7 ok, amiért a partnerek nem népszerűsítik a webáruházadat [és hogyan javíthatsz rajta]

7 ok, amiért a partnerek nem népszerűsítik a webáruházadat [és hogyan javíthatsz rajta]

AffiliateMarketing Ecommerce BusinessGrowth AffiliateProgram

Végre bevezetted az affiliate programot a webáruházadban. A partnerek már regisztrálnak, és már érkeztek is néhány ajánlói értékesítés.

Azonban lehet, hogy észrevetted: aggasztóan sok partner nem igazán dolgozik azon, hogy népszerűsítse a vállalkozásodat. Az értékesítéseik alacsonyak, nem reagálnak a tartalmaidra, és nem igazán látsz megtérülést a befektetéseden.

Számos oka lehet annak, hogy partnereid nem terelik az elvárt mennyiségű forgalmat a webáruházadba. Ebben a cikkben a hét leggyakoribb okot vesszük sorra, és bemutatjuk, hogyan orvosolhatod őket.

1. Partnereid nem érzik magukat támogatottnak

A munka nem ér véget azzal, hogy felveszel egy partnert a népszerűsítéshez. Rendszeres, értékes támogatást is kell nyújtanod partnereidnek . Támogatás hiányában a partnerek elveszítik a motivációjukat – ha nem kapnak tőled segítséget, miért tennének meg mindent az értékesítésért?

Ha a partnerek nem tudnak egyszerűen kapcsolatba lépni a cégeddel – akár a programmal, akár a termékekkel kapcsolatban kérdeznének –, akkor kevésbé érzik magukat elkötelezettnek a népszerűsítés mellett.

Ha pedig nem kapnak rendszeres tájékoztatást a céged eseményeiről, új termékekről, szolgáltatási változásokról vagy kifejezetten nekik szóló forrásokról, nem érzik magukat értékes, bevont szereplőnek sem.

Megoldás: Adj forrásokat és elérhetőségeket.

A partnerek elégedettségéhez biztosítsd, hogy többféle exkluzív kapcsolattartási lehetőségük legyen a cégeddel. Ez lehet például affiliate e-mail, telefonszám vagy élő chat, egyértelműen megjelölt ügyfélfogadási idővel. Munkaidőn kívül tudsz számukra tudásbázist is biztosítani, amit bármikor elérhetnek.

Ne csak a partnerek vállára helyezd a kapcsolatfelvétel felelősségét: a céged is vegye fel rendszeresen a kapcsolatot a partnerekkel, érdeklődjön, szükségük van-e segítségre vagy forrásra, és ismerje el a sikereiket.

Tartsd őket naprakészen a céged történéseivel kapcsolatban is. Küldhetsz rendszeres, csak partnereknek szóló hírlevelet, amelyben bemutatod az új termékeket vagy szolgáltatásokat, tartalomötleteket adsz, és kiemeled a kiemelkedő teljesítményt nyújtó partnereket.

2. Nem emelitek egymás üzletét

A partnereket nem csak a jutalék motiválja – sokan szeretnék saját weboldalukat, márkájukat vagy vállalkozásukat is fejleszteni egy kölcsönösen előnyös kapcsolat révén. Ez különösen igaz azokra, akik követőtábort építenek, és keresik azokat a lehetőségeket, amelyek révén bevonhatják közönségüket céged segítségével.

Az újonnan indult vállalkozásokkal rendelkező partnerek többre vágynak, mint puszta jutalékra . Ha nem kapnak olyan értéket, amivel a partnerség révén növelhetik és elkötelezhetik saját közönségüket, kevésbé érzik magukat motiváltnak.

Az önmagában biztosított tartalom sokszor nem elég – valami izgalmasabbra vágynak.

Megoldás: Adj kedvezményeket és nyereményjátékokat.

Az egyik leghatékonyabb módszer, hogy a céged és a partner márkája is láthatóságot szerezzen, a nyereményjáték vagy kedvezménykód. Íme egy példa egy kisvállalkozás nyereményjátékára, amelyet közönségének rendezett a Divoom Bluetooth technológiai céggel való együttműködés keretében.

Számítógép – szív szimbólummal a nyeremény jeleként

Ez a nyereményjáték mind a partner, mind a nagyobb cég számára előnyös. A kisvállalkozás, a Stami Studios, elköteleződést generál a közönsége körében a Divoom által biztosított jutalommal. Cserébe a Divoom számos új ügyfelet szerez a releváns célcsoport elérésével.

Ha olyan partnereket találsz, akik értékes közönséggel rendelkeznek, érdemes kihasználni ezt, és lehetőséget adni számukra a nyereményjátékok és kedvezmények szervezésére.

3. Nem követed nyomon és nem jutalmazod a sikereket

Ha nem tudod, hogyan teljesítenek a partnereid, nem tudod azonosítani a legjobb és leggyengébb partnereket, így nem tudod, hol érdemes ösztönözni őket a jobb teljesítményre. Az egész affiliate programod sikerességéről sem kapsz valós képet: mennyi bevételt hoznak ténylegesen a partnerek?

Ellenőrzés híján a partnerek nem érzik magukat megbecsültnek, és kevésbé lesznek motiváltak, hogy a saját csatornáikon népszerűsítsenek téged. Vagy egyszerűen nem tudják, mennyire voltak sikeresek, amíg meg nem kapják a kifizetésüket.

Megoldás: Kövesd a mérőszámokat és jutalmazd a sikeres partnereket.

Fontos, hogy értesítsd partnereidet, ha a munkájuk meghozza a gyümölcsét. Például küldj értesítő e-mailt, amikor jutalékot szereznek egy eladás után. Erre tökéletes példa a Gumroad:

Felugró ablak, amikor valaki nyereményt kapott

A partnerprogramod kezelésére használt szoftvernek nyilvántartást kell vezetnie minden egyes partner teljesítményéről. Ha nem, használhatsz affiliate követő szoftvert , amely betekintést ad a partnerek teljesítményébe.

A Post Affiliate Pro vezérlőpultjának felülete

Ezekkel az információkkal kiemelheted a kiemelkedő partnereket, és reflektorfénybe állíthatod őket. Vagy éppen proaktívan megkeresheted a gyengébb teljesítményű partnereket, hogy kiderítsd, szükségük van-e segítségre vagy további forrásokra.

Az értékesítési adatok alapján akár játékosíthatod is a jutalmazást, például többszintű rendszert vezethetsz be. Azok a partnerek, akik magasabb szintet vagy eladást érnek el, újabb jutalmakat szerezhetnek. Erről a gamifikált motivációról később még lesz szó.

Próbáld ki a Post Affiliate Pro affiliate követő rendszerét, hogy nyomon követhesd a sikereid!

4. Partnereid nem értik vagy nem szeretik a termékeidet

Ha egy partner nem magabiztos az általad kínált termékekben, kevésbé lesz hajlandó népszerűsíteni azokat. Nemcsak a vásárlókat kell lenyűgöznöd, és figyelembe venned a visszajelzéseiket, hanem a partnereknek is valóban hinniük kell a termékekben, különben a saját hírnevüket kockáztatják. Mivel a partnerek 42,17%-a 1-10 terméket preferál népszerűsíteni, különösen fontos, hogy minden terméked magas minőségű legyen.

De hiába jó a terméked, ha a partnereid nem értik, mi az és hogyan működik. Ha nem világos számukra, előfordulhat, hogy hamis ígéretekkel ajánlják, vagy egyszerűen elhanyagolják a népszerűsítést.

Megoldás: Tanítsd a partnereidet és hallgasd meg a visszajelzéseket.

Először is, a partnereidnek érteniük kell a termékeidet. Adj nekik bemutatókat, videós útmutatókat, vagy ingyenes próbaverziókat, hogy megismerjék, mit kell népszerűsíteniük.

Ezután kezeld azokat a partnereket is, akik nem elégedettek a termékeddel. Többféleképpen is begyűjtheted a visszajelzéseket:

  • Rendszeresen kérdezd meg a partnereket a termékeidről.
  • Küldj ingyenes mintákat vagy biztosíts ingyenes próbaverziókat, hogy tesztelhessék, majd visszajelzést adhassanak.
  • Kérj ötleteket a termékek fejlesztésére, azonosítsd a legfőbb problémákat.

A kapott értékes visszajelzéseket használd fel, és mutasd meg partnereidnek, hogy valóban figyelsz a véleményükre, és beépíted azt. Így a partnerek úgy érezhetik, hogy részesei a folyamatnak, és tényleg hozzájárulhatnak a céged sikeréhez. Ez a fajta bevonás jelentősen növeli a lojalitásukat , és magabiztosabbá teszi őket, amikor a közönségüknek ajánlanak téged.

5. A jutalékaid túl alacsonyak

Ha az általad kínált jutalék mértéke alacsonyabb, mint a versenytársaidé, nehéz lesz motivált partnereket szerezni és megtartani. Bár beszéltünk arról, hogy a jutalék nem az egyetlen motivációs tényező, mégis az egyik legfontosabb.

A MonitorBacklinks szerint az átlagos jutalék 5% és 30% között mozog. Az ajánlott mérték azonban iparágtól függ: a legjobb affiliate programok akár 300%-os jutalékot is adhatnak.

Megoldás: Jutalmazd partnereidet változó jutalékkal és extrákkal.

Először is végezz kutatást: milyen jutalékot kínálnak versenytársaid a partnereknek? Tudnál versenyképesebb lenni, ha növelnéd a sajátjaidat? Ha az átlag alatt vagy, ez is oka lehet a partnerek passzivitásának.

Íme egy példa arra, hogy két népszerű e-kereskedelmi platform, a Shopify és a 3dcart milyen eltérő jutalékot és extrákat kínál ugyanabban az iparágban:

Shopify és 3dcart előnyei partnerek számára

A nagyobb partnereknél különösen fontos, hogy ne pártoljanak át a konkurenciához. Tartsd fenn az érdeklődésüket közös márkázású megoldásokkal, amelyekben a partner márkája vagy weboldala is feltűnik a termékedben vagy szolgáltatásodban. Ez lehet akár egy egyedi landing oldal a partner logójával, amely üdvözli a közönségét a vállalkozásodban.

Erre példa a HostGator és a Road to Blogging közös márkázása:

Hostgator weboldal nyitóképernyője

6. Partnereid türelmetlenek

Nem ritka, hogy a partnerek azért csatlakoznak programokhoz, mert hallották a gyors sikersztorikat, amelyek kevés munkával nagy eredményt hoztak. A passzív jövedelem álma sok új vállalkozót vonz az affiliate marketing , főleg, ha van weboldaluk. A MakeaWebsiteHub szerint a weboldal-tulajdonosok 76%-a választja az affiliate marketinget , mert az a legegyszerűbb bevételszerzési mód. Azonban minden marketinges tudja: a gyors siker nem garantált.

Megoldás: Vezess be többszintű jutalmazási rendszert, amely folyamatosan motivál.

Tartsd fenn a partnerek lelkesedését, még akkor is, ha nem keresik meg azt a pénzt, amire számítottak: vezesd be a többszintű (gamifikált) jutalmazást, amely folyamatosan ösztönöz. Ez a játékosítás, amikor játékos elemeket – pontokat, versenyt, szinteket – használsz a motivációra. A játékosítás rendkívül hatékony eszköz az értékesítési csapat és a partnerek elkötelezésére: a Hewlett-Packard például 44%-os árbevétel-növekedést tapasztalt, amikor játékosította az értékesítőit.

Erre nagyszerű példa a Twitch Affiliate Program , amely az egyik legkülönlegesebb program.

A Twitch egy streaming oldal, ahol a streamerek videojátékokat közvetítenek a nézőknek. Ha valaki Twitch Affiliate lesz, a nézőktől adományokat fogadhat el előfizetés vagy “bit” formájában. Az adomány egy részét a Twitch kapja, a többit a streamer, plusz a néző által generált reklámbevételekből is részesülnek. A Twitch partnerek azonban további extrákat is kapnak: bizonyos mennyiségű “bit” után speciális emojikat oldhatnak fel, amelyeket a nézők használhatnak.

Többszintű jutalmazási rendszer különböző extrákkal

Ezek a kis extrák, bár kevésbé jövedelmezők, mint az előfizetések, folyamatosan ösztönzik a partner streamereket, hogy tovább streameljenek és újabb nézőket hozzanak a platformra.

7. Tapasztalatlan partnereket vettél fel

Ez a probléma összefügg az előző ponttal: ha egy affiliate marketer nem rendelkezik előzetes tapasztalattal, irreális elvárásai lehetnek az elérhető sikerekkel kapcsolatban. További probléma lehet, hogy nem tudják megfelelően népszerűsíteni a boltodat: spam jellegű promóciót alkalmaznak, ami akár rossz fényt is vethet a cégedre.

Megoldás: Emelj a felvételi követelményeken.

Ezt a problémát könnyen orvosolhatod, ha szigorúbb elvárásokat támasztasz a partnerek toborzásakor. Sok vállalkozás minden jelentkezőt elfogad, hogy minél több partner legyen, de a mennyiség nem egyenlő a minőséggel.

Az affiliate jelentkezési űrlapon kérj olyan információkat, amelyek jobban megmutatják a pályázó marketinges, tartalomgyártói vagy influencer múltját. Kérj weboldal linket, YouTube csatornát vagy közösségi média profilokat, hogy igazolják, valóban van értékes követőbázisuk, amely hasznos lehet számodra. Fontos, hogy az ő közönségük és a tiéd egyezzen.

Kérdezz rá, milyen tapasztalatuk van más programokban, és mit várnak el a te programodtól. Így megtudhatod, hogy a jelentkező elvárásai mennyire illenek a te céljaidhoz, és hogy valóban jó partner lesz-e.

Előretekintés

Ahogy tovább fejleszted és optimalizálod az affiliate programodat , ne vedd természetesnek a partnereidet! Bár kölcsönösen előnyös kapcsolatot építetek, amely mindkét fél számára profitot hoz, mindig mutasd ki a megbecsülésedet partnereid felé.

Azáltal, hogy ügyfeleket irányítanak hozzád, a partnerek a leghatékonyabb online szájreklámot biztosítják. Legyen szó divatüzletről vagy webhosting szolgáltatásról, kezeld az affiliate partnereidet a csapatod értékes tagjaiként!

Gyakran ismételt kérdések

Miért nem népszerűsítik a partnerek a webáruházamat?

Gyakori okok: nincs megfelelő támogatás, elégtelen jutalmak, nem egyértelmű termékinformációk, alacsony jutalék, tapasztalatlan partnerek, valamint az elköteleződés vagy motiváció hiánya. Ezek kezelése növelheti a partnerek aktivitását.

Hogyan motiválhatom a partnereket a nagyobb népszerűsítésre?

Adj jobb erőforrásokat, rendszeres kommunikációt, exkluzív ajánlatokat, korrekt jutalékot, többszintű jutalmazást, és ismerd el a legjobb teljesítményt, hogy partnereidet folyamatosan motiváltan és elkötelezetten tartsd.

Mik a legjobb módjai a partnerek támogatásának?

Biztosíts elérhető támogatási csatornákat, rendszeres frissítéseket, termékképzést, visszacsatolási lehetőségeket, és külön affiliate hírlevelet, hogy partnereid értékesnek és megbecsültnek érezzék magukat.

Jimmy Rodriguez a 3dcart ügyvezető igazgatója (COO) és társalapítója, amely egy minden az egyben e-kereskedelmi szoftver. Jimmy célja, hogy segítse az internetes kiskereskedőket az online siker elérésében, e-kereskedelmi erőforrások biztosításával, stratégiák kidolgozásával, cselekvési tervek és ügyfélélmények létrehozásával, melyek növelik és javítják a teljesítményt.

Jimmy Rodriguez
Jimmy Rodriguez
Vendégszerző

Növeld affiliate programod hatékonyságát

Alakítsd át affiliate programodat gyakorlati stratégiákkal, hogy motiváld, jutalmazd és elkötelezd partnereidet, így még jobb értékesítési eredményeket érj el.

Tudjon meg többet

Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?
Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Tudd meg, miért nem konvertálnak a felhasználóid, és ismerj meg gyakorlati megoldásokat a PropellerAds segítségével. Ez az átfogó videó feltárja az alacsony kon...

2 perc olvasás
ConversionOptimization AffiliateMarketing +3
Hogyan kezeld és vond be affiliate partnereidet
Hogyan kezeld és vond be affiliate partnereidet

Hogyan kezeld és vond be affiliate partnereidet

Az affiliate partnerek kezelése komoly kihívás lehet, különösen egy induló vállalkozás számára. Ismerd meg azokat a taktikákat, amelyekkel elindíthatod affiliat...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing PartnerManagement +3
Kapcsolatok építése új affiliate partnerekkel
Kapcsolatok építése új affiliate partnerekkel

Kapcsolatok építése új affiliate partnerekkel

Jó és megbízható affiliate partnereket találni csak a kezdete a sikeres partnerkapcsolatoknak. Ismerje meg a bevált stratégiákat az új affiliate kapcsolatok ápo...

5 perc olvasás
AffiliateMarketing Partnerships +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface