Hogyan írj ütős affiliate marketing értékelést a blogodra

Hogyan írj ütős affiliate marketing értékelést a blogodra

AffiliateMarketing Blogging MarketingTips ContentCreation

Az internethez való hozzáférés drasztikusan megváltoztatta azt, ahogyan az emberek döntéseket hoznak termékvásárlás vagy helyek felkeresése kapcsán. A fogyasztók 93%-a elolvassa az értékeléseket, mielőtt megvásárol egy terméket, igénybe vesz egy szolgáltatást vagy elutazik valahová, és 56%-uk legalább négy értékelést elolvas, mielőtt vásárolna. Legyen szó új mobiltelefonról, elviteles étteremről vagy hétvégi szállodáról, az emberek mások tapasztalataira alapozzák vásárlási döntéseiket.

Az online értékelések rengeteg információt adnak egy adott termékről vagy szolgáltatásról, bemutatják annak előnyeit és esetleges hibáit. Ami a legfontosabb: megerősítenek minket abban, hogy helyes döntést hozunk, amikor egyik dolgot a másik fölé helyezzük. Valójában 4-ből 3 ember hasonlóan bízik az online értékelésekben, mint családja vagy barátai véleményében!

Posting a picture preview to give positive feedback

Mi lenne, ha te is lehetnél ez a megbízható információforrás, miközben anyagi előnyre is szert tehetsz affiliate eladásokból? Ehhez csak annyit kell tenned, hogy értékeléseket írsz olyan termékekről, amelyeket már kipróbáltál, és elhelyezel egy affiliate linket. Jól hangzik, igaz?

Míg egy új kávézóról vagy egy friss vásárlásodról könnyedén írhatsz értékelést, az affiliate marketing értékelés írása már jóval nagyobb kihívásnak tűnhet. Mit írj bele? Hogyan győzöd meg valakit, hogy kipróbálja a terméket és rákattintson az affiliate linkedre? Érdemes megemlíteni a termék hibáit is, vagy inkább a legjobbnak állítsd be? És hogyan is nézzen ki egy ilyen értékelés?

Ha kíváncsi vagy ezekre a kérdésekre, olvass tovább! Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan írj ütős affiliate marketing értékelést, és néhány technikai tippet is adunk.

Milyen terméket válassz affiliate marketing értékeléshez?

Az általad választott termék akár sikerre is viheti az affiliate kampányodat , ezért szánj időt arra, hogy megtaláld a legmegfelelőbbet! A fő célod, hogy az olvasóid vagy nézőid bízzanak abban, hogy a legjobb szándék vezérel, így a fő szabály a termék kiválasztásakor: olyat válassz, ami releváns a közönséged igényeihez, és amit valóban kipróbáltál.

Tegyük fel, hogy van egy DIY lakásdekor blogod, ahol tippeket és videókat osztasz meg. Affilációs céllal együttműködhetsz egy barkácsáruházzal, hogy termékeiket népszerűsítsd, bemutatva, hogyan lehet felhasználni őket kézzel készített dekorációkhoz. Készíthetsz összehasonlító elemzést is az öt legjobb szerszámkészletről, előnyeikkel és hátrányaikkal, vagy bemutathatsz új, praktikus barkácseszközöket, és megmutathatod, hogyan működnek a gyakorlatban.

tools to create DIY projects

Ezek azok a dolgok, amelyek már most is érdeklik az olvasóidat vagy nézőidet, így ha olyan terméket mutatsz be, amely illeszkedik az érdeklődési körükhöz vagy igényeikhez, jelentősen megnő az esélye annak, hogy rákattintanak az affiliate linkedre és vásárolnak is. Ez különösen igaz, ha bizonyítani tudod, hogy alaposan kipróbáltad a terméket, és pontosan tudod, hogyan működik, mire jó.

De mi van, ha hirtelen egy kiváló főzőtanfolyamról, étrend-kiegészítőről vagy új futócipődről írsz cikket? Ha ezek egyáltalán nem kapcsolódnak a blogod tartalmához, az olvasók könnyen érdektelenné válhatnak. Egyrészt kételkedhetnek abban, hogy valóban kipróbáltad-e a terméket, vagy elég ismerettel rendelkezel ahhoz, hogy objektíven értékeld.

Másrészt, ha az általad értékelt termék nem illeszkedik a te és a közönséged érdeklődési köréhez, akkor sokkal nehezebb lesz őket meggyőzni a kipróbálásról. Legrosszabb esetben akár a szándékaidat is megkérdőjelezhetik, és abbahagyhatják a blogod követését.

Hogyan írj értékelést?

Oké, már kiválasztottad azt a terméket, amelyről affiliate marketing értékelést írsz – olyat, amiről biztos vagy benne, hogy a közönséged is szeretni fogja. De hogyan írj róla értékelést? Kezdjük a legfontosabb szabállyal – légy őszinte! Lehet, hogy azt gondolod, csak a jó oldalakat érdemes megemlíteni, a negatívumokat pedig elhallgatni, mert így többen próbálják ki a terméket, míg a hátrányok említése csökkentheti a konverziós arányt és ezáltal az eladásokat is. És lehet, hogy ez részben igaz.

De azok az idők, amikor a kizárólag ötcsillagos értékelések garantálták a jó eladásokat, már régen elmúltak. Ma az internetfelhasználók sokkal tájékozottabbak, mint néhány éve, és könnyen kiszúrják a gyanús értékeléseket. Ha csak egy gyanús értékelést is találnak, gyorsan elfordulnak mind a terméktől, mind az azt ajánló bloggertől. Így biztosan nem tudsz jó hírnevet építeni a követőid körében.

Ezzel szemben, ha a termék hibáit is bemutatod, értékelésed sokkal hitelesebb és megbízhatóbb lesz. Ezzel megmutatod, hogy nem csak eladni akarod a terméket, hanem őszintén minden szükséges információt megosztasz, hogy az olvasók megalapozott döntést hozhassanak. Ha megőrzöd a tisztességed és arra koncentrálsz, hogy értéket adj a közönségednek, hosszú távon is sikeres lehetsz az affiliate marketingben , anélkül hogy például hamis Google értékeléseket kellene vásárolnod a gyors hitelességért. Így már eleve elkerülheted az ilyen gyakorlatokhoz kapcsolódó kockázatokat.

Ráadásul, amit te hátránynak tartasz, az a közönséged számára akár előny is lehet! Visszatérve a barkácsbolt példára – tegyük fel, hogy most egy barkácskészletet értékelsz, és hátrányként említed, hogy viszonylag kicsi, és csak alap szerszámokat tartalmaz. De egy olyan olvasónak, akinek nincs szüksége sok szerszámra, egy kis, praktikus szett pont ideális lehet.

Hogyan írj hasznos affiliate marketing értékelést?

1. Válaszolj a „miért?”, „mit?” és „hol?” kérdésekre

Az értékelésed fő célja, hogy segítsd olvasóidat megalapozott döntést hozni a vásárolni kívánt termékekről. Ehhez érdemes az alábbi kérdésekre válaszolni:

  • Megvetted a terméket, vagy partnercégtől kaptad tesztelésre?
  • Ha vetted, mikor vásároltad és miért pont ilyen terméket kerestél?
  • Milyen problémát vagy igényt szerettél volna megoldani vele?
  • Van-e a piacon hasonló termék?
  • Mi győzött meg arról, hogy kipróbáld?
  • Segített vagy nem segített a termék, és miért?
  • Ajánlanád-e egy barátodnak vagy sem, és miért?

Az olvasóid tudni szeretnék, miért pont azt a terméket választottad, és hogyan segített megoldani a problémádat – ha tényleg segített. Például, ha egy mini-fúrót értékelsz a DIY blogodon, a fő ok mellett kíváncsiak lehetnek arra is, mennyire könnyű használni, mennyire nehéz, kezdők is elboldogulnak-e vele, mennyire stabil, stb.

What now grafitti

Mindezt az információt az olvasók felhasználják, hogy eldöntsék, szeretnék-e kipróbálni a terméket, ezért minél több (releváns!) információval szolgálsz, annál könnyebben döntenek.

2. Adj hozzá saját fotókat vagy videót

Támaszkodhatsz ugyan a partnercégtől kapott képekre, de ezek az olvasóid számára kevésbé értékesek. Miért ne készítenél saját fotókat, és használnád fel őket az értékelésben? Ezzel hitelességet adsz a cikkednek, hiszen bizonyítod, hogy valóban használtad a terméket, miközben meg is mutatod működés közben. Emellett akár videót is készíthetsz, amelyben az elejétől a végéig bemutatod a termék használatát – ez remek lehetőség, hogy minden részletet megmutass a közönségednek.

3. Készíts értékelési rendszert

Az értékelés olvasásakor a legtöbben először a pontszámot vagy besorolást keresik, csak utána olvassák el magát a cikket. Miért ne segítenéd őket ebben? Az értékelési rendszer kialakítása egyszerű!

Először is döntsd el, mely terméktulajdonságok a legfontosabbak számodra és a közönséged számára. Egy barkácstermék esetén lehet ez a használhatóság, az akkumulátor kapacitása, az ár vagy a dizájn – bármi, amit fontosnak tartasz.

Szükséged lesz egy értékelési rendszerre is minden tulajdonságra. A legnépszerűbbek a csillagos értékelések (1 csillag a legrosszabb, 5 a legjobb) vagy pontozásos rendszerek (1-től 5-ig vagy 1-től 10-ig). Akár saját rendszert is kidolgozhatsz – csak magyarázd el jól látható helyen, mit jelent.

4. Tedd könnyen átláthatóvá az értékelést

A hosszú szövegtömbök senki számára nem vonzók. A legtöbben csak „átszkennelik” a nagyobb szövegeket a szükséges információkért, és csak akkor olvassák el az egészet, ha érdekli őket a téma.

Ha az olvasóknak hosszasan kell keresgélniük a legfontosabb részleteket, az nem fogja őket olvasásra ösztönözni. De ha értékeléseidet könnyen áttekinthetővé teszed, az annál inkább! Mit érdemes beletenni, hogy könnyen olvasható és feldolgozható legyen?

loading life sticker on the lamp

Először is szükség van címsorokra, amelyekből kiderül, miről szól az adott szakasz. Mivel egyes részek fontosabbak, mint mások, különböző szintű címsorokat is érdemes használni.

A rövid, tömör mondatok is javítják az olvashatóságot – kerüld a hosszú körmondatokat, ne zsúfold bele túl sok gondolatot egy mondatba! Gondolj egy összefoglaló doboz beillesztésére is, ahol röviden összegzed az értékelést – beleértve az előnyöket, hátrányokat, pontszámot és a termék általános véleményét. Ez akkor is elegendő információt ad az olvasónak, ha nincs ideje végigolvasni az egész értékelést.

Összegzés

Ne feledd, hogy az értékelések olyanok, mint az ajánlások. Mielőtt értékelést írsz egy termékről vagy szolgáltatásról, tedd fel magadnak a kérdést: ajánlanád-e egy barátnak vagy családtagnak? Ez alapján válassz, és így kezeld a közönségedet is. Most már minden adott, hogy lebilincselő affiliate marketing értékeléseket írj!

Bár időbe telhet, mire kiépíted a pozíciódat a választott témában, ha folyamatosan hasznos tartalmat adsz az olvasóidnak, az affiliate értékelések iránt érdeklődő közönség növelése csak idő kérdése lesz.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan kezdjem el az affiliate blogot?

Az affiliate blog indításához: 1. Válassz egy témát. 2. Készíts egy weboldalt WordPress vagy Wix segítségével. 3. Csatlakozz releváns affiliate programokhoz. 4. Készíts értékes tartalmat. 5. Helyezz el affiliate linkeket. 6. Népszerűsítsd a blogot közösségi médián, e-mailen és más csatornákon keresztül, hogy forgalmat és eladásokat generálj.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Kezdj el megbízható affiliate értékeléseket írni

Növeld affiliate eladásaidat az őszinte és lebilincselő termékértékelések mesterségének elsajátításával. Tanuld meg, mi működik, és fejleszd blogodat még ma!

Tudjon meg többet

6 lépés az 5 csillagos alkalmazásértékelésekhez, amelyekkel több mint 1 millió dolláros e-kereskedelmi bevételt érhetsz el
6 lépés az 5 csillagos alkalmazásértékelésekhez, amelyekkel több mint 1 millió dolláros e-kereskedelmi bevételt érhetsz el

6 lépés az 5 csillagos alkalmazásértékelésekhez, amelyekkel több mint 1 millió dolláros e-kereskedelmi bevételt érhetsz el

Fedezd fel azt a 6 alapvető lépést, amelyekkel 5 csillagos alkalmazásértékeléseket szerezhetsz, és ezzel több mint 1 millió dollárral növelheted e-kereskedelmi ...

2 perc olvasás
AppReviews AffiliateMarketing +3
Hogyan írjunk véleményeket, amelyek affiliate eladásokat hoznak
Hogyan írjunk véleményeket, amelyek affiliate eladásokat hoznak

Hogyan írjunk véleményeket, amelyek affiliate eladásokat hoznak

Ha a weboldal jelentős forgalmat kap, affiliate linkekkel és hirdetésekkel is bevételt lehet generálni. Íme, hogyan írhat olyan cikkeket, amelyek eladnak!...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing ContentWriting +3
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Az affiliate marketing remek módja annak, hogy pénzt keressen online, ha rendelkezik saját weboldallal. Tekintse meg a legsikeresebb affiliate marketinghez szük...

3 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface