Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz

Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz

AffiliateMarketing CommissionModels PPS RecurringRevenue

Az affiliate programod jutalékának meghatározása trükkös kérdés lehet. Mennyit fizess az affiliate partnereidnek, és melyik fizetési struktúrát válaszd: eladás utáni jutalékot vagy folyamatos jutalékot?

Az egyik legfontosabb döntés, amit a programod elején meg kell hoznod, hogy hogyan jutalmazod az affiliate partnereidet a teljesítményük alapján.

Amikor egy jó affiliate programot keresnek, a legtöbb marketinges elsőként a jutalék mértékét nézi, hiszen tudni akarják, mennyit kereshetnek majd munkájukból. Ha a jutalék alacsonyabb a vártnál, sok potenciális affiliate egyszerűen továbbkeres egy másik, bőkezűbb programot. Mivel rengeteg a versenytárs, egy gyenge jutalékkal nehéz lesz motivált marketingeseket vonzani a programba.

Azonban egy túl magas affiliate jutalék sem feltétlenül jó ötlet, mivel rontja a profitmarzsot, és értelmetlenné teheti az egész programot. Ezért érdemes vonzó, de ésszerű jutalékot kínálni, hogy a megfelelő partnereket vond be.

Az is kihívást jelenthet, hogy hogyan jutalmazd keményen dolgozó affiliate-jeidet. Egyes cégeknél a kedvezmények, márkatermékek vagy különleges ajánlatok jól működnek, de a legtöbb affiliate programot működtető márka a termékek eladásából származó profit bizonyos százalékát fizeti ki a partnereinek. Két népszerű jutalmazási módszer van: az eladás utáni jutalék (pay-by-sale) és a folyamatos jutalék modell.

De hogyan találd meg az ideális affiliate jutalékot a programodhoz, és melyik módszer lesz a legjobb? Olvass tovább — ebben a cikkben elmagyarázzuk az eladás utáni és a folyamatos jutalék modellek hasonlóságait és különbségeit, hogy megtaláld a legjobb megoldást a programodhoz (és az affiliate-jeidhez is).

Hogyan válaszd ki a megfelelő jutaléktípust a vállalkozásodhoz

Akár kedvezményeket, akár ajándékokat, akár pénzalapú jutalmakat ajánlasz, az affiliate partnerek kifizetésének mértékét meghatározni kihívás lehet. Különösen, ha most indulsz az affiliate marketing területén. Az online elérhető adatok szerint az átlagos affiliate jutalék 5% és 15% között mozog, de előfordul, hogy eléri a 30%-ot vagy akár az 50%-ot is, vagy akár 1%-ra is lemegy.

Miért vannak ekkora különbségek? A jutalékszintet több tényező is befolyásolja, például az iparág, a terméktípus, az ár, illetve az elérhető ösztönzők. Lehet, hogy 10 különböző affiliate program is 10 különböző jutalékot kínál ugyanabban az iparágban, éppen ezek miatt!

Egy online affiliate jutalék kalkulátorral durva becslést kaphatsz arról, mennyit érdemes fizetned, de ez is csak iránymutató. A pontos meghatározáshoz kutatómunkára van szükség.

notepad with glassess

Először nézd meg a promótált termék vagy szolgáltatás előállítási költségeit és a kiskereskedelmi árát. Másképpen fogalmazva: mennyit tudsz ajánlani az affiliate partnereidnek , hogy megérje nekik is, de neked is profit maradjon? Ha ez megvan, nézd meg, mit csinálnak a versenytársak. Mit kínálnak más cégek a piacon? Mennyit és mikor fizetnek? Milyen affiliate kifizetési módszert használnak? Kínálnak-e extra ösztönzőket a legjobban teljesítőknek, vagy lépcsőzetes jutalmazási rendszert alkalmaznak?

Ezekre a kérdésekre legtöbbször rákereshetsz a Google-ben, a versenytársak szerződési feltételei vagy affiliate program oldalaik alapján. Ha nem, akár közvetlenül is megkérdezheted őket az árakról.

Ha tudod, mennyit fizetnek más cégek az iparágadban az affiliate partnereiknek, jó képed lesz arról, mennyit kell fizetned, hogy versenyképes maradj, és újakat vonzz a programodba. Például, ha egy márka 15% jutalékot ad affiliate eladásonként, akkor egy 10%-os ajánlattal nem biztos, hogy sok marketingest vonzol a programodba. Ha alacsonyabb jutalékot kínálsz, érdemes extra bónuszokat vagy ösztönzőket is adni a standard jutalék mellé.

Az exkluzív vagy lépcsőzetes bónuszrendszer az egyik legjobb módja, hogy motiváld a meglévő affiliate partnereidet, és felkeltsd az érdeklődést a programod iránt.

Azt is ajánlhatod, hogy minden olyan affiliate, aki teljesít bizonyos feltételeket (például elér egy adott árbevételt vagy a top 5-be kerül), extra pénzjutalmat kap a szokásos jutalékon felül.

Egy másik jó ötlet a motiváció növelésére, ha teljesítményalapú ösztönzőket kínálsz lépcsőzetes jutalmazási rendszerben. Itt minden affiliate, aki elér egy általad meghatározott célt, magasabb szintre lép, ahol jobb jutalék vagy értékesebb ösztönzők várják.

Túl bonyolultnak tűnik? Ha ezeket a szinteket és bónuszokat manuálisan kezeled, az affiliate programod irányítása valóban gyorsan rémálommá válhat. Viszont a Post Affiliate Pro erre is megoldást nyújt. A Teljesítményjutalmak funkcióval feltételeket adhatsz meg a bónuszokhoz, vagy automatikusan magasabb szintre léptetheted az affiliate partnereket. Amikor egy affiliate teljesíti ezeket a feltételeket, a rendszer automatikusan magasabb szintre sorolja vagy jutalmat ad a fizetéséhez.

Eladás utáni jutalék vagy folyamatos jutalék modell

Most, hogy már van képed arról, mennyit fizethetsz az affiliate partnereidnek a saját profitod veszélyeztetése nélkül, már csak egy dolgot kell eldöntened. Az affiliate partnereid minden általuk generált eladás után kapnak jutalékot (ez az eladás utáni jutalék, vagy PPS modell), vagy inkább a hosszú távon érkező ügyfelekért (folyamatos jutalék modell)? Az alábbiakban mindkét lehetőséget áttekintjük, hogy eldönthesd, melyik illik jobban a vállalkozásodhoz.

1 . Eladás utáni jutalék (PPS)

Az affiliate partnerek minden egyes általuk generált eladás után történő jutalmazása az egyik legnépszerűbb módszer. Az eladás utáni jutalék modell lényege egyszerű: amikor egy vásárló egy affiliate linken keresztül vásárol, a blogoló vagy közösségi média felhasználó a gyártó profitjából részesedést kap. Az affiliate számára ez átlátható, motiváló módszer, hiszen tudják, minél többen kattintanak a linkjeikre és vásárolnak, annál többet keresnek.

A cégek számára a PPS alacsony kockázatú lehetőség a forgalom növelésére, hiszen csak a már teljesített eredmények után kell fizetniük. Az eladás utáni jutalék modell azt jelenti, ha nem lesz eladás az affiliate marketing következtében, egy fillért sem kell fizetni. Ez kisebb kockázat, mint más marketingcsatornák, amelyek előzetes költségekkel járnak.

checking sales on phone

Ennek a módszernek az is előnye, hogy rendkívül könnyű nyomon követni. Nem kell többféle mutatót figyelni a marketinges teljesítményének értékeléséhez és a kifizetéshez. Elég csak az affiliate által generált eladások számát követni, és az alapján fizetni.

Ez a módszer ugyanakkor néhány kockázattal is jár. Az ilyen jutalékok általában egyszeri kifizetések, vagyis az affiliate csak egyszer keres egy ügyfél után. Bár kiskereskedelmi affiliate programoknál ez jól működhet, előfizetéses termékeknél viszont kevésbé.

Ebben a modellben minden leadet ugyanúgy kezel a rendszer, nem tesz különbséget hosszú távú ügyfelek és egyszeri vásárlók között. Az is számít, mennyi a termék ára: aki olcsóbb termékből rendszeresen hoz eladást, kevesebbet keres, mint aki ritkábban, de drágább terméket ad el.

2 . Folyamatos jutalék

Az eladás utáni jutalék nem minden cégnek jó megoldás. Az előfizetéses üzleti modellel dolgozó cégek (pl. SaaS, edzőtermek stb.) sokkal inkább a visszatérő ügyfelekre támaszkodnak, mint az egyszeri eladásokra.

Ebben a jutalékrendszerben az affiliate minden visszatérő ügyfél után kap kifizetést, nem minden egyes eladás után. Például, ha egy affiliate új ügyfelet hoz, aki havonta megújítja a szoftver előfizetését, az affiliate minden hónapban jutalékot kap. Ilyenkor az affiliate célja, hogy visszatérjenek az ügyfelek, és hosszú távú kapcsolatot építsenek ki az általuk kínált érték révén.

counting the numbers

Az ilyen affiliate partnerségek hónapokig vagy akár évekig is tarthatnak, amíg az ügyfél előfizetést hosszabbít vagy ismételten megvásárolja a terméket – ez visszatérő bevételt jelent mind az affiliate-nek, mind az eladó cégnek.

A módszer legnehezebb része, hogy az affiliate és a márka folyamatosan törekedjenek az ügyfél megtartására. Ennek ellenére a márka általában csak korlátozottan tudja befolyásolni, hogy az ügyfél meddig marad. A kifizetések ugyan rendszeresek, de gyakran kisebbek, mint az egyszeri eladások után járó összegek.

Összegzés

Hasonlítsd össze az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt, másképp nem fogod tudni, melyik illik legjobban a cégedhez és a programodhoz. Szerencsére, ha döntöttél, hátradőlhetsz, és az affiliate partnereid kifizetéseit rábízhatod a Post Affiliate Pro-ra . Biztos lehetsz benne, hogy affiliate jutalékaid időben kifizetésre kerülnek, és marketingeseid is megkapják a teljesítményük alapján járó jutalmakat.

Gyakran ismételt kérdések

Mennyit keresnek az affiliate marketingesek eladásonként?

Az affiliate jutalékok eladásonként programtól és terméktől függően széles skálán mozognak. A jutalék lehet fix összeg vagy százalékos arány. A marketingesek néhány dollártól akár több száz dollárig is kereshetnek eladásonként.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Foglalj élő bemutatót

Ismerd meg a Post Affiliate Pro erejét egy élő bemutatóval! Tanuld meg, hogyan fejlesztheti vállalkozásodat felhasználóbarát szoftverünk, és hogyan hozhatsz létre, illetve kezelhetsz affiliate programokat könnyedén.

Tudjon meg többet

E-mail sablonok: Jutalékemelési kérelmek elutasítása
E-mail sablonok: Jutalékemelési kérelmek elutasítása

E-mail sablonok: Jutalékemelési kérelmek elutasítása

Nem növelheted minden alkalommal az affiliate jutalékokat, amikor azt kérik. Így lehet udvariasan elutasítani egy ilyen kérést.

4 perc olvasás
AffiliateMarketing EmailTemplates +3
Partneri kifizetések 101
Partneri kifizetések 101

Partneri kifizetések 101

Kíváncsi vagy, mennyit fizess a partnereidnek? Ismerd meg a különböző partneri kifizetési módszereket, jutalékstruktúrákat és kifizetési lehetőségeket, hogy opt...

5 perc olvasás
AffiliateMarketing Payments +4

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface