5 módszer a sikeres partnerprogramos beillesztéshez

5 módszer a sikeres partnerprogramos beillesztéshez

AffiliateMarketing Onboarding AffiliatePrograms HR

Egy partner beillesztési folyamat kialakítása az első lépés egy pozitív kapcsolat megteremtése felé Ön és partnerei között. Mit érdemes tudni a beillesztésről? Olvasson tovább, hogy megtudja!

Elindította partnerprogramját, és összegyűjtötte azokat, akik új partnerei lesznek. Mi a következő lépés? A beillesztés. A beillesztés lehetővé teszi, hogy az új munkatársak megismerkedjenek a céggel, annak céljaival, és közben minden szükséges információt megkapjanak ahhoz, hogy megkezdjék munkájukat, valamint pozitív kapcsolatot alakítsanak ki a munkáltatóval.

Ez leveszi a stresszt az új dolgozók válláról, és lehetővé teszi, hogy hatékonyabbak legyenek, mivel tudják, hogyan illeszkednek a cégbe, és mit várnak el tőlük. A beillesztés rendkívül fontos a partnerprogram általános sikere szempontjából is.

Mi az a partner beillesztés?

A partner beillesztés folyamata során ismertetjük meg az új partnereket partnerprogramjával , céljaival és elvárásaival, hogy felkészülten kezdjék el népszerűsíteni termékeit. Az onboarding program általában tartalmazza:

  • Bemutatkozás a termékeiről
  • Hozzáférés biztosítása minden szükséges eszközhöz és ezek használatának betanítása
  • A vállalat szabályainak és eljárásainak ismertetése
  • Bemutatás az új munkatársaknak
  • Mentor vagy kapcsolattartó kijelölése, akit bármilyen problémával vagy kérdéssel kereshetnek.

A partner beillesztési folyamata nem lesz kész egy-két nap alatt – HR szakemberek szerint általános vélemény, hogy a beillesztésnek legalább három hónapig kell tartania. Ezalatt az idő alatt gyakran érdemes kapcsolatot tartani az új munkatársakkal, rendszeresen visszajelzést adni fejlődésükről, és megkérdezni, van-e bármilyen aggályuk vagy kérdésük.

A SilkRoad Technology szerint a HR-szakemberek 53%-a úgy véli, hogy a beillesztési folyamat növeli a munkavállalók elkötelezettségét.

Ezzel szemben azok a munkavállalók, akik rossz vagy egyáltalán semmilyen beillesztést nem tapasztaltak, gyakran kevésbé elkötelezettek, és kétszer akkora eséllyel hagyják el a céget. Hogyan biztosíthatja, hogy ez ne forduljon elő új partnereivel? Íme öt stratégia az új partnerek sikeres beillesztéséhez.

Öt bevált stratégia a partner beillesztéshez

1. Készítsen elő egy „Első lépések” útmutatót az új partnereknek

Új partnerei valószínűleg sok kérdéssel fordulnak majd Ön felé a feladatkörökkel, a vállalati szabályokkal és az általuk használandó partner eszközökkel kapcsolatban. Hogy segítsen nekik elindulni, és elkerülje ugyanazoknak a kérdéseknek az ismételt megválaszolását, érdemes egy útmutatót összeállítani partnerei számára, amely tartalmaz minden információt, amire a beillesztés során szükségük lehet.

Ez az útmutató tartalmazza a vállalat küldetését és a népszerűsítendő termékeket, valamint válaszokat olyan kérdésekre, mint például: „Mik a vállalati irányelvek a tartalomkészítéshez?”, „Hogyan hozhatok létre linkeket?”, vagy „Mik a jutalékszerzés szabályai?”

Post Affiliate Pro Első lépések útmutató

Az útmutató remek lehetőség arra is, hogy rövid oktatást adjon az affiliate eszközök használatáról, valamint megjelölje, kihez fordulhatnak probléma esetén. Az útmutató birtokában az új belépők magabiztosabbak lesznek, gördülékenyebb lesz a partner beillesztési folyamat, és kevesebb kérdéssel fogják Önt keresni.

Ügyeljen arra, hogy ne terhelje túl új partnereit túl sok információval vagy szakzsargonnal, mivel előfordulhat, hogy nem értik az iparági kifejezéseket. Egyszerű, közérthető nyelvezetet használva gondoskodhat róla, hogy minden új belépő megértse az utasításokat és tisztában legyen az elvárásokkal.

2. Magyarázza el tisztán a program minden részletét

Bár a félreértések teljes elkerülése lehetetlen a partnerek beillesztése során, a legfontosabb részletek és elvárások világos ismertetése segít a legtöbb félreértést megelőzni, amelyek gátolhatnák a hatékonyságukat. Az induláskor a partnereknek mindenképpen ismerniük kell:

  • A jutalékszinteket és kifizetési időpontokat
  • A program feltételeit és a vállalati szabályzatot
  • A partner fő feladatait és felelősségi köreit
  • A kifizetések idejét és módját
  • A munkával kapcsolatos ösztönzőket, bónuszokat és azok megszerzésének módját
  • Kihez fordulhatnak kérdéssel vagy problémával

Ezeket az információkat nem csak az első találkozás során érdemes ismertetni, hanem az említett „Első lépések” útmutatóban is összegyűjteni.

3. Alakítson ki rendszeres kommunikációs csatornákat

Bár az útmutatók nagyon hasznosak, még a legjobbak sem fednek le minden kérdést vagy problémát, amivel partnerei szembesülhetnek. Akár önállóan, akár menedzser segítségével felügyeli partnereit, elengedhetetlen, hogy tudják, kihez és milyen csatornán fordulhatnak, ha kérdésük vagy problémájuk adódik. Egy dedikált e-mail cím, amelyen keresztül minden releváns anyagot megkapnak, jó megoldás lehet, de a mindennapi kommunikációhoz egy csapat chat sokkal kényelmesebb, ráadásul közösségi érzést is épít a partnerek között.

Érdemes rendszeres csapatmegbeszélést is tartani, valamint videókonferencián személyes találkozókat szervezni, hogy átbeszéljék az igényeket, problémákat, és visszajelzést adhasson a teljesítményükről.

4. Biztosítson partnereinek különféle marketinganyagokat

Míg új partnerei valószínűleg tudják, hogyan készítsenek tartalmat saját közönségüknek, az Ön termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítéséhez anyagokra lesz szükségük Öntől. Ha már a kezdetektől elérhetővé teszi a vállalat által márkázott anyagokat, az két módon is segít. Egyrészt lehetővé teszi, hogy azonnal elkezdjék a termékek népszerűsítését. Másrészt a vállalat logójával, színeivel, betűtípusával vagy márka képeivel ellátott promóciós tartalmak könnyen felismerhetők, ami következetességet teremt a partnerek követői körében.

Melyik közösségi média platformot használja a cége?

A partnereknek biztosítható anyagok terén számos lehetőség van – bannerektől és képektől a YouTube videókon, közösségi média posztokon át egészen a különleges kedvezményekig. A Post Affiliate Pro segítségével promóciós anyagokat is hatékonyan megoszthat partnereivel, hiszen azonnal használatra kész tartalmak széles választékát kínálja – flash, kép- és HTML bannerektől kezdve a kedvezménykódokon át egészen a személyre szabott affiliate weboldalakig.

5. Személyre szabott partner beillesztési folyamat kialakítása

Új partnerei különböző helyekről érkezhetnek, eltérő tapasztalattal – egyikük lehet egy blogger, aki már dolgozott partner marketingesként , míg egy másik lehet meglévő ügyfél , aki alig tud valamit az affiliate világról. Ugyanazt a sablonos beillesztési folyamatot végigvinni mindkettőjükkel nem biztos, hogy a legjobb eredményt hozza.

Az újoncnak gondot okozhatnak az alapok (pl. hogyan kezdjen el terméket népszerűsíteni), és több képzésre lehet szüksége az eszközök használatában, míg a bloggernek elég lehet csak a promóciós tartalmakat átadni, a többit magától is elintézi.

És bár a blogger gond nélkül tud azonnal munkába állni, ha egy tapasztalatlan partner vállára túl sok felelősséget teszünk, az könnyen túlterhelő lehet, és akár a program elhagyásához is vezethet. Egy személyre szabott partner beillesztési folyamat, amely figyelembe veszi minden partner készségeit, képességeit és igényeit, növeli az új belépők önbizalmát és elkötelezettségét, valamint segít nekik beilleszkedni új feladataikba. Az egyéni igényekhez igazított partner beillesztési program kialakításához gondolja át a következő kérdéseket:

  • Melyek a partner fő készségei?
  • Mik az erősségei és gyengeségei?
  • Milyen a munkatempója?
  • Mi segítene neki abban, hogy magabiztosan lássa el feladatait?
  • Milyen típusú képzést részesít előnyben?
  • Milyen gyakran van szüksége visszacsatolásra/személyes megbeszélésre?
  • Milyen eszközökre/információkra van most leginkább szüksége?
  • Milyen ösztönzők válhatnak be nála leginkább?

Ha egy új belépő érzi, hogy egyénként értékelik, és a programot személyesen az ő igényeire szabják minden szükséges információ és eszköz azonnali biztosításával, gyorsabban válik produktívvá. Emellett nő a cégbe vetett bizalma és a munkával kapcsolatos önbizalma is, ami növeli az elégedettségét.

Összegzés

A beillesztés gyakran teljesen háttérbe szorul, vagy csak felületesen foglalkoznak vele a cégek, hogy az új dolgozók minél hamarabb munkába állhassanak. Az eredmény azonban gyakran rosszabb a vártnál: beillesztési program nélkül az új munkatársak lassabban hoznak eredményeket.

A beillesztés a teljesítményalapú affiliate marketing sikerének kulcsa. Ha az új partnerek értékesnek érzik magukat, szívesen fogadják őket a programban, és minden szükséges eszközt megkapnak ahhoz, hogy saját tempójukban dolgozhassanak, hosszú távon nő az elkötelezettségük és elégedettségük. A beillesztés sikeres lezárulta után a partner marketing siker már gyerekjáték lesz számukra.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a partner beillesztés?

A partner beillesztés folyamata során mutatjuk be az új partnereknek a programot, célokat, eszközöket és elvárásokat, hogy felkészülten kezdjenek el termékeket népszerűsíteni és sikeresek legyenek.

Miért fontos a jó beillesztési folyamat a partnerek számára?

A strukturált beillesztési folyamat növeli a partnerek termelékenységét, fokozza elkötelezettségüket, és segít csökkenteni a lemorzsolódást, mivel a partnerek értékesnek és felkészültnek érzik magukat.

Hogyan lehet személyre szabni a partner beillesztését?

Személyre szabhatja a folyamatot, ha felméri minden partner készségeit, tapasztalatát és igényeit, valamint személyre szabott képzéseket és erőforrásokat biztosít, hogy mindenki a saját tempójában érhesse el a sikert.

Milyen anyagokat célszerű biztosítani az új partnereknek?

Adjon át egy 'Első lépések' útmutatót, márkázott marketinganyagokat, programleírást, valamint hozzáférést kommunikációs csatornákhoz és szükséges eszközökhöz a zökkenőmentes indulás érdekében.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Fokozza partner beillesztését

Ismerje meg, hogyan egyszerűsítheti le a Post Affiliate Pro a beillesztési folyamatot, és hogyan segítheti partnereit a kezdetektől nagyobb siker elérésében.

Tudjon meg többet

Hogyan indítsunk partnerprogramot kezdőknek
Hogyan indítsunk partnerprogramot kezdőknek

Hogyan indítsunk partnerprogramot kezdőknek

Ismerje meg, hogyan indíthat partnerprogramot kezdőknek: jelentés, előnyök, partnerek megtalálása, jutalékok beállítása, szoftver kiválasztása és sikeres működt...

9 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateProgram +3
Hogyan állítsd be saját partnerprogramodat
Hogyan állítsd be saját partnerprogramodat

Hogyan állítsd be saját partnerprogramodat

Ismerd meg, hogyan állíthatod be könnyedén saját partnerprogramodat a Post Affiliate Pro segítségével. Tanuld meg az alapokat, például egy vonzó értékesítési ol...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliatePrograms +2
Hogyan találjunk partnereket – 4. rész: Végső összefoglaló
Hogyan találjunk partnereket – 4. rész: Végső összefoglaló

Hogyan találjunk partnereket – 4. rész: Végső összefoglaló

Nehéznek találja az affiliate marketinget? Tekintse át azokat a kulcsfontosságú lépéseket, amelyeket minden sikeres affiliate marketing kampány követ.

3 perc olvasás
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface