Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben

Hogyan használd a közösségi médiát az affiliate marketinghez 2025-ben

AffiliateMarketing SocialMedia Facebook Instagram
  • Milyen gyakran vagy aktív a közösségi médiában?
  • Amikor görgeted az Instagramot, a Twittert vagy a Facebookot, látsz termékpromóciókat vagy márka-nyereményjátékokat?
  • Milyen gyakran kapsz promóciós linkeket a közösségi média hírfolyamodban?

Valószínűleg olvasás közben máris a saját napi közösségi média élményeidre asszociáltál.

A közösségi média már nem csupán arra szolgál, hogy életeseményeket osszunk meg barátokkal, rokonokkal a zárt közösségi körben. Ez ma már a felfedezés, önkifejezés és élményszerzés terepe.

És ez nemcsak magánszemélyekre, hanem vállalkozókra is igaz.

A márkák páratlan élményeket alkotnak, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat bemutassák a közösségi médiumokon jelen lévő hatalmas közönségnek.

Ha affiliate marketinggel foglalkozol, készülj fel, hogy elképesztő bevételeket érhetsz el a közösségi médiát felhasználva.

Sokan úgy gondolják, hogy az affiliate marketing már nem egy biztos, passzív jövedelmi forrás. A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, így egyre nehezebb a linkek népszerűsítése – de megfelelő technikákkal még ma is bőséges bevétel szerezhető.

Post Affiliate Pro Screenshot

Az affiliate marketing jelentős szerepet játszik az ügyfélszerzésben, és a közeljövőben is felfelé ívelő pályára lehet számítani.

Ebben a blogban megmutatom, hogyan használhatod a közösségi média platformokat leadek szerzésére az affiliate marketingben .

De előbb néhány statisztika, ami alátámasztja ezt az állítást:

  • A világ lakosságának kb. 45%-a használ közösségi médiát
  • Átlagosan napi 2 óra 22 percet töltenek az emberek közösségi médiában
  • A márkák 81%-a használ affiliate marketinget piaci terjeszkedéshez

Most, hogy tudod, az affiliate marketing jövedelmező lehet, térjünk rá, hogyan segíthet a közösségi média az affiliate marketing sikerében.

Facebook

Szinte mindenki fent van a Facebookon. Ez nem túlzás. 13-tól 65+ éves korig mindenkit megtalálsz a Facebookon, sőt, még kutya- és macskafiókokat is!

Több mint 2,37 milliárd aktív havi felhasználóval a Facebook hatalmas elérést biztosít világszerte. Itt az idő, hogy optimalizáld affiliate marketing stratégiádat, hogy elérd ezt a hatalmas közönséget.

How to use Social Media for Affiliate Marketing in 2025

Hozz létre Facebook oldalt

Amikor affiliate marketinget végzel , személyes profilodról linkeket posztolni a barátaid számára akár spamnek is tűnhet. Ehelyett hozz létre Facebook oldalt!

Oldaladon könnyedén készíthetsz tartalmat, és részletes elemzést kapsz a posztjaid teljesítményéről. A lényeg azonban a hasznos tartalom megosztása.

A rendszeres tartalomgyártás mellett érdemes aktívan részt venni a közönséged életében – kommentekkel, privát üzenetekkel segítő szándékkal. Így magától értetődően nőni fog a követőid száma.

Fontos, hogy oldalad indulásakor válassz egy konkrét témát (niche-t), amivel a megfelelő célközönséget vonzod be. Nem szeretnéd, hogy erőfeszítéseid célt tévesztenek. Ha megvan a témád, elkezdheted a posztolást affiliate linkekkel anélkül, hogy tolakodónak tűnnél.

Hozz létre vagy csatlakozz Facebook csoporthoz

A csoportokban általában magasabb az elköteleződési arány, mint az oldalakon. Könnyedén kapcsolatba léphetsz a csoport tagjaival, hasznos információkat adhatsz a témádban.

Ha sikerül értéket teremtened a csoporttagok között, megbíznak majd az általad ajánlott termékekben, szolgáltatásokban. Így érheted el, hogy a linkjeidre kattintsanak – és máris megvan a jutalékod az affiliate marketingből !

Facebook hirdetések

Ha van oldalad, ahol affiliate marketing tartalmat osztasz meg, a növekedés kulcsa, hogy minél több, számodra releváns embert érj el.

Ez Facebook hirdetésekkel könnyedén megvalósítható. A Facebook rendkívül célzott hirdetési kampányokat kínál, amelyekkel növelheted a bejegyzéseid elérését és elérheted a kívánt ismertséget.

Ha pontosan tudod, kik a célcsoportod, a hirdetést demográfiai adatok, nem, életkor és viselkedési minták alapján állíthatod be.

Fontos, hogy a hirdetésekben megosztott linkjeidet optimalizáld. Az affiliate linkek könnyen felismerhetők és gyanúsak lehetnek – senki sem szeret kattintani hiteltelennek tűnő linkekre.

Erre megoldás, ha rövidíted a linket online linkrövidítőkkel, például:

Most nézzük meg az Instagramot!

Instagram

Több mint 1 milliárd aktív havi és 500 millió napi felhasználóval az Instagram a Z generáció és a millenniálok egyik kedvenc közösségi alkalmazása.

Az elköteleződés terén az Instagram közvetlenül a Facebook mögött áll, hiszen a felhasználók 71%-a 35 év alatti. 2018-ban a SimilarWeb szerint az emberek naponta átlagosan 53 percet töltöttek Instagramon.

79% of brands predominantly tap instagram for campaigns

Affiliate marketingszakemberek kihasználhatják az Instagram közösségi potenciálját terméklinkek megosztásához. Először azonban influensserré kell válnod a saját témádban, hogy követőid megbízzanak benned.

A több kattintás kulcsa a több aktív követő. Fontos, hogy üzleti profilt használj az Instagramon, így követheted a közönséged és a posztjaid teljesítményét.

A Facebooktól eltérően az Instagramon nincs direkt linkmegosztási lehetőség. Ehelyett a linket a bioba kell tenni. Minden egyes affiliate marketinges poszt feltöltésekor frissítened kell a biot. Stratégiádtól függően választhatsz Linkin.bio vagy Linktree között. Mindkettő segíthet az Instagram-linkek kezelésében: a Linkin.bio a posztjaiddal szinkronizál, a Linktree pedig egy több linket tartalmazó landing oldalt hoz létre.

Egy vonzó kép és egy részletes termékleírás a képaláírásban elegendő, hogy követőid tájékozódjanak a termékről. Kérd meg őket, hogy kattintsanak a bio linkre a vásárláshoz.

Az Instagram hashtagek varázslatosan növelik az elérést. A termékedhez és márkádhoz kapcsolódó hashtagekkel olyanokat is elérhetsz, akik még nem követnek, de érdekelheti őket, amit kínálsz.

Ha ilyen érdeklődőknek tetszik a tartalmad, új követőid lesznek!

Eszközök közvetlen eladásra posztokon keresztül

Számos olyan eszköz létezik, amelyek integrálhatók Instagram-fiókoddal, és lehetővé teszik, hogy követőid a termék weboldalára jussanak.

A Curalate Link2Buy eszköze ideális, ha a képeidet és videóidat kattinthatóvá szeretnéd tenni. Ez az eszköz a bioban elhelyez egy linket, melyre kattintva követőid egy galériába jutnak, ahol vásárolhatnak.

Egyéb kipróbálható eszközök:

  • Shoppable Posts
  • Shop Social
  • Postcart
  • LikeToKnow.it

Instagram-sztorik

Affiliate linkedet megoszthatod az Instagram-sztorik “Húzd fel” funkciójában, de ehhez legalább 10 000 követő szükséges.

Kreatív termékképekkel és rövid leírásokkal a sztorik képeit összekapcsolhatod a termék weboldalával. A sztorik remekül feldobják az Instagram feededet, növelik a követők elköteleződését és újakat is hozhatnak.

Ha nincs 10 000 követőd, linkrövidítőkkel optimalizáld a linkedet, hogy könnyen megjegyezhető és beírható legyen.

Az Instagram-sztorik nézése napi rituálé, így könnyen eljuttathatod linkjeidet a célcsoportodhoz!

Instagram poszt promóciók

A még nem ismert potenciális közönség eléréséhez a fizetett Instagram promóciók ideálisak.

A kívánt demográfiai és érdeklődési kör kiválasztásával szponzorálhatod posztjaidat az Instagramon. Ajánlott exportálni az Instagram-analitikádat, hogy átfogó képet kapj fiókod teljesítményéről.

Average cost of instagram post

Követőtáborodat növelheted nyereményjátékokkal, ajándékozásokkal is. Kedvezmények vagy ajándékkupok felajánlásával ösztönözheted a követőket, hogy megosszák posztjaidat vagy fiókodat a saját sztorijukban.

Ennyit az Instagram affiliate marketingről. Most nézzük, hogyan működik mindez a Twitteren!

Twitter

A Twitter több mint 330 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, akik közül 63% a 35 és 65 év közötti korosztályból kerül ki. Az Instagrammal és a Snapchattel a fiatalabb generációkat éred el, a Twitterrel a tapasztaltabb korosztályt.

Ez egy mikroblog platform, ahol üzenetedet 280 karakterben kell összefoglalnod, tehát lényegretörőnek és tömörnek kell lenned. Már rendelkezel adatokkal a felhasználókról; most meg kell figyelned, hogyan készíts tartalmat .

Twitter affiliate marketinghez legyél okos és kreatív. Figyeld meg, mit csinálnak a versenytársaid, így könnyebb lesz kialakítani a helyes stratégiát és kitűnő tartalmat megosztani .

Használj Twitter eszközöket követőid, tweetjeid és retweetjeid kezelésére, így optimalizálhatod a profilodat.

Néhány hasznos eszköz:

  • Circleboom
  • SocialPilot
  • Commun.it
  • Audiense
  • Tweriod

Optimalizáld a Twitter biodat

Összefoglalni magad 160 karakterben kihívás, de Twitteren csak egy lehetőséged van – ki kell maxolnod!

A bio legyen tömör és mutassa be, ki vagy. Illeszkedjen a tweetjeidhez és a Twitteres interakcióidhoz. Adj neki saját stílust, saját hangot!

Post Affiliate Pro Twitter profile

Nem tanácsos nyíltan hirdetni, hogy értékesíteni akarsz, de egy blog- vagy weboldal linkjének megadása nem árt. A lényeg: legyen ötletes és visszafogott.

Légy őszinte, hogy felfedezzenek

Platformtól függetlenül az interakció elengedhetetlen a láthatósághoz. Kommentelj, retweetelj releváns tartalmakat, vegyél részt Twitter chat beszélgetéseken, oszd meg véleményed.

Így értéket adsz a hálózatodnak, hozzájárulsz a témádhoz kapcsolódó beszélgetésekhez. Hamarosan te lehetsz az a személy, akire a területed kapcsán felnéznek.

Kapcsolódj a téged érdeklő influenszerekhez is! Ha kapcsolatot építesz velük, nemcsak ajánlásokat kaphatsz, hanem szóbeszéd útján is népszerűsítik a márkádat.

Készíts rendszeresen tartalmat

Nemcsak a konkurencia miatt kell naponta tartalmat gyártanod, hanem hogy naprakész maradj. Ezért kell rendszeresen tweetelned.

Posztoláskor ügyelj az időzítésre! Nézd meg, mikor érdemes a legtöbb elköteleződést kiváltó időpontban posztolni.

Ha egyszerre több platformra szeretnél tartalmat készíteni, a Venngage segít gyorsan vizuális tartalmat alkotni egy helyen.

A Twitteren is használd a tartalmadhoz illő hashtageket, és nézd meg, melyik hashtag trendi éppen – hátha illik ahhoz, amiről tweetelsz.

A hashtag segít rendszerezni, csoportosítani a tartalmat. Így azok is megtalálnak, akiket érdekel, amit nyújtasz, de eddig nem ismertek.

Twitter hirdetések és analitika

Az analitika igazi áldás a marketingeseknek: nyomon követheted tweetjeid teljesítményét, népszerűségét, így megtudhatod, mit kedvel vagy nem kedvel a közönséged.

Még valami: legyenek a tweetjeid is vizuálisak! Releváns képekkel, videókkal nagyobb elköteleződést érhetsz el.

A Twitter hirdetéseknél érdemes megismerni a lehetőségeket, hogy kampányokat futtathass affiliate marketinged fellendítésére.

A Twitter hirdetésekkel új követőket szerezhetsz, leadeket gyűjthetsz vagy népszerűsítheted affiliate ajánlataidat .

Követők szerzéséhez:

Futtathatsz kampányt új követők szerzésére tweetjeid kiemelésével. A Twitter a beállított demográfia és viselkedés alapján mutatja be a tweeted a célcsoportnak.

A kampány elindítása után készíts egy figyelemfelkeltő üzenetet és CTA-t, ami új követőkhöz vezet. Fontos, hogy a cél itt nem az értékesítés, hanem követők szerzése, így ehhez igazítsd az üzenetet is!

Közönség bevonására:

Időt, pénzt és energiát fektetsz be – cserébe eredményeket vársz, ugye? A konverzió elérése a fő célod, ezért promótálod tweetjeidet.

Ez a kampánytípus segít a követőket a következő lépéshez terelni, azaz hogy meglátogassák a weboldalad. Alkalmazz konverzió követési módszert , hogy nyomon követhesd a látogatók tevékenységét: hírlevél-feliratkozás, vásárlás, oldalmegtekintés, stb.

Haladó üzleti követéshez generálj Universal Website Tag-et, és helyezd el az oldaladon, hogy mérni tudd a konverziókat.

Most nézzük a következő platformot, ahol szintén kiaknázhatod az affiliate marketing lehetőségeit!

Pinterest

A Pinterest affiliate marketingje kicsit más, mint az eddig felsoroltaké. Itt táblákat kell létrehoznod és pineket elhelyezni rajtuk.

Ha új vagy a platformon, az első lépés a táblák létrehozása. Ezeknek a tábláknak ugyanabban a témában kell lenniük, mint a népszerűsített termékeidnek. Például, ha affiliate marketinget végzel konyhai termékekre vagy lakásdekorációra, hozz létre ehhez kapcsolódó táblákat.

How to use Social Media for Affiliate Marketing in 2025

Készíts 8-10 ilyen táblát különböző termékekkel. Néhány példa:

  • Egészségügyi tippek
  • Könyvajánló
  • Lakásdekoráció
  • Úticélok
  • Kisállatok stb.

Adj leírást minden táblához, és a végén helyezd el a témához kapcsolódó affiliate linket.

A táblák létrehozása után adj hozzá pineket.

A pinek hozzáadása időigényes, ezért érdemes olyan eszközt használni, amely segít ebben. Íme néhány hasznos Pinterest eszköz:

  • Buffer
  • Tailwind
  • ViralWoot
  • Pinvolve
  • Loop88

Optimalizáld Pinterest fiókodat

Ha elkészültek a táblák és a pinek, koncentrálhatsz a követők szerzésére, akik érdeklődnek a tartalmad iránt.

A fent említett eszközökkel hetente ütemezheted a pineket. Optimalizáld az időzítést, így nagyobb elköteleződést érhetsz el – legyen az újrapin, weboldal kattintás vagy vásárlás. A közösségi média ütemezése segít egyszerre több fiókot kezelni.

Ne felejtsd el újrapinnei az influenszerek tartalmait sem, így felfedezhetnek a Pinteresten. Csatlakozz csoportos táblákhoz, így rengeteg tartalomhoz juthatsz el.

A legtöbb közösségi platformmal ellentétben a Pinteresten alig van szükség hirdetésre. Ehelyett fektess be olyan eszközökbe, amelyek automatizálják a Pinterest interakcióidat és növelik a fiókod aktivitását.

Végül, de nem utolsó sorban jöjjön a Snapchat, amely izgalmas és újszerű módja az affiliate marketing népszerűsítésének . Nézzük meg gyorsan!

Snapchat

A Snapchat viszonylag új szereplő a közösségi médiában, de ne becsüld le! Talán azt hiszed, hogy ez a gyorsan eltűnő fotó- és videómegosztó platform nem lehet hasznos számodra affiliate marketingesként?

Pedig igenis hasznos lehet. Hadd mutassam meg, hogyan segíthet a Snapchat abban, hogy kapcsolatot építs a 18-24 éves korosztállyal, akik a platform fő felhasználói.

How to use Social Media for Affiliate Marketing in 2025

A Snapchaten egy kicsit nehezebb észrevehetővé válni, de a helyes, apró lépésekkel sikerülhet. Itt nincs hashtag vagy megosztás – az egyetlen lehetőség, hogy követsz másokat, snapeken keresztül kapcsolatba lépsz velük, és így kölcsönös követést kapsz.

Hogyan segíthet a Snapchat az affiliate marketingben?

  • Ossz meg előzeteseket, hogy kíváncsivá tedd a közönséged egy közelgő termék bevezetésére.
  • Kínálj olyan ajánlatokat, amelyek felkeltik a követőid figyelmét! Mivel a képek, videók csak 24 óráig láthatók, használd ki ezt a szűk időablakot.
  • Adj exkluzív tartalmat egy hűséges csoportnak! Ajánlj nekik pontokat, kedvezményeket a vásárlásokért, hogy különlegesnek érezzék magukat.
  • Használd a Snapchat Live funkciót, hogy élőben kapcsolódj a követőkhöz például vásárokon, termékbemutatókon.
  • Szervezz nyereményjátékokat, játékokat a követőid elkötelezéséhez.

Mindig nyitva áll a kísérletezés lehetősége. Próbálgatással gyorsan rájössz, mi működik számodra a Snapchaten, és hogyan szólíthatod meg a helyi közönséget.

Összegzés

A növekvő verseny és a keresőmotorok, valamint a közösségi média platformok változó algoritmusai miatt nehezebb elérni az affiliate marketing célokat – de semmi sem lehetetlen.

Ha megfelelő stratégiák, ügyfélszolgálati eszközök , platformok és tartalmak kombinációját használod, sikeres lehetsz a célközönség elérésében és meggyőzésében. Remélem, a fent említett tippek segítenek, hogy növeld affiliate marketing konverzióidat.

Sok sikert az értékesítéshez!

Gyakran ismételt kérdések

Mit érdemes posztolni az Instagramra affiliate marketinghez?

Instagram affiliate marketinghez készíts vizuálisan vonzó tartalmat, amely bemutatja a terméket. Használj kiváló minőségű fotókat vagy videókat, életképeket és figyelemfelkeltő leírásokat az előnyök hangsúlyozására. Adj meg releváns hashtageket és jelöld meg az affiliate céget a láthatóságért.

Hogyan kezdjek bele az affiliate marketingbe Instagramon?

Instagram affiliate marketinghez csatlakozz egy programhoz, készíts vonzó tartalmat, és használj nyomon követhető linkeket vagy kódokat a jutalékok szerzéséhez. Tarts kapcsolatot a követőiddel, adj értéket, és kövesd nyomon az eredményeket a stratégia finomításához.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Növeld affiliate marketingedet a közösségi médiával

Használd ki a közösségi média platformok teljes potenciálját az affiliate marketing sikeréhez 2025-ben. Ismerj meg gyakorlati stratégiákat a nagyobb elköteleződésért és átváltásért.

Tudjon meg többet

9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz
9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz

9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz

Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...

10 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3
Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz
Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz

Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz

Szeretnéd még tovább növelni affiliate eladásaidat? Nézd meg a legjobb blogbejegyzéseket, tanulj többet, és kezdj el azonnal fejlődni.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing Blogging +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface