
11 legjobb bevált gyakorlat a sikeres partnerek elkötelezéséhez és gondozásához
Fedezze fel azt a 11 bevált stratégiát, amelyekkel elkötelezheti és gondozhatja sikeres partnereit, növelve ezzel affiliate marketingje sikerét. Tanulja meg, ho...
Fedezd fel azt a hét gyakorlati stratégiát, amelyekkel több partnert vonzhatsz be, és fellendítheted affiliate marketing üzleted – a megfelelő piac kiválasztásától a tartalom optimalizálásán át a konverziók növeléséig.
Manapság az affiliate marketing az egyik legjövedelmezőbb üzleti iparágként van számon tartva. Rengeteg vállalkozás indította el affiliate marketing üzletét, és sokan már sikereket is értek el.
Tudtad, hogy az affiliate marketingre fordított üzleti befektetés csak az USA-ban eléri a 8,2 milliárd dollárt 2023-ra?
Elég kihívást jelentő előrejelzés, nem igaz?
Hogyan kezdj tehát saját affiliate marketing üzletbe?
Ebben az útmutatóban megismerkedhetsz hét jól bevált, gyakorlati stratégiával, amelyek segítenek több partnert szerezni.
Vágjunk is bele!
Egyszerűen fogalmazva, az affiliate marketing azt jelenti, hogy partnerként más cégek termékeit népszerűsíted. Amikor valaki egy affiliate linken keresztül vásárol terméket, te jutalékot kapsz érte.
Az affiliate marketerek legnagyobb előnye, hogy több cég termékeit is reklámozhatják, és ezzel komoly bevételt szerezhetnek jutalék formájában.
Felmerülhet benned a kérdés, hogyan működik az affiliate marketing. Nézzük meg részletesebben a folyamatot.
Amikor partnerséget kötsz egy kereskedővel, kapsz egy egyedi affiliate linket. Ennek a linknek a célja, hogy nyomon kövesse a hozzád köthető eladásokat.
Ezt a linket elhelyezed a weboldaladon. Amikor egy érdeklődő rákattint, egy „cookie” nevű fájl tárolódik az eszközén.
A cookie fájl kritikus fontosságú, mert a következőkre szolgál:
Hogy jobban megértsd, hogyan működik ez a gyakorlatban, íme egy rövid példa.
Írtál egy blogbejegyzést a legjobb gitárhúrokról. Elhelyeztél néhány affiliate linket, amelyek az Amazon egy termékoldalára vezetnek. Az egyik olvasó rákattintott a linkre, és úgy döntött, hogy basszusgitár húrokat („Elixir”) vásárol.
De valamiért el kell hagynia a termékoldalt. Később visszatér az Amazonra és megveszi a húrokat. Annak ellenére, hogy nem azonnal történt a vásárlás, mégis megkapod a jutalékot.
Mivel az Amazonnál a cookie élettartama 24 óra, ezen időn belül megkapod a jutalékodat.
Nézzük meg, mennyi pénzt lehet keresni affiliate marketinggel.
Mindegy, hogy B2C vagy B2B affiliate marketingről van szó – mindkettővel komoly bevétel érhető el, és ebben az üzletben nincs felső határ.
A bevételed elérheti akár a havi hat- vagy hét számjegyű összeget is. Elég szép kereset, nem igaz?
Ha konkrét számokról szeretnél hallani, íme néhány világhírű affiliate marketer jelentése:
(további jelentéseket itt találsz)
Ez azt jelenti, hogy te is ilyen sokat kereshetsz affiliate marketinggel?
Igen, de éveket kell dolgoznod, hogy elérd ezt az eredményt. Ez kemény munka, amit el kell végezned. Tehát ne áltasd magad a nagy számokkal, ha most indulsz ebben az üzletben.
Most megismerkedhetsz hét bevált, gyakorlati affiliate marketing stratégiával, amelyekkel felvértezheted magad. Vegyük sorra őket!
Őszintén szólva, bármilyen platformon végezhetsz affiliate marketinget, amelyet szeretnél. Ha igazi Instagram-felhasználó vagy, ezt a platformot is használhatod.
Mégis, a tapasztalatok szerint a legjobb platform egy blog vagy a YouTube.
A blogolás a legegyszerűbb és legolcsóbb módja egy affiliate marketing kampány lebonyolításának. Azonban ha ki akarod hozni a legtöbbet az affiliate tevékenységedből, optimalizálnod kell a blogod keresőkre és modern blogplatformot kell használnod. Végül nincs más dolgod, mint affiliate linkeket elhelyezni a tartalmadban. Ennyi.
Egy másik ingyenes platform a YouTube. Nem kell pénzt fektetned a videótartalom feltöltésébe. Azonban, ha affiliate marketinget szeretnél végezni YouTube-on, minőségi videókat kell készítened. Ehhez használhatsz különböző speciális eszközöket, például a Visme ingyenes videókészítőjét .
Az affiliate linkeket elhelyezheted a videó leírásában.
Ne felejtsd el, hogy soha ne titkold, hogy affiliate linkeket használsz termékek népszerűsítésére. Ha nem akarsz bajba kerülni a Federal Trade Commission-nel, mindig tüntesd fel, hogy affiliate marketing tevékenységet végzel.
A blogolás manapság meglehetősen versenyképes. Ezért nehéz kitűnni a tömegből. Azonban, ha kevésbé telített piacot választasz, nagyobb eséllyel érsz el sikereket.
Hogyan működik ez?
Tegyük fel, hogy affiliate marketing kampányt indítasz könyvek népszerűsítésére. Tudod, hogy sokféle irodalmi műfaj létezik, de nincs értelme mindegyiket lefedni. Válassz inkább egy műfajt – például a „horror”-t, és H. P. Lovecraft könyveit népszerűsíted.
Ezután olyan tartalmat kell készítened, amely szorosan kapcsolódik az affiliate kampányod fő irányához. Így könnyebben eléred a célközönséged, és magasabbra kerülhetsz a Google találati listáján.
Ha bizonytalan vagy abban, milyen témák érdekelhetik a közönséged, bátran kérdezd meg olvasóidat – például egy marketing kvíz segítségével.
A legfontosabb, hogy ne aggódj, ha nem vagy szakértő az adott területen. Ismerd meg a témát, és dokumentáld mindazt, amit tanultál. Meglátod, a célközönséged érdeklődni fog a tapasztalataid iránt.
Az affiliate marketing háromféle programot kínál. Nézzük meg őket:
Ez a típus fülkepiaci termékekhez kapcsolódik, magas jutalékokkal.
Például a ConvertKit magas jutalékú, alacsony forgalmú affiliate programot kínál, ahol havi 435 dollárt kereshetsz, ha 50 ügyfelet küldesz.
Mivel ebben a programban komoly pénzt lehet keresni, a verseny is elég nagy. Ezt mindenképp vedd figyelembe.
Ha olyan termékeket szeretnél népszerűsíteni, amelyek népszerűek, de alacsonyabb a jutalékuk, válaszd ezt a programtípust.
Az ilyen programokban az affiliate marketerek sokféle terméket árulhatnak, de kis jutalékokat kapnak. Ilyen például az Amazon affiliate programja, amely 10%-os jutalékot kínál bármilyen eladott termékre.
Ha jelentős forgalmat tudsz terelni a blogodra, akkor ebből is szép bevétel származhat.
Ez az egyik legjövedelmezőbb programtípus. Akkor érdemes ilyet választani, ha tömegeknek szóló termékeket reklámozol.
Fontos azonban tudni, hogy ezekbe a programokba főleg tapasztalt és tőkeerős affiliate marketerek szállnak be. Így kezdőként nehéz lehet a verseny.
A választásod a piacodtól és üzleti tapasztalatodtól függ. Ha fogyasztókat célozol, a második típus a legjobb. Ha cégeknek értékesítesz, a magas jutalékú, alacsony forgalmú program a jó választás. A harmadik program inkább tapasztalt affiliate marketereknek ajánlott, akiknek van költségvetésük a versenyhez.
Bármilyen affiliate programot megtalálhatsz a Google keresőben.
Közismert tény, hogy a kiváló minőségű tartalom előre segíti az embereket problémáik megoldásában. Ezért nem tudsz előrelépni az affiliate marketing terén, ha nem készítesz ilyen tartalmakat.
Ha organikusan szeretnél affiliate linkeket elhelyezni, kövesd ezt a tanácsot: írj értékeléseket azokról a termékekről, amelyeket affiliate partnerként népszerűsítesz.
Egyrészt magad is kipróbálod a terméket, és hitelesen tudod bemutatni. Másrészt a vásárlók jobban bíznak azokban, akik személyesen is kipróbálták a terméket.
A minőségi tartalomkészítés az első lépés. A következő, hogy ezek a tartalmak látogatókat generáljanak a weboldaladra. Minél nagyobb a forgalom, annál többen kattintanak affiliate linkekre.
Hogyan lehet forgalmat generálni?
A keresőoptimalizálás segít, hogy magas helyezést érj el a Google találati listáján. Ezzel stabil, passzív forgalmat biztosíthatsz a weboldaladnak.
A SEO főbb elvei:
a) Tudd, mire keres a célközönséged, és mi a keresési szándékuk
b) Olyan témákat dolgozz fel, amelyek érdeklik a potenciális vásárlókat
c) On-page és off-page SEO módszerek alkalmazása
Fizetett hirdetések
Fizetett hirdetésekkel célzott forgalmat szerezhetsz, de ha nem fizetsz többet, a forgalom is eltűnik.
Affiliate marketereknek főleg akkor éri meg PPC hirdetéseket futtatni, ha magas jutalékú programban vesznek részt. Ha nincs marketing költségvetésed, ne kezdd el.
Építs intenzíven email listát! Így kapcsolatba léphetsz a blogod látogatóival, és megoszthatod velük az újdonságokat.
Ezen kívül email marketing eszközökkel affiliate promóciókat is küldhetsz, amivel növelheted a linkek kattintásszámát.
Az email listád bővítéséhez rá kell venned az embereket a feliratkozásra. Senki sem iratkozik fel magától – adj valamit cserébe: például ingyenes e-könyvet, tanfolyamot vagy kedvezménykuponokat .
Még ha úgy gondolod is, hogy kiváló tartalmat készítettél, ez nem garantálja, hogy az olvasók kattintani fognak a bejegyzésedben elhelyezett affiliate linkekre .
Hogyan tudod növelni a kattintásszámot?
Először is figyelj a linkelhelyezésre.
A linkek elhelyezésénél találd meg az arany középutat. Ne tedd csak az oldal aljára a linkeket, de ne is rögtön az elejére. Oszd el őket egyenletesen a posztban.
Emellett ügyelj arra, hogy a linkek szervesen illeszkedjenek a tartalomhoz. Használj kiemeléseket, például táblázatokat, gombokat vagy boxokat – ezek felkeltik az olvasók figyelmét.
Ha valaki rákattint az affiliate linkedre, az még nem jelent jutalékot. Szükség van egy „második konverzióra” is, amikor a potenciális vásárló valóban megveszi a terméket.
Az első konverziót – azaz a kattintást – te irányítod, de a második szakasz már a kereskedőn múlik.
Hogy növeld az esélyeket, keress olyan kereskedőket, akik jó konverziós arányú affiliate programokat kínálnak.
Erre több lehetőséged is van:
Keress például a Google-ben olyan kifejezésekre, mint „Bluehost affiliate income report”, és nézd meg a legígéretesebb affiliate programokat.
Nyugodtan érdeklődj annál a programnál, amelyhez csatlakozni szeretnél – például az átlagos konverziós arányról vagy a kifizetett jutalékokról.
Ha úgy érzed, hogy a reklámozott termék vagy program nem megbízható, vagy nem éri meg, inkább ne foglalkozz vele tovább.
Az affiliate marketing folyamatosan fejlődik. Egyre több vállalkozás növeli bevételét ezzel a tevékenységgel. Te lehetsz a következő affiliate marketer, aki hat számjegyű bevételt ér el ezzel az üzlettel.
Csak annyi a dolgod, hogy kövesd ezt a hét stratégiát, és ne várd, hogy azonnal megütöd a főnyereményt.
Haladj lépésről lépésre, szánj rá időt.
A végén megkapod a jutalmad.
Az affiliate marketing egy teljesítményalapú marketingstratégia, ahol magánszemélyek más cégek termékeit népszerűsítik, és jutalékot kapnak minden eladás után, amely az ő egyedi affiliate linkjükön keresztül valósul meg.
Több partnert szerezhetsz, ha a megfelelő platformot választod, egy adott piacra fókuszálsz, a legjobb partnerprogram típust választod, minőségi tartalmat hozol létre, növeled a weboldal forgalmát, optimalizálod a linkelhelyezést, és jó konverzióval rendelkező kereskedőkkel működsz együtt.
A fő típusok: magas jutalékú, alacsony forgalmú; alacsony jutalékú, magas forgalmú; valamint magas jutalékú, magas forgalmú programok. A legjobb választás a piacodtól és üzleti stratégiádtól függ.
A magas minőségű tartalom elengedhetetlen az affiliate marketingben, mivel bizalmat épít, segít megoldani a közönség problémáit, és növeli az affiliate linkekre való kattintások és konverziók esélyét.
Organikusan helyezd el az affiliate linkeket a tartalmadban, használj kiemeléseket, például táblázatokat vagy gombokat, és győződj meg róla, hogy a linkek relevánsak a bejegyzések témájához.
Mariya Koracheva SEO tanácsadó és tartalommarketing szakember. Szeret figyelemfelkeltő tartalmakat írni, és amikor éppen nem ír, akkor valószínűleg a gitárján játszik.
Tudd meg, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro több partner toborzásában, a követés automatizálásában és bevételeid maximalizálásában. Kezdd meg affiliate marketing utad a megfelelő eszközökkel.
Fedezze fel azt a 11 bevált stratégiát, amelyekkel elkötelezheti és gondozhatja sikeres partnereit, növelve ezzel affiliate marketingje sikerét. Tanulja meg, ho...
Fedezd fel a végső útmutatót az affiliate marketing elkezdéséhez 2023-ban a Post Affiliate Pro-val! Tanuld meg a sikeres affiliate vállalkozás indításának alapv...
Ismerd meg a legfontosabb tippeket kezdő affiliáltak számára: készülj fel a pénzügyi kockázatokra, fókuszálj egy ajánlattípusra, hogy mesteri szintre juss az ad...