Mi az a kattintásonkénti fizetés (PPC)?
A kattintásonkénti fizetés (PPC) egy online hirdetési modell, ahol a hirdetők minden egyes kattintásért díjat fizetnek, gyakran használják affiliate marketingbe...
Fedezze fel a kattintásonkénti fizetéses (PPC) hirdetés előnyeit és hátrányait, valamint ismerje meg az olyan alternatív stratégiákat, mint az email, tartalom- és influencer marketing, hogy maximalizálja elérését és megtérülését.
Hallott már a kattintásonkénti fizetéses hirdetésről (PPC)? Kíváncsi, hogy pontosan mi ez? Vajon miért utasítják el sokan? Szeretné tudni, hogy Önnek működni fog-e, vagy inkább más hirdetési stratégiát érdemes kipróbálnia?
Az internet tele van olyan vállalkozások példáival, amelyek nagyon jól teljesítenek online – és persze olyanokkal is, amelyek kevésbé sikeresek. Sok tényező játszik szerepet, de sokunknál végső soron a marketing erőfeszítéseken múlik a siker.
Ebben a cikkben áttekintjük, mi az a PPC, miért működhet, mikor nem működik, illetve hogy milyen alternatív lehetőségei vannak.
A PPC egy internetes marketing modell, melyben a hirdető minden egyes kattintásért díjat fizet.
Hirdetést helyez el egy keresőmotor találati oldalán, és amikor valaki rákattint, díjat fizet a keresőmotornak. Ez a díj általában alacsony, sokszor jelentéktelen, de a megtérülése hatalmas lehet.
Például tegyük fel, hogy egy cég 500 dollárt fektet PPC kampányba, kattintásonként 5 dollárt fizet. Ha csak egy ember rákattint a hirdetésre, és 500 dolláros vásárlást hajt végre a weboldalon, a vállalat máris 100%-os megtérülést ért el a hirdetésen. Arról nem is beszélve, hogy ezen kívül további 99 érdeklődőt is elért, akik később visszatérhetnek és vásárolhatnak.
Lényegében a hirdetők “megvásárolják” a látogatókat az oldalukra. Ez tehát az organikus közönségépítés ellentéte.
Azonban, mint minden internetes marketing modellnél, a PPC-nél is sok energiát kell fektetni az eredmények eléréséhez. Nézzük meg, miért érdemes vagy éppen nem érdemes PPC-t használni. Ahogy az organikus forgalom építése, úgy a PPC kampányoknak is megvannak az előnyei és hátrányai, és minden olyan területen hasznosak lehetnek, ahol a cél a nagyobb elérés. Egy szoftvercég digitális marketingese ugyanúgy használhat fizetett hirdetést, mint egy ügyvédi iroda, hogy bővítse ügyfélkörét. Mindenesetre érdemes alaposabban utánajárni, hogy megismerjük azokat az előnyöket és nehézségeket, amelyekkel a hirdetési folyamat során találkozhatunk.
Nézzük meg, miért érdemes, vagy éppen nem érdemes PPC-t használnia.
Ön szabja meg a költségkeretet
A PPC elsőre ijesztő lehet a szűkös költségvetésű cégeknek: Mi történik, ha mindenki rákattint a hirdetésére? Elveszíti a pénzét?
Nem. PPC esetén bármikor módosíthatja költségvetését.
A PPC láthatóvá teszi oldalát
A PPC segítségével hirdetései a keresési eredmények tetején jelennek meg. Lehet, hogy nem kattintanak rá, de legalább láthatóak lesznek.
A PPC-vel célzott közönséget érhet el
Nem kell attól tartania, hogy a rossz célközönség kattint a hirdetésére, így rengeteg pénzt veszít. A PPC marketinggel a megfelelő embereket célozhatja, így nő a konverziós esélye.
Például, ha “forró” vásárlókat céloz, 65%-uk rákattint egy fizetett hirdetésre.
Nincs garancia a sikerre
Attól, hogy valaki rákattintott a hirdetésére, még nem biztos, hogy vásárló lesz. Valójában a weboldalra csábítani csak az első lépés; a következő kihívás, hogy ott is tartsa, és cselekvésre ösztönözze.
Ráadásul a fizetett hirdetések átkattintási aránya mindössze 2%.
A kulcsszavak költsége drágulhat
Ahogy már említettük, a kattintásonkénti díj általában alacsony – de ez attól függ, mennyire versenyképes egy kulcsszó. Ha nagy a verseny egy adott kulcsszóért, könnyen belecsöppenhet egy licitháborúba.
A PPC-hez idő kell, hogy jól működjön
A PPC-t hosszú távú marketing stratégiaként érdemes kezelni. Néhány eredményt akár azonnal is hozhat, de a folyamatos forgalomnövekedés hosszabb idő alatt épül fel. Akár 6 hónapot is várhat, mire eléri a kívánt eredményeket.
Fizetett keresést akkor ajánlunk, ha erős költségvetése van, és türelmesen várja a megfelelő eredményeket. Kiváló kiegészítője egy hosszú távú marketing stratégiának, amely gyors, ha szerény, eredményeket is hoz; lehetővé teszi, hogy gyorsan belépjen a piacra és szinte azonnal eladjon.
Ráadásul segít az embereket az oldalára irányítani.
Ugyanakkor egyes iparágak jobban megfelelnek a PPC-nek, mint mások. Például a pénzügyi és biztosítási szektorban az átkattintási arány 2,65%.
Azonban 2018-ban már vannak más marketing opciók is, melyek kedvezőbb árúak, kreatívabbak és sokszor személyesebbek. Ha nincs nagy költségvetése, viszont van ideje, és valódi kapcsolatot szeretne kialakítani ügyfeleivel, nézze meg az alábbi lehetőségeket:
Az email marketing egy örökzöld internetes marketingforma, amely az emailek feltalálása óta létezik, és még hosszú ideig velünk lesz.
Az email marketing lényege egyszerű: összegyűjti ügyfeleit egy helyre, és ott népszerűsíti termékeit. Egyszerűen kivitelezhető, és működik is.
A PPC-vel ellentétben azonban sokkal több munkával jár. Már az is kihívás, hogy az embereket feliratkoztassa a listájára – ehhez általában valamilyen ajándékot, úgynevezett lead mágnes-t kell felajánlani. Ha már a listán vannak, akkor rendszeres emailekkel kell fenntartani az érdeklődésüket.
Másrészt az email marketing átlagos átkattintási aránya meghaladja a PPC-ét: több mint 4%.
A millenniumi generáció uralja a gazdaságot; ők a legnagyobb generáció Amerikában, és – elődeikkel ellentétben – nem szeretik, ha el akarnak nekik adni. Inkább valódi marketingkampány részesei akarnak lenni.
Ezért a PPC hirdetések kevésbé hatásosak a millenniumiak körében – főként, ha figyelembe vesszük a hirdetésblokkolást és a hirdetési csalásokat.
Itt jön képbe a tartalommarketing.
A tartalommarketinggel valóban bevonhatja közönségét egy igazi marketingkampányba. Tartalommal bizalmat építhet, kapcsolatot alakíthat ki, és tartós, erős viszonyt hozhat létre az emberekkel.
Természetesen egy jó marketingkampány erőforrásokat, időt és odafigyelést igényel. Emellett érdemes egy erős SEO stratégiával ötvözni a legjobb eredmény érdekében.
A millenniumiak óvatosak lehetnek a hirdetésekkel kapcsolatban – de az internetes példaképeikkel szemben általában nem azok.
Az influencerek nagy hatalommal bírnak az interneten; akár egy márka sikerét vagy bukását is meghatározhatják. Ha egy influencer ajánlja termékét a közönségének, biztos lehet benne, hogy az emberek megnézik Önt.
Az influencer rendelkezik valamivel, amivel Ön még talán nem – egy olyan közönséggel, amely megbízik benne. Ha bíznak benne, a javaslataiban is megbíznak.
Nem kell a nagyágyúkat megcéloznia. Az Instagram micro-influencerei is csak néhány ezer követővel rendelkeznek, mégis óriási lökést adhatnak a kisvállalkozásoknak.
És a PPC-vel ellentétben az influencer marketing legtöbbször nem pénzhez kötött. Ha ajándékot ad egy influencernek, vagy erős kapcsolatot alakít ki vele, jó eséllyel megemlíti termékét a követői előtt.
Reméljük, most már jobban átlátja a PPC lényegét, és tisztábban látja, mire érdemes szánni a költségvetését és idejét. Kérdése van? Nyugodtan írjon nekünk kommentet lentebb!
A PPC egy internetes marketing modell, ahol a hirdetők minden egyes kattintásért díjat fizetnek, vagyis a látogatásokat megvásárolják az organikus elérés helyett.
Ön szabhatja meg a költségvetését, azonnali láthatóságot szerezhet a keresési eredmények tetején, és hatékonyan célozhatja meg a megfelelő közönséget a konverzió esélyének növelése érdekében.
Nincs garantált eredmény, a kulcsszavak költsége a verseny miatt drágulhat, és a sikeres kampányok időt és stratégiai optimalizálást igényelnek.
Alternatívák az email marketing, a tartalommarketing és az influencer marketing, amelyek kedvezőbb árúak lehetnek, és segítenek tartós kapcsolatot kiépíteni az ügyfelekkel.
A PPC sok vállalkozásnak hasznos lehet, de bizonyos iparágakban jobb eredményeket lehet elérni, mint másokban. Leginkább egy nagyobb, hosszú távú marketingstratégia részeként működik jól.
Andrew a Next Level Web vezérigazgatója, amely egy megbízható marketingügynökség San Diegóban, Kaliforniában. Három imádnivaló lánya van, valamint a világ legtürelmesebb felesége.
Fedezze fel az online hirdetési stratégiák legjobbjait, a PPC-től a tartalommarketingig és az influencer partnerségekig. Tudja meg, mi működik az Ön vállalkozásánál.
A kattintásonkénti fizetés (PPC) egy online hirdetési modell, ahol a hirdetők minden egyes kattintásért díjat fizetnek, gyakran használják affiliate marketingbe...
A kattintásonkénti költség (CPC) modellben a partnerek minden egyes kattintás után keresnek pénzt bannereiken, szöveges linkjeiken vagy egyéb hirdetési anyagaik...
A fizetett keresés egy népszerű digitális hirdetési modell, amelyben a hirdetők csak a hirdetéseikre leadott kattintásokért fizetnek, így biztosítva a célzott m...