
Hogyan uralj bármilyen affiliate piacot 12 hónap alatt
Az affiliate marketing az egyik legnépszerűbb módja annak, hogy jelentős online jövedelemre tegyünk szert. Tanuld meg, hogyan uralhatod gyorsan az affiliate pia...
Ismerj meg 14 bevált affiliate marketing tippet és stratégiát, amelyekkel növelheted a bevételedet, javíthatod a tartalom minőségét és maximalizálhatod a konverziókat a versenyképes piacon.
Az affiliate marketing az egyik legjobb és legkényelmesebb módja annak, hogy profitálj a blogod vagy weboldalad népszerűségéből. Éppen ezért az affiliate marketing évről évre egyre csak növekszik, és világszerte vonzza a kiadókat és a kereskedőket.
A jelentések szerint az éves affiliate marketing kiadások 2020-ra elérhetik a 6,8 milliárd dolláros szintet. Ha csak egy kis szeletét is meg tudod szerezni a piacnak, már azzal is elegendő pénzt kereshetsz egy tisztességes jövedelemhez.
De ez sokkal könnyebbnek hangzik, mint amilyen valójában. Az affiliate piac rendkívül versenyképes, ezért kiemelkedő tervre van szükséged ahhoz, hogy felülmúld közvetlen riválisaidat. A mi feladatunk, hogy segítsünk ebben a folyamatban – olvass tovább, és ismerd meg a 14 akció-orientált affiliate marketing tippet és stratégiát!
Ha szeretnéd fejleszteni affiliate marketing tevékenységeidet, újra át kell tekintened a teljes tervedet, és vissza kell térned az alapokhoz. Ebben a fejezetben gyorsan végigvezetünk a legfontosabb tudnivalókon.
Definíció szerint az affiliate marketing egy olyan hirdetési modell, amelyben egy vállalat díjazza a harmadik fél kiadókat, hogy forgalmat vagy érdeklődőket generáljanak a vállalat termékeihez és szolgáltatásaihoz. Ezért az affiliate értékesítés három szereplő köré épül: a kereskedők, akik eladnak bizonyos termékeket; a kiadók, akik népszerűsítik ezeket az ajánlatokat; és a fogyasztók, akik vásárolni szeretnének.
Hogy lásd, mennyire fontos ebben a területen egy stabil stratégia kialakítása, elég, ha megnézed ezt a két statisztikát:
Ha még mindig kételkedsz az üzlet gyakorlati előnyeiben, nézzük meg a főbb pozitívumokat:
Széles termékválasztékból választhatsz: Manapság szinte minden márka használ affiliate kampányokat, így rengeteg termék közül válogathatsz.
Tucatnyi többé-kevésbé hasznos affiliate marketing trükköt említhetnénk, de sokkal jobb, ha olyan módszerekre koncentrálsz, amelyek valóban növelik a konverziókat és hosszú távon is emelik a bevételedet. Ezért választottunk ki 14 bevált módszert – nézzük is meg őket!
Azok a kiadók, akik fejleszteni szeretnék vállalkozásukat, időnként meg kell álljanak, és újraértékeljék a piacot. Először próbáld meg azonosítani azokat a trendi programokat és termékeket, amelyeknek a legnagyobb a konverziós potenciálja.
Ezután elemezd a legnagyobb versenytársakat, hogy lásd, miben és hogyan teljesítenek ennyire jól. Jobbak a tartalom minősége miatt? Okosabban választanak termékeket?
Bármi is az ok, a te feladatod, hogy ezt kiderítsd, és hasonló megoldást alkalmazz a saját stratégiádban. Nem azt mondjuk, hogy másold le az ötleteket, de érdemes tanulni a bevált affiliate módszerekből.
Százával láttunk olyan kiadókat, akik erősen indultak, de nem tudták fenntartani ugyanazt a színvonalat. Sikertelenségük fő oka nagyon egyszerű – több pénzt akartak keresni azzal, hogy kiléptek a saját fő területükből.
Soha ne kövesd el ezt a hibát, mert hamar tönkreteszi a szakmai hitelességedet. Bár rövid távon növelheted a profitot , hosszú távon ez katasztrofális következményekkel jár. Légy tehát türelmes, és tedd azt, amit a törzsközönséged elvár tőled.
Ez a tipp szorosan összefügg az előzővel. Ne akarj túl sok terméket reklámozni egyszerre, és ne népszerűsíts olyan termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeknek semmi közük a szakterületedhez.
Az affiliate marketing aranyszabálya, hogy minden ügyfelet teljes odafigyeléssel kezelj, és törekedj arra, hogy valóban növeld az eladásokat. Ha túl szélesre nyitod a palettát, nem tudsz egy konkrét kampányra fókuszálni, így sosem éred el a kitűzött célokat.
Egy másik értékes tanács: kerüld a nagy márkákat, és próbálj kevésbé ismert, de megbízható partnerekkel dolgozni. Miért? Mert a legnépszerűbb termékek piacán sokkal nagyobb a verseny.
Ez magától értetődik, de aligha lehetsz sikeres affiliate marketingszakember , ha nem publikálsz rendszeresen minőségi tartalmat. Ez igaz a nem affiliate posztokra is, de itt különösen hangsúlyoznánk az affiliate tartalom jelentőségét.
Jake Gardner, az Edugeeksclub tartalomkészítője szerint az őszinteség az affiliate marketing első számú szabálya: „Nem tudod és nem is akarod átverni a közönségedet, mert előbb-utóbb rájönnek. Ehelyett teljesen őszintének kell lenned, teszteld a terméket, és nyíltan beszélj minden előnyéről és hátrányáról.”
Már említettük, de lehetetlen túlértékelni a tartalom minőségének jelentőségét az affiliate reményeid szempontjából. Ezért érdemes elkerülni a mohóságot vagy a tolakodást. Ne publikálj túl sok affiliate posztot, és ne hanyagold el az alapvető tartalomtípusokat a weboldaladon, blogodon vagy közösségi médiádban.
A legjobb ötlet a 80/20 arányt követni, és ehhez hosszú távon is ragaszkodni. Mit jelent ez? 80% legyen a szokásos – szórakoztató vagy informatív – tartalom, és csak kb. 20% a promóciós tartalom.
Az okos marketingszakemberek tudják, hogy nem kell mindent egyedül csinálniuk. Ehelyett tartalomkészítő eszközökre támaszkodnak, hogy kihozzák a maximumot az affiliate posztokból. Te is utánanézhetsz, mely platformok felelnek meg a szakmai elvárásaidnak, de néhány érdekes megoldást ajánlunk:
A weboldal tartalmát aligha találják meg, ha nem optimalizálod megfelelően. A felhasználók nem mennek túl az első keresési oldal eredményein, ezért a legmodernebb SEO taktikákat kell alkalmaznod.
A kulcsszavak alapvető SEO elemek, ezért erősen javasoljuk a Google Keyword Planner használatát, hogy azonosítsd a kritikus kifejezéseket és keresőszavakat. Érdemes ráülni a népszerű témák hullámára is – ebben segít a Google Trends .
Az emberek szeretnek posztokat olvasni, de imádnak videót nézni. Ez a tartalomforma egyre inkább átveszi az uralmat az interneten, és az affiliate marketing sem kivétel. Háromféle videótípussal is megszerezheted az új ügyfeleket :
Az e-mail hírlevelek egy újabb módot jelentenek a célközönség elérésére és arra, hogy ösztönözd őket az affiliate termékek megvásárlására. A feladatod az, hogy személyre szabott üzenetet küldj, amely minden címzett elvárásainak megfelel.
Kezdd azzal, hogy néven szólítod őket – ez remek jégtörő. Azután használd a meglévő ügyfél adatokat az e-mailek testreszabásához. Ez kulcsfontosságú, hiszen valódi kapcsolatot kell kialakítanod a felhasználók érdeklődése és az affiliate ajánlatok között. Így nagyobb eséllyel maradnak aktívak a közönséged tagjai, és szívesebben követik affiliate ajánlásaidat.
Ki mondta, hogy kizárólag a saját forgalmazási csatornáidhoz kell ragaszkodnod? Mindig bővítheted az elérésedet azzal, hogy vendégposztokat írsz más oldalakra. Ez egy erős marketingeszköz, mert bemutat egy márka új közönségcsoportjának – de nem ez az egyetlen előnye. A vendégblogolás segít a digitális hírnév erősítésében is, és a szokásos rajongótáborodon kívül is hozhat konverziókat.
Bár célodnak organikus elérés növelésének kell lennie, néha szükség lehet közösségi hirdetésekre is az affiliate kampányok népszerűsítéséhez. Ez azért értékes technika, mert nagyon pontosan célozhatsz vele.
Például a Facebook-hirdetések háromféle közönségcsoportot célozhatnak:
A közösségi hirdetési eszközökkel ultracélzott affiliate marketing kampányokat indíthatsz, és jelentősen növelheted a konverziós arányt.
A számos, többé-kevésbé hasonló affiliate program között egy extra lépéssel kitűnhetsz a közvetlen versenytársak közül. Például kínálhatsz valamilyen olyan jutalmat, amely neked semmibe sem kerül, de az átlagos felhasználó szemében extravagánsnak vagy exkluzívnak tűnik. Lehet ez például prémium tagság, ingyenes webinárium és hasonlók.
Az affiliate marketing programok új lehetőségeket kínálnak az értékesítési eredmények javítására és a hosszú távú bevétel növelésére. Ezek a platformok számos eszközt és mechanizmust adnak a sikeres kampányok lebonyolításához – csak egy megbízható affiliate piacteret kell találnod.
Mivel az affiliate iparág virágzik, tucatnyi tekintélyes hálózat létezik vonzó üzleti feltételekkel. A legnépszerűbb programok például az Affiliate Window, ShareASale, Amazon Affiliates, Mobidea, CrakRevenue, AdWork Media, CJ Affiliate, Flex Offers, Rakuten és még sokan mások.
Az utolsó tanácsunk: mérd az affiliate kampányaid eredményeit, és gyűjts visszajelzéseket, amelyek segítenek a jövőbeli tevékenységek fejlesztésében. Ez kritikus lépés, hiszen tudnod kell, hogyan teljesítenek a tartalmaid, és időben meg kell szüntetned a problémás pontokat.
A teljesítmény követésével azonosíthatod a legjobban teljesítő termékeket, tartalomtípusokat, kommunikációs csatornákat, időzítéseket és egyéb jellemzőket. Ezek az információk segítenek megerősíteni az affiliate marketing terveidet, a legjövedelmezőbb termékekre fókuszálni és maximalizálni kampányaid profitját.
Az affiliate marketing kiváló lehetőség arra, hogy kihasználd weboldalad népszerűségét, és passzív jövedelemforrássá alakítsd azt. Ehhez azonban jó stratégia kell, hogy kiharcolhasd a helyed az affiliate világ napos oldalán, és folyamatosan növelhesd a konverziókat.
Ebben a cikkben 14 akció-orientált affiliate marketing tippet és stratégiát mutattunk be, amelyeket érdemes kihasználnod 2019-ben. Ezek a módszerek hatékonyabbá teszik munkádat – ha pedig ismersz más érdekes megoldásokat, bátran szólj hozzá – szívesen vesszük!
Az affiliate marketing egy olyan hirdetési modell, amelyben egy vállalat harmadik fél kiadókat jutalmaz azért, hogy forgalmat vagy érdeklődőket generál a vállalat termékeihez és szolgáltatásaihoz; ebben kereskedők, kiadók és fogyasztók vesznek részt.
Fókuszálj a piac elemzésére, maradj a niche-ednél, válaszd meg gondosan a termékeket, tartsd fent a magas tartalomminőséget, optimalizáld a tartalmat, használd a videót és e-mailt, valamint rendszeresen mérd az eredményeket.
A magas minőségű, őszinte tartalom bizalmat épít a közönségben, növeli a szakmai hitelességet és konverziókat eredményez, ami elengedhetetlen az affiliate marketing sikeréhez.
Az ajánlott arány 80/20: 80% hagyományos, informatív vagy szórakoztató tartalom, és 20% promóciós affiliate tartalom, hogy fenntartsd a közönség érdeklődését.
Hasznos eszközök például az Evernote jegyzeteléshez, Xpert essay writers tartalomhoz, CoSchedule Headline Analyzer címekhez, valamint a Canva vizuális elemek tervezéséhez.
Sharon marketing szakember és blogger Manchesterből, Egyesült Királyság. Ha akad egy kis szabadideje, szívesen osztja meg gondolatait a marketingről, írásról és blogolásról. Jelenleg marketingesként dolgozik a UK Assignment Holicnál és írási szolgáltatásoknál. Sharon-t Facebookon is követheted.
Alkalmazd ezeket az akció-orientált affiliate marketing tippeket, hogy növeld konverzióidat és bevételedet. Fedezz fel további tippeket és eszközöket a Post Affiliate Pro-val.
Az affiliate marketing az egyik legnépszerűbb módja annak, hogy jelentős online jövedelemre tegyünk szert. Tanuld meg, hogyan uralhatod gyorsan az affiliate pia...
Ismerd meg azokat a marketingstratégiákat, amelyek segítenek több partnert szerezni, és hét könnyen alkalmazható lépésben fellendíteni a partnerprogramod....
Az affiliate marketing remek módja annak, hogy pénzt keressen online, ha rendelkezik saját weboldallal. Tekintse meg a legsikeresebb affiliate marketinghez szük...