7 biztonsági tipp, amelyek megakadályozzák, hogy vállalkozását adatlopás érje

7 biztonsági tipp, amelyek megakadályozzák, hogy vállalkozását adatlopás érje

Security DataProtection SmallBusiness Cybersecurity

Egy újabb nap, egy újabb hacker viszi el milliók ügyféladatait az Enormo Banktól a legutóbbi hatalmas vállalati kibertámadás során. A kis- és középvállalkozások (KKV-k) magukban mosolyognak, és hálát adnak az égnek, hogy nem elég nagyok ahhoz, hogy a hackereket érdekeljék. Ha ön is így gondolja, szeretnénk elsőként elmondani: ez tévedés. Nagy tévedés.

pap-blog-the-largest-data-breaches-in-us-history

A valóság az, hogy az amerikai Kongresszusi Kisvállalkozási Bizottság szerint az online biztonsági incidensek 71%-a 100 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató cégeket érint. Hogy micsoda? Jól olvasta, tehát ha a „mi túl kicsik vagyunk, hogy a rosszfiúk minket válasszanak” mentalitás uralkodik a vállalkozásában, most lehet, hogy ideje letenni az energiaitalt, kihúzni magát, és odafigyelni erre a 7 weboldal-biztonsági tippre, amely megmentheti vállalkozását egy adatlopástól.

Örülni fog, hogy megtette.

#1 A tűzfal nem csak jó ötlet

Ha nem telepített tűzfalakat a hálózatába, akár most is bejelentkezhetne a sötét webre, és közzétehetné minden jelszavát a hackereknek. A valóságban a tűzfalat kell elsődleges védelmi vonalnak tekinteni az ügyféladatok védelmében. Gyors ismétlésként: a tűzfal egy – hardveres vagy szoftveres – biztonsági rendszer, amely figyeli az adatáramlást a belső hálózat és az internet között, és előre meghatározott biztonsági szabályok alapján kiszűri a gyanús tevékenységeket.

pap-blog-firewall

Három területre kell koncentrálni a tűzfalak telepítésekor.

Külső tűzfal: Ez a típus általában router vagy szerver részeként található meg. A cég hálózatán kívül helyezkedik el, és már azelőtt megakadályozza a különféle malware támadásokat, hogy azok elérnék a rendszert. Ha nem biztos benne, hogy rendelkezik-e ilyennel, hívja fel a tárhelyszolgáltatóját, és kérdezzen rá.

Belső tűzfal: Ez a tűzfal szoftver formájában települ a hálózatra. Hasonló szerepet tölt be, mint a külső tűzfal – vírusokat, malware-eket és más kiberfenyegetéseket szűr –, de emellett lehetővé kell tenni a hálózat szegmentálását is, hogy a vírusokat, hackeléseket gyorsan karanténba lehessen helyezni, és a terjedésüket a teljes rendszer megfertőzése előtt meg lehessen állítani.

A harmadik terület, amire figyelni kell, az otthonról dolgozó alkalmazottak hálózati hozzáférése. Az összesített biztonság csak annyira erős, mint a leggyengébb láncszem. Megéri a nyugalomért fizetni, és ilyen esetekben következő generációs tűzfalvédelmet alkalmazni.

A tűzfalak szorosan összefüggnek a weboldal/hálózat tárhelybeállításaival. Az a néhány plusz költség havonta megéri, hogy elhagyja a megosztott tárhely korszakát, és áttérjen valami robusztusabbra, például dedikált vagy virtuális privát szerverre, ahol nagyobb kontrollja lehet a biztonsági beállítások felett.

#2 Biztosítsa az okoseszközöket

Egy 2016-os Tech Pro felmérés szerint a vállalkozások 59%-a alkalmazza a „Hozd a saját eszközöd” (BYOD) szabályzatot. Ez rengeteg potenciálisan védtelen útvonalat jelent a vállalati hálózatba, amelyek szabadon mozognak a folyosókon és irodákban. Nyilvánvalóan nem jó stratégia csak reménykedni abban, hogy a rosszfiúk nem veszik észre ezt a hatalmas biztonsági rést – de mit tegyen akkor? Ma már teljesen kizárt, hogy megtiltsa a dolgozóknak az okostelefonok, tabletek, fitneszkarkötők vagy okosórák munkahelyi használatát – ez egy teljes munkavállalói felmondási hullámhoz vezetne.

Íme, mit tehet.

Dolgozzon ki egy olyan biztonsági szabályzatot, amely kifejezetten a személyes eszközökre vonatkozik. Tudassa az alkalmazottakkal, hogy a BYOD rendben van, de be kell – ismétlés: KÖTELEZŐEN – tartaniuk a hálózat biztonságát garantáló szabályokat. Két konkrét lépést érdemes bevezetni:

  1. Kötelezze minden személyes eszköz automatikus biztonsági frissítését.
  2. Kötelezze minden személyes eszközt, hogy megfeleljen a vállalati jelszópolitikának. Ugye van jelszópolitikája? Nagyon fontos. Hamarosan elmondjuk, miért.

Ha úgy érzi, Grincs lett a sok szabály miatt, tegye fel magának a kérdést: inkább bosszantana néhány dolgozót szigorú kiberbiztonsági előírásokkal, vagy inkább hagyná, hogy legértékesebb üzleti vagyona, az ügyféladatok, csak úgy kisétáljanak az ajtón? Ugye, hogy inkább az előbbit választaná.

#3 Egy biztonsági kézikönyv mind felett

Ahogy említettük, a mai KKV-k számára gyakran az adatok jelentik a legértékesebb üzleti vagyont. Egyetlen alkalmazott, aki hanyag a jelszavakkal, vagy félvállról veszi az adathalász e-mailek vizuális kiszűrését, szó szerint tönkreteheti a vállalkozást. Egy jó tanács: az ügyfelek meglehetősen megbocsáthatatlanok tudnak lenni, és nem szívesen térnek vissza olyan céghez, amelyről úgy gondolják, hogy nem bánik felelősen a személyes adataikkal. Ha a cége professzionális szolgáltatásokat igényel, érdemes lehet egy biztonsági szoftverfejlesztőt választani.

Most, minden eddiginél komolyabban kell venni a vezetőségnek és minden alkalmazottnak az online biztonsági képzéseket – a legrégebbi munkatárstól a legújabbig. Szükség van egy nyomtatott szabályzatra, amely világosan rögzíti a követendő protokollokat és a be nem tartás következményeit, akár elbocsátásig bezárólag. Mint látható, a kiberbűnözők okosak, folyamatosan tesztelik a védelmet, és új módszereket találnak ki a behatolásra – technológiával, trükkel, vagy mindkettővel.

A KKV-vezetők és tulajdonosok felelőssége, hogy a kézikönyvet rendszeresen frissítsék a hackertámadások elleni szabványos gyakorlatoknak megfelelően, valamint elegendő időt fordítsanak az új alkalmazottak megfelelő oktatására. Ha azt szeretné, hogy komolyan vegyék ezt az erőfeszítést – és így is kell –, ÖNNEK is komolyan kell vennie. Legalább minden olyan alkalmazottnak, aki bármilyen okból hozzáfér a vállalati hálózathoz, alaposan ismernie kell a biztonsági szabályokat. Ennek a biztonságnak nagy része a jelszavak védelmében rejlik, amely önálló kategóriát érdemel.

#4 Ha mást nem is tesz, legyen erős jelszópolitikája

Néhány statisztika szemlélteti, miért van problémája a KKV-knak a kiberbiztonsággal kapcsolatban.

  • Egy 2016-os Verizon jelentés szerint az adatlopások 63%-át gyenge, elveszett vagy ellopott jelszavak okozták. Ez komoly gond.
  • A Ponemon Institute szerint azoknak a cégeknek a 65%-a, akik rendelkeznek jelszópolitikával, nem tartatják be azt. Ez még nagyobb gond.

Hol is kezdjük? Igen, az alkalmazottak panaszkodni fognak, ha bonyolultabb jelszavakat kell létrehozniuk, mint a „1234”, és rendszeresen cserélniük kell, de – hogy ne ismételjük magunkat – jobban aggódik néhány munkatárs bosszankodása miatt, mint amiatt, hogy ellenséges erők átvehetik a hálózat felett az irányítást? Ha igen, javasoljuk: adja el a vállalkozását azonnal.

7 Website Security Tips That Might Save Your Business From A Data Breach

A jelszóbiztonságnak önálló fejezetet kell szentelni a szabályzatban, és a legjobb gyakorlatokat kell követni. Ez azt jelenti, hogy elő kell írni:

  1. A jelszavakat 60-90 naponta kötelező cserélni
  2. A jelszavak legalább 8 karakter hosszúak legyenek, de minél hosszabb, annál jobb
  3. A jelszavak tartalmazzanak nagy- és kisbetűket, számokat, valamint speciális karaktereket

A korábban említett számra visszatérve: ha már időt szánt egy erős jelszópolitika kialakítására, ne legyen a 65%-ban, akik nem tartatják be. Az butaság lenne.

Jelszókezelők: Nem hagyhatjuk ki a jelszókezelőket. Ezek telepíthető szoftverként, felhőszolgáltatásként vagy akár fizikai eszközként is elérhetők, és segítenek összetett jelszavakat létrehozni, tárolni és visszakeresni. Pontosan azt csinálják, amit a nevük ígér: kezelik a jelszavait – és valljuk be, erre legtöbbünknek szüksége van.

Olvasson többet erről a fontos (és olcsó) online biztonsági óvintézkedésről a Consumer Reports cikkében!

#5 Biztonsági mentések? Most fontosabb, mint valaha

Tegyük fel, hogy eddig minden javaslatunkat precízen, pontosan és teljesen megvalósította. Most végre nyugodtan fellélegezhet, hiszen a céges hálózat feltörhetetlen. Miért ne dőlne hátra, hogy lábait az asztalra tegye? Hát ezért: a legjobb szándék ellenére is van esély rá, hogy egy hacker mégis bejut, és felfordulást okoz. Ahogy mondtuk, ezek a bűnözők okosak, és mindent elkövetnek a „bajkeverésért”. Ha bejutnak, sokféle kárt okozhatnak: rögzíthetik a beírt jelszavakat, a vállalati erőforrásokat botnet támadások indítására használhatják, vagy akár törölhetik az egész szervert.

Ilyenkor fogja kívánni, hogy vissza tudná állítani a rendszert egy korábbi pontra, mielőtt a hacker bejutott. Ugye már rendszeresen ment mindent a felhőbe, és tárol egy példányt fizikailag távoli helyen is – hiszen tűzesetek és árvizek is előfordulhatnak? Ha még nem teszi, gondolja át komolyan, hogy minden fontos dokumentumot, adatbázist, pénzügyi, HR és ügyviteli állományt rendszeresen biztonsági mentéssel véd.

pap-blog-acronis-backup

A felhőalapú mentési szolgáltatások ma már egyre megfizethetőbbek, így nincs mentség arra, hogy ne alkalmazzon átfogó mentési stratégiát, amely lehetővé teszi a rendszer gyors helyreállítását egy hálózati betörés után. Hacsak nem szeretné minden fájlját emlékezetből újraalkotni…

#6 Az antimalware nem opcionális

Oké, az antimalware telepítése elvileg opcionális. De a nem mellett dönteni nagyon rossz ötlet. Az antimalware megvéd az adathalász támadásoktól, amelyek a hackerek egyik kedvenc trükkjeivé váltak – és nem véletlenül: működnek. A bizonyítékért ismét a 2016-os Verizon jelentéshez fordulunk. Eszerint a megkérdezett dolgozók 30%-a nyitott meg adathalász e-mailt – ez 7%-os növekedés egy év alatt!

Áttekintésként: az adathalászat egy olyan módszer, amely során a hacker e-mailt küld, hogy rávegye az alkalmazottat egy benne lévő linkre kattintásra. Ha ráharap, az elindítja a malware telepítését a hálózaton, és a hacker bejut. Ez baj. Az első védelmi vonal az, ha megtanítjuk a dolgozókat, hogy soha ne kattintsanak e-mailes linkre, hacsak nem teljesen biztosak a feladó hitelességében.

Mivel a dolgozók 30%-a lényegében meghívja a hackert a hálózatba, az antimalware a legjobb esélye arra, hogy megállítsa és leállítsa a kártékony szoftver telepítését, mielőtt az befejeződne. Különösen figyeljen azokra a pozíciókra, amelyeket a hackerek szeretnek célba venni: vezérigazgatók, adminisztrátorok, értékesítők, HR. Ezek gyakran hozzáférhetnek a hálózat „puha hasához”.

De ne gondolja, hogy mindenki más immunis. Bármely dolgozó, aki hozzáfér bármely hálózati részhez, potenciális célpont.

#7 Többlépcsős azonosítás – gyorsan válik alapelvvé

Az utóbbi években a többlépcsős azonosítás (MFA) fényes pontként jelent meg azok számára, akik aggódnak hálózatuk biztonsága miatt. Igen, lehet, hogy kicsit körülményes, de szinte biztos módja a belépési folyamat védelmének. Sokféle megoldás létezik, de egy vállalatnál például így nézhet ki a bejelentkezés:

  • A felhasználó hagyományos módon beírja a jelszavát
  • Egy második, egyszer használatos jelszót generálnak, és elküldik a felhasználó mobiljára
  • A felhasználó a végső bejelentkező oldalon megadja a telefonjára érkezett kódot
  • Belépés engedélyezve
pap-blog-multi-factor-authentication-rapidly-becoming-best-practice

Az MFA még egyszerűbb bevezetési módja, ha a dolgozó mobiltelefonszáma szolgál második azonosítóként. A logika az, hogy a hackernek rendkívül kicsi az esélye arra, hogy mind az első belépési adatokat, mind a mobilszámot megszerezze. Ez az extra védelmi réteg a legtöbb rendszeren könnyen aktiválható, és jelentősen megerősíti a jelszóbiztonságot.

A terület egyik úttörője a Google, amely nemrégiben egy éves időszakot zárt úgy, hogy 85 000 dolgozójából egyetlen egynek sem törték fel a Gmail-fiókját. Ezt egy fizikai biztonsági kulcs (Titan) használatával érték el, amely USB-portba csatlakozik. Még felhasználónév és jelszó birtokában sem jutott be a hacker a fiókba, ha nem volt nála a fizikai kulcs.

Záró gondolatok

A lényeg, hogy a KKV-knek szem előtt kell tartaniuk: a weboldal és a hálózat biztonsága nem azt jelenti, hogy egyszer megnyomnak egy gombot, és soha többé nem kell aggódniuk a kiberbűnözés miatt. Ez egy folyamatos folyamat, amelyben a célvonal mindig előrébb kerül, amikor egy lépést teszünk felé. Nincs „beállítom és elfelejtem” megoldás. A rosszfiúk sosem hagyják abba a próbálkozást és a tanulást, egyre kifinomultabbak lesznek, ezért ön sem teheti. Manapság a cégeknek meg kell felelniük az adatvédelmi szabályozásoknak , így egy adatkezelési rendszer biztosítja azt is, hogy minden felhasznált adat megfelelő módon legyen gyűjtve és kezelve.

Ha még nem tette, önnek – vagy egy kijelölt munkatársának – követnie kell a kiberbiztonsági iparág híreit, hogy időben értesüljön az új támadási és védekezési módszerekről. Olyan világban, ahol az ellenfél sosem hagyja abba a tanulást , ön sem teheti meg. Ha fontos önnek a vállalkozása, a beletörődés nem opció, ha azt akarja, hogy a privát hálózat és adatok tényleg privátok is maradjanak.

Gyakran ismételt kérdések

Miért célozzák meg a kis- és középvállalkozásokat a hackerek?

Az amerikai Kongresszusi Kisvállalkozási Bizottság szerint az online biztonsági incidensek 71%-a 100 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató cégeket érint, mivel ezek gyakran kevésbé védettek.

Mi az első védelmi vonal az adatlopásokkal szemben?

A tűzfalak jelentik az első védelmi vonalat: figyelik az adatok áramlását a belső hálózat és az internet között, és kiszűrik a gyanús tevékenységeket.

Hogyan lehet a személyes eszközöket biztonságossá tenni a munkahelyen?

Vezessen be BYOD biztonsági szabályzatot, amely előírja, hogy a személyes eszközök automatikusan telepítsék a biztonsági frissítéseket, és megfeleljenek a vállalati jelszópolitikának.

Melyek az erős jelszópolitika alapvető elemei?

A jelszavakat 60-90 naponta cserélni kell, legalább 8 karakter hosszúnak kell lenniük, és tartalmazniuk kell nagy- és kisbetűket, számokat és speciális karaktereket.

Miért fontosak a rendszeres mentések a vállalkozás biztonságához?

A rendszeres felhő- és külső helyszíni mentések lehetővé teszik a gyors helyreállítást, és minimálisra csökkentik az üzletmenet zavarását kibertámadás vagy adatvesztés esetén.

Hogyan védi meg vállalkozását az antimalware?

Az antimalware segít felismerni és blokkolni a rosszindulatú programokat, különösen az adathalász e-mailekből, így csökkenti a hálózat feltörésének kockázatát.

Mi az a többlépcsős azonosítás (MFA), és miért érdemes használni?

Az MFA egy további védelmi réteget ad a bejelentkezéshez: a felhasználóknak plusz igazolást kell megadniuk (például egy telefonra küldött kódot), ami jelentősen megnehezíti az illetéktelen hozzáférést.

Gary Stevens front-end fejlesztő. Teljes munkaidőben blokklánc-rajongó, önkéntesként dolgozik az Ethereum Alapítványnál, valamint aktív Github hozzájáruló.

Gary Stevens
Gary Stevens
Vendégszerző

Védje meg vállalkozását még ma

Ne kockáztassa értékes ügyféladatait! Valósítsa meg ezt a 7 weboldal biztonsági tippet az adatlopások elkerülése és vállalkozása biztonsága érdekében.

Tudjon meg többet

Biztonság
Biztonság

Biztonság

A Post Affiliate Pro kiemelten kezeli a kiberbiztonságot. Tudja meg, milyen biztonsági intézkedéseket alkalmazunk az Ön adatainak védelme érdekében a hackerekke...

2 perc olvasás
Security FraudProtection +3
23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához
23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához

23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához

Webáruházat indítasz? Íme néhány tipp, amelyek segítenek az indulásban és abban, hogy versenyképes maradj a digitális térben.

11 perc olvasás
Ecommerce OnlineStore +6
Hibavadász Program

Hibavadász Program

A Post Affiliate Pro hibavadász programot kínál biztonsági kutatók számára, hogy feltárják és bejelentsék a szoftver sérülékenységeit, és jutalmat kapjanak hozz...

2 perc olvasás
Security BugBounty +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface