Hogyan találjunk partnereket vállalkozásunk népszerűsítéséhez?

Hogyan találjunk partnereket vállalkozásunk népszerűsítéséhez?

AffiliateMarketing BusinessGrowth Affiliates MarketingTips

A partner marketing iparág értéke 12 milliárd dollár, és a vállalkozások 81%-a használ partnerprogramokat bevételeik növelésére. Az internetes vélemények és ajánlások növekvő népszerűségével ez a szám csak tovább fog nőni. Nem meglepő tehát, hogy a partner marketing ennyire népszerű, hiszen minden résztvevő számára előnyös.

  • A kereskedők sokkal szélesebb közönséget érnek el, és értékesítik termékeiket.
  • A partnerek többletbevételhez jutnak egy általuk használt és kedvelt termék népszerűsítésével.
  • Az ügyfelek olyan termékekről szereznek tudomást, amelyek megoldást kínálnak aktuális problémáikra.

A marketingesek másik kedvelt oka a partner marketing mellett, hogy költséghatékony. Szemben a gyakoribb PPC hirdetésekkel, ahol minden kattintásért fizet (függetlenül attól, hogy lesz-e belőle vásárlás), a partner marketingnél csak a tényleges eredményekért fizet.

Ha egy partnernek köszönhetően nőnek az eladásai, akkor jutalékot fizet neki. De ha a partner kampány hatástalan, az egyáltalán nem érinti a költségvetését. Lényegében tehát a kifizetett összeg a partnerek teljesítményétől függ. A kérdés viszont az, hogy hogyan találhat olyan partnereket, akik valóban új ügyfeleket hoznak, és hány partnerre van ténylegesen szüksége?

Ki az a partner?

Kezdjük azzal, hogy pontosan ki is számít partnernek. Partner lehet egy magánszemély vagy egy vállalkozás, aki különféle tartalmakon keresztül népszerűsíti a kereskedő termékeit vagy szolgáltatásait. Ha a fogyasztó a partner ajánlásán (egyedi partner linken ) keresztül vásárol, a partner a forgalmazó bevételének egy százalékát kapja meg.

Ez azt jelenti, hogy a partner bevétele közvetlenül arányos a teljesítményével. De nem olyan egyszerű, hogy véletlenszerű embereket alkalmaz a termékei népszerűsítésére. Ha látványos eredményeket szeretne, a legjobb partnereket kell megtalálnia. De hogyan találhat olyan partnereket, akik valóban jó eredményeket hoznak?

question mark in dark

Hogyan találjunk kiváló partnereket vállalkozásunkhoz

Első ránézésre úgy tűnhet, hogy nem lesz nehéz partnereket találni termékei népszerűsítéséhez , hiszen százak állnak készen a munkára. A helyzet azonban az, hogy nem mindegyikük tudja hozni a kívánt eredményeket. Ha tehetséges partnereket keres vállalkozásához, két dolgot kell tudnia: mit keres ezekben a partnerekben, és hol találhat ilyen embereket. Egy jó partner marketingesnek , több készségre is szüksége van. Íme néhány ezek közül:

  • Kreativitás – sokan azt gondolják, hogy könnyű rábírni a felhasználókat, hogy egy ajánlott szolgáltatást vagy terméket válasszanak, de a számos hasonló vállalat miatt ez nem ilyen egyszerű! A marketingeseknek jó adag kreativitásra és „dobozon kívüli gondolkodásra” van szükségük, hogy kitűnjenek a tömegből és felkeltsék a potenciális vevők figyelmét. A kreativitás akkor is jól jön, ha problémával találkoznak, például egy sikertelen kampánnyal vagy alacsony konverziós aránnyal.
  • Tanulási hajlandóság – a partner marketing rendkívül versenyképes terület. Ha egy marketinges nem fejleszti folyamatosan iparági tudását és készségeit, hamar lemarad a versenytársaktól. A partnereknek követniük kell a friss piaci híreket és fejlesztéseket, és alkalmazniuk kell ezeket a munkájuk során.
  • Adat-analitikai készségek – a partner marketing lényege az adatokban rejlik. A marketingesek adat-elemzési képességek és stratégia nélkül nem tudják meghatározni, mely lépések segítenek a konverzió növelésében, mennyire sikeresek kampányaik, vagy hogyan változnak a vásárlói szokások. Az adatok megmutatják azt is, milyen tartalmak keltik fel leginkább a figyelmet, mely közönség szegmens a legvalószínűbb vevő, és rávilágíthatnak az alacsony konverziót okozó problémákra is.
  • Önfegyelem és produktivitás – a partner marketing bármilyen helyről végezhető, és a partnerek általában egyedül dolgoznak. Ez egyrészt nagy szabadságot ad, hiszen maguk főnökei. Másrészt azonban nincsenek feletteseik, akik figyelik a munkájukat és a határidőket. Egy jó partner marketinges elég fegyelmezett ahhoz, hogy minden feladatát elvégezze és betartsa a határidőket akkor is, ha egyedül dolgozik. Egy másik fontos tulajdonság a pontosság mellett a következetesség és a minőségi követelmények teljesítése.

Hol találhat partnereket vállalkozásához?

Most, hogy már tudja, milyen partnereket keres vállalkozásához, bizonyára felmerül a kérdés: „Hol találhatok ilyen tulajdonságokkal rendelkező embereket? ” Mi is ezt gondoltuk – így összegyűjtöttük a legjobb öt helyet, ahol új partnereket kereshet.

Meglévő ügyfelek körében

A legjobb partnerek kívül-belül ismerik a terméket, amit ajánlanak, így könnyen meggyőzhetnek másokat is a kipróbálásról. Miért ne kínálna meglévő ügyfeleinek pénzkereseti lehetőséget azzal, hogy ajánlják termékét másoknak? Például írhatnak véleményt arról, hogyan használják a termékét, és az hogyan segíti őket. Indíthat e-mail kampányt, hogy ügyfeleit partnerprogramjába csábítsa, vagy kitesz egy regisztrációs linket a weboldalára.

Ha egy ügyfél szereti a termékét vagy szolgáltatását, szívesen ajánlja másoknak is. És mi lehetne jobb, mint egy kis pénzt keresni ezzel?

Iparági fórumokon vagy csoportokban

Kiváló hely új partnerek keresésére egy közösségi fórum, ahol az emberek különféle termékeket vitatnak meg. Elérheti a legaktívabb tagokat, és meghívhatja őket partnerprogramjába. Használhat kifejezetten partner fórumokat vagy közösségeket is, ahol promotálhatja programját.

Ugyanakkor óvatosnak kell lennie, mert némelyik fórum tele van spammerekkel, ingyenes dolgok vadászaival vagy önjelölt szakértőkkel. Érdemes először böngészni ezeken a csoportokon, megismerni a közösséget , majd ezek után keresni azokat, akik illenek a cégéhez, ahelyett, hogy azonnal reklámozná programját.

Person using computer laptop

Iparághoz kapcsolódó blogokon

2019-ben több mint 500 millió blog létezett. Ezek többségét olyan emberek indították, akik szenvedélyesen érdeklődnek egy adott téma iránt, és hasonló gondolkodású közönséget akartak elérni. Ez azt jelenti, hogy könnyen elérheti célközönségét, ha ismertté válik ilyen blogok követői körében.

Miért ne keresné új partnereit az iparágához kapcsolódó bloggerek között? Kezdje olyan blogok keresésével, amelyek illenek a szakterületéhez, ellenőrizze a tartalom minőségét, követőik számát és a forgalmat. Ezután e-mailben megkeresheti a blog tulajdonosait. De inkább, mintsem rögtön partneri együttműködést ajánl, előbb kérdezze meg, érdekli-e a bloggert, hogy kipróbálja termékeit vagy szolgáltatásait. Ne feledje, hogy a népszerű blogtulajdonosok valószínűleg gyakran kapnak hasonló üzeneteket, így hacsak nem kínál nekik valami igazán értékeset, könnyen figyelmen kívül hagyhatják a megkeresését.

Érdemes lehet niche bloggerekhez is fordulni. Bár nekik általában nincs akkora elérésük, mint a legnépszerűbb blogoknak, a közönségük sokkal elkötelezettebb, így nagyobb eséllyel próbálják ki az ajánlott termékeket.

Közösségi médiában

Itt megszámlálhatatlan mennyiségű csoportot találhat bármilyen témában, akár iparági, akár niche fókuszú. A közösségi média remek hely potenciális partnerek keresésére. Ezek a csatornák akkor is hasznosak, ha influencereket keres terméke népszerűsítésére. Azonban legyen óvatos – csak olyan profilokra összpontosítson, amelyek kapcsolódnak termékéhez vagy iparágához, függetlenül attól, hány követőjük vagy lájkjuk van, és építsen velük hosszú távú kapcsolatot.

Trusting influencers

A közösségi média tele van olyanokkal is, akik ingyenes termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek „cserébe a termék népszerűsítéséért”, ezért legyen körültekintő.

Partner hálózatokon

A partnereknek szóló fórumok és közösségi csoportok mellett partner hálózatokat is használhat. Ezek megkönnyítik, hogy az iparágához kapcsolódó, ellenőrzött partnereket találjon. Ezek a hálózatok ráadásul az első helyek, ahová a marketingesek új termékek után kutatva fordulnak.

Ám mivel több vállalat is keres partnereket, ki kell tűnnie a tömegből. Legyen világos és könnyen érthető programja, amely vonzó jutalékot kínál. Érdemes olyan anyagokat is biztosítani, amelyek segítik a partnereket a promócióban, például bannereket, grafikákat vagy cikkeket.

search within the network

Most akkor hány partnerrel érdemes együttműködni?

Ez az a nehéz kérdés. Sokkal egyszerűbb lenne, ha azt mondhatnánk: „Vegyen fel húsz partnert, és harmadával nő az árbevétele”, vagy valami hasonlót. De sajnos ez nem így van. Nem találja meg a választ anélkül, hogy ne tesztelné, mi és ki működik a legjobban az Ön vállalkozásában.

Bizonyos alacsonyabb szintű B2C cégeknél sok partnerre lehet szükség a nagyobb eléréshez. B2B esetén viszont általában sokkal jobb, ha csak néhány olyan partnerrel dolgozik, aki minőségi forgalmat és konverziókat hoz. Mint látja, ez összetettebb annál, mint hogy „minél több, annál jobb”.

Azt tanácsoljuk, hogy ahelyett, hogy a lehető legszélesebb közönséget elérő partnerekre hajtana, inkább olyan néhány partnerrel működjön együtt, akik ténylegesen elérik a célközönséget, és minőségi forgalmat hoznak. Kísérletezzen különböző csoportokkal is, hogy lássa, melyik csatorna hozza a legtöbb konverziót. A marketingben legtöbbször a minőség fontosabb, mint a mennyiség – tartsa ezt szem előtt új partnerek keresésekor.

Összegzés

A jól kivitelezett partnerprogramok kiváló eszközei lehetnek vállalkozásának. Nemcsak az értékesítések növekedését, hanem márka ismertségét és a cég iránti bizalmat is növelik. Ehhez azonban képzett és okos partnerekre van szükség. Tippjeinkkel, hogy hogyan találhatja meg az Ön termékeihez tökéletesen illő partnereket, és hol érdemes keresni őket, sokkal egyszerűbb lesz hosszú távú együttműködéseket építeni.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan találhatok hirdetőket partner marketinghez?

Hirdetőket úgy találhat partner marketinghez, hogy releváns cégeket kutat fel és keres meg, csatlakozik partner hálózatokhoz, részt vesz iparági eseményeken, valamint közösségi média és tartalommarketing segítségével bemutatja elérését és aktivitását.

Hogyan találhatok partner menedzsert?

Partner menedzsert találhat, ha felkeresi partner marketing ügynökségeket, kapcsolatokat épít iparági eseményeken és konferenciákon, vagy online állásportálokon, illetve szakmai közösségi oldalakon keres álláshirdetéseket. Emellett kereshet olyan cégeket, amelyek kínálnak partnerprogramot, és érdeklődhet a partner menedzser pozícióról is.

Milyen készségeket keressek egy jó partnerben?

Kreativitás, tanulási hajlandóság, erős adat-analitikai készségek és önfegyelem – ezek a tulajdonságok biztosítják a hatékony promóciót és a folyamatos eredményeket.

Hol a legjobb partnereket toborozni?

Partnereket toborozhat meglévő ügyfelei köréből, iparági fórumokon, niche blogokon, közösségi médiás csoportokban és partner hálózatokon keresztül. Mindegyik csatorna különböző típusú potenciális együttműködőket kínál.

Hány partnerre van szükségem a vállalkozásomhoz?

Az ideális partnerlétszám az üzleti céloktól és iparágtól függ. A minőség fontosabb, mint a mennyiség – gyakran jobb néhány jól teljesítő partner, mint sok kevésbé hatékony.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Kezdje el építeni partnerhálózatát

Oldja fel vállalkozása potenciálját a megfelelő partnerekkel. Ismerje meg a Post Affiliate Pro-t, hogy egyszerűbbé tegye partnerprogramját és vonzza be a legjobb együttműködőket.

Tudjon meg többet

Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán
Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán

Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán

Tanuljon valódi, lenyűgöző partnerkampányokból e-mailben, közösségi médiában és weboldalakon, és inspirálódjon saját partner marketing sikereihez....

10 perc olvasás
AffiliateMarketing EmailMarketing +4
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3
Partnerprogram marketing startupoknak – Igen vagy nem?
Partnerprogram marketing startupoknak – Igen vagy nem?

Partnerprogram marketing startupoknak – Igen vagy nem?

A partnerprogram marketing elindítása ijesztő lehet, különösen startupok számára. Tudjon meg többet a partnerprogram kampányokról és azok előnyeiről az új válla...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing Startups +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface