Probléma meghatározása
Nagyon fontos a jutalékok pontos hozzárendelése azokhoz a látogatókhoz és vásárlókhoz, akik nem partner linken keresztül érkeznek, hogy igazságos legyen a jutalmazás és megelőzhető legyen a jutalékok eltulajdonítása a partnerprogramban. A Post Affiliate Pro lehetőséget ad arra, hogy alapértelmezett partnert rendeljen a nem hivatkozott forgalomhoz és eladásokhoz, valamint használja az Élethosszig tartó jutalékok funkciót, hogy minden későbbi vásárlás is helyesen legyen jóváírva.
Ez a cikk bemutatja, hogyan lehet alapértelmezett partnert beállítani a nem hivatkozott forgalomhoz, és hogyan használható az Élethosszig tartó jutalékok bővítmény annak érdekében, hogy más partnerek ne vehessék át az Ön saját marketing csatornáin szerzett ügyfeleket.
Alapértelmezett partner hozzárendelése nem hivatkozott forgalomhoz a Post Affiliate Pro-ban
Ha azt szeretné, hogy minden olyan látogatás és vásárlás, amely nem partner hivatkozáson keresztül érkezik (például a saját fiókjára), automatikusan egy adott partnerhez legyen jóváírva, kövesse az alábbi lépéseket:
- Lépjen be a Post Affiliate Pro kereskedői felületére.
- Navigáljon a Beállítások > Követési beállítások menüponthoz.
- Jelölje be a Nem hivatkozott eladás/lead mentése négyzetet. Ez kötelező lépés – enélkül nem jelenik meg az alapértelmezett partner kiválasztásának lehetősége.
- Amint bejelöli, megjelenik az Alapértelmezett partner nem hivatkozott jutalékhoz legördülő lista.
- Válassza ki a kívánt partner fiókot a listából, amelyet alapértelmezettként szeretne használni.
- Mentse a módosításokat.
Ez a beállítás biztosítja, hogy minden kattintás, lead vagy eladás, amely nem tartalmaz partner paramétert, automatikusan a kiválasztott alapértelmezett partnerhez kerüljön hozzárendelésre.
Hibakeresési tippek az alapértelmezett partner hozzárendeléséhez
- Ha a nem hivatkozott tranzakciók nem kerülnek az alapértelmezett partnerhez:
- Ellenőrizze, hogy be van-e jelölve a Nem hivatkozott eladás/lead mentése opció a követési beállításokban.
- Győződjön meg róla, hogy a megfelelő partnert választotta ki az Alapértelmezett partner nem hivatkozott jutalékhoz listában.
- Ellenőrizze, hogy a landoló oldalak integrációja nem írja-e felül vagy hagyja ki az alapértelmezett hozzárendelést.
- Ha egyedi integrációt vagy API-t használ, győződjön meg arról, hogy nem továbbít véletlenül partner paramétereket.
- Élethosszig tartó jutalékok esetén:
- Ellenőrizze, hogy az Élethosszig tartó jutalékok bővítmény engedélyezve van (Beállítások > Bővítmények).
- Győződjön meg róla, hogy egyedi ügyfélazonosító (pl. e-mail) helyesen kerül átadásra a Data1 vagy Data2-5 paraméterekben.
- Tesztelje a folyamatot teszt fiókokkal, hogy megbizonyosodjon róla: az ismétlődő vásárlások tényleg az elvárt partnerhez kerülnek jóváírásra.
Legjobb gyakorlatok az alapértelmezett partner és az élethosszig tartó jutalékok használatához a Post Affiliate Pro-ban
- Kommunikáljon világosan a partnerek felé, hogyan működik az alapértelmezett hozzárendelés, hogy elkerülje a jutalékokkal kapcsolatos félreértéseket.
- Használjon dedikált partnerfiókot (pl. „House” vagy „Admin”) alapértelmezettként a tiszta riportolás érdekében.
- Rendszeresen auditálja az eladások hozzárendelését, főként integrációs változások után, hogy megbizonyosodjon a helyes jóváírásról.
- Haladó követéshez érdemes mind a sütialapú, mind az ügyfélazonosító-alapú hozzárendelést alkalmazni a maximális megbízhatóság érdekében.
Az élethosszig tartó jutalékok megértése a Post Affiliate Pro-ban
Az Élethosszig tartó jutalékok bővítmény lehetővé teszi, hogy egy ügyfél első hivatkozását nyomon kövesse, és minden jövőbeli eladást ugyanahhoz a partnerhez rendeljen – még akkor is, ha az ügyfél később más partner linkjén vagy közvetlenül érkezik. Ez különösen hasznos, hogy saját direkt vagy fizetett forgalmi, illetve házon belüli marketing befektetéseit megvédje a partnerek hivatkozásainak felülírásától.
Gyakori felhasználási esetek az alapértelmezett partner hozzárendeléséhez
- Minden direkt és fizetett keresési forgalmat rendeljen a saját „House” partnerfiókjához az alap riportoláshoz.
- Előzze meg a jutalékok eltulajdonítását azzal, hogy a meglévő ügyfelek mindig az eredeti (alapértelmezett) partnerhez kerülnek.
- Rendelje az e-mail kampányokból, közösségi médiából vagy offline marketingből származó eladásokat az alapértelmezett partnerhez.
Lépésről lépésre: Alapértelmezett partner és élethosszig tartó jutalékok beállítása
- Hozzon létre vagy válassza ki a „House” partnerfiókját.
- A Beállítások > Követési beállítások menüpontban jelölje be a Nem hivatkozott eladás/lead mentése opciót.
- Amint elérhető, állítsa be ezt a fiókot az Alapértelmezett partner nem hivatkozott jutalékhoz mezőben.
- Engedélyezze az Élethosszig tartó jutalékok bővítményt a Beállítások > Bővítmények menüpontban.
- Frissítse az integrációt úgy, hogy a vásárló e-mail címét (vagy egyedi azonosítóját) minden rendelésnél a Data1 mezőben továbbítsa.
- Teszteljen egy vásárlást partner link nélkül – ellenőrizze, hogy az alapértelmezett partner kapja meg a jutalékot.
- Hajtsa végre a második vásárlást egy másik partner linkjével, de ugyanazzal az ügyfél e-mail címmel – a jutalékot ekkor is az alapértelmezett partnernek kell kapnia.