog a követőid száma.
Fontos, hogy oldalad indulásakor válassz egy konkrét témát (niche-t), amivel a megfelelő célközönséget vonzod be. Nem szeretnéd, hogy erőfeszítéseid célt tévesztenek. Ha megvan a témád, elkezdheted a posztolást affiliate linkekkel anélkül, hogy tolakodónak tűnnél.
A csoportokban általában magasabb az elköteleződési arány, mint az oldalakon. Könnyedén kapcsolatba léphetsz a csoport tagjaival, hasznos információkat adhatsz a témádban.
Ha sikerül értéket teremtened a csoporttagok között, megbíznak majd az általad ajánlott termékekben, szolgáltatásokban. Így érheted el, hogy a linkjeidre kattintsanak – és máris megvan a jutalékod az affiliate marketingből !
Ha van oldalad, ahol affiliate marketing tartalmat osztasz meg, a növekedés kulcsa, hogy minél több, számodra releváns embert érj el.
Ez Facebook hirdetésekkel könnyedén megvalósítható. A Facebook rendkívül célzott hirdetési kampányokat kínál, amelyekkel növelheted a bejegyzéseid elérését és elérheted a kívánt ismertséget.
Ha pontosan tudod, kik a célcsoportod, a hirdetést demográfiai adatok, nem, életkor és viselkedési minták alapján állíthatod be.
Fontos, hogy a hirdetésekben megosztott linkjeidet optimalizáld. Az affiliate linkek könnyen felismerhetők és gyanúsak lehetnek – senki sem szeret kattintani hiteltelennek tűnő linkekre.
Erre megoldás, ha rövidíted a linket online linkrövidítőkkel, például:
Most nézzük meg az Instagramot!
Több mint 1 milliárd aktív havi és 500 millió napi felhasználóval az Instagram a Z generáció és a millenniálok egyik kedvenc közösségi alkalmazása.
Az elköteleződés terén az Instagram közvetlenül a Facebook mögött áll, hiszen a felhasználók 71%-a 35 év alatti. 2018-ban a SimilarWeb szerint az emberek naponta átlagosan 53 percet töltöttek Instagramon.
Affiliate marketingszakemberek kihasználhatják az Instagram közösségi potenciálját terméklinkek megosztásához. Először azonban influensserré kell válnod a saját témádban, hogy követőid megbízzanak benned.
A több kattintás kulcsa a több aktív követő. Fontos, hogy üzleti profilt használj az Instagramon, így követheted a közönséged és a posztjaid teljesítményét.
A Facebooktól eltérően az Instagramon nincs direkt linkmegosztási lehetőség. Ehelyett a linket a bioba kell tenni. Minden egyes affiliate marketinges poszt feltöltésekor frissítened kell a biot. Stratégiádtól függően választhatsz Linkin.bio vagy Linktree között. Mindkettő segíthet az Instagram-linkek kezelésében: a Linkin.bio a posztjaiddal szinkronizál, a Linktree pedig egy több linket tartalmazó landing oldalt hoz létre.
Egy vonzó kép és egy részletes termékleírás a képaláírásban elegendő, hogy követőid tájékozódjanak a termékről. Kérd meg őket, hogy kattintsanak a bio linkre a vásárláshoz.
Az Instagram hashtagek varázslatosan növelik az elérést. A termékedhez és márkádhoz kapcsolódó hashtagekkel olyanokat is elérhetsz, akik még nem követnek, de érdekelheti őket, amit kínálsz.
Ha ilyen érdeklődőknek tetszik a tartalmad, új követőid lesznek!
Számos olyan eszköz létezik, amelyek integrálhatók Instagram-fiókoddal, és lehetővé teszik, hogy követőid a termék weboldalára jussanak.
A Curalate Link2Buy eszköze ideális, ha a képeidet és videóidat kattinthatóvá szeretnéd tenni. Ez az eszköz a bioban elhelyez egy linket, melyre kattintva követőid egy galériába jutnak, ahol vásárolhatnak.
Egyéb kipróbálható eszközök:
Affiliate linkedet megoszthatod az Instagram-sztorik “Húzd fel” funkciójában, de ehhez legalább 10 000 követő szükséges.
Kreatív termékképekkel és rövid leírásokkal a sztorik képeit összekapcsolhatod a termék weboldalával. A sztorik remekül feldobják az Instagram feededet, növelik a követők elköteleződését és újakat is hozhatnak.
Ha nincs 10 000 követőd, linkrövidítőkkel optimalizáld a linkedet, hogy könnyen megjegyezhető és beírható legyen.
Az Instagram-sztorik nézése napi rituálé, így könnyen eljuttathatod linkjeidet a célcsoportodhoz!
A még nem ismert potenciális közönség eléréséhez a fizetett Instagram promóciók ideálisak.
A kívánt demográfiai és érdeklődési kör kiválasztásával szponzorálhatod posztjaidat az Instagramon. Ajánlott exportálni az Instagram-analitikádat, hogy átfogó képet kapj fiókod teljesítményéről.
Követőtáborodat növelheted nyereményjátékokkal, ajándékozásokkal is. Kedvezmények vagy ajándékkupok felajánlásával ösztönözheted a követőket, hogy megosszák posztjaidat vagy fiókodat a saját sztorijukban.
Ennyit az Instagram affiliate marketingről. Most nézzük, hogyan működik mindez a Twitteren!
A Twitter több mint 330 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, akik közül 63% a 35 és 65 év közötti korosztályból kerül ki. Az Instagrammal és a Snapchattel a fiatalabb generációkat éred el, a Twitterrel a tapasztaltabb korosztályt.
Ez egy mikroblog platform, ahol üzenetedet 280 karakterben kell összefoglalnod, tehát lényegretörőnek és tömörnek kell lenned. Már rendelkezel adatokkal a felhasználókról; most meg kell figyelned, hogyan készíts tartalmat .
Twitter affiliate marketinghez legyél okos és kreatív. Figyeld meg, mit csinálnak a versenytársaid, így könnyebb lesz kialakítani a helyes stratégiát és kitűnő tartalmat megosztani .
Használj Twitter eszközöket követőid, tweetjeid és retweetjeid kezelésére, így optimalizálhatod a profilodat.
Néhány hasznos eszköz:
Összefoglalni magad 160 karakterben kihívás, de Twitteren csak egy lehetőséged van – ki kell maxolnod!
A bio legyen tömör és mutassa be, ki vagy. Illeszkedjen a tweetjeidhez és a Twitteres interakcióidhoz. Adj neki saját stílust, saját hangot!
Nem tanácsos nyíltan hirdetni, hogy értékesíteni akarsz, de egy blog- vagy weboldal linkjének megadása nem árt. A lényeg: legyen ötletes és visszafogott.
Platformtól függetlenül az interakció elengedhetetlen a láthatósághoz. Kommentelj, retweetelj releváns tartalmakat, vegyél részt Twitter chat beszélgetéseken, oszd meg véleményed.
Így értéket adsz a hálózatodnak, hozzájárulsz a témádhoz kapcsolódó beszélgetésekhez. Hamarosan te lehetsz az a személy, akire a területed kapcsán felnéznek.
Kapcsolódj a téged érdeklő influenszerekhez is! Ha kapcsolatot építesz velük, nemcsak ajánlásokat kaphatsz, hanem szóbeszéd útján is népszerűsítik a márkádat.
Nemcsak a konkurencia miatt kell naponta tartalmat gyártanod, hanem hogy naprakész maradj. Ezért kell rendszeresen tweetelned.
Posztoláskor ügyelj az időzítésre! Nézd meg, mikor érdemes a legtöbb elköteleződést kiváltó időpontban posztolni.
Ha egyszerre több platformra szeretnél tartalmat készíteni, a Venngage segít gyorsan vizuális tartalmat alkotni egy helyen.
A Twitteren is használd a tartalmadhoz illő hashtageket, és nézd meg, melyik hashtag trendi éppen – hátha illik ahhoz, amiről tweetelsz.
A hashtag segít rendszerezni, csoportosítani a tartalmat. Így azok is megtalálnak, akiket érdekel, amit nyújtasz, de eddig nem ismertek.
Az analitika igazi áldás a marketingeseknek: nyomon követheted tweetjeid teljesítményét, népszerűségét, így megtudhatod, mit kedvel vagy nem kedvel a közönséged.
Még valami: legyenek a tweetjeid is vizuálisak! Releváns képekkel, videókkal nagyobb elköteleződést érhetsz el.
A Twitter hirdetéseknél érdemes megismerni a lehetőségeket, hogy kampányokat futtathass affiliate marketinged fellendítésére.
A Twitter hirdetésekkel új követőket szerezhetsz, leadeket gyűjthetsz vagy népszerűsítheted affiliate ajánlataidat .
Futtathatsz kampányt új követők szerzésére tweetjeid kiemelésével. A Twitter a beállított demográfia és viselkedés alapján mutatja be a tweeted a célcsoportnak.
A kampány elindítása után készíts egy figyelemfelkeltő üzenetet és CTA-t, ami új követőkhöz vezet. Fontos, hogy a cél itt nem az értékesítés, hanem követők szerzése, így ehhez igazítsd az üzenetet is!
Időt, pénzt és energiát fektetsz be – cserébe eredményeket vársz, ugye? A konverzió elérése a fő célod, ezért promótálod tweetjeidet.
Ez a kampánytípus segít a követőket a következő lépéshez terelni, azaz hogy meglátogassák a weboldalad. Alkalmazz konverzió követési módszert , hogy nyomon követhesd a látogatók tevékenységét: hírlevél-feliratkozás, vásárlás, oldalmegtekintés, stb.
Haladó üzleti követéshez generálj Universal Website Tag-et, és helyezd el az oldaladon, hogy mérni tudd a konverziókat.
Most nézzük a következő platformot, ahol szintén kiaknázhatod az affiliate marketing lehetőségeit!
A Pinterest affiliate marketingje kicsit más, mint az eddig felsoroltaké. Itt táblákat kell létrehoznod és pineket elhelyezni rajtuk.
Ha új vagy a platformon, az első lépés a táblák létrehozása. Ezeknek a tábláknak ugyanabban a témában kell lenniük, mint a népszerűsített termékeidnek. Például, ha affiliate marketinget végzel konyhai termékekre vagy lakásdekorációra, hozz létre ehhez kapcsolódó táblákat.
Készíts 8-10 ilyen táblát különböző termékekkel. Néhány példa:
Adj leírást minden táblához, és a végén helyezd el a témához kapcsolódó affiliate linket.
A táblák létrehozása után adj hozzá pineket.
A pinek hozzáadása időigényes, ezért érdemes olyan eszközt használni, amely segít ebben. Íme néhány hasznos Pinterest eszköz:
Ha elkészültek a táblák és a pinek, koncentrálhatsz a követők szerzésére, akik érdeklődnek a tartalmad iránt.
A fent említett eszközökkel hetente ütemezheted a pineket. Optimalizáld az időzítést, így nagyobb elköteleződést érhetsz el – legyen az újrapin, weboldal kattintás vagy vásárlás. A közösségi média ütemezése segít egyszerre több fiókot kezelni.
Ne felejtsd el újrapinnei az influenszerek tartalmait sem, így felfedezhetnek a Pinteresten. Csatlakozz csoportos táblákhoz, így rengeteg tartalomhoz juthatsz el.
A legtöbb közösségi platformmal ellentétben a Pinteresten alig van szükség hirdetésre. Ehelyett fektess be olyan eszközökbe, amelyek automatizálják a Pinterest interakcióidat és növelik a fiókod aktivitását.
Végül, de nem utolsó sorban jöjjön a Snapchat, amely izgalmas és újszerű módja az affiliate marketing népszerűsítésének . Nézzük meg gyorsan!
A Snapchat viszonylag új szereplő a közösségi médiában, de ne becsüld le! Talán azt hiszed, hogy ez a gyorsan eltűnő fotó- és videómegosztó platform nem lehet hasznos számodra affiliate marketingesként?
Pedig igenis hasznos lehet. Hadd mutassam meg, hogyan segíthet a Snapchat abban, hogy kapcsolatot építs a 18-24 éves korosztállyal, akik a platform fő felhasználói.
A Snapchaten egy kicsit nehezebb észrevehetővé válni, de a helyes, apró lépésekkel sikerülhet. Itt nincs hashtag vagy megosztás – az egyetlen lehetőség, hogy követsz másokat, snapeken keresztül kapcsolatba lépsz velük, és így kölcsönös követést kapsz.
Mindig nyitva áll a kísérletezés lehetősége. Próbálgatással gyorsan rájössz, mi működik számodra a Snapchaten, és hogyan szólíthatod meg a helyi közönséget.
A növekvő verseny és a keresőmotorok, valamint a közösségi média platformok változó algoritmusai miatt nehezebb elérni az affiliate marketing célokat – de semmi sem lehetetlen.
Ha megfelelő stratégiák, ügyfélszolgálati eszközök , platformok és tartalmak kombinációját használod, sikeres lehetsz a célközönség elérésében és meggyőzésében. Remélem, a fent említett tippek segítenek, hogy növeld affiliate marketing konverzióidat.
Sok sikert az értékesítéshez!
Instagram affiliate marketinghez készíts vizuálisan vonzó tartalmat, amely bemutatja a terméket. Használj kiváló minőségű fotókat vagy videókat, életképeket és figyelemfelkeltő leírásokat az előnyök hangsúlyozására. Adj meg releváns hashtageket és jelöld meg az affiliate céget a láthatóságért.
Instagram affiliate marketinghez csatlakozz egy programhoz, készíts vonzó tartalmat, és használj nyomon követhető linkeket vagy kódokat a jutalékok szerzéséhez. Tarts kapcsolatot a követőiddel, adj értéket, és kövesd nyomon az eredményeket a stratégia finomításához.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Használd ki a közösségi média platformok teljes potenciálját az affiliate marketing sikeréhez 2025-ben. Ismerj meg gyakorlati stratégiákat a nagyobb elköteleződésért és átváltásért.
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...
Szeretnéd még tovább növelni affiliate eladásaidat? Nézd meg a legjobb blogbejegyzéseket, tanulj többet, és kezdj el azonnal fejlődni.
Szeretnél passzív jövedelmet szerezni affiliate marketinggel? Nézd meg útmutatónkat, mielőtt belevágsz az affiliate marketing világába.