Mi az a lead az affiliate marketingben? Definíció és példák
A lead az affiliate marketingben egy látogató által végrehajtott cselekvést jelent. Pay per lead jutalékmodell esetén a partnerek minden egyes lead után jutalék...
Fedezze fel a 6 bevált leadgeneráló taktikát affiliate marketinghez, beleértve az e-mail marketinget, blogolást, networkinget, zárt tartalmat, ajánlásokat és a következetességet a minőségi leadek és értékesítések növelése érdekében.
A leadgenerálás régóta létező gyakorlat. A leadgenerálás egy olyan marketingstratégia, amely arra ösztönzi a lehetséges ügyfeleket, hogy kapcsolatba lépjenek a márkával . Vállalkozása értékesítéséhez azonosítania kell a potenciális vásárlókat a cikkben említett hat marketingtechnika bármelyikének használatával, majd rá kell vennie őket, hogy látogassanak el a weboldalára. Általában többféle módszerrel is generálhat leadeket, például e-mail kampányokkal, affiliate marketinggel , cselekvésre ösztönző gombokkal a közösségi médiás posztokban, tartalommarketing kampányokkal, hirdetésekkel stb. Ajánlott megvizsgálni az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) adatait annak érdekében, hogy a célcsoport és vállalkozási modell alapján a legjobb stratégiát válassza.
Határozza meg célközönségét és vásárlási szokásaikat, majd alkalmazzon legalább egy marketingstratégiát, hogy a weboldalára irányítsa őket, így generálva leadeket.
Tegyük fel, hogy Ön, mint vállalkozás tulajdonosa, elindított egy affiliate marketing programot , és együttműködik egy közösségi média személyiséggel, aki saját ügyfélkörében jó kapcsolatokat alakított ki. Mit tehet vállalata, hogy kihasználja ezeket a potenciális ügyfeleket, és a marketing tölcséren lefelé irányítsa őket? Ha az affiliate partnere a termékéről beszél, bemutatja a vásárlási folyamatot, és megosztja vállalkozása linkjeit a weboldalán vagy profiljain, magas minőségű leadeket generálhat Önnek. Ez kiváló módja annak, hogy egy olyan demográfiát érjen el, amely egyébként hideg lead lenne, egy megbízható internetes személyiség segítségével, akit követnek, és így elindulhatnak a vásárlási tölcsérben.
Most, hogy van egy affiliate marketere, együtt használhatják a kapcsolati marketinget, amely során a vevői élményre és kiszolgálásra helyezik a hangsúlyt, így megtartva az ügyfeleket, növelve a lead konverziókat, a vállalkozás bevételét és az affiliate programból származó jutalékot.
Emellett javasolhatja marketingcsapatának a keresőmotorok funkcióinak kiaknázását is, például a keresőoptimalizálás (SEO) ismereteinek alkalmazásával, hogy elérje a meleg leadeket, miközben a forró leadeket is begyűjtheti.
A Key Performance Indicator-ök (KPI-k) segítségével a vállalat magas szintű céljait konkrét, mérhető feladatokra fordíthatja, amelyek valódi eredményeket hoznak. A Post Affiliate Pro számos kulcsfontosságú teljesítménymutatót kínál, amelyeket érdemes figyelembe venni a vállalkozás növekedéséhez. Ezek a mutatók szorosan kapcsolódnak az Ön által használt marketing tölcsérhez, amelyből végül bevétel származik.
Mivel már ismeri a cselekvésre ösztönző gombokat, a következő logikus lépés az átkattintási arány (CTR) mérése. A CTR segítségével kiszámolhatja, hányan kattintottak az e-mailekben, hirdetésekben és landing page-eken elhelyezett CTA-kra.
Nézze meg például a Post Affiliate Pro landing oldalát:
A CTR azt méri, hány látogató érkezik erre az oldalra (akár hirdetésből, blogposzt linkről, e-mailből, keresőmotorból stb.), majd kiszámolja, hány kattintást kapnak az egyes CTA gombok.
Fontos, hogy a weboldalon – különösen a landing oldalon – vonzó tartalom legyen, hogy megszólítsa a célközönséget.
A konverziós arány azt mutatja meg az értékesítési csapat számára, hogy a weboldal látogatói közül hányan hajtanak végre kívánt műveletet (azaz konvertálnak), szemben azokkal, akik csak megnézik az oldalt, majd távoznak.
Fontos, hogy értékes tartalom és jól megtervezett, figyelemfelkeltő CTA elhelyezés legyen a weboldalon, hogy a potenciális ügyfeleket megszólítsa. Ezzel együtt olyan marketingstratégiák, mint az affiliate kampányok vagy a közösségi média aktivitás is nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy leadjei ügyféllé váljanak.
Ha a látogatót nem érdekli a további böngészés a landing oldal megtekintése után, ezt az analitika is tükrözni fogja, így ki kell derítenie az okokat. Írt-e releváns tartalmat, vagy az oldal tartalma nem elég értékes?
Ennek eredményeként van egy al-kategória is: a visszafordulási (bounce) és kilépési arány, bár a bounce rate-et szinte közvetlenül említjük ebben a blogrészben. Az egyoldalas látogatások számát elosztjuk a teljes weboldal látogatószámával.
Most azt is érdemes figyelembe venni, mennyi időt töltenek a felhasználók a weboldalon. A látogatók akkor indítanak munkamenetet, amikor belépnek, és akkor ér véget, amikor elhagyják az oldalt vagy 30 percig inaktívak. Egy átlagos munkamenet néhány másodperctől akár a vásárlásig eltelt időtartamig is tarthat. Így az értékesítési csapat meghatározhatja, mennyi ideig maradnak az anonim látogatók az oldalon, és különböző marketingeszközöket alkalmazhat annak érdekében, hogy minden potenciális vevő igényeit kielégítse.
Most beszéljünk a leadek különböző típusairól. Kezdetben vannak a nem minősített leadek, akiknek problémája nincs pontosan meghatározva, nincs költségvetési kontrolljuk vagy döntési jogkörük. Megfelelő stratégiával ők is minősített leadekké válhatnak, de most maradjunk a minősített leadeknél: ők azok, akik önként adnak meg Önnek információt, és lehetséges ügyfelek lehetnek. Nem lehet egységes kritériumot felállítani, hiszen minden vállalat másként csábítja a lehetséges partnereket, de minősített leadnek az számít, aki megadja a vállalat által kért információkat. E-mail listák vásárlása és hideg e-mailek küldése nem vezet ilyen típusú leadekhez.
A minősített leadeket érdemes a digitális marketing tölcsér szemléletével kezelni – azaz marketing minősített és értékesítési minősített leadekre bontani őket.
A marketing minősített leadek (MQL) jelentik a minősítés első fokát. Amíg az MQL megadja például a cégnevét, e-mail címét stb., megfelel a minimum követelményeknek, így továbbjuthat a tölcsérben, ahol már a lead ügyféllé alakítása kezdődik.
A következő lépcső az értékesítési minősített lead (SQL). Az a lead, aki elegendő információval rendelkezik ahhoz, hogy az értékesítési csapat felvegye vele a kapcsolatot, SQL-nek számít. Az SQL személyre szabott értékesítési megkeresést kap, tehát értékesebbnek tekinthető. Itt az SQL konkrétabb adatokat is megadhatott, például költségvetést, cégméretet, munkakört, vagy fokozott érdeklődést mutatott a termék iránt. Az új leadekből is gyorsan lehet SQL, például ha egy közösségi médiás kampány után felkerülnek a célzott leadlistára, így magasabb jutalékot szerezhet.
Tudjon meg többet a leadkövetésről a Post Affiliate Pro-val
Ennyi elég is a leadekről, térjünk a lényegre. Ön azért jött a Post Affiliate Pro oldalára, hogy leadgenerálásról tanuljon. Beszélje meg az értékesítési osztállyal, hogy az online csatornák közül melyik taktika a leghatékonyabb vállalkozása számára.
Ha hideg e-mail kampányokról vagy a meglévő/korábbi ügyfelekkel való kapcsolattartásról van szó, soha ne becsülje alá az e-mail erejét az értékesítési folyamatban. Számos leadgeneráló eszközhöz férhet hozzá e-mail szolgáltatóként, ezért döntse el, miért szeretné elindítani ezt a kampányt. Miért szeretné megszólítani a potenciális leadeket? Értékesítési ajánlatot szeretne tenni, vagy több leadet szeretne generálni? Céljai meghatározzák az e-mail marketing stratégiája tartalmát.
Az e-mailben érdemes exkluzív ajánlatokat kínálni, például kedvezményeket, ajánlásokat, e-könyveket, bármit, amivel visszacsábíthatja a vevőket a weboldalára. A CTA-k beillesztése elengedhetetlen; fontos, hogy az Ön és a lehetséges ügyfelek számára is elérhetőek legyenek a CTA linkek/gombok az e-mailben.
További tippekért érdemes más lépéseket is megvizsgálni e-mail kampány indítása előtt. Az e-mailt a B2B marketingesek körében egyhangúan a legfontosabb csatornának tartják.
Ha szeretné vállalkozását növelni, foglalkozzon keresőoptimalizálással (SEO) és tartalommarketinggel, hogy több forgalmat irányítson a weboldalára. Itt jönnek képbe a blogposztok, illetve bizonyos mértékig a white paperek is. Hogyan? Rendszeres blogposztolással outbound marketinget folytathat. Hírlevelekben megosztott blogrészletek forgalmat terelhetnek az oldalára, linképítést végezhet, vagy akár freemium termékeket, kuponmarketinget is alkalmazhat.
A marketingfolyamat része, hogy kitalálja, miről blogoljon. Írjon a vállalkozása témáiról. A Post Affiliate Pro például számos cikket kínál online eszközökről, lead gondozásról és útmutatókról, amelyeket ügyfeleinek kínál. Ne feledje, hogy az örökzöld tartalom fenntartása segíthet kiemelkedni a versenytársak közül.
A blogoláson és vendégbloggerek bevonásán túl érdemes affiliate partnereket, influencereket , kritikusokat, újságírókat stb. is bevonni a márkaépítéshez és a versenyelőny megszerzéséhez. Érdemes aktívnak lenni a közösségi médiában, például Instagramon is, hiszen így célzottabban érheti el azokat a klienseket, akikkel közvetlenül kapcsolatba léphet. A kapott jelentések alapján pontosabban célozhat meg egy adott vásárlói perszónát (vagy akár újra is célozhatja a stratégiáját).
A vállalkozások az influencer marketinget is alkalmazzák új ügyfelek megszerzéséhez, mivel ez egyfajta ajánlásként működik valakitől, akinek saját közösségi médiájában nagy követőtábora van.
Ne feledje, hogy különbség van az influencer és az affiliate marketing kampány között. Mindkettő népszerű módszer, de eltér abban, hogyan fizetik őket, és mik a konkrét marketingcéljaik. Az influencerek növelik a márkaismertséget, míg az affiliate hálózatok költséghatékony ügyfélszerzésre alkalmasak, saját affiliate linkkel rendelkeznek, amely üzleti leadeket hoz – általában kedvezménnyel. Ez passzív jövedelmet biztosít Önnek és az affiliate-nek is, miközben Ön más online marketing stratégiáira koncentrálhat.
Az a minősített lead, aki kitöltötte az Ön által biztosított opt-in űrlapot, online anyagokat kell, hogy kapjon, amelyek közelebb viszik az értékesítéshez. Ezeknek a leadeknek exkluzív betekintést adhat a kínált tartalomba, legyen az e-mail cím vagy bármi más. Nagyobb eséllyel találják meg az oldalát keresőmotorból vagy közösségi média csatornán keresztül, ha zárt tartalmat kínál. B2B marketingben a közvetlen linkek és hirdetések vonzzák a legtöbb figyelmet, így több minőségi érdeklődőt érhet el.
A bejövő (inbound) marketingben a zárt tartalom nem a hideg leadeknek szól, és nem is fizetős fal mögött van. Egyszerűen cselekvésre ösztönzi a látogatót, például egy ingyenes Post Affiliate Pro próbaidőszakra való jelentkezéssel.
A zárt tartalom stratégiai kialakításához itt 5 példát is találhat, amelyek közül választhat.
A szájhagyomány még mindig nagyon hasznos reklámeszköz. Az ügyfélajánlások koncepciója nagyon hasonlít az influencer marketinghez, hiszen mindkettő sikeres leadgeneráló kampány. Az ügyfelek ismeretségi körükből ajánlhatják Önt potenciális leadeknek. B2C marketing esetén ez különösen hasznos technika.
A folyamatos leadgenerálás lényege, hogy rendszeresen posztoljon tartalmat a weboldalán, illetve küldjön ki e-maileket. A keresőmotorok gyakran frissülnek új információval és kulcsszavakkal, ezért a túlélés érdekében fókuszáljon a fentebb vázolt bejövő marketingstratégiára.
Ha egy affiliate kiadó segít eladást generálni a saját weboldaláról, részesedést kap a bevételből. Ha nő az értékesítési arány, a vásárlási ablak is kitágul, így a bevétel is növekszik – ez jó megtérülést (ROI) jelent Önnek.
Hogyan profitálhat egy hatékony stratégiából? Erős ügyfélkapcsolatokat kell kiépítenie és fenntartania, hogy a vásárlók szemében valamiféle társadalmi tekintéllyé váljon. A leadekből akkor lesz legkönnyebben ügyfél, ha megbíznak Önben (vagy affiliate partnerében). Jövőbeli ügyfeleinek eléréséhez affiliate partnerek használhatnak blogot, B2B marketingesek, YouTube-ot, Twittert és más közösségi felületeket – megosztva linkeket és információkat Önről, az affiliate marketerről .
Egyéb leadgeneráló taktikák közé tartozik a kulcsszókutatás a SEO növeléséhez, B2B cégekkel való együttműködés, illetve hirdetési csatornák (fizetett hirdetések és SEO marketing). Mindegyik stratégia célja, hogy a leadeket végigvezesse a vásárlási tölcséren, növelve a konverziós arányt és a haszonkulcsot.
Itt talál egy titkos listát , ami segíthet a bevételei növelésében.
Egy B2B marketing affiliate partner segít a stratégia fókuszálásában és a ROI maximalizálásában. Az affiliate menedzsment szoftverszolgáltató, a Post Affiliate Pro leadgeneráló eszközöket kínál B2B leadek növeléséhez. Affiliate kereskedőként érdemes eldöntenie, mi a legjobb vállalkozása számára.
Ne korlátozza magát egyetlen marketingstratégiára! Outbound és inbound leadeket szerezhet e-mailes elérő eszközökkel, blogolással, influencerekkel a B2C marketingben, valamint kulcsszókutatással, hogy megtalálja ideális ügyfeleit.
A leadek lehetséges fogyasztók. Legalább egy olyan marketingcsatorna, amelyet a cég a látogatók leadekké alakítására használ, felkeltette a látogató érdeklődését, és a lead fontolóra veszi a vállalat termékét. Egy marketing lead hamarosan valós ügyféllé válhat, lehetővé téve a vállalkozás fennmaradását.
Számos módja van a leadgenerálásnak: affiliate marketing, influencerekkel való együttműködés, rendszeres blogolás, e-mail kampányok stb. Ha következetesen alkalmaz néhány ilyen marketingstratégiát, több leadet szerezhet.
Számos marketingstratégiát lehet használni, például affiliate partnerekkel való együttműködést, SEO kutatást, blogolást, hirdetések vásárlását stb. Figyelje rendszeresen az analitikáit, és maradjon következetes a választott módszerekkel, hogy kontroll alatt tartsa a folyamatokat, és lássa, hogyan hatnak ezek a vállalkozására.
Míg a leadgenerálás új érdeklődők megszerzésére fókuszál, addig a lead gondozása a fogyasztóval való erős kapcsolat kialakítására és hűséges ügyféllé alakítására irányul.
Marketing minősített leadek és értékesítési minősített leadek.
A lead affiliate marketingben olyan potenciális ügyfelet jelent, aki érdeklődést mutatott egy termék vagy szolgáltatás iránt valamilyen konkrét cselekvéssel, például hírlevélre való feliratkozással, kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével vagy további információ igénylésével. Ezek a leadek értékesek az affiliate marketerek számára, mert később fizető ügyfelekké konvertálhatók.
David tartalomkészítő, aki affiliate programokra és marketingstratégiára specializálódott, hogy segítse mások fejlődését és növekedését az affiliate marketing iparágban.
Használja ki affiliate marketing programja lehetőségeit ezekkel a hatékony leadgeneráló stratégiákkal és a Post Affiliate Pro eszközeivel.
A lead az affiliate marketingben egy látogató által végrehajtott cselekvést jelent. Pay per lead jutalékmodell esetén a partnerek minden egyes lead után jutalék...
A bejövő marketing célja, hogy értéket teremtő tartalmakkal és élményekkel vonzza a vásárlókat a vállalkozásokhoz. Olvass tovább a részletekért....
A leadenkénti költség (CPL) egy olyan fizetési modell az internetes promóciók esetében, amely során a kereskedő minden egyes generált lead után fizet a partnere...