
Új értékesítések növelése vagy a meglévő ügyfelekre fókuszálás
100%-ban a meglévő és potenciális ügyfelekre fókuszálni igazán nehéz. Határozza meg a vállalkozása számára legjobb stratégiát a Post Affiliate Pro útmutatójával...
Ismerj meg 23 hasznos tippet egy sikeres online áruház építéséhez: webdesign, SEO, mobilbarát felület, fizetési lehetőségek, közösségi média marketing és még sok más. Növeld e-kereskedelmi növekedésed szakértői tanácsokkal.
Az e-kereskedelem világában magasak a profitok. Annak ellenére, hogy a világ számos vállalkozása veszteségeket szenvedett el a világjárvány idején, az emberek továbbra is vásároltak. Miért? A lezárásokkal az élet minden területe digitálissá vált. Sőt, a digitalizáció felgyorsult.
Ennek eredményeképpen a verseny is megnőtt. Az idén az amerikai e-kereskedelem várhatóan eléri az 1 billió dolláros rekordot, köszönhetően a digitális fogyasztás óriási átalakulásának. Cselekedni és stratégiát kidolgozni elengedhetetlen, hogy vállalkozásod túléljen és virágozzon ebben a dinamikus környezetben. Ha követed a blogban leírt tanácsokat, látni fogod, hogy ezek közül néhány tipp kevés energiát igényel részedről, mégis garantáltan nagyszerű eredményeket hoz online vállalkozásod számára.
Világszerte a pandémia minden iparágra jelentős hatással volt, a fogyasztókat arra késztetve, hogy több időt töltsenek online vásárlással, mint korábban. A fizikai üzletek gyorsan online áruházakká alakultak, digitális termékeket kínálva, hogy legalább a számlákat ki tudják fizetni. De hogyan alkalmazkodtak ezek a boltok ilyen gyorsan a digitális térhez? Egyik válasz: e-kereskedelmi weboldalkészítők .
A weboldalkészítők számos módon segítik a kisvállalkozásokat az online sikerben, több előnyt biztosítva a fizikai üzletekkel szemben. Költséghatékonyság (nem kell aggódni a rezsiköltségek miatt), könnyű használat, rugalmasság és 0–24 órás technikai támogatás csak néhány ok, amiért erősen ajánlottak. Ha pedig olyan weboldalt szeretnél építeni, mint az Amazon , ahol mások is értékesíthetnek, érdemes több eladós piactér szoftvert vagy egyedi fejlesztést választani.
A felhasználói élményt (UX) tedd első helyre! Weboldalad célja, hogy olyan vásárlókat vonzz, akik egy megvásárolni kívánt terméket keresnek. Az, hogy visszatérő vásárlókká válnak-e, rajtad múlik: könnyed, élvezetes vásárlási élményt kell nyújtanod. Az esetek 57%-ában a felhasználók nem ajánlanak tovább olyan céget, amelynek rossz a webdesignja. Egy megbízható design szakértő megbízása vagy professzionális webdesign eszközök használata csökkenti a visszafordulási arányt, és pozitív képet hagy a márkádról.
Mielőtt publikálnád weboldalad, nézd meg mindent úgy, mintha vásárló lennél. A keresőmező könnyen megtalálható és megfelelően működik? Telefonról vagy tabletről böngészve optimalizáltak a kosarak, vagy oldalra kell görgetni, hogy megtaláld őket?
A reszponzív webdesign kulcsfontosságú, amikor [újra]tervezed az oldalad. Ha azt szeretnéd, hogy a leadek végigmenjenek az értékesítési tölcséren, figyelned kell a felhasználók figyelemidejére. A vásárlók átlagosan 3,18 percet töltenek egy e-kereskedelmi oldalon. Ez is mutatja, hogy a betöltési időnek és a webmenüknek is gyorsnak és letisztultnak kell lenniük. Ami a termékeket illeti, a vásárlók 76%-a szerint a termékleírás a legértékesebb információ az oldalon.
Fontos, hogy odafigyelj a weboldalad megjelenésére, a design folytonosságára és az egyes oldalak betöltési sebességére. A letisztult, tágas elrendezés lehetővé teszi, hogy a fontos információk – mint például a termékleírások vagy a kapcsolati rész – jól láthatóak legyenek, és a felhasználók könnyen navigáljanak. Mindez hozzájárul a vásárlói hűség növeléséhez. Az idő kritikus tényező, amikor leadeket szeretnél vásárlóvá konvertálni.
Ha mindent megteszel azért, hogy a célközönséged igényeinek megfelelj, vállalkozásod UX-e is javulni fog. Ne feledkezz meg azokról sem, akik valamilyen fogyatékkal élnek – az oldalad legyen számukra is akadálymentes. Számos akadálymentesítő funkció készült kifejezetten a fogyatékkal élők segítésére. Ilyen például a felolvasó program látássérülteknek, hallókészülékek, vagy bármilyen más segítő megoldás. Érdemes ezeket is beépíteni a webdesignba, így még több látogatót szólíthatsz meg.
A bevásárlókosár alapvető funkció a weboldaladon. A jó pénztári élményhez legyen rugalmas a kosarad – engedd meg, hogy regisztrált és nem regisztrált vásárlók is vásárolhassanak bármikor, bárhol, csak egy szállítási címet kell megadniuk.
A pénztár folyamat során hangsúlyozd weboldalad egyik legnagyobb előnyét – a kényelmet. A vásárlók addig vásárolnak, amíg nem ütköznek kényelmetlenségbe. Ezért kell odafigyelned a különböző fizetési módokra , amelyeket az oldalad kínál. Az, hogy többféle fizetési lehetőséget (PayPal, hagyományos bankkártyák, digitális pénztárcák stb.) kínálsz és ezek biztonságosak, eldöntheti a vásárlást.
2021-ben az átlagos kosárelhagyási arány 69,82% volt. Ezek főként a szállítási költségekhez és egyéb extrákhoz (például adókhoz) kapcsolódtak. Ha sikeres online kereskedő akarsz lenni, mindenképp legyen szállítási szabályzatod , hogy vásárlóid tudják, mennyi idő alatt kapják meg a terméket, és mennyibe kerül a szállítás a termék árához képest. A Shopify például szállítási kalkulátort kínál, amellyel a kereskedők a legjobb megoldást találhatják meg. Az USA-ban akár 88%-ot is spórolhatsz a szállítási költségeken, illetve nemzetközileg is küldhetsz csomagokat a Shopify előzetesen letárgyalt kedvezményeinek köszönhetően (pl. UPS, DHL Express).
Ez a weboldalak egyik leginkább elhanyagolt oldala: a Rólunk oldal. Ez az a hely, ahol bemutathatod cégedet és céljaidat – a saját szavaiddal. A vásárlók 86%-a szerint az autentikusság fontos, amikor márkát választanak, így neked kell gondoskodnod arról, hogy a Rólunk oldal hűen tükrözze céged őszinteségét, alapvető értékeit és a termékeid mögötti szenvedélyt.
Kiemelkedhetsz a versenytársak közül, hiszen a válaszadók 52%-a szerint a Rólunk oldal az első, amit meglátogatnak egy cég weboldalán. Ha megszólítod a vásárlóidat és elmesélsz nekik egy történetet, többet teszel, mint hogy csak egy e-mail címet adsz meg. Elmondod nekik, miért válasszák a te termékedet és hogyan teheti könnyebbé az életüket.
A bizalomépítés másik módja, hogy bemutatod, kik vagytok – a csapatodat. Ez személyesebbé teszi a vállalkozásod, mintha egy arctalan robottól vásárolnának. Mutass be néhány háttérinformációt a csapat tagjairól, adj meg elérhetőségi űrlapokat. Mindez segít abban, hogy a felhasználók jobban megértsék és megbízzanak a cégedben.
Mindig dolgozz a keresőoptimalizáláson (SEO). Az online élmények 68%-a keresőmotorral indul, míg a Google kereső, képek és térképek a globális forgalom 92,96%-át generálják.
A SEO-val többféleképpen is forgalmat terelhetsz oldaladra, például ha felkérsz egy affiliate marketingest, hogy írjon blogbejegyzéseket a termékeidről/weboldaladról. Ha blogot vezetsz, tehetsz bele hivatkozásokat más tartalmakra is (pl. termékkatalógus vagy akciók). Optimalizáld a szöveget, hogy linkeket is tartalmazzon. A Post Affiliate Pro blogján az oldalak alján található GYIK szekció fejlett SEO-funkció.
Ezzel két célt érsz el: rövid, tömör választ adsz a gyakran keresett kérdésekre, és ráveszed a felhasználót, hogy kattintson a blogbejegyzésre, amely a választ tartalmazza. Így a tartalom leadeket konvertálhat. Ha a szövegoptimalizálást használod az online láthatóság növelésére, ez egy hatékony taktika. A blogod keresésekor minden linken legyen meta leírás , amely röviden összefoglalja, mit kínálsz – így a potenciális leadek tudják, mit találnak, ha rákattintanak.
A jó termékképek szemet gyönyörködtetőek. Egy online kereskedő felelőssége, hogy eladja a termékeket – nem fogsz sokat eladni, ha a képeid nem nagy felbontásúak vagy nem felelnek meg a mai elvárásoknak. A fogyasztók 93%-a számára a vizuális tartalom a legfontosabb tényező a vásárlási döntésnél.
Az okostelefonok technológiája elképesztő szintre fejlődött, olyannyira, hogy a digitális fényképezőgépek használata jelentősen visszaesett . A mobilos képek minősége versenyképessé vált, így bármely affiliate marketinges könnyedén készíthet és tölthet fel minőségi termékfotókat a weboldalára, vagy akár saját közösségi oldalára, hogy ott is népszerűsítse termékeidet.
Ne feledd, a felhasználói élmény (UX) kulcsfontosságú, és már azzal kezdődik, hogy a felhasználó megérkezik az oldaladra. A weboldaladnak mobilbarátnak kell lennie, ez az első lépés a leadgenerálásban és a vásárlói hűség kialakításában. A keresőmező például kulcsfontosságú funkció a vásárlási folyamatban. Hogy találják meg másként a keresett terméket? Ne feledd, a mobilos felhasználók 61%-a szívesebben vásárol optimalizált oldalakról. Ez már önmagában is óriási célcsoport (5,52 milliárd, azaz a világ lakosságának 66,6%-a). Rengeteg pénz vár rád, a befektetésed pedig megtérül a teljesen optimalizált oldal révén.
A vállalkozóknak gondoskodniuk kell arról, hogy a weboldaluk könnyedén kezelje az online tranzakciókat. Az e-kereskedelem a kényelemnek köszönhetően fejlődött ilyen gyorsan, ennek része a pénztári élmény is. Jelenleg a világszerte vásárlók 36%-a az elektronikus pénztárcákat preferálja fizetési módként. A bankkártya és hitelkártya aránya 23% és 12%. Ez azt jelenti, hogy a fizetési rendszerednek alkalmasnak kell lennie PayPal, Apple és Google Pay, valamint számos más eWallet fogadására.
Ne feledd, hogy a vállalkozásodnak kényelmet kell kínálnia, hogy komolyan vegyék. Fontos, hogy oldalad biztonságos legyen , hiszen a mobilos e-kereskedelmi bevételek elérték a $3,56 billiót 2021-ben , ami több mint a teljes forgalom fele. A mobilos fejlesztésekre is ugyanannyi figyelmet kell fordítani, mint a főoldalra – az alkalmazáson belüli fizetés kulcsfontosságú, különben pénzt hagysz más cégeknek. Például az Apple Pay-t elfogadó cégek bevétele $6 billióval nőtt 2020-ban 2019-hez képest.
A pandémia felgyorsította az e-kereskedelem növekedését, a forgalom már $5 billiót is meghaladta, és 2025-re 7 billió dollár fölé várják. Ilyen globális gazdasági elérés mellett az online boltok egyre többféleképpen próbálják javítani a felhasználói élményt, hogy versenyképesek maradjanak. Egy vállalkozás vezetőjeként gondoskodnod kell arról, hogy webáruházad többféle fizetési lehetőséget is elfogadjon – és hogy minél több potenciális vásárló figyelmét felkeltsd, majd megtartsd.
A cégek egyre többet költenek arra, hogy díjmentes szállítást biztosítsanak ügyfeleiknek. Egyre több vásárló várja el az ingyenes szállítást, a felhasználók 68%-a mondta, hogy a vásárlásai felét nem fejezte be, mert nem volt ingyenes szállítás. A szállítás központi kérdés az üzleti tranzakcióknál, hiszen a fogyasztók bármilyen kényelmetlenség (pl. lassú szállítás , vagy – ahogy említettük – ingyenes szállítás hiánya) miatt otthagyják a kosarukat. Kínálj időszakos ingyenes szállítást promócióként, vagy minden olyan vásárlónak, aki egy bizonyos összeget elkölt.
Az internetfelhasználók átlagos figyelmi ideje mintegy 25%-kal csökkent friss kutatások szerint . Emiatt egyre több cég verseng a leadekért és a nézettségért. A népszerű posztok a közösségi médiában sem garantálják, hogy sokáig lekötöd a figyelmet.
Ma a felhasználók mintegy 50%-a néz meg videókat, mielőtt vásárol vagy felkeres egy üzletet. A leghatékonyabbak közé tartoznak a YouTube-on vagy Instagram Reels-en készített termékértékelések. Ha videótartalmat készítesz Instagram sztoriba vagy élő adásban, elérheted a felhasználók mintegy 58%-át , akik nagyobb eséllyel érdeklődnek egy márka iránt, ha megnéznek egy történetet.
Az Instagram shopnak köszönhetően, amely néhány éve indult, az Instagram-felhasználók 44%-a hetente vásárol a platformon, a sztorikkal együtt. Az Instagram shopping posztok növekedése miatt a közösségi média hirdetés a második legnagyobb marketingcsatornává vált a digitális hirdetések között, 153,7 milliárd dolláros forgalmat generálva az USA-ban.
Emellett alkalmazd a társadalmi bizonyíték stratégiáját, és gondolkozz kreatívan. Ha növelni akarod e-kereskedelmi vállalkozásod, szerezz különböző szintű affiliate marketingeseket. Ha marketingelsz, egy makro-influencer (pl. híresség) kívánatos lehet, ugyanakkor egy mikro-influencer (10–100 000 követő) személyesebb kapcsolatot teremt, ami miatt többen olvasnák el a cégedről szóló tartalmakat.
Egy hatékony blogbejegyzés forgalmat generálhat vállalkozásod számára. A blogposztok minősége segít folyamatos forgalmat teremteni, potenciális ügyfeleket szerezni és növeli a vásárlói hűséget. Az affiliate marketingesek 65%-a blogolással generál forgalmat, vagyis: alkalmazz bloggereket, különösen SEO affiliate-eket , hogy növeld láthatóságod.
Írj termékértékeléseket vagy készíts hírlevelet a bloggereknek, és keltsd fel a leadek érdeklődését vállalkozásod termékei iránt. Ezek csak néhány olyan lépés, amit te és marketingcsapatod tehettek SEO-tok javítására, hogy blogkeresésnél céged az első oldalon jelenjen meg. Az affiliate marketingesek 69,22%-a szerint a SEO a legnagyobb forgalomforrás, így ha rendszeresen (pl. hetente) tartalmat generálsz a termékeidről, az növeli a láthatóságod.
A márkák tisztában vannak vele, hogy a felhasználók által generált tartalom (UGC) erőteljes marketingeszköz. A potenciális vásárlók ritkán vesznek terméket anélkül, hogy olvasnának róla, akár termékleírásról, akár felhasználói értékelésekről (és persze affiliate marketingesek által készített értékelésekről) van szó. Mivel további költségek nélkül, olcsón lehet forgalmat terelni a termékekhez, érdemes ösztönözni a felhasználókat a pozitív értékelések írására. Ráadásul jelentősen javítja a SEO-t . Bátorítsd vásárlóidat, hogy több pozitív értékelést írjanak, mert az online vásárlók 54,7%-a legalább négy értékelést elolvas, mielőtt vásárolna. Kínálj ösztönzőket, például jutalmat minden felhasználói értékelésért vagy kitöltött kérdőívért. Ha negatív értékelés érkezik, reagálj rá megfelelően, javítva az ügyfélélményt. Így a felhasználók látják, hogy céged figyel a visszajelzésekre, és szívesebben böngésznek tovább.
Az ösztönzőknél maradva: az emberek szeretik a jutalmakat. Számos módja van annak, hogy növeld a felhasználók által generált tartalmat. Például minden pozitív értékelés után elengedheted a következő vásárlás szállítási díját. Bátorítsd vásárlóidat, hogy posztoljanak képet a termékről, ahol használják azt, és jelöljék be a cégedet a közösségi médiában, hogy különleges ajánlatot kapjanak. A felhasználók 49%-a osztja meg véleményét kedvenc termékéről a barátaival, így ajánlhatod a részvételt ajánlói programban. Az exkluzív kedvezmények, ajándékkártyák vagy például “egyet fizet, kettőt kap” akciók is jó visszacsatolást generálnak.
Az együttmárkázásban erő van. A márkák azért működnek együtt, hogy bővítsék közönségüket, növeljék a fogyasztói bizalmat és akár több eladást érjenek el. Mint mindenben, itt is okosan kell eljárni. Ha negatív hírnevű márkával működsz együtt, az többet árthat, mint használ, hiszen a fogyasztók 61%-a kerüli a negatív márkákat.
Neked, mint kereskedőnek az a feladatod, hogy olyan vállalkozással társulj, amely kiegészíti cégedet és márkastratégiádat . Például a Taco Bell (amerikai gyorsétteremlánc) és a Doritos (tortilla chips gyártó) 2012-ben együttműködtek , és nagy sikert arattak. Nem feltétlenül kell azonos értékrendet képviselni, de ha az üzenetek ellentmondanak egymásnak, azt a fogyasztók észreveszik, és mindkét márkától elfordulhatnak. Az együttműködés kiváló PR-lehetőség, a fogyasztók 71%-a szívesen lát együttmárkázást , főleg, ha hűséges valamelyik márkához.
Ha egy fogyasztó vásárol egy terméket, nem mindig biztos, hogy teljesen elégedett lesz vele. Az e-kereskedelmi oldalak feladata a lehető legnagyobb átláthatóság – ez magában foglalja a termékek legjobb minőségű képeit, a szállítási díjak feltüntetését, valamint a promóciós ajánlatokat.
Ennek ellenére előfordulhat, hogy a vásárlók vissza akarják küldeni a terméket, ugyanis az online rendelt termékek 30%-át visszaküldik. Ennek különféle okai lehetnek: rossz termék, szín- vagy méretbeli eltérés. A célod, hogy a visszavétel és a visszatérítés folyamata is pozitív ügyfélélmény legyen – mindegy, mi az ok. Ha könnyű visszaküldési szolgáltatást biztosítasz, az arra ösztönöz, hogy továbbra is nálad nézelődjenek, hiszen az ügyfelek 92%-a ezt értékeli.
Az élő chat bevezetése hasznos lépés a potenciális ügyfelekkel való kapcsolattartásban. Az élő chat többféle lehet, például az oldaladon elérhető azonnali üzenetküldő szolgáltatás. Egy affiliate marketinges chatbot beépítése jelentősen leegyszerűsítheti a termékek népszerűsítését az azonnali, automatizált válaszok segítségével.
Nézd meg a Post Affiliate Pro oldalát:
Jobb alul van lehetőség azonnal chatelni a PAP munkatársaival, ha egy leadnek kérdése van a termékkel, vagy egy ügyfél segítséget kér a szoftver használatában.
A cégek egyre
Áruk és szolgáltatások vásárlása és értékesítése az interneten.
Ez az az út, amelyet egy potenciális vásárló megtesz, amíg végül vásárol.
Affiliate kereskedők a termékeiket célzott közönségnek népszerűsítik affiliate partnerek segítségével.
A marketingesek a saját platformjaikon beszélhetnek és értékelhetik a termékeidet a közönségüknek, ezzel hatékonyabban terelve forgalmat a vállalkozásodhoz.
Együttmárkázás esetén két vagy több márka közösen értékesít egy terméket vagy szolgáltatást stratégiai partnerség keretében.
David tartalomkészítő, aki affiliate programokra és marketingstratégiára specializálódott, hogy segítse mások fejlődését és növekedését az affiliate marketing iparágban.
Használd ki az affiliate marketing, a SEO és a szakértői stratégiák minden előnyét, hogy kiaknázd e-kereskedelmi vállalkozásod teljes potenciálját. Kezdd el még ma a sikeres online bolt építését!
100%-ban a meglévő és potenciális ügyfelekre fókuszálni igazán nehéz. Határozza meg a vállalkozása számára legjobb stratégiát a Post Affiliate Pro útmutatójával...
Az affiliate marketing remek módja annak, hogy pénzt keressen online, ha rendelkezik saját weboldallal. Tekintse meg a legsikeresebb affiliate marketinghez szük...
Nézze meg, hogyan kereshet pénzt passzív jövedelemmel a COVID-19 járvány idején, vagy mit tehet, ha túl sok szabadideje lett.