
A végső útmutató az affiliate partnerek bevonzásához
Okos módszerek, amelyekkel nagyszerű affiliate partnereket találhatsz és ösztönözhetsz, hogy csatlakozzanak a csapatodhoz, és segítsenek affiliate programod növ...
Tanulja meg, hogyan fogadják el jelentkezését affiliate hálózatok öt ténylegesen alkalmazható tipp segítségével – a weboldal optimalizálásától a részletes jelentkezési adatok megadásán át a megfelelő programok kiválasztásáig.
A mai rengeteg affiliate program és hálózat mellett azt gondolhatnánk, hogy könnyű jó programot találni és csatlakozni hozzá. Akár divatról, egészségügyi termékekről, barkácsolásról vagy kütyükről blogol vagy vezet közösségi oldalt, biztosan talál az adott témában affiliate programot.
Tehát utánanézett az affiliate hálózatoknak, és jelentkezett néhány, Önnek legjobb programnak tűnő helyre. Türelmesen várt a válaszra… majd megtudta, hogy elutasították a jelentkezését. Hoppá. Vajon nem kellene mindenkit könnyedén elfogadniuk az affiliate hálózatoknak?
Sok programnál valóban így van. De ha a legnépszerűbb programokhoz szeretne csatlakozni, akkor bizony fel kell készülnie arra, hogy az affiliate menedzserek válogatósak lesznek.
Önnek is nehezen megy az elfogadás affiliate programoknál? Olvasson tovább! Ebben a cikkben összegyűjtöttük, mire figyelnek leggyakrabban az affiliate menedzserek a jelentkezések átnézésekor. Tippeket is adunk, hogyan mutathatja meg a legjobb oldalát, és hogyan érheti el, hogy jóváhagyják jelentkezését.
Ha már többször is elutasították a jelentkezését, valószínűleg elgondolkodott rajta, hogy miért nem fogadnak be mindenkit, és csak később értékelik a partnereket az eredményeik alapján.
A helyzet az, hogy a legnagyobb és legnépszerűbb affiliate programok menedzserei naponta több száz jelentkezést kapnak. Így érthető, hogy nincs lehetőségük mindenkit felvenni. Ráadásul a jelentkezések többsége általában nem is éri meg a cég idejét.
Sokan úgy jelentkeznek affiliate programokba, hogy azt egy gyors meggazdagodási lehetőségnek gondolják, anélkül, hogy valóban ismernék az affiliate marketinget, vagy csak amit egy csillogó reklámban láttak.
Ám amikor rájönnek, hogy az affiliate marketing jóval több munkát igényel, mint néhány fórumba affiliate linkek szórása, gyorsan feladják, vagy kizárják őket. Ha egy cég nem akar időt és pénzt vesztegetni az ilyen “partnerekre”, akkor minden jelentkezést alaposan át kell néznie, és ki kell szűrnie azokat, akiknek nincs elég tapasztalatuk vagy tudásuk.
Másik probléma az egyre több csaló, akik mindenképp jutalékot akarnak szerezni. Látszólag jelentkezésük nem kelt gyanút, és a mutatott eredmények is lenyűgözőek lehetnek – ám ezeket akár hamis forgalommal, leadekkel vagy vásárlásokkal érték el.
A csalók általában egy ideig dolgoznak egy adott programban, felveszik a “munkájukért” járó pénzt, majd eltűnnek, amikor a program tulajdonosai gyanút fognak – például, ha rájönnek, hogy a “leadek” többsége hamis volt. Így a tulajdonosok semmi értékeset nem kapnak cserébe a kifizetett jutalékért, ráadásul a csalók személyazonossága is hamis, ezért szinte követhetetlenek.
Ahogy látható, az affiliate programok tulajdonosai minden alkalommal kockáztatnak, amikor bárkit ellenőrzés nélkül engednek be a programba. Lehet, hogy igazi tehetséget találnak, de előfordulhat, hogy valakit veszteséget hoz a cégnek és eltűnik, vagy olyan partnert vesznek fel, aki tucatnyi elégedetlen ügyfelet zúdít az ügyfélszolgálatra, mert a termék nem úgy működik, ahogy az affiliate állította.
Most, hogy tudja, miért válogatósak az affiliate program menedzserek a kiválasztáskor, nézzük meg, hogyan mutathatja meg magát olyan partnerként, akit ténylegesen szeretnének a programjukban látni.
A legfontosabb, amit minden affiliate hálózat keres: olyan partnerek, akiknek reális terveik vannak a vásárlók szerzésére, és megvannak a szükséges készségeik. Ez nem azt jelenti, hogy több ezer követővel vagy sokéves tapasztalattal kell rendelkeznie. Ha bizonyítani tudja, hogy komolyan veszi az affiliate programot , és tisztában van a program elvárásaival, akkor kezdőként is jó eséllyel elfogadják. Mit tegyen tehát, mielőtt jelentkezne egy affiliate hálózathoz , hogy növelje elfogadási esélyeit?
Az első, amit az affiliate menedzserek megnéznek Önről, az a fő weboldala. Mivel azonban naponta több oldalt is végig kell nézniük, nem sok ideje lesz jó benyomást kelteni. Ezért úgy kell tekinteni, hogy az első látogatás lehet az utolsó és egyben döntő is. Az affiliate menedzserek rendezett, átlátható, könnyen navigálható oldalt szeretnének látni, kevés reklámmal, widgettel vagy sablonképpel. Ha a fontos aloldalak (például Adatvédelmi tájékoztató, Rólunk, Kapcsolat) jól láthatóak, az is plusz pontot jelent.
A fő dizájn mellett a menedzserek a tartalmat is átnézik: eredeti-e, vonzó-e az olvasók számára, és célozza-e az affiliate program kulcsközönségét. Ha a weboldal esztétikus, és a tartalom tökéletesen illeszkedik a program termékéhez, könnyen döntenek a felvételéről.
Ez nagyon fontos: csak olyan programokra jelentkezzen, amelyek illeszkednek a videócsatornája, blogja vagy weboldala témájához.
Miért? Az affiliate marketing lényege, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás köré épít tartalmat, és arra ösztönzi közönségét, hogy kipróbálja. Ehhez viszont a blog vagy csatorna témájának és az affiliate terméknek vagy szolgáltatásnak egyeznie kell. Máskülönben a közönségét nem fogja érdekelni, hiába próbálja reklámozni a terméket.
És vajon tudna összefüggő, érdekes tartalmat létrehozni banki szolgáltatásokról vagy fitnesz eszközről, ha épp ételblogot vezet? Elég nehéz lenne, igaz?
Ha weboldala vagy közösségi csatornája témája eltér az affiliate program iparágától, ne pazarolja az idejét jelentkezésre – valószínűleg automatikusan elutasítják.
Tudom, a legtöbben nem olvassuk el a hosszú “Felhasználási feltételeket”, csak elfogadjuk azokat. Ám egy affiliate program feltételeit, amelyre jelentkezni szeretne, mindenképp olvassa el jelentkezés előtt! Például elképzelhető, hogy a program, amelyhez csatlakozni szeretne, nem engedélyezi a közösségi médiás promóciót. Van-e értelme jelentkezni, ha Ön Instagram influencer ? Nem igazán.
Az affiliate program feltételeinek ismerete abban is segít, hogy ne kövessen el baklövést a jelentkezésben – például ne írja, hogy PPC hirdetéseket fog használni, ha azt tiltják!
Az affiliate menedzserek gyakran kapnak jelentkezéseket, amelyekben a kérdések fele üresen marad, vagy csak homályos válaszokat tartalmaznak, esetleg hiányoznak az elérhetőségek. Az sem ritka, hogy egyáltalán nem, vagy más dokumentumokat töltenek fel, mint amit kértek. Ez jó benyomást kelt? Nem – az ilyen jelentkezéseket azonnal elutasítják. Ha nem veszi a fáradságot, hogy minden kérdésre válaszoljon vagy a kért dokumentumokat feltöltse, a menedzserek joggal kételkednek majd elkötelezettségében.
Ha teljes körű elérhetőséget és minden szükséges adatot megad, azzal azt mutatja, hogy komolyan gondolja az affiliate iparágba való belépést, és tisztelettel viszonyul a másik félhez is.
Az affiliate menedzserek olyan partnereket keresnek, akik rendszeresen jó eredményeket és célzott leadeket hoznak. Ezért minden egyes jelentkezési űrlapon talál majd olyan mezőt, ahol megkérdezik: honnan hallott a programról, miért gondolja, hogy Ön jó választás, hogyan tervezi a termékük népszerűsítését.
Ha megmutatja, hogy tudatosan választotta ki a terméket, és készített egy tervet arra, hogyan hozna több ügyfelet a cégnek, az jó jel – azt mutatja, hogy valóban átgondolta a jelentkezést.
Itt érdemes kiemelni erősségeit is – van olyan készsége, amit hasznosnak találhatnak? Dolgozott már hasonló iparágban? Ismeri a speciális affiliate eszközöket ? Ezek mind azt mutatják, hogy már tett lépéseket az affiliate karrier felépítéséért, és nem kell mindent az alapoktól megtanulnia.
Előfordulhat, hogy várnia kell, mire választ kap jelentkezésére. Az affiliate menedzsereknek naponta több tucat, néha akár több száz jelentkezést is át kell nézniük, ezért legyen türelmes! Ha meg tudja mutatni a program menedzsereknek, hogy képes a kívánt eredmények elérésére, és tudja, HOGYAN kell azt elérni, nőnek az elfogadási esélyei. Most pedig, hogy tudja, mit keresnek, bármely affiliate marketing program számára értékes partnerként mutathatja be magát. Sok sikert!
Az affiliate hálózatok gyakran azért utasítják el a jelentkezéseket, hogy kiszűrjék azokat, akik nem rendelkeznek releváns tudással, vagy akik csalárd szándékokkal jelentkeznek. Olyan partnereket keresnek, akik valódi érdeklődést, releváns készségeket és világos tervet mutatnak be a termékek népszerűsítésére.
Csiszolja weboldalát, csak releváns programokra jelentkezzen, alaposan olvassa el a program feltételeit, minden jelentkezési kérdésre részletesen válaszoljon, és mutassa meg, hogyan tervezi a program népszerűsítését.
A legtöbb affiliate hálózat pontos elérhetőségi adatokat kér, és igényelhet olyan dokumentumokat, mint a személyazonosság igazolása, weboldal tulajdonjogának igazolása vagy vállalkozás regisztráció, hogy ellenőrizzék a jelentkező megbízhatóságát.
Bár a magas forgalom előnyös lehet, sok affiliate hálózat inkább a tartalom és a közönség minőségére, relevanciájára összpontosít, nem csak a látogatottsági adatokra. Egy jól célzott, elkötelezett közönség gyakran fontosabb, mint a puszta forgalom.
Igen, a kezdők is bekerülhetnek, ha egyértelműen értik az affiliate marketing alapjait, professzionális weboldalt mutatnak be, és átgondolt, teljes körű jelentkezési válaszokat adnak, amelyek illeszkednek a program céljaihoz.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Szerezzen több affiliate lehetőséget bevált stratégiákkal. Tanulja meg, hogyan optimalizálja jelentkezését, és tűnjön ki az affiliate hálózatok számára.
Okos módszerek, amelyekkel nagyszerű affiliate partnereket találhatsz és ösztönözhetsz, hogy csatlakozzanak a csapatodhoz, és segítsenek affiliate programod növ...
Az affiliate marketing útjának elkezdése kihívás lehet. Olvass tovább, hogy megtudd a leggyakoribb kérdésekre adott tippeket, melyek sikeressé tehetnek....
Az affiliate marketing az egyik legjobb módja annak, hogy új közönségeket érjen el termékeivel vagy szolgáltatásaival. Íme néhány a leggyakoribb kihívások közül...