
A 15 legjobb affiliate marketing konferencia Latin-Amerikában
Az affiliate marketing vezető szerepet tölt be az e-kereskedelemben. Itt olvashat a közelgő latin-amerikai affiliate konferenciákról az idei évben.
Fedezz fel 8 kulcsfontosságú okot, amiért a bejövő marketing formálja az e-kereskedelem hirdetéseinek jövőjét: a költséghatékonyságtól és személyre szabástól kezdve az AI, VR/AR alkalmazásán át a hosszú távú bizalomépítésig.
Az ügyfelek figyelméért folytatott üzleti verseny továbbra is a digitális világ dinamikus része. Különböző digitális marketing stratégiák alkalmazása cégek felemelkedését és bukását, márkahűség növekedését és bevételt eredményezett az elmúlt évtizedekben – különösen a 2020-as pandémia kitörése óta. A versengő környezet miatt a vállalkozások mindenhol igyekeznek erős online jelenlétet fenntartani, új és visszatérő ügyfeleket csábítani termékeikre és szolgáltatásaikra, mindezt a lehető legalacsonyabb költséggel. Itt lép be a képbe a bejövő marketing.
Íme egy magyarázat arról, hogy mit tartanak a leghatékonyabb marketingmódszernek a leadgenerálásban. A bejövő, vagyis inbound marketing értéket teremt az ügyfelek számára azáltal, hogy testre szabja az élményeket és értékes tartalmat biztosít számukra. Ahelyett, hogy hideg hívásokkal, hideg e-mailekkel vagy hirdetésekkel keresnéd meg őket, inkább te vonzod be a leadeket a vállalkozásodhoz. Ennek a digitális marketing stratégiának, szemben a hagyományos marketinggel, kulcsfontosságú része, hogy különféle oktató és informatív tartalmat készíts ideális ügyfeleid számára – legyen szó blogcikkekről, videókról stb.
Ahhoz, hogy megértsd ezt a típusú marketinget, három kulcstechnikát kell alkalmaznod:
Elképzelheted, hogy ez a három terület könnyedén összefonódik, ha következetesen tartalmat készítesz, azokat a közösségi médiában is megosztod, miközben keresőoptimalizálási (SEO) taktikákat alkalmazol. Egy példa erre a Post Affiliate Pro oldalon található tartalom: számos blogcikk jelenik meg heti rendszerességgel, amelyek mindegyike célzott ügyfelek bevonzására készült.
A bejövő leadek első előnye a költséghatékonyság, mivel az így szerzett leadek 61%-kal kevesebbe kerülnek, mint a kifelé irányulóak. Ennek oka, hogy a kifelé irányuló marketing hideg e-maileket és általánosabb hirdetési formákat használ, így olyan embereket is elér, akik talán nem is érdeklődnek a céged szakterülete iránt. Ezzel szemben a bejövő marketing konkrét célcsoportokat céloz, és releváns tartalommal vonz organikus forgalmat az ő igényeikre és vágyaikra szabva.
A bejövő marketing kampányod során az egyik aspektus egyszerűen a tartalommarketing szemben a kattintásalapú hirdetésekkel (PPC). A tartalommarketing segít bizalmat építeni a potenciális és meglévő ügyfelekkel, különösen, ha affiliate marketingest is bevonsz. Az internetfelhasználók 87%-a vásárolt már terméket olyan influencer ajánlása alapján, akit követ. Ha megtervezed a közönségeddel való kapcsolattartást, kihasználhatod a náluk már meglévő bizalmat, és zökkenőmentesen vezetheted végig őket az értékesítési folyamaton. Ez a stratégia jobb, mint a PPC, mert a marketingeseket arra ösztönzi, hogy közvetlenebbek legyenek, nem csak egy linket posztoljanak, és reméljék, hogy a követőik rákattintanak, ezzel lezárva a promóciós tevékenységet. Ráadásul neked, mint affiliate kereskedőnek , a kattintásonkénti költség (CPC) kisebb megtérülést (ROI) eredményezne, mint a tartalommarketing – erről később még szó lesz.
A bejövő marketing négy szakaszból áll: Vonzd be, Alakítsd át, Zárd le, és Gyönyörködtesd. Organikus forgalmat irányíthatsz a márkádhoz , és végigvezetheted a leadeket az értékesítési tölcséren, ha minden lépésben különböző és speciális módszereket alkalmazol.
Ennek a marketingstratégiának fő része, hogy felkeltsd a potenciális ügyfeleid figyelmét – ez indítja el a marketingtölcséredet. A bejövő marketing hangsúlyt fektet ezekre a konkrét személyekre, akiket vevői perszónáknak nevezünk. Ahhoz, hogy vonzd a vevői perszónákat és áttereld őket a vásárlási folyamat következő lépésébe, a bejövő marketing stratégiádat a vonzó tartalomkészítésre kell helyezned. SEO taktikákat, blogolást, a tartalmaid és a weboldalad optimalizálását , valamint aktív közösségi média jelenlétet kell alkalmaznod, hogy minőségi forgalmat terelj a vállalkozásodhoz.
Vonzd be a megfelelő látogatókat a weboldaladra, majd szerezd meg az elérhetőségeiket, hogy marketing minősített leadekké (MQL ) alakítsd őket. Ehhez leadgondozásra van szükség. Próbálj nekik valami értékeset adni, ami segíti őket a vásárlói útjuk során. Tartalmaid lehetnek e-könyvek, esettanulmányok, blogbejegyzések, webináriumok, kedvezmények vagy bármi más, amit a közönséged hasznosnak találhat. Másodszor, marketingesként biztosítsd, hogy weboldalaid hatékonyak az információgyűjtésben. Legyenek CTA gombjaid vagy linkjeid vonzóak és informatívak, hogy ösztönözzék az érdeklődőket. Állíts be kapcsolatkövető sütiket, és tedd vonzóvá a landing oldalaidat.
A következő lépés, hogy a leadeket [elégedett] ügyfelekké alakítsd. A sikerhez ezen a szakaszon, amely fogyasztóközpontú, a marketing és az értékesítési csapatok együttműködésére van szükség. A bejövő marketing eszközök, mint például az e-mail lista, elengedhetetlenek ahhoz, hogy a megfelelő leadeket a megfelelő időben érd el. Az automatizált marketing, folyamatos leadgondozás és közösségi média monitoring további példák azokra a digitális marketingtaktikákra, amelyek segítik a leadek lezárását.
Soha ne feledkezz meg az ügyfeleidről, különösen vásárlás után. Még azután is, hogy megkapták a szolgáltatásodat, a vásárlói útjuk nem ér véget. Lehetőséged van megmutatni, mennyire értékeled őket, és ösztönözni a márka hűséget . Az online ügyfélkapcsolat fenntartása közösségi média interakciókkal, célzott CTA-kkal és e-mail/marketing automatizációval kiváló módja az ügyfelek bevonásának. Ez boldog, hűséges ügyfelekhez vezet, akik szívesen készítenek felhasználói tartalmat (UGX), például pozitív értékeléseket, sőt akár segítenek is népszerűsíteni a vállalkozásodat másoknak.
A költséghatékonyság a kulcsszó, ha bejövő marketing taktikát alkalmazol. Ennek a stratégiának az az előnye, hogy már nem kell futnod a potenciális vevők után. Mivel a fogyasztók többsége – mintegy 81% – vásárlás előtt kutat, vállalkozásodnak lehetősége van arra, hogy szakértőként pozicionálja magát a saját szakterületén.
Először is érdemes értékelni a fő teljesítménymutatóidat (KPI), hogy lásd, mi működik, és mi nem. A tartalommarketinged hatékonyságának meghatározásához végezz bejövő tartalomauditot. Az audit révén azonosíthatod azokat az SEO-fejlesztéseket, amelyekből weboldalad profitálhat. Ha kulcsszavakat építesz be a tartalmakba, a keresőmotorok jobban megértik a márkád, így növelheted az organikus forgalmat.
Ezután határozd meg az ideális ügyfélprofilodat. A potenciális ügyfelek megszerzése, értékes kapcsolatok kiépítése, majd őket ügyfelekké alakítani csak úgy lehetséges, ha megérted igényeiket, kihívásaikat és céljaikat. A bejövő marketing stratégiád részeként kutatást kell végezned annak érdekében, hogy meghatározd az ideális ügyfélprofilod (ICP). Az ICP olyan potenciális lead, aki nagyobb hasznot húz a termékedből vagy szolgáltatásodból, mint egy másik cég ajánlatából. Egyszerűen fogalmazva: neki van problémája, neked pedig a megoldásod.
A vásárlási ciklus folytatásához meg kell ismerned és térképezned a célvevői perszónádat. Ennek során azonosítsd a demográfiai jellemzőket, fájdalmas pontokat, motivációkat, illetve egyéb tényezőket, amelyeket felfedezhetsz, hogy te és a csapatod a megfelelő beszélgetéseket folytassátok a potenciális ügyfelekkel – az ő konkrét igényeik kielégítése érdekében.
Fókuszálj a weboldalaidra, mind böngészőben, mind mobilon. A weboldalad dizájnja kulcsfontosságú a potenciális leadek figyelmének fenntartásában. A felhasználók több mint fele nem ajánlja azokat a vállalkozásokat, amelyeknek rossz a webdizájnja. Egy kreatív és reszponzív webdizájnnal nagyobb valószínűséggel alakítasz át leadeket – így a visszafordulási arány is csökken.
További fontos bejövő marketing tippek: dolgozz e-mail marketing kampányokon, készíts következetesen jó blogtartalmat, amit SEO-ra is lehet optimalizálni, működj együtt mikro- vagy makroinfluencerekkel , használj többcsatornás leadgondozási taktikákat.
A bejövő marketing lényege, hogy megtaláld és elérd a célközönséged. Ennek a stratégiának egyik lépése a fent említett ICP (ideális ügyfélprofil) megtalálása.
Ha már tudod, kik a célperszónák, ideje dolgozni a közönséged bevonzásán – a tartalomkészítés az egyik legjobb módja ennek. Ha posztolsz a közösségi médiában vagy blogcikket írsz SEO-taktikákkal, növeled az esélyed arra, hogy előkelő helyen jelenj meg a keresőkben. Természetesen minél több organikus forgalmat szerzel, annál jobban mutatnak az analitikáid a keresőmotorok szemében.
Nem egy eladási üzenetet tolsz, amikor bejövő marketing tartalmat gyártasz: értékes információkat adsz. A fogyasztók hosszú távú kapcsolatot kezdenek kialakítani a cégeddel, ha hasznos tartalommal szolgálsz számukra. Ha elkészült a vevői perszónád kutatása, jöhet a tudatosítási fázis. Hasonlóan az affiliate kiadókhoz, a márkádnak a társadalmi bizonyíték marketing taktikáját kell alkalmaznia a célleadek bizalmának kiépítéséhez. A rendszeres, hasznos tartalom, termékértékelések és ügyféltanúsítványok megosztása szemet gyönyörködtető példái a társadalmi bizonyítéknak, amely fenntartja a leadek figyelmét.
A bejövő marketing stratégia több mozgó elemből áll, amelyek hosszú távú és folyamatos folyamatok. Van stratégia, tervezés, weboldaldizájn, tartalomgyártás és más elemek, amelyek mind költséggel járnak. De emiatt nem kell aggódnod, ez az iparág sajátossága, és a befektetésed megtérülése (ROI) megéri. Egy nagy kutatás szerint az öt hónapon keresztül folytatott bejövő marketing után a leadek 80%-kal olcsóbbak, mint a kifelé irányulók – ez jelentős költségcsökkenés.
A B2B cégek általában háromféle tartalmat tartanak a leghasznosabbnak marketing szempontból: blogcikkek, videók és esettanulmányok. Ha B2B marketingstratégiádat ezekre a tartalmakra összpontosítod, máris spórolsz máshol. Bár az e-mail marketing kampányokat nem szabad teljesen elhanyagolni, ezek nem a legfontosabbak, ha ezeket a leadeket célzod.
Így is tekinthetsz a potenciális ROI-dra: minden bejövő marketing tartalom, amit készítesz, többszörösen is felhasználható. Ez a blogcikk például évekig képes bevételt termelni a Post Affiliate Pro számára. Ha megfelelően alkalmazod az SEO stratégiát , és ez a blog jól szerepel, hónapokig vagy évekig is hozhat leadeket, miközben folyamatosan az első oldalon marad a keresőkben, vonzva a minőségi érdeklődőket. Ezen kívül a PAP ezt és minden más tartalmat felhasználhatja e-mail marketing kampányokban és közösségi média posztokban – lehetővé téve, hogy B2B vagy B2C kampányt indíts akár hónapokkal korábban elkészített anyaggal.
Tűzz ki célokat, mielőtt belevágsz ebbe a stratégiába. Tartalomkészítésnél elengedhetetlen a robusztus fejlesztési stratégia, hogy kitűnj és meleg közönséget vonzz. Az értékes és releváns tartalom rendszeres gyártása kötelező, mivel egy-egy blogcikk még évek múlva is forgalmat generálhat az oldaladra!
Ugyanakkor a tartalommarketing nem az egyetlen módja a személyre szabásnak. Az átfogó üzleti szemlélet kulcsfontosságú. A fő cél, hogy a potenciális leadeket ügyfelekké alakítsd. Akár egy Shopify bolt tulajdonosa vagy, akár egy nagyvállalat, a kulcs a minősített leadek ügyféllé alakításában a személyre szabottabb megközelítések alkalmazása e-mail kampányok, SMS marketing és ügyfélszolgálat révén.
Itt a lehetőség, hogy maradandó benyomást kelts. Néhány bejövő marketing példával előnyt szerezhetsz a versenytársakkal szemben. A virtuális és kiterjesztett valóság révén a márkák olyan élményeket teremthetnek, amelyek izgalmas új módokon vonják be a fogyasztókat és növelik a konverziókat. A legújabb technológia és digitális marketing kulcsfontosságú a potenciális ügyfelek elvárásainak teljesítéséhez, ezért a marketingeseknek is lépést kell tartaniuk vele.
Az üzleti szektorban a VR és az AR forradalmasította az iparágat, lehetővé téve a cégek számára, hogy áthidalják a tapasztalás és a cselekvés közötti szakadékot, digitális élményt nyújtva a célügyfeleknek a fizikai helyett. Ez egyben lehetőséget ad cégednek, hogy bemutassa fejlesztéseit, ösztönözve az ügyfeleket, hogy befektessenek abba, amit a márkád kínál. Gondolj arra, hogyan tudnád ilyen módon közvetlenül népszerűsíteni termékeidet, szolgáltatásaidat.
Az AR lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kipróbálják a termékeidet vásárlás előtt, ami segíthet az értékesítés növelésében és a márka értékének növelésében. A vásárlók 72%-a valójában olyan terméket is megvásárolt már, amit eredetileg nem tervezett, kiterjesztett valóság miatt. Tarts lépést a versenytársakkal, és használd ezeket a forradalmi eszközöket.
Nagy lépés, hogy SEO-taktikákat alkalmazz, és releváns, következetes tartalmat készíts – ezek segítenek abban, hogy előkelő helyen rangsorolják oldalad a keresők. Ez klasszikus esete annak, hogy okosabban dolgozz, ne keményebben, hiszen a kulcsszavak, blog- és közösségi média posztok itt kulcsfontosságúak. Ne feledd, mely mutatókat érdemes figyelni a közösségi médiában, hiszen ezen adatok segítenek növelni a megosztásaidat, amikor az online jelenlétedet bővíted. Videómarketingesek alkalmazása és különböző eszközök – például AR/VR (lásd fentebb) és mesterséges intelligencia (lásd lejjebb) – használata is hihetetlenül hatékony a leadgenerálásban és azok ügyféllé alakításában.
Diverzifikáld a tartalmaid, de ne feledkezz meg a célzott közönségedről sem.
A VR-hoz és AR-hoz hasonlóan a mesterséges intelligencia (AI) is megváltoztatta a marketingipart. Maga az AI segít a marketingeseknek a monoton feladatokat pontosabban, gyorsabban és hatékonyabban elvégezni. A bejövő marketing tippek követésekor az AI erősen ajánlott, mert nagyobb értéket biztosít a cégeknek, gyorsabb kampányokat és maximális megtérülést nyújtva. Hogy jobban lásd, hogyan működik az AI a bejövő marketingben, nézzük újra a különböző fázisokat:
A vonzás fázisban lehetővé teszi a fogyasztói igények elemzését, majd témaköröket javasol a tartalomgyártóknak. Az AI segítségével a marketingesek a tartalmakat hibák után is ellenőrizhetik, biztosítva a magas minőséget.
A természetes nyelvfeldolgozás (NLP) és a természetes nyelvgenerálás (NLG) jelenleg két fő AI-technológia, amelyek nagy értéket képviselnek. Számos AI-alapú szoftver érhető el online, ezek közül a Grammarly és a Hubspot Content Strategy eszköze ajánlott.
Ezután a gépi tanulás lép be az átalakítás fázisába, és különösen hatékonynak bizonyult a legerősebb leadek gyors felismerésében. Egyes eszközök prioritás értesítéseket is küldenek, amelyekkel a marketingesek időben megkapják a fontos ügyfélinformációkat, így gyorsan cselekedhetnek a leadek konvertálására. Ezek az eszközök azt is segítik megérteni, mikor érdemes e-mail vagy SMS kampányt indítani, elemezve, mikor várható a legnagyobb ügyfélaktivitás.
A Lezárás fázisban az AI különösen hasznos az adatok megtalálásában, illetve olyan mélyebb betekintések értékelésében, amelyeket az emberi szem esetleg nem venne észre. Egyes szoftverek segítenek a marketingeseknek a megszerzett fogyasztói adatokat a lehető leghatékonyabban kihasználni: leadeket generálnak, másokat pedig lezárnak.
Végezetül a mesterséges intelligencia leegyszerűsíti az ügyfélszolgálatot. Minden ügyfélnek személyre szabott kommunikációt készíteni időigényes lehet a gyönyörködtetés fázisában. Bizonyos AI-szoftverekkel a marketingesek saját chatbotokat hozhatnak létre, amelyek személyre szabott kommunikációt biztosítanak nagy tömegű ügyfél számára. Ezzel szemben például a Klevu valós idejű, személyre szabott termékajánlásokat kínál emberi beavatkozás nélkül.
A videó rendkívül fontos marketingeszköz. A Dán Műszaki Egyetem kutatása szerint az elmúlt években az információbőség miatt szűkült a figyelem. Videós tartalmakat kell készítened a marketingterved részeként. Bérelj affiliate marketingeseket , akik videós tartalmat tudnak gyártani. Az affiliaték célzott marketinget használnak, szemben a kifelé irányuló marketinggel, hogy igazán elkötelező tartalmat hozzanak létre. A videó a piacok 86%-ánál generált leadeket, ami magasabb konverziós arányhoz vezet, mivel hozzájárul a vonzó és okos webdizájnhoz, amiről korábban szó volt.
Végül a bejövő marketinged gyönyörködtetés fázisában ne felejtsd el, hogy a videó egy könnyen fogyasztható tartalom, amit az elégedett ügyfelek szívesen megosztanak, így népszerűsítik a márkádat. Mivel a mobil eszközök ennyire elterjedtek, az emberek 92%-a megoszt mobil videókat másokkal – ez egy ingyenes hirdetési forma, amely már eleve bizalommal tölti el a potenciális ügyfelet.
A bejövő marketing célzottabb stratégia, mint a kifelé irányuló. Kifejezetten arra tervezték, hogy egy adott demográfiát szólíts meg, akiket a márkád be akar vonni, miközben egyszerre próbálod növelni a forgalmat és a leadeket ügyfelekké alakítani. A bejövő marketingterved mind a négy szakaszában alkalmazhatsz tippeket, de ne feledd: releváns tartalommal célzol az emberekre, hogy bevonzhasd őket, majd végül vásárlásra ösztönözd őket.
Jobban megismered a célközönséged, és stratégiát dolgozol ki az ő igényeik és vágyaik alapján.
Releváns tartalmak küldése a potenciális vagy visszatérő vásárlók igényeinek kielégítésére elősegítheti, hogy végigvezesd őket az értékesítési tölcséren.
Értékteremtés az ügyfelek számára, személyre szabott élmények és értékes tartalom biztosításával.
A rendszeres, személyre szabott tartalommal történő ügyfélkapcsolat jó formája a társadalmi bizonyítéknak.
A megfelelő közönség bevonzása vonzó tartalomkészítéssel, SEO és közösségi média használatával a minőségi forgalom irányítása érdekében.
David tartalomkészítő, aki affiliate programokra és marketingstratégiára specializálódott, hogy segítse mások fejlődését és növekedését az affiliate marketing iparágban.
Szabadítsd fel a bejövő marketing teljes potenciálját e-kereskedelmi vállalkozásod számára. Szerezz minőségi leadeket, építs bizalmat és növeld a megtérülést stratégiai tartalommal, SEO-val és automatizációval.
Az affiliate marketing vezető szerepet tölt be az e-kereskedelemben. Itt olvashat a közelgő latin-amerikai affiliate konferenciákról az idei évben.
Fedezze fel a 6 legjobb leadgeneráló taktikát, amelyekkel fellendítheti affiliate marketing programját. Tudja meg, hogyan segíthet az e-mail marketing, a blogol...
Az újracélzás rugalmas, így számos kreatív módja van annak, hogy nyomon kövesse a kezdeti webhelylátogatást. Ismerje meg, hogyan javíthat azonnal.