Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

AffiliateManagement AffiliateMarketing BusinessGrowth AffiliatePrograms

Az affiliate programokat zökkenőmentesen működtetni felelős menedzser nélkül igencsak nehéz feladat. De pontosan mi is az az affiliate menedzsment, és érdemes-e menedzsert alkalmazni a cégnél? Olvasson tovább, hogy megtudja!

Jelenleg az affiliate marketing piac értéke 12 milliárd dollár. Ha végiggörget bármely SaaS weboldal aljára, vagy rákattint egy „Felhasználói beállítások” ikonra, nagy valószínűséggel találkozni fog a „Legyen partnerünk” vagy „Ajánljon minket barátainak” linkek valamelyikével. Meglepő? Pedig a márkák 80%-a használja az affiliate marketinget lead generálásra – köztük a legismertebb cégek, mint az Amazon vagy a Shopify.

Azoknak a cégeknek a száma, amelyek az affiliate marketingben látják a lehetőséget, folyamatosan nő, hiszen ez egy kölcsönösen előnyös stratégia. Mindenki nyerhet: a vállalatok minimális költséggel növelik hírnevüket és bevételüket (anélkül, hogy előre kellene fizetniük, mint más marketing módszereknél), a marketingesek pedig jutalékot kapnak minden általuk hozott ügyfél után (így érdekük fűződik a program sikeréhez).

How does an affiliate program work

Az affiliate program működtetésének költségei minimálisak (a marketinges jutalékán vagy a hálózat tulajdonosának díján kívül), ráadásul csak a látható eredmények után kell fizetni. Ha nem szerzünk új ügyfeleket, nem kell egy fillért sem költeni. Az affiliate programból származó eladások is csábítóak, hiszen a vállalat teljes bevételének akár 30%-át is kitehetik. Ezért sok cég alkalmaz affiliate marketingeseket, elindítja saját programját, majd automata üzemmódba kapcsolja azt… és később csalódik, ha nincsenek kézzelfogható eredmények.

Sajnos az affiliate marketing nem egy „plug and play” vállalkozás – sok feladatot nap mint nap el kell végezni, hogy a program zökkenőmentesen működjön. Ha csak egy vagy két affiliate marketinges dolgozik a cégnél, nem gond a teljesítményük nyomon követése. De ahogy a hálózat bővül, egyre nehezebb mindent kézben tartani. Minél nagyobb a csapat, annál bonyolultabb mindent egyedül kezelni. Ilyenkor kell elgondolkodni a megfelelő affiliate menedzsmenten és egy erre dedikált munkatárs alkalmazásán.

Mi az affiliate menedzsment?

Egy jó termék, minőségi tartalom és ügyes partnerek mellett szükség van egy menedzsment platformra is, hogy bővíthesse hálózatát és elérje a kívánt eredményeket. A jó menedzsment azt jelenti, hogy figyelemmel kísérjük a partnerprogram minden aspektusát, nyomon követjük a partnerek teljesítményét, új partnereket keresünk, optimalizáljuk az aktuális stratégiát, és biztosítjuk, hogy mindenki időben megkapja a jutalékát.

post affiliate pro affiliates manager

Ezeket a feladatokat eleinte könnyű elvégezni. De ahogy növekszik a partnerek száma, egyre nehezebb mindenkit egy irányba tartani (főleg, ha még sosem találkoztak személyesen), és a program zavartalan működését biztosítani. Szükség van valakire, aki segít – mégpedig egy affiliate menedzserre.

Ki az affiliate menedzser?

Egy affiliate menedzser az a személy, aki a partnerprogram A-tól Z-ig történő irányításáért felelős. Néhány napi feladatuk közé tartozik minden teljesítménymutató nyomon követése és figyelése, a kampányok értékelése és optimalizálása a jobb eredmények érdekében, értékesítési stratégia kidolgozása és megvalósítása, valamint javaslatok tétele kulcsszavakra vagy tartalomra vonatkozóan.

De ez még nem minden – egy menedzser feladatai közé tartozik az új partnerek felkutatása, toborzása és betanítása is. Ezen kívül olyan stratégiát kell kialakítania, amely igazodik a vállalat céljaihoz, válaszolnia kell a marketingesek kérdéseire, és meg kell oldania a felmerülő problémákat. Az is a munkakörébe tartozik, hogy figyelemmel kísérje a program szabályait, és megelőzze a visszaéléseket.

Végül, de nem utolsósorban hírlevelek és segédanyagok készítése, emailek megválaszolása, valamint az affiliate partnerek kéréseinek teljesítése is a feladata. Amint látható, az affiliate menedzser munkája nem könnyű. Ahhoz, hogy mindezt hatékonyan kezelje, többféle készségre is szüksége van.

Milyen készségekre van szüksége egy affiliate menedzsernek?

Az affiliate menedzserek nap közben számos szerepet töltenek be (gondoskodnak a programról és a mögötte álló emberekről is). Ezért széleskörű készségekre és tulajdonságokra van szükségük a sikerhez. Íme néhány tulajdonság, amit érdemes keresni a jövőbeni affiliate menedzserekben:

Tanulási hajlandóság

Egyre több cég indít affiliate marketing kampányokat, így a piac egyre versenyképesebb. Ha a menedzser nem követi az iparági trendeket és újdonságokat, gyorsan lemarad. Ezért kiemelten fontos, hogy a menedzserek időt szánjanak készségeik fejlesztésére, és bővítsék iparági tudásukat – legyen szó új marketingcsatornákról, eszközökről vagy tartalomtípusokról. Tapasztalatuk növelése önbizalmukat is erősíti, ami létfontosságú, mert…

Magabiztosság

…nincs olyan nap, amikor egy affiliate menedzsernek ne kellene döntéseket hoznia, vagy javaslatokról, fejlesztésekről tárgyalnia. Az ő felelőssége az is, hogy meggyőzze a partnereket a programhoz való csatlakozásról, vagy tárgyaljon a beszállítókkal. Ahhoz, hogy megállja a helyét, és meggyőzze a cégeket ötletei értékességéről, adatokra, előadói készségre és önbizalomra van szüksége.

A partnerek is szívesebben dolgoznak olyan menedzserrel, aki tudja, miről beszél, és alá tudja támasztani javaslatait – ez növeli a program iránti bizalmukat is.

Rugalmasság

A marketing mindig is olyan iparág volt, ahol ami ma működik, holnap már elavult. Ma azonban a helyzet egy szempillantás alatt megváltozhat (ahogy a folyamatos járványhelyzet is mutatja), így a gyors alkalmazkodás az affiliate menedzserek egyik legfontosabb készségévé vált. Még egy gondosan megtervezett kampány is kisiklathat egy váratlan probléma vagy iparági változás miatt, ilyenkor a menedzsernek gyorsan kell döntenie a következő lépésről. Gyakran kell tárgyalniuk feletteseikkel, ügyfeleikkel vagy partnereikkel is – vagyis sokszor kompromisszumot kell találniuk a saját és az ügyfelek vagy cégek elvárásai között.

Ma különösen fontos, hogy új feladatokat és felelősségeket vállaljanak, rugalmasan reagáljanak a változó környezetre, és hajlandóak legyenek új eszközöket vagy marketingtaktikákat kipróbálni a régi módszerek helyett. A menedzsereknek figyelemmel kell kísérniük az iparági híreket, és módosítaniuk kell megközelítésüket, ha például új marketingcsatorna jelenik meg.

Adat- és számítógépes ismeretek

Az affiliate marketing számtalan módon végezhető – de vajon melyiket válasszuk? A választ a marketingesek minden nap kapott adatai adják meg. Az adatok alapján a menedzserek eldönthetik, mely lépések hozzák a várt eredményt, mely csatornák adják a legjobb konverziós arányt, és hogyan hatnak döntéseik az egész affiliate program működésére.

Micro conversions in Google Analytics

Az adatok mennyisége viszont túl nagy lehet – a marketingmenedzsereknek tudniuk kell, mely mutatókra érdemes fókuszálni. Mivel azonban az adatok nyomon követése és elemzése kézzel időigényes és zavaró lehet, az affiliate menedzsereknek ismerniük kell a menedzsment eszközöket, és tudniuk kell, hogyan kövessék nyomon a program és a partnerek teljesítményét.

Kreativitás

Egy terméket eladni vagy egy márkát népszerűsíteni az elképesztően versenyképes affiliate iparágban sokkal nehezebb, mint gondolnánk. Ezért elengedhetetlen, hogy a menedzser új, kreatív ötleteket találjon ki kampányokhoz vagy márkaépítéshez . Az egyedi elképzelések megvalósítása lehetővé teszi, hogy a cégek kitűnjenek a tömegből, és új partnereket, valamint ügyfeleket vonzzanak – főleg, ha egy kampány virálissá válik.

A kampányötleteken túlmenően a menedzsereknek kreativitásra van szükségük különféle üzleti problémák megoldásához, váratlan helyzetek kezeléséhez, illetve ahhoz is, hogy új, „dobozon kívüli” lehetőségeket találjanak programjuk népszerűsítésére.

Over 65% of affiliate marketers connect with their customers on social media

Kommunikációs és vezetői készségek

A menedzsereknek naponta sok emberrel kell beszélniük – partnerektől a cégvezetőkön át a beszállítókig és az ügyfelekig. Ezért elengedhetetlen a kiváló előadói készség. Amikor egy új kampány vagy marketingtaktika ötletével állnak elő, prezentálniuk és megvitatniuk kell azt az ügyfelekkel, kollégákkal egy megbeszélésen. Az ilyen megbeszéléseken számos kérdés, kétség és kritika is elhangzik. A menedzsereknek tehát magabiztosan kell beszélniük, válaszolniuk a kérdésekre, kezelniük a negatív véleményeket, és közben meggyőzniük másokat saját javaslataik követéséről.

Mivel az affiliate menedzserek csapatokat irányítanak, célokat kell kitűzniük, vezetniük és motiválniuk a partnereket ezek elérésében, továbbá világosan kell közvetíteniük elképzeléseiket, elvárásaikat és kéréseiket.

Szervezőkészség és acélidegek

A napi teendők és felelősségek sokasága miatt a kiváló szervezőkészség elengedhetetlen minden menedzser számára. Az affiliate menedzsereknek ráadásul gyors döntéseket kell hozniuk különböző projektekkel kapcsolatban (amelyek általában eltérő követelményekkel és fejlettségi szinten vannak), vagy váratlan helyzetekre kell reagálniuk – ehhez hideg fejre is szükség van.

A jó szervezőkészség segít a munkabeosztás, a prioritási lista, a határidők betartásában, valamint a partnerek munkájának felügyeletében.

Összegzés

Sokan azt hiszik, hogy elég létrehozni egy affiliate programot, generálni néhány linket, és felvenni néhány marketingest – és máris özönlenek az új ügyfelek fillérekért. Bárcsak ilyen egyszerű lenne!

Ahhoz, hogy az affiliate kampányok zökkenőmentesen működjenek, az affiliate menedzsereknek folyamatosan fejleszteniük és optimalizálniuk kell a folyamatokat. Ők biztosítják a program akadálytalan működését, miközben a partnereket is motiválják a fejlődésre. Miért ne kezdené az új évet fejlettebb affiliate marketinggel ?

Gyakran ismételt kérdések

Mi az affiliate menedzsment cég?

Az affiliate menedzsment cég olyan vállalat, amely segít más cégeknek az affiliate marketingesekkel való kapcsolatok kezelésében. Szolgáltatásai közé tartozik az affiliate tevékenységek nyomon követése, a kifizetések kezelése és az affiliate partnerek támogatása.

Mi az affiliate menedzsment platform?

Az affiliate menedzsment platform olyan szoftver vagy eszköz, amely segíti a vállalkozásokat affiliate marketing programjaik kezelésében. Funkciói közé tartozik az affiliate értékesítések követése, az affiliate kapcsolatok kezelése, kreatív anyagok és promóciós eszközök biztosítása, valamint az affiliate marketing kampányok teljesítményének elemzése.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Fejlessze affiliate menedzsmentjét

Fedezze fel a Post Affiliate Pro-t, és ismerje meg azokat az eszközöket, amelyekkel egyszerűsítheti affiliate programját, javíthatja az eredményeket és maximalizálhatja bevételét.

Tudjon meg többet

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.

6 perc olvasás
SaaS AffiliateMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface