
10 lépés a márkád felépítéséhez a közösségi médiában
Ismerd meg azt a 10 lépést, amellyel erős márkát építhetsz a közösségi médiában. Tanulj szakértői stratégiákat az elköteleződéshez, következetességhez, influens...
Fedezze fel a 7 elengedhetetlen közösségi média szervezési tippet vállalkozások számára, hogy hatékonyabbá tegye stratégiáját, növelje az elköteleződést, és előnyt szerezzen a versenytársakkal szemben a közösségi média marketing világában.
Egy olyan korban élünk, amikor a közösségi média évről évre egyre nagyobbá és erősebbé válik. Nem meglepő tehát, hogy a közösségi csatornák az egyik fő platformmá váltak, ahol a cégek marketingtevékenységükre összpontosítanak.
A közösségi hálózatok végtelen lehetőséget kínálnak az új közönségek elérésére és a márkaismertség növelésére. Azonban ahhoz, hogy sikeres legyen ebben a rendkívül versenyképes környezetben, mindig a legjobbat kell hoznia, minden nap. Ne ijedjen meg, ebben a blogban olyan szervezési tippeket és eszközöket talál, amelyekkel közösségi média stratégiáját magasabb szintre emelheti.
Röviden fogalmazva, a közösségi média stratégia minden, ami még azelőtt történik, mielőtt egyáltalán elkezdene posztolni. Ahhoz, hogy sikeres közösségi média kampányokat folytasson, nem elég csak össze-vissza posztolni és lájkokat osztogatni abban a reményben, hogy ettől felfigyelnek márkájára. Előre kell gondolkodnia és terveznie: mik a közösségi média céljai, hogyan tervezi elérni őket, ki a célközönsége, és mely platformokat érdemes használnia – többek között. A közösségi média stratégia egy összefüggő terv, amely útmutatóként szolgál minden közösségi médián végzett tevékenységhez.
A közösségi média stratégiájának egyes elemei nyilvánvalóbbak lehetnek, mint mások. Kézenfekvő például, hogy a posztolt tartalom típusának illeszkednie kell a választott platformhoz, de kevésbé egyértelmű, hogy a posztolás időpontja is meghatározó lehet a siker szempontjából. Fontos kiemelni, hogy egyszerre több célja is lehet a közösségi média stratégián belül. Minden platform tartalmát más-más célra is fókuszálhatja, a bejegyzések típusától, a platform közönségétől és annak sajátosságaitól függően. Ez azt eredményezheti, hogy az egyik platform a lead generálásban, míg egy másik inkább termékbevezetésre vagy márkaismertség növelésére alkalmasabb. Mindezeket figyelembe véve a közösségi média stratégiák alapvetőek a márka sikeréhez és jövedelmezőségéhez. Ez a közösségi média kora – ha figyelmen kívül hagyja, azzal csak hátrányba kerül.
Most, hogy tudjuk, mire gondolunk, amikor közösségi média stratégiáról beszélünk, megérthetjük, miért ilyen lényeges eleme minden vállalkozás marketingtevékenységének. Egy kis kutatással is lenyűgöző statisztikákat találhatunk: például a TikTok minden másodpercben nyolc új felhasználót szerez, vagy hogy a YouTube felhasználók havonta csak a mobilalkalmazásban közel 24 órát töltenek. Ezek, és még sok más ok miatt, a közösségi média stratégiák fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Egy világos és összefüggő közösségi média stratégia lehetővé teszi, hogy vállalkozása eddig sosem látott módon kapcsolódjon meglévő és potenciális ügyfeleihez.
A közönség megismerése egyszerűbb, mint valaha, hiszen számos eszköz elemzi a közösségi média csatornákat, és kulcsfontosságú információkat szolgáltat a döntéshozatalhoz. Ez azt jelenti, hogy értelmes módon alakíthatja és igazíthatja stratégiáját anélkül, hogy idejét és pénzét hosszas próbálkozásokra pazarolná. Amellett, hogy kapcsolódhat közönségéhez, a közösségi posztok révén márkája megjelenését és imázsát is következetesebben fejlesztheti, mint a hagyományos reklámmódszerekkel. Most már egyértelműen láthatja, mit gondolnak a felhasználók a márkájáról és termékeiről. Így tudni fogja, jó úton jár-e, vagy változtatni kell a véleményükön. Az ügyfeleket is ösztönözheti, hogy lépjenek kapcsolatba a márkával, posztoljanak vásárlásaikról, vagy írjanak véleményt tapasztalataikról.
A felhasználók által generált tartalom az egyik leghatékonyabb hirdetési forma. Valójában az emberek több mint 80%-a támaszkodik a közösségi média véleményekre vásárlási döntései során. Az átlagemberek által írt, nem szponzorált vélemények hitelesek és könnyen azonosulhatók, és rengeteg új ügyfelet hozhatnak vállalkozásának. Számtalan oka van annak, hogy cége számára miért az egyik legjobb döntés a közösségi média stratégia kidolgozása. Remélhetőleg most már Ön is látja ezt.
Bár a közösségi média stratégiák előnyeit nem lehet túlhangsúlyozni, elsőre ijesztő lehet belekezdeni. Ha még új Önnek ez a terület, könnyebb elindulni a következő tippekkel, de akkor is segítenek, ha már van némi tapasztalata. Íme hét tipp, hogy maximalizálja közösségi média marketing erőfeszítéseit.
Értelemszerűen az első tipp: kezdje el! Beszélje át marketing csapatával és közösségi média menedzserével, és győződjön meg arról, hogy mindenki ugyanazon az oldalon áll. Határozza meg, mely platformokat használja, vázolja fel üzleti céljait, és készítsen ütemtervet azok eléréséhez. Minden egyes közösségi média posztnak és tevékenységnek egy nagyobb, összefüggő kampány részének kell lennie. Ne feledje, a közösségi médiában a legapróbb részletek is nagy hatással lehetnek, ezért nem szabad semmit a véletlenre bízni. Az időponttól és a posztolás napjától kezdve, a platformonként alkalmazott tartalomtípusokig, nem fogja megbánni, ha mindent előre megtervez.
Ha aktív a közösségi média felületeken, észrevehette, hogy a legsikeresebb márkák rendszeresen posztolnak – néha akár naponta többször is. Ez tudatos tervezés eredménye, de felmerülhet a kérdés: hogyan csinálják? Egy közösségi média tartalomnaptár az egyik legjobb módszer a szervezettség megőrzésére, a posztok elköteleződésének maximalizálására, valamint arra, hogy elkerülje a tartalomismétlést. Mint már korábban is említettük, a legkisebb tényezők is nagy hatással lehetnek, ezért alapvető, hogy minden a megfelelő időben történjen. Egy tartalomnaptár lehetővé teszi, hogy előre elkészítse eredeti anyagait, így a posztok mindig készen állnak a megfelelő időben. Ne feledje, hogy akár többen is dolgozhatnak a közösségi média csapatban, és mindenkinek tisztában kell lennie azzal, mi mikor történik. Erre a célra a szerkesztői naptár a legjobb megoldás.
Az előző tipphez kapcsolódva: az ütemező eszközök javíthatják és leegyszerűsíthetik közösségi média stratégiáját, miközben segítenek, hogy a csapata összhangban dolgozzon. Több közösségi média fiókhoz, eltérő típusú tartalmak időzítéséhez, illetve a posztolási időpontok kezeléséhez igazodni kihívást jelenthet. Azonban az ütemező eszközök megkönnyítik a folyamatot, és Ön és csapata könnyedén menedzselhet minden kampányelemet. Ráadásul, hogy mindent rendben tartanak, ezek az eszközök felszabadítják a csapatot, így többet foglalkozhatnak a közönséggel valós időben, miközben a nagyobb volumenű szervezési feladatokat már előre elvégezték.
Ha az idő felszabadításáról van szó, az automatizáció a legnagyobb szövetségese. Vannak a stratégiában olyan elemek, amelyek mechanikusak és ismétlődőek – itt jönnek jól az automatizációs eszközök . Ezek az eszközök gondoskodnak azokról a feladatokról, amelyekhez nincs szükség emberi felügyeletre: az ütemezett tartalmak posztolásától kezdve az analitikai jelentések készítéséig. Fontos azonban észben tartani, hogy nem mindent szabad automatizálni. Az ügyfelekkel való interakció és az ügyfélszolgálat továbbra is az emberek feladata. Ha valaki problémával fordul Önhöz, az automatikus válasz könnyen elidegenítő lehet, és negatív élményt eredményezhet.
Ahhoz, hogy érdemi döntéseket hozzon, és sikeres stratégiája legyen, tudnia kell, mi működik, és mi nem. Számos eszköz áll rendelkezésre, amelyek kulcsfontosságú közösségi média mérőszámokat nyújtanak, hogy pontosan átlássa, mely területeken van szükség fejlesztésre, és hol kell akár gyökeres változtatás. A közösségi média menedzsment eszközökből, illetve a Google Analyticsből származó adatelemzések nemcsak azt mutatják meg, mi nem működik, hanem azt is, hogy miért. Nem mindegy például, hogy a felhasználók nem lépnek interakcióba a poszttal, vagy hogy aktívak ugyan, de nem kattintanak a linkre. Lehet, hogy maga a poszt jó, csak a link elhelyezése rossz. Az ilyen részletek átlátása segít eldönteni, hogy gyors javításra vagy teljesen új bejegyzésre van-e szükség.
A közösségi média stratégiák egyik kulcseleme, hogy naprakészek legyünk a friss trendekkel, említésekkel, eseményekkel kapcsolatban, többek között. Biztosítania kell, hogy semmi ne maradjon figyelmen kívül, és fontos e-mailek ne vesszenek el. Ez azt jelenti, hogy meg kell jelölnie a fontos témákat és feladókat, hogy priorizálni tudja a legsürgősebb, legfontosabb feladatokat. Az online világban minden egy szempillantás alatt változhat, ezért érdemes postafiókját rendben és szervezetten tartani. Így bármikor, amikor szükséges, azonnal tud reagálni.
A közösségi média stratégiáknak többféle módon kell megszólítaniuk az ügyfeleket, változatos ingereket kínálva, amelyekkel kampányai kitűnnek a tömegből. Törekedjen arra, hogy vizuális tartalmak is szerepeljenek a kampányokban, de ezek legyenek eredetiek, következetesek a márka arculatával és a kampány stílusával. Ez elsőre bonyolultnak tűnhet, de számos eszköz segíti ebben. A Canva az egyik legjobb, könnyen használható grafikai tervező platform, ráadásul ingyenes. Lehetővé teszi, hogy sablonokat készítsen közösségi média bejegyzéseihez, illetve egy adott képből többféle változatot is létrehozhat. Megtarthatja a már bevált sablonok alapvető elemeit, miközben új, figyelemfelkeltő tartalmakat készíthet egyszerűen.
Tagadhatatlan, hogy a közösségi platformok évről évre egyre erősebbek lesznek, ahogyan a közösségi média marketing is. Bár a hirdetés egyik legkönnyebben elérhető formája, a közösségi média tevékenységek tudatos, stratégiai fókuszálása a legjobb módja annak, hogy maximalizálja idejét és pénzét. A stratégiák kidolgozása azt jelenti, hogy a legapróbb részletekre is odafigyel, hogy garantálja sikerét. Ez egy rendkívül versenyképes környezet, ezért folyamatosan a legjobbat kell nyújtania. A tartalmak és bejegyzések előre megtervezése előnyt jelenthet ebben a versenyben. Szerencsére számos közösségi média eszköz áll rendelkezésére, hogy jelenléte minden platformon egységes és következetes legyen, különféle tartalomtípusokon keresztül is. A közösségi média stratégia szervezetten tartása sosem volt még ilyen egyszerű – most már csak Önön múlik, hogy belevág-e.
A Facebook a legnagyobb közösségi média platform, több mint 2,9 milliárd felhasználóval havonta.
Az összes tudás és tipp ingyenesen elérhető a közösségi média kampányok kezeléséhez; ugyanakkor érdemes közösségi média menedzsert alkalmazni, ha nincs ideje teljesen elsajátítani a szükséges készségeket.
Igen, a közösségi média marketing akár túl is szárnyalhatja a legtöbb más marketingformát, különösen a kifelé irányuló (outbound) stratégiákat.
A közösségi média szervezettsége kulcsfontosságú minden olyan vállalkozás számára, amely közösségi média marketing kampányokat futtat.
Számos eszköz segíthet a bejegyzések időzítésének megszervezésében; a legjobb módszer egy közösségi média naptár eszköz használata.
Viktor Zeman a QualityUnit társtulajdonosa. Még 20 évnyi cégvezetés után is elsősorban szoftvermérnök maradt, aki mesterséges intelligenciára, programozott SEO-ra és háttérrendszer-fejlesztésre specializálódott. Számos projektben közreműködött, beleértve a LiveAgentet, a PostAffiliatePro-t, a FlowHuntot, az UrlsLab-ot és még sok mást.
Alakítsa át vállalkozása közösségi média jelenlétét bevált szervezési tippekkel és szakértői stratégiákkal. Kezdje el maximalizálni elköteleződését és eredményeit még ma!
Ismerd meg azt a 10 lépést, amellyel erős márkát építhetsz a közösségi médiában. Tanulj szakértői stratégiákat az elköteleződéshez, következetességhez, influens...
A közösségi média emberek milliárdjait kapcsolja össze világszerte. Ismerje meg a legjobb közösségi média platformokat affiliate marketinghez, és kezdje el most...
Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...