Az affiliate marketing valójában partner marketing – csak nem tudsz róla
Fedezd fel, miért fejlődik az affiliate marketing partner marketinggé, és hogyan növelheti a kölcsönösen előnyös együttműködés márkád elérését, hitelességét és növekedését.
A „affiliate” és „partner” szavakat gyakran felváltva használják, de vannak különbségek a hétköznapi affiliate-ek és az affiliate partnerek között. Mik ezek? Olvass tovább, hogy megtudd.
Mi jut eszedbe, ha meghallod az „affiliate marketing” kifejezést? Talán eszedbe jutnak kétes weboldalak, amelyek csodás egészségügyi kiegészítőket vagy hasonló termékeket kínálnak. Sokan azonban inkább olyan influencerekkel azonosítják az affiliate marketinget, akik blogjukon vagy közösségi média fiókjukon keresztül értékelnek és ajánlanak termékeket. Valójában a bloggerek 84%-a használ affiliate marketinget közönségük és bevételük növelésére.
Általában így működik: egy influencer bemutatja közönségének a terméket vagy szolgáltatást. Lehet, hogy nemrég próbálta ki, vagy egyszerűen csak szereti – például egy mobilalkalmazást vagy új szépségápolási terméket. A legtöbb influencer néhány szóban elmondja, hogyan használja a terméket, illetve miért találja érdekesnek. Egyedi hivatkozást helyeznek el az értékelésben vagy útmutatóban, és a követők ezen a linken keresztül vásárolhatják meg a bemutatott terméket (gyakran kedvezménnyel). Ha valaki ezen a linken keresztül vásárol, az influencer a bevétel egy kis százalékát kapja meg (ezt hívják jutaléknak).
Az affiliate marketing jelentősége
Az emberek rendszeresen böngészik az internetet, hogy megtudják, mit, mikor és hol érdemes vásárolniuk. Mikor volt utoljára, hogy nem néztél meg értékeléseket vásárlás előtt? Így a termékbemutatók és értékelések ma elterjedtebbek, mint valaha. A fogyasztók 79%-a szerint ugyanannyira megbízhatóak az online értékelések, mint a barátok vagy családtagok ajánlásai. Ez azt jelenti, hogy egy új kávéfőzőről írt online értékelés ugyanolyan hatékony lehet, mint egy közeli barát javaslata.
Az affiliate marketing megértése
Itt jön képbe az affiliate marketing
. Az affiliate marketingesek célja, hogy olyan megbízható barátnak vagy családtagnak tűnjenek, aki egy kipróbált és bevált terméket ajánl.
Az affiliate marketing
eredményei lenyűgözőek lehetnek: csak az Egyesült Királyságban minden 1 font affiliate marketingre költött összeg 15 fontot hoz vissza! Ráadásul a márkák 81%-a támaszkodik affiliate programokra az eladások növelése vagy új ügyfelek szerzése céljából.
És mivel az affiliate-ek nagyrészt önállóak, motiváltak és elég hozzáértők, hogy önállóan dolgozhassanak, akár rájuk is bízhatod a munkát, amíg eladást hoznak, igaz? Sok márka affiliate programja
a múltban talán így működött. De ahogy programod növekszik, lehet, hogy inkább hosszú távú affiliate partnereket szeretnél találni, nem csak olyan marketingeseket, akik jönnek-mennek.
Ezért fejlődik az affiliate marketing az egyoldalú üzleti kapcsolatokból kétirányú partnerséggé. Az ilyen kapcsolat segíthet új ügyfelek elérésében, illetve javíthatja márkád hitelességét és hírnevét.
Ha még nem hallottál a partner marketingről, vagy azon gondolkodsz, megéri-e a türelmet és a kemény munkát, ez a cikk neked szól. Olvass tovább, hogy megismerd a különbségeket a hétköznapi affiliate-ek és az affiliate partnerek között, valamint hogy mik az előnyei, ha affiliate marketingedet partner marketinggé alakítod.
Mi az a partner marketing?
A partner marketing két fél kölcsönösen előnyös együttműködése. Lehet két vállalkozás közötti, vagy egy vállalkozás és egy magánszemély közötti együttműködés. Mindkét félnek hajlandónak kell lennie megosztani tapasztalatait, erőforrásait, tudását és ügyfélbázisát egy közös cél érdekében.
Felmerülhet benned: „Pontosan ezt csinálom az affiliate marketingeseimmel
, akkor ők nem partnereim?” Van néhány különbség a hétköznapi affiliate-ek és az affiliate partnerek között. Mondhatjuk, hogy a hétköznapi affiliate-ek kicsit „plug and play” jellegűek. Megvan a stabil közönségük, kipróbált módszereik az affiliate marketing sikeressé tételére, ráadásul a legtöbb munkát önállóan el tudják végezni.
Azonban a kapcsolat közted és köztük szinte csak üzleti. Valószínűleg rajtad kívül több ügyfelük is van, és bármikor áttehetik a hangsúlyt más márkákra. Ugyanakkor te is módosíthatod, hogy hány affiliate-et szerződtetsz, vagy változtathatsz a programod követelményein.
Affiliate partnerek
keresése viszont sokkal több időt és energiát igényel. Fel kell ismerned azokat a márkákat vagy influencereket, akik tökéletesen illeszkednek programodhoz, és az is fontos, hogy időt szánj a bizalom kiépítésére. A kölcsönösen előnyös célok és együttműködési feltételek meghatározása is türelmet kíván mindkét féltől. Ennyi tennivaló mellett megéri egyáltalán affiliate partnert keresni?
Az affiliate partnerség előnyei
Mindenképpen! Egy jól átgondolt affiliate
partnerség, amelyben egy vállalat vagy személy illeszkedik márkád profiljához és termékeihez, elengedhetetlen ahhoz, hogy márkád híre szélesebb közönséghez jusson el és növeld a lead generálást.
De ez csak a kezdet – a közös munka során a márkák jóval többet érhetnek el kevesebb ráfordítással, mintha külön dolgoznának.
A márka partnerség előnyei:
Lehetővé teszi a partnerek számára, hogy megosszák egymás között a kampányok munkaterhét és költségeit.
Minden partner új nézőpontokat, ötleteket, készségeket, technikai tudást, tapasztalatot, erőforrásokat és kapcsolatokat hoz a közösbe.
A partnerek szabadon cserélhetnek tapasztalatokat, tudást, készségeket és bevált gyakorlatokat.
Az együttműködés ösztönzi a csapatmunkát, az összefogást és a különböző ötletek közötti egyensúly megtalálását.
Hitelességet ad mindkét partnernek, ami által magabiztosabban kommunikálhatnak.
Az együttműködés fő célja? Új ügyfeleket elérni azáltal, hogy egymás közönségének ajánlják termékeiket vagy szolgáltatásaikat. Példaként nézd meg a RedBull és GoPro közös partnerségét.
Mindkettő életmódmárka, sok közös vonással. Mindkettő aktív, sportokat és kihívásokat kedvelő embereket céloz. Ezért tökéletes párosítás sportkampányokhoz. A márkák évek óta szorosan együttműködnek – például a Red Bull Stratos projektben is együtt dolgoztak. 2016-ban végül hivatalos partnerek lettek.
A GoPro márka felszerelést biztosít több ezer Red Bull által támogatott eseményhez több mint 100 országban, míg a Red Bull részesedést kapott a GoPro üzletágból.
Mindkét vállalat jogosult a közösen készített tartalmak terjesztésére saját csatornáin: a GoPro Channelen, a Red Bull TV-n, a RedBull.com-on és más platformokon. Az eredmény? Ma már nehéz elképzelni a GoPro-t Red Bull nélkül és fordítva.
Mivel mindkét cég hasonló célokat tűzött ki, és közönségük is átfed, mindketten új felhasználókhoz jutottak el és új promóciós lehetőségeket találtak.
Hogyan találhatod meg a megfelelő affiliate partnert?
Hogyan találod meg a saját programodhoz a megfelelő partnert? Először is, tisztában kell lenned az affiliate partnerség céljaival. Szeretnéd:
Új közönséget elérni?
Növelni a márka ismertségét?
Erősíteni a márkaképet?
Ezután biztosítani kell, hogy te és affiliate partnered közös érdeklődési körökkel, jövőképpel, célokkal és elképzelésekkel rendelkeztek. Ez egy kis kutatómunkát igényel a részedről. Íme néhány további kérdés, amelyet meg kell válaszolni:
Ki az ideális partnered közönsége?
Milyen csatornákat, módszereket használnak közönségük elérésére?
Hogyan kapcsolódik ez a te termékedhez vagy szolgáltatásodhoz?
Mit tudsz kínálni nekik cserébe a támogatásukért?
Csábító lehet egy népszerű influencernek
vagy bloggernek ajánlatot tenni egy “affiliate
partnerségre”, ha nagy közönséggel rendelkezik. De lehet, hogy az ő közönségük „egy kicsit más”, mint a te ideális ügyfeleid. Így fennáll a veszélye, hogy ez a „partnerség” mindkét fél számára veszteséggel végződik. Lehet, hogy nem találod meg ott az ideális ügyfeleket, és partnered elveszítheti a saját közönsége bizalmát.
Ha pedig a kapcsolat nem természetes, az a te és partnered közönségét is összezavarhatja. Képzeld el, hogyan reagálnál, ha kedvenc gasztroblogod hirtelen edzőruházatot kezdene reklámozni – valószínűleg gyanakodnál, igaz?
Viszont ha ugyanez a blogger konyhai eszközök vagy főzőtanfolyamok forgalmazóival működne együtt, az sokkal természetesebbnek tűnne. Ráadásul, ha a „partner” teljesen más területről jön és sokkal eltérőbb közönsége van, nehezebb lehet közös nevezőt találni. Így a partnerség már az elején véget érhet.
Összegzés
Egy kapcsolat kiépítése önmagad és affiliate partnered között mindkét fél részéről időt és energiát igényel, de az előnyök bőven meghaladják a költségeket. Ahelyett, hogy egy magányos marketingessel dolgoznál, akinek te csak egy vagy a sok márka
közül, együttműködhetsz egy olyan partnerrel, akire valóban számíthatsz. Ehhez azonban alapos kutatást kell végezned saját cégedről és termékeidről, valamint a lehetséges affiliate partnered céljairól és elképzeléseiről is.
Gyakran ismételt kérdések
Mi a különbség az affiliate marketing és a partner marketing között?
Az affiliate marketing általában abból áll, hogy marketingesek jutalékért népszerűsítenek termékeket, míg a partner marketing mélyebb, együttműködő kapcsolatokra épül, amelyek közösen osztják meg az erőforrásokat, szakértelmet és ügyfélbázist a kölcsönös előny érdekében.
Milyen előnyei vannak az affiliate partnerségek kiépítésének?
Az affiliate partnerségek bővíthetik márkád elérését, megoszthatják a kampányköltségeket, új ötleteket hozhatnak, ösztönzik a csapatmunkát és növelik a hitelességet, ezzel segítve új közönségek elérését és a leadek generálását.
Hogyan találhatod meg a megfelelő affiliate partnert?
Határozd meg céljaidat, kutass olyan potenciális partnereket, akik átfedő közönséggel és hasonló vízióval rendelkeznek, és ügyelj arra, hogy a kapcsolat természetes, kölcsönösen előnyös legyen, hogy maximalizáld az értéket és megőrizd a közönség bizalmát.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő
Alakítsd át affiliate marketingedet erős partnerkapcsolatokká
Használd ki a partner marketing előnyeit. Tanuld meg, hogyan építhetsz hosszú távú, hiteles kapcsolatokat és bővítheted márkád elérését stratégiai affiliate partnerségekkel.
Tippek az affiliate marketingből származó bevételek növeléséhez a közösségi médián keresztül
Tanuljon meg hasznos tippeket, amelyekkel maximalizálhatja affiliate marketing bevételeit olyan közösségi média platformokon, mint a Facebook, Twitter, Instagra...
Mi az az affiliate program? (+Előnyök és hátrányok)
Tudd meg, mik azok az affiliate programok, hogyan működnek, mik az előnyeik és hátrányaik, és ismerd meg a legjobb, magas kifizetéssel rendelkező affiliate prog...
8 perc olvasás
AffiliateMarketing
AffiliatePrograms
+3
Jó kezekben lesz!
Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.