Partner marketing vs. hirdetés

Partner marketing vs. hirdetés

AffiliateMarketing Advertising DigitalMarketing BusinessStrategy

Egyesek szerint a partner marketing és a hirdetés ugyanaz. Hiszen mindkettő célja az ügyfélszerzés és az eladások növelése. Ez a gondolat azonban teljesen téves. Bár a végeredmény hasonló lehet, a két marketingstratégia működési alapelvei nagyon különböznek. Megmutatjuk Önnek az összes lényeges különbséget, hogy eldönthesse, melyik a legjobb választás. Induljon hát a partner marketing vs. display hirdetés párharc!

A partner marketing előnyei

Amikor a partner marketing vs. display hirdetés témáról beszélünk, az alapoktól kell indulnunk. Vagyis először ismerjük meg a partner marketing előnyeit.

  1. A partnerek szemszögéből nézve nincs szükség sok pénzre vagy tapasztalatra a kezdéshez. Elég, ha megismeri a piacát, és megfelelően utánanéz a promóciós oldalaknak.
  2. A márkák számára többféle fizetési mód közül lehet választani. A PPS azt jelenti, hogy minden vásárlás után százalékot fizetünk a partner marketing . Létezik PPC (kattintásonkénti fizetés) is, amikor minden odairányított látogató után fizetünk. Végül ott a PPL, amikor a partner minden olyan látogató után kap jutalékot, aki személyes adatokat hagy az oldalon – például feliratkozik egy hírlevélre.
  3. Nincs egyetlen tankönyv sem, amely megtanítana a partner marketing hirdetési módszereire. Mindenkinek megvannak a saját módszerei, amelyek többnyire a gyakorlatból származnak. Ez függ a piacától, iparágtól és terméktől, így a partnerek egyszerre szereznek tapasztalatot és tanulják meg elérni a célközönségüket. Ez nagy előnyt jelent a partner marketingnek ebben a partner vs. display hirdetési versenyben. Miért? Mert ugyanabban az iparágban dolgozó különböző partnerek eltérő közönségeket érhetnek el – ez pedig több ügyfelet jelent.
Affiliate marketing vs. advertising

A hirdetés előnyei

Ha a hirdetést és a partner marketinget hasonlítjuk össze, érdemes az online/display hirdetésekről beszélni. Mindkettő az interneten jelenik meg, így igazságos az összehasonlítás. Nézzük meg a display hirdetések előnyeit.

  1. Célzott közönséget érnek el – az online hirdetések csak azoknak jelennek meg, akiket érdekel a téma. Legalábbis ez az alapfeltevés a böngészési viselkedést követő sütik alapján. Ha például utazásokról szóló hirdetéseket lát, az azért van, mert korábban utazási célpontokra vagy szállásokra keresett rá. Ez kétségtelenül nagy előny.
  2. Sokféle költségkeret létezik – tehát akár egy kis családi bolt, akár egy nagy nemzetközi vállalat, annyi pénzt fektethet be, amennyit szeretne vagy tud. Többféle fizetési mód is elérhető, így nagy mozgástér van a választásban.
  3. Bármikor módosítható – ez vitathatatlan előnye az internetes hirdetésnek például a tévé- vagy kültéri reklámokhoz képest. Ha változtatni szeretne hirdetésein, bármikor megteheti, akár élő, akár csak tervezett kampányról van szó.
Average cost of instagram post

Hogyan lehet profi a partner marketingben?

A partner marketing vs. display hirdetés összehasonlításához érdemes megemlíteni, hogy vannak területek, ahol a partner marketing jobban teljesít. Itt van néhány példa:

  1. A partner marketing személyre szabottabb, mint a display hirdetés. A jó partner marketing közös értékeken alapul a közönséggel. Ráadásul ahhoz, hogy hatékony legyen, a tartalmat a közönség igényei szerint kell priorizálni. Ezért a partner marketing hirdetési módszereket alaposan át kell gondolni.
  2. Kezdje stratégiával! Ez az első lépés az üzleti tervezés során. A partner marketing sokkal több pénzt hozhat, mint a display hirdetés, de csak akkor, ha minden lépés jól átgondolt.
  3. Sokan figyelmen kívül hagyják a hirdetéseket. Amikor felugró ablak jelenik meg, a legtöbben bezárják, és tovább görgetnek. Ugyanez igaz a display hirdetésekre is. Az emberek annyira túlterheltek a hirdetésektől , hogy megtanulták figyelmen kívül hagyni őket. Ha Ön nyerni szeretne a hirdetés vs. partner marketing csatában a partner ötleteivel, ezt érdemes szem előtt tartani. A közvetlen hirdetések gyakran túl tolakodóak, ezért Ön ne legyen az. Jó emlékeztetni magára az embereket, de nem túl gyakran.
  4. Ha márkát, ügyfélkört és hálózatot szeretne építeni, akkor a partner marketing jó választás. A partnerek és kereskedők közötti kapcsolatok kialakításához jó nyitottnak és figyelmesnek maradni.
  5. Legyen türelmes! Róma sem egy nap alatt épült, ahogy a partner marketing birodalma sem. Akkor is, ha a legjobb partner marketing stratégiát készítette el, időbe telhet, mire profitot termel. Adjon elég időt a partnereinek, hogy kibontakoztathassák a tudásukat.

Hirdetés vs. partner marketing – végső gondolatok

Miután megvizsgáltuk a hirdetés vs. partner marketing eseteket, el kell ismernünk, hogy a partner marketing erős versenytársa a display és közvetlen hirdetésnek. A partner marketing sok tekintetben hasonlít a hirdetéshez, de univerzálisabb. Könnyedén hozzáigazíthatja a termékéhez vagy közönségéhez anélkül, hogy rengeteg külön promóciós anyagot kellene készítenie. Csak egy hullámhosszra kell kerülnie a partnerével vagy influencerével, és meghatározni azokat a partner marketing módszereket , amelyek a legjobban illenek az Ön vállalkozásához és partneréhez.

A hirdetés és a partner marketing összehasonlításával igyekeztünk olyan információkat adni, amelyek segítenek eldönteni, melyik módszer illik leginkább Önhöz. Reméljük, hogy ez a kis partner marketing szótár bejegyzés hasznos lesz Önnek.

Gyakran ismételt kérdések

Mi a fő különbség a partner marketing és a hirdetés között?

A partner marketing során partnerek népszerűsítik a termékeket vagy szolgáltatásokat jutalékért, míg a hirdetés általában display hirdetéseken keresztül közvetlenül célozza meg a közönséget. Mindkettő célja az ügyfélszerzés, de módszereik és a személyre szabhatóságuk eltérő.

Mik a partner marketing előnyei?

A partner marketing személyre szabott stratégiákat, többféle fizetési modellt (PPS, PPC, PPL), alacsony belépési küszöböt, valamint a partnerek révén változatos közönség elérését kínálja.

Mik az online/display hirdetés előnyei?

A display hirdetés lehetővé teszi, hogy meghatározott közönséget érjen el, rugalmas költségvetési lehetőségeket kínál, és bármikor könnyedén módosítható a változó üzleti igényekhez igazodva.

Melyik jobb márkaépítésre: partner marketing vagy hirdetés?

Általában a partner marketing jobb választás a márkaépítéshez, ügyfélkör és hálózat kiépítéséhez, mivel személyre szabottabb és a partnerek és kereskedők közötti kapcsolatokra épít.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Fejlessze marketing stratégiáját

Ismerje meg, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro a partner marketing és hirdetési tevékenységek egyszerűsítésében a maximális üzleti növekedés érdekében.

Tudjon meg többet

Hogyan találjunk partnereket vállalkozásunk népszerűsítéséhez?
Hogyan találjunk partnereket vállalkozásunk népszerűsítéséhez?

Hogyan találjunk partnereket vállalkozásunk népszerűsítéséhez?

Ismerje meg a leghatékonyabb stratégiákat minőségi partnerek megtalálásához, valamint azt, hogy hány partnerre van szüksége vállalkozása népszerűsítéséhez. Fede...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3
Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán
Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán

Lenyűgöző partnerkampányok példái több csatornán

Tanuljon valódi, lenyűgöző partnerkampányokból e-mailben, közösségi médiában és weboldalakon, és inspirálódjon saját partner marketing sikereihez....

10 perc olvasás
AffiliateMarketing EmailMarketing +4

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface