
Az 5 leggyakoribb kihívás partnerprogramokban
Az affiliate marketing az egyik legjobb módja annak, hogy új közönségeket érjen el termékeivel vagy szolgáltatásaival. Íme néhány a leggyakoribb kihívások közül...
A crowd marketing a felhasználók által generált tartalmakat és hiteles beszélgetéseket használ fel fórumokon a bizalomépítéshez, forgalom tereléséhez, és az affiliate értékesítések növeléséhez hiteles ajánlásokkal és természetes linkekkel.
Tudja, miért nehezebb ma az affiliate marketing, mint valaha?
A háromfejű sárkány:
Az emberek nem bíznak a márkákban. Nem kedvelik a marketingeseket. A fogyasztók 92%-a számára továbbra is a barátok ajánlásai és más felhasználók visszajelzései a legmegbízhatóbb reklámformák. Ezeket figyelembe véve az affiliate-eknek fel kell tenniük a kérdést:
Vannak alternatív stratégiák leadek generálására az ügyfeleknek, illetve ezáltal magasabb eladások elérésére saját maguk számára?
Ez a stratégia az SEO és a marketing metszéspontjában helyezkedik el, és a márkaépítésre, illetve annak nagyköveti szerepére épít a felhasználói tartalmak (UGC) segítségével. Egyszerűen fogalmazva: a marketingesek fórumokra és kérdés-válasz oldalakra mennek, hogy hozzászólásokban kommunikáljanak a célközönséggel. Ezt átlagos felhasználóként teszik, visszajelzéseket osztanak meg , linkeket és pozitív véleményeket, egy elosztott márkához .
A crowd marketing az egyik legvitatottabb stratégia. Egyesek szerint csak linképítés spam jellegű kommentekkel; mások szerint kiváló eszköz a közönséggel való kommunikációra, az online hírnév , illetve a negatív visszajelzések kezelésére. Tekintettel arra, hogy a kommentek nagyobb hatással vannak a felhasználók döntéseire, mint az értékesítési szövegek és hirdetések, a crowd marketing lehet a legjobb taktika, hogy a fogyasztó fülébe jusson az üzenet.
Ez mind szép és jó, de hogyan lehet a crowd marketinget úgy alkalmazni, hogy valóban javítsa az affiliate értékesítéseket?
Alapvetően a crowd marketing ösztönzést teremt. A hozzászólások és pozitív visszajelzések arra bátorítják a fogyasztókat, hogy kipróbálják a termékedet vagy szolgáltatásodat, miközben te kapcsolatba lépsz velük, az igényeikre fókuszálsz, ehhez igazítod a márkádat, és a te irányodba tereled a fogyasztókat.
Gyakran a crowd marketingesek nem csatlakoznak, hanem maguk indítanak témákat egy elosztott márkáról. Az ilyen bejegyzések bevonják a felhasználókat, akik megosztják a gondolataikat, és másokat is bevonnak a beszélgetésbe.
A tartalommarketingesek a közösségi médiában , értékelő oldalakon, blogokon, tematikus fórumokon, versenytársak hozzászólásaiban és kérdés-válasz oldalakon szervezik a kommunikációt.
Mivel ez az eszköz egyszerre tartalmaz SEO és marketing elemeket, a sikeres affiliate crowd marketing stratégiák száma sokféle lehet. Az ügyfeled céljaitól függően választhatod a kampányodhoz leginkább megfelelő megközelítést:
Cél: segítséget nyújtani a fogyasztóknak szakértői tanácsokkal, felhívni a figyelmüket egy márkára, és forgalmat generáló linket szerezni a projektedhez.
Folyamat: válaszd ki a legjobb oldalakat/termékeket/szolgáltatásokat az elosztó oldalon, keresd meg a releváns fórumokat és topikokat, regisztrálj, írj szakértői választ a kérdésekre, és reagálj a hozzászólásokra.
Eredmények: ismertség- és bizalomnövekedés, hivatkozó forgalom, természetes linkek, lead generálás és eladások .
Cél: több forgalom és változatos visszamutató linkek szerzése.
Folyamat: keress releváns fórumokat és hozzászólásokat, regisztrálj, írj szakértői választ egy felhasználói kérdésre, és helyezz el egy linket a kívánt oldalra.
Eredmények: dinamikus linkprofil, láthatóság- és forgalomnövekedés.
Cél: visszamutató linkek szerzése olyan domainekről, amelyeket a versenytársak már meghódítottak.
Folyamat: vizsgáld meg a három legnagyobb versenytársad linkprofilját, keresd meg azokat a fórumokat/topikokat/hozzászólásokat, ahol jelen vannak, listázd a kívánt forrásokat, regisztrálj, és indítsd el az affiliate crowd marketing kampányodat.
Eredmények: gazdag linkprofil, láthatóság, jobb helyezések.
Cél: értékes, plágiummentes tartalom megosztása a közönséggel, több organikus keresés, visszamutató link , és értékesítés.
Folyamat: készíts lebilincselő tartalmat (videó, infografika, útmutatók stb.), válaszd ki a legjobb és legrelevánsabb terjesztési csatornákat, maradj aktív (kommentelj más topikokban, tegyél fel kérdéseket, válaszolj), és oszd meg ott a tartalmad.
Eredmények: lojalitás és bizalom, forgalom, természetes backlinkek, leadek.
Cél: a negatív visszajelzések kockázatának minimalizálása a projektedről.
Folyamat: dolgozd ki a márkapozícionálást, hozz létre fiókokat a piaci résed legjobb forrásain, építsd szakértői jelenléted, alakíts ki pozitív hírnevet a projektednek.
Eredmények: márkaismertség és bizalom, pozitív kontextus a fogyasztók szemében, leadek, értékesítések.
Mint minden más eszköz, a crowd marketing is idő- és pénzigényes. Ahhoz, hogy sikeres legyél és több affiliate értékesítést érj el, el kell döntened, melyik megvalósítási mód a legjobb számodra.
Három lehetőség van:
Mik az előnyök és hátrányok?
Egyedül dolgozni idő- és energiaigényes. Emellett erős SEO- és szövegírói készségek szükségesek, hogy mindent a lehető legjobban csinálj. Nehéz a folyamatot széles körű piaclefedésre szervezni: idő kell, amíg belejössz, tanulsz a hibákból, és kellő mennyiségű linket építesz. Szabadúszók felvételekor készülj fel arra, hogy időt kell szánnod a keresésükre és interjúztatásukra. Nem könnyű jó szakembert találni, ezért gondold át előre a kérdéseket. A kiszervezett munkaerő nem olyan drága, mint a belső, ám nincs garancia arra, hogy elvárásaid szerint dolgozik. Ellenőrizd az önéletrajzokat és portfóliókat, hogy időt és pénzt spórolj meg később.
Ha úgy döntesz, hogy belső csapattal végzed a crowd marketinget, az előnyök egyértelműek: maximális elkötelezettség, rugalmasság, hatékonyságkontroll. Viszont erőforrást kell fordítanod az alkalmazottak képzésére, irodabérlésre, eszközökre és fizetésekre.
A crowd marketing megéri, ha hosszú távon tervezel affiliate értékesítési kampányt, és felkészültél arra, hogy 3–4 hónapot ráfordíts, mire eredményeket látsz.
Az Ön affiliate marketingje akkor lesz sikeres ezzel a taktikával, ha elfelejti a „minél több, annál jobb” elvet, és informatív, hasznos üzeneteket ír magas minőségű niche forrásokra, válaszolva a látogatók kérdéseire, segítve a problémáik megoldását. A legtöbb fogyasztó bízik a barátoktól, ismerősöktől származó kommentekben és véleményekben, így légy te az a barát, aki segít kiválasztani a szükséges terméket vagy szolgáltatást.
A crowd marketing során a célközönséggel fórumokon, kérdés-válasz oldalakon és közösségi csatornákon, valódi felhasználóként lépnek kapcsolatba, visszajelzéseket, linkeket és pozitív véleményeket osztanak meg a bizalomépítés és természetes lead generálás érdekében.
Az előnyök közé tartozik a bizalomépítés hiteles ajánlásokkal, minőségi forgalom növelése, természetes visszamutató linkek szerzése, online hírnév javítása és magasabb értékesítések elérése keresőmotor büntetés kockázata nélkül.
Az affiliate-ek önállóan, szabadúszók vagy kiszervezett szakemberek bevonásával, illetve belső csapat kijelölésével is lebonyolíthatják a kampányokat – mindegyik opciónak megvannak a maga előnyei és hátrányai a hatékonyság, kontroll és erőforrásigény szempontjából.
Lesley Vos tapasztalt webes szövegíró és tartalomstratéga. Digitális marketinggel, íráskészséggel és szakmai fejlődéssel foglalkozó kiadványokhoz járul hozzá, segítve kollégáit abban, hogy magabiztosabbak legyenek, és fejlesszék cikkírási és promóciós készségeiket.
Fedezze fel a hatékony crowd marketing stratégiákat a bizalomépítéshez, a forgalom növeléséhez és az affiliate értékesítések fellendítéséhez hiteles felhasználói elköteleződéssel.
Az affiliate marketing az egyik legjobb módja annak, hogy új közönségeket érjen el termékeivel vagy szolgáltatásaival. Íme néhány a leggyakoribb kihívások közül...
A bizalom mindig a legjobb alap, amelyre egy kapcsolat épülhet. Ez az affiliate marketingre is igaz, és meghatározza, mennyire lesz sikeres számodra.
Az affiliate partnerek kezelése komoly kihívás lehet, különösen egy induló vállalkozás számára. Ismerd meg azokat a taktikákat, amelyekkel elindíthatod affiliat...