Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban

Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban

AffiliateMarketing AffiliatePrograms BusinessGrowth BrandManagement

Az affiliate marketing egyre népszerűbb, hála a számos előnyének. Azonban az előnyök mellett néhány kihívással is szembe kell nézni a partnerprogramokban. Melyek ezek? Olvasson tovább, hogy megtudja!

Az affiliate marketing az egyik leggyorsabban növekvő marketing szegmens. Az „affiliate marketing” keresési találatok száma 2015 és 2020 között több mint 200%-kal nőtt, és ez a növekvő népszerűség továbbra is töretlen. Jelenleg az affiliate marketing az egyik legjobb módszer arra, hogy új közönséget érjen el termékeivel vagy szolgáltatásaival.

Ráadásul, ha olyan bloggerekre vagy influenszerekre támaszkodik, akik az Ön területéhez kapcsolódóan aktívak és már kialakult követőbázissal rendelkeznek, az ő csatornáikon keresztül hitelességet és márkaismertséget építhet. Az Ön oldalán egyedüli költségként a partnerek jutalékai jelentkeznek, és ezek általában csak akkor merülnek fel, ha a partnerek ténylegesen új vásárlókat hoznak, akik vásárolnak is.

Bár néhány weboldal azt sugallja, hogy az affiliate marketing „kevés munkával” „hatalmas előnyöket” hoz, a valóság inkább más. Sok buktató és kihívás várja a tapasztalatlanokat ebben a szakmában. Ezt igazolják azok a statisztikák is, amelyek szerint az affiliate marketinggel foglalkozók közel 95%-a végül kudarcot vall!

Ennek ellenére nem kell elkeseredni. A legtöbb kihívás egy kis tervezéssel elkerülhető. Ebben a cikkben öt olyan affiliate program kihívást talál, amellyel a programja növekedése során szembesülhet. Azt is elmagyarázzuk, hogyan előzheti meg, hogy ezek a problémák veszélyeztessék a programja sikerét.

1 . Megtalálni a megfelelő partnereket

Kezdetben lehet, hogy önállóan is boldogul. Egy idő után azonban felmerülhet, hogy érdemes lenne összefogni egy másik márkával vagy személlyel, és partnerséget kialakítani. A megfelelő partner megtalálása az egyik legnagyobb affiliate kihívás. Egy affiliate partner nem csak egy szokásos marketinges, akit azért bérel fel, hogy népszerűsítse a márkáját, hanem valaki, aki segít azt a saját ügyfelei számára is bemutatni, és akár visszacsatolásokat vagy erőforrásokat is megoszt Önnel. Ráadásul partnerként elvárhatja Öntől, hogy Ön is segítse az ő márkáját az Ön ügyfelei felé.

Egy okos partnerség egy olyan céggel vagy személlyel, aki egy rokon (de nem azonos) piacról érkezik, és hasonló célokat követ, számos előnnyel járhat. Egy stratégiai együttműködés révén hozzáférhetnek egymás ügyfélköréhez, ami mindkét vállalkozás pozícióját erősíti az iparágban.

De hogyan találhat ilyen partnert? A kulcs, hogy olyan márkákat vagy személyeket keressen, akik a legjobban illenek az Ön vállalkozásához. Gondolja át, egy-egy cég vagy blogger hogyan segíthetné céljai elérését – mind Önnek, mind partnerének.

Lehet, hogy úgy tűnik, sokkal jövedelmezőbb lenne egy népszerű influenszerrel együttműködni, akinek nagy követőtábora van. Az igazság viszont az, hogy velük nehéz kapcsolatot kiépíteni, ha nincs közös pont. Egy kisebb videós bloggerrel összefogni, aki azonban releváns az Ön területén, sokkal sikeresebb lehet mindkét fél számára. Ne siessen – egy kölcsönösen előnyös kapcsolat felépítése időt, türelmet és energiát igényel mindkét féltől.

További információ: [Hogyan kezelje és ösztönözze affiliate partnereit](/blog/how-to-manage-engage- affiliate-partners/ “Ismerje meg a hatékony stratégiákat affiliate partnerek kezeléséhez és elkötelezéséhez! Tudja meg, hogyan építhet erős kapcsolatokat, kommunikálhat rendszeresen, és hozhat létre vonzó bevételmegosztási modelleket. Növelje márkája láthatóságát és eladásait stratégiai együttműködések és különleges ajánlatok segítségével. Használja ezeket az alapvető tippeket az affiliate marketing teljes potenciáljának kiaknázásához!”)

2 . Megfelelő jutalmazási rendszer kialakítása partnerei számára

Gondolja át, hogyan jutalmazza partnereit a kemény munkájukért, hiszen ez az egyik legfontosabb affiliate program kihívás. Bárki, aki idejét szánja arra, hogy minőségi tartalmat gyártson és népszerűsítse termékeit, elvárja, hogy ezért megfelelő kompenzációban részesüljön.

Ha a jutaléka nem elég vonzó, nehéz lesz megfelelő képességű partnereket találni a programjához. A meglévő partnerei is elveszíthetik a motivációjukat, ha úgy érzik, nem kapnak elég elismerést a munkájukért. Ez pedig oda vezethet, hogy más partnerprogramokat keresnek helyette.

A kérdés tehát: pontosan mit kínáljon jutalékként? Egyes cégek a partnerek által generált eladásokból keletkező profit bizonyos százalékát adják, mások fix díjat fizetnek minden eladásért, megint mások ingyenes termékeket, kedvezményeket vagy speciális ajánlatokat kínálnak a partnereiknek.

5 of the most common affiliate program challenges

Mivel mindenkit más motivál, érdemes többféle jutalmazási opciót kínálni, igazodva a partnerei igényeihez. Egy másik ötlet a többszintű jutalmazás bevezetése, amely a teljesítménytől függően különböző szintű jutalékokat kínál.

A Post Affiliate Pro lehetővé teszi, hogy különböző jutalékszinteket és bónuszokat állítson be partnerei számára anélkül, hogy a kifizetések kezelése rémálommá válna. Az Ön által meghatározott kritériumok teljesülése után a partnerek automatikusan magasabb jutalékszintre kerülnek, vagy bónuszokat kapnak anélkül, hogy ezt kézzel kellene intéznie. Bármilyen jutalmazási formát választ, fontos, hogy ezt egyértelműen kommunikálja partnerei felé, hogy elkerülje a félreértéseket.

3 . Márka, tartalom és üzenet integritásának fenntartása

Az affiliate marketing egyik legnagyobb előnye, hogy partnerei segítségével új közönségeket érhet el. Mivel azonban egyszerre több bloggerrel vagy influenszerrel dolgozik majd együtt, fennáll a veszélye, hogy a márkaképe összezavarodik, homályossá válik. Ahelyett, hogy hitelességet és lojalitást építene, a közönség egyre tanácstalanabbá válhat. Az is előfordulhat, hogy termékei egy adott affiliate marketer nem megfelelő viselkedésével vagy tetteivel társulnak, ami komoly negatív következményekkel járhat vállalkozása számára.

Erre azonban van megoldás. Egy márka irányelv-gyűjtemény készítése a partnerei számára segíthet abban, hogy mindenki hasonló módon mutassa be az Ön márkáját. Egy ilyen útmutató tartalmazhatja például:

  • A vállalat nevének elfogadott használatát az affiliate anyagokban
  • Azokat a helyeket, ahol a partnerek megtalálhatják az affiliate tartalmaikhoz szükséges anyagokat (bannerek, hirdetések, grafikák)
  • Tippeket, hogyan készíthetnek és optimalizálhatnak önálló kreatív anyagokat a márka arculatához igazítva
  • Az affiliate tartalmak jóváhagyási folyamatát a cégnél
  • Márkapolitikát a marketingcsatornák (például közösségi média) használatához
  • Útmutatót, hogyan készítsenek, illesszenek be és használjanak affiliate linkeket a tartalmaikban
  • Tiltott tevékenységek listáját, amelyek sértik az Ön szabályzatát

Egy világos és részletes márka irányelv-gyűjtemény segítségével könnyen készíthet olyan tartalmat, amely összhangban van a márka stílusával és üzenetével.

4 . Partnereinek kezelése

Minél több partner dolgozik Önnek, annál nehezebb lesz mindenki teljesítményét, felelősségét és eladásait nyomon követni. Bár az affiliate marketingszakemberek önállóan dolgoznak, előfordulhat, hogy kérdésekkel vagy problémákkal keresik meg Önt. Ha nem kapnak választ, azt gondolhatják, hogy nem fontosak Önnek, és elveszítik a motivációjukat. Rosszabb esetben napi konfliktusokat is kezelnie kell több partner között.

Partnerei lelkesedésének fenntartása szinte lehetetlennek tűnhet. Hiszen egyenként kell menedzselni a kampányaikat, promóciós anyagokat feltölteni, biztosítani a rendszeres kifizetéseket, sőt, a programot a csalóktól is védeni kell. És ez csak néhány eleme az affiliate program menedzselésének.

post affiliate pro best affiliate tracker software overview

Ebben segítenek az affiliate menedzsment megoldások. Fő céljuk, hogy felülről lefelé kezeljék a partner kampányokat és a marketingeseket. Ezekkel az eszközökkel nem kell időt vesztegetni olyan hétköznapi feladatokra, mint a mutatók manuális követése. De nem csak ennyit tudnak a menedzsment rendszerek: minden kattintást és eladást nyilvántartanak, sőt, a partnerek kifizetéseit is kezelik.

Az alkalmazáson belül meghatározhatja, milyen módokon kaphatnak pénzt a partnerei. Ők választhatják ki a számukra legkényelmesebbet. Felejtse el, hogy egyesével kell utalnia minden partnernek – a menedzsment szoftverrel csak ki kell jelölni a kifizetendő partnereket, és megerősíteni a választást. A jutalék így automatikusan átutalásra kerül.

5 . A program védelme csalók ellen

Ahogy az affiliate marketing népszerűsége nő, úgy nő azok száma is, akik kétes vagy illegális módszerekkel próbálnak „jutalékot szerezni”. Távol tartani őket a programjától az egyik legnagyobb affiliate program kihívás mind egyéni marketingesek, mind cégek számára.

Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a csalásra használt módszerek tárháza igen széles. A robotokkal generált forgalomtól és kattintásoktól a mások tartalmának ellopásán át a forgalom saját oldalakra irányításáig bármi előfordulhat. Mit tehet, hogy megvédje vállalkozását és programját ezektől a veszélyektől?

Számos affiliate menedzsment platform beépített védelmi funkciókat tartalmaz a különféle csalók és csalási kísérletek ellen. Ezekkel az eszközökkel gyorsan észreveheti a gyanús tevékenységeket a weboldalán, és lépéseket tehet a program védelmében. Például ellenőrizheti, hogy a hírlevelére történő többszöri regisztrációk különböző, valódi látogatóktól érkeznek-e, vagy ugyanarról az IP-címről, illetve IP-címcsoportból. Utóbbi esetben le is tilthatja őket.

Összegzés

Az affiliate marketing (csakúgy, mint minden más marketingcsatorna) rengeteg előnnyel, de számos kihívással is jár. Ezek a kihívások gyakran akadályozzák a jó eredményeket. Szerencsére a legtöbb probléma megelőzhető, ha tudja, hol keresse őket, és mit tegyen, ha felbukkannak.

Ezzel a tudással, és a Post Affiliate Pro segítségével készen áll arra, hogy meghódítsa az affiliate világot.

Gyakran ismételt kérdések

Melyek a leggyakoribb kihívások egy affiliate programban?

A leggyakoribb kihívások közé tartozik a megfelelő partnerek megtalálása, a hatékony jutalmazási rendszer kidolgozása, a márka és az üzenet integritásának fenntartása, a partnerek hatékony kezelése és a program védelme a csalóktól.

Hogyan találhatom meg a megfelelő affiliate partnereket?

Olyan márkákat vagy személyeket keressen, akiknek a közönsége és céljai összhangban vannak az Önével. Koncentráljon a kölcsönösen előnyös és releváns együttműködések építésére, még ha ez azt is jelenti, hogy inkább kisebb, de jobban illeszkedő influenszerekkel dolgozik együtt, nem pedig a legnagyobb nevekkel.

Hogyan jutalmazzam a partnereimet?

Kínáljon versenyképes jutalékokat vagy jutalmakat, amelyek motiválják a partnereket – ezek lehetnek százalékos arányúak, fix díjak vagy különleges bónuszok. A többszintű jutalmazási rendszerek elősegíthetik a jobb teljesítményt és a lojalitást.

Hogyan őrizhetem meg a márka integritását az affiliate marketingben?

Készítsen világos márkairányelveket, amelyek tartalmazzák a márka, az üzenetek, a kreatív anyagok elfogadott használatát és a tiltott tevékenységeket. Ez biztosítja a márka következetes megjelenítését minden csatornán.

Milyen eszközök segítenek a partnerek kezelésében és a csalások megelőzésében?

Az olyan affiliate menedzsment szoftverek, mint a Post Affiliate Pro, automatizálják a nyomkövetést, a jutalékokat és a kommunikációt, valamint csalásmegelőző funkciókat is tartalmaznak, hogy kiszűrjék a gyanús tevékenységeket és megvédjék programját a csalásoktól.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Optimalizálja partnerprogramját

Győzze le a gyakori affiliate program kihívásokat, és maximalizálja partner marketing sikerét szakértői stratégiákkal és a megfelelő eszközökkel.

Tudjon meg többet

Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével
Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével

Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével

Ismerje meg, hogyan növelheti partnerprogramja eredményességét stratégiai promóciókkal és különleges ajánlatokkal. Fedezze fel a legjobb gyakorlatokat a cashbac...

9 perc olvasás
AffiliateMarketing Promotions +6

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface