
Mi az az affiliate program? (+Előnyök és hátrányok)
Tudd meg, mik azok az affiliate programok, hogyan működnek, mik az előnyeik és hátrányaik, és ismerd meg a legjobb, magas kifizetéssel rendelkező affiliate prog...
Ismerje meg az ajánlói és affiliate marketing közötti fő különbségeket, működésüket, és hogy melyik a legalkalmasabb vállalkozása számára az értékesítés és a növekedés ösztönzésére.
Néha nehéz eldönteni, hogy melyik marketing stratégiát válassza vállalkozása értékesítésének növelése érdekében, igaz?
Nemcsak rengeteg csatorna és módszer közül választhat, de gyakran keveredés is van abban, hogy bizonyos módszerek valójában hogyan működnek.
Vegyük például az affiliate marketinget és az ajánlói marketinget. Sokan felcserélve használják ezt a két kifejezést. Azt gondolják, hogy mivel mindkettő lényege más emberek bevonása termékek vagy szolgáltatások népszerűsítésébe, tulajdonképpen ugyanaz a kettő.
Valójában azonban az ajánlói marketing és az affiliate marketing két teljesen eltérő dolog. Mondhatni, szinte semmi közös nincs bennük! De akkor mi az affiliate marketing, és mi az ajánlói marketing? Melyik lenne az Ön számára jobb választás? Olvasson tovább – áttekintést adunk mindkét módszerről, és elmagyarázzuk, hogyan működnek.
Miért keverik ezt a két kifejezést olyan gyakran? Mindkét program fő jellemzője, hogy másokra támaszkodik vállalkozása népszerűsítésében, azaz ők terjesztik a jó hírét. Mint sok más vállalkozásnál, a cél is ugyanaz: szeretné, ha weboldalát meglátogatnák, vásárlások történnének, és vállalkozása ismertté válna. Mind az affiliate partnerek , mind hűséges ügyfelei örömmel terjesztik a hírt akár egy kis ajándékért (vagy csak egy „köszönömért”), akár jutalékért cserébe. De ahhoz, hogy másokat is elérjenek, mindkét csoportnak először bizalmat kell építenie. Mondhatjuk, hogy a bizalom az alapja mind az affiliate , mind az ajánlói marketingnek.
Ezzel viszont véget is érnek a hasonlóságok – minden más szempontból jelentős eltérések vannak. Nézzük meg most, miben különbözik az ajánlói és az affiliate marketing.
Egy ajánlói program lényege, hogy ösztönzi meglévő ügyfeleit vagy felhasználóit márkája népszerűsítésére kisebb jutalmak fejében. Az esetek többségében ügyfelei szívesen meg is teszik ezt. Írhatnak lelkes véleményt termékéről, tehetnek fel fotókat az üzletből a közösségi oldalaikra, vagy elmesélhetik családtagjaiknak, barátaiknak, hogy milyen fantasztikus fodrászt találtak.
Egy ajánlói program az affiliate programmal szemben általában kiemeli, hogy az ajánlói programok meglévő ügyfélkörét ösztönzik márkaajánlásra kisebb jutalmakért.
Sokszor még csak jutalmat sem várnak ezért. Egyszerűen szeretnék megosztani az örömüket, vagy segíteni egy barátjuknak, ismerősüknek megoldani egy problémát. Ha valaki jót hall egy baráttól vagy családtagtól, az természetesen kíváncsivá teszi, hogy maga is kipróbálja azt a terméket vagy szolgáltatást. Hiszen ha a barátja már kipróbálta, és jó tapasztalata volt, nagy az esély, hogy megéri neki is.
Hogy még több ügyfelet ösztönözzünk arra, hogy meséljenek egy általuk kedvelt termékről vagy helyről, gyakoriak az „Ajánld ismerőseidnek!” típusú ösztönző programok. Ezek szinte mindenféle vállalkozásban elérhetők,
Nagyon egyszerűek – az alkalmazás vagy termék használata közben az ügyfelek, felhasználók egyedi ajánlói linket vagy kódot kapnak, amit továbbíthatnak másoknak. Amikor valaki rákattint a linkre, és vásárol, mind az ajánló, mind az új vásárló jutalomban részesül.
A jutalmak változóak lehetnek a vállalkozás típusától függően. Lehet díjmentes szolgáltatás, mint például az Ubernél, ahol mindkét fél ingyenes utazást kap, vagy lehet ingyenes szolgáltatásbővítés, mint a Dropboxnál vagy Tunnelbearnél. Gyakran előfordulnak kedvezmények, pontok, ingyenes termékek vagy ajándékkártyák is jutalomként.
Íme egy történet, ami szemlélteti, hogyan működnek az ajánlások a gyakorlatban. Mindig féltem a fogorvosoktól. Amikor kiderült, hogy fogászatra kell mennem, egy családi barátom ajánlotta azt a rendelőt, ahova ő is jár a gyerekeivel. Mindenki ott annyira türelmes és kedves a gyerekekkel, hogy már várják az ellenőrzéseket! Mivel megbíztam egy olyan ember szavában, aki évek óta oda jár, én is bejelentkeztem.
Igaza volt – a személyzet mindent tökéletesen elmagyarázott, végig figyeltek rám, hogy minden rendben van-e. Most már én is ajánlom ezt a rendelőt másoknak, sőt, írtam egy online véleményt is. Ezt a cikket olyan páciens szemszögéből írtam, aki korábban rettegett a fogorvostól, de most már szívesebben jár ellenőrzésre a türelmes személyzet miatt.
Látható, hogyan működik: először hallottam a rendelőről egy baráttól, akinek a gyerekei szeretik ott a személyzetet. Az én tapasztalatom után én is terjeszteni kezdtem a jó hírt, ajánlom mindenkinek, aki fogorvost keres, és online is dicsértem őket.
Eleinte nem is kaptam semmit az ajánlásokért – elég volt, hogy segítettem valakin. Később azonban, amikor a személyzet észrevette, hogy egyre többen jelentkeznek be pozitív vélemények alapján, kedvezményt ajánlottak fel, és ki is tették a véleményemet a honlapjukra. Így gyakorlatilag marketinges nélkül is önműködő marketingjük lett, hiszen én és más pácienseik reklámozzuk a rendelőt.
Most nézzük meg részletesen a másik típust, az affiliate marketinget .
Ez egy olyan marketing stratégia, amelyben a márkák marketingesekre támaszkodnak termékeik vagy szolgáltatásaik népszerűsítésére, és az általuk elért eredmények után fizetnek jutalékot. Elsőre hasonlónak tűnhet az ajánlásokhoz, igaz? A különbség az, hogy kik az affiliate partnerek, és mit csinálnak.
Ez a módszer lehetővé teszi az affiliate partnerek számára, hogy személyes kapcsolati hálójukon túl szélesebb közönséget érjenek el. Az ajánlói és affiliate marketing közti kulcsfontosságú különbség, hogy az affiliate partnerek saját tartalomgyártó felületeiket – például blogokat, közösségi oldalakat – használják a termékek népszerűsítésére, míg az ajánlók szájhagyomány útján terjesztik a hírt.
Bárki, aki szeretne egy kis plusz bevételhez jutni termék vagy szolgáltatás népszerűsítésével, lehet affiliate partner . Akkor is részt vehetnek az affiliate programokban , ha nem ügyfelei. Sőt, míg az ajánlók csak ismerőseik, barátaik körében terjesztik a hírt, affiliate partnerei szélesebb közönséget érhetnek el követőikkel, például blogolvasókkal vagy közösségi média felhasználókkal. Így több lehetőségük van olyanokat elérni, akiket érdekelhet a termék vagy szolgáltatás. Ez azonban több erőfeszítést is igényel, főleg, ha a nulláról indulnak, stabil közönség nélkül.
Fontos tudni, hogy míg az ajánlók szívesen mondanak néhány kedves szót vállalkozásáról, mert szeretik, amit csinál, az affiliate partnerek a pénzért dolgoznak. Tudják, hogy az affiliate marketing teljesítményalapú, vagyis minél több ügyfelet hoznak Önnek, annál többet keresnek. Ez azonban ahhoz is vezethet, hogy egyes marketingesek nem túl tisztességes módszereket alkalmaznak, ezért nagyon körültekintően kell kiválasztani a partnereket affiliate programjába.
Az affiliate marketing alapjai egyszerűek. Affiliate partnerei tartalmakat készítenek blogjukra, közösségi oldalaikra vagy videócsatornáikra, legtöbbször valamilyen hobbijukról vagy speciális érdeklődési körükről. Az ilyen tartalom lehet egy termékértékelés, beszámoló egy helyről, amit kipróbáltak, de akár összehasonlítás vagy toplista is – a lényeg, hogy a promotált termék vagy szolgáltatás is szerepeljen benne, mint affiliate ajánlat. A tartalomban egyedi affiliate link található, amelyen keresztül követői megtekinthetik az ajánlott termékeket. Ha valaki ezen a linken keresztül vásárol, az affiliate partner jutalékot kap. A jutalék általában a vásárlás összegének bizonyos százaléka vagy fix összeg.
Az affiliate marketing mind Önnek, mind a marketingeseknek előnyös lehet. Ön számára a legnagyobb előny, hogy egy affiliate program szinte semmilyen pénzügyi kockázattal nem jár. Csak akkor fizet jutalékot, ha az affiliate partner már elérte a kívánt eredményt, például növelte az értékesítést.
További előnye, hogy így olyan embereket (vagy cégeket) találhat, akik tökéletesen illenek termékéhez vagy szolgáltatásához. Elég, ha talál egy blogot vagy influencert , aki érdeklődik a témában. Ha például egészségügyi készítményeket árul, akkor egy fitnesz témájú YouTube-csatorna készítőjével való együttműködés nagyszerűen növelheti eladásait.
Számos oka van annak, hogy érdemes ajánlói vagy affiliate marketing programokat használni vállalkozása népszerűsítésére. Mindkettő segíthet abban, hogy több embert vonzzon vállalkozásához, és növelje eladásait anélkül, hogy költségvetését megterhelné. Működésük azonban alapvetően eltérő. Az ajánlói marketing meglévő, már elkötelezett ügyfelekre épít, míg az affiliate marketing tehetséges marketingesek felkutatását igényli. Általánosságban elmondható, hogy bloggerektől, közösségi média influencerektől származó forgalom sokkal szélesebb elérést biztosíthat, hiszen több csatornán is aktívak.
Végső soron attól függ, hogy milyen típusú ügyfeleket szeretne elérni, melyik módszer a leghatékonyabb. Vagy talán érdemes mindkettőt egyszerre alkalmazni? Gondolja át!
Az ajánlói marketingben meglévő ügyfelei népszerűsítik márkáját barátaiknak, családtagjaiknak kisebb jutalmakért cserébe, míg az affiliate marketingben külső marketingesek vagy influencerek ajánlják termékeit szélesebb közönségnek jutalékért.
Ez a céloktól függ. Az ajánlói marketing kiváló hűséges ügyfelek bevonására a bizalom építése és új ügyfelek szerzése érdekében. Az affiliate marketing szélesebb közönség elérésére alkalmas tartalomgyártók és influencerek által – ideális a gyors növekedéshez.
Az ajánlói programok jutalmai gyakran kisebb ajándékok, kedvezmények vagy díjmentes szolgáltatások mind az ajánlónak, mind az új ügyfélnek. Az affiliate programokban jellemzően pénzbeli jutalék jár az értékesítések vagy leadek után.
Igen, sok vállalkozás alkalmazza egyszerre mindkét stratégiát, hogy maximalizálja az elérést és az ügyfélszerzést: elégedett ügyfeleket ösztönöznek ajánlásra, míg influencereket vagy tartalomgyártókat affiliate promóciókra.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Növelje vállalkozását az affiliate és ajánlói marketing erejével. Ismerje meg, melyik stratégia illik legjobban az Ön igényeihez, és kezdje el a növekedést még ma.
Tudd meg, mik azok az affiliate programok, hogyan működnek, mik az előnyeik és hátrányaik, és ismerd meg a legjobb, magas kifizetéssel rendelkező affiliate prog...
Szeretnéd vállalkozásodat affiliate vagy partner marketinggel bővíteni? Tudj meg többet a különbségekről és előnyökről a Post Affiliate Pro segítségével....
Érdemes-e affiliate marketingbe fektetni, ha a cégednek már van egy jól működő értékesítési csapata? Tudj meg többet arról, hogy helyettesítheti-e az affiliate ...