
Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz
Ismerd meg a két legnépszerűbb jutalmazási módszert – az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt. Ismerd meg mindkettő előnyeit és hátránya...
Tudja meg, hogyan motiválhatják a megosztott jutalékok a partnereket, és hogyan oszthatja igazságosan a bevételt minden értékesítéshez hozzájáruló között a Post Affiliate Pro SplitCommission™ funkciójával.
A jutalékok jelentik a partnerprogramok gerincét. A partnerek természetesen tudni szeretnék, mennyit kereshetnek a munkájukkal. Annak eldöntése, mennyit fizetsz nekik, az egyik legfontosabb döntés, amit meg kell hoznod. És ezt komolyan mondjuk – a jutalékszintjük közvetlenül összefügg a motivációjukkal. Ha ezt sikerül jól beállítani, minden pénzügyi ügy simán mehet – legalábbis ezen a téren, igaz?
Nos, van még egy dolog, amit érdemes fontolóra venned – a megosztott jutalékokat. Ezekkel még boldogabbá teheted partnereidet, miközben neked ez alig vagy egyáltalán nem kerül többe.
Amikor a partnereidnek fizetsz, az egyik leggyakrabban használt modell, hogy egyszerűen a vásárolt termék árának egy százalékát adod nekik, ha sikerül valakit meggyőzniük a vásárlásról. Tehát ha eladsz egy 100 dolláros terméket, és a jutalék mértéke 10%, akkor a partnerek minden eladás után 10 dollárt keresnek. Egyszerű.
Egy másik népszerű modell a sávos jutalék. Ebben a modellben a partnerek bónuszt kapnak a keresetükhöz, vagy magasabb jutalékcsoportba kerülnek, ha teljesítenek bizonyos feltételeket. Például a partner most 10% jutalékot kap, de ha elér 100 eladást vagy egy bizonyos árbevételi célhoz jut, akkor feljebb lép 15%-ra. Ez a modell akkor előnyös, ha szeretnéd motiválni partnereidet, hogy mindent beleadjanak – minél jobbak az eredményeik, annál többet kereshetnek.
Hol a gond? Mindkét fizetési modellben csak egy partner kapja meg a jutalékot – általában az, akinek a linkjén keresztül a vásárló megvásárolja a terméket. A probléma ott van, hogy az gondoljuk, minden vásárló csak egy adott partner tartalmát látja, meggyőződik a termékről, majd kattint a partner linkjére és megvásárolja azt. Ez viszont nem helytálló gondolkodás.
A vásárlók számos helyen találhatnak termékértékeléseket és összehasonlításokat, vagyis az, hogy valaki azonnal vásárol egy terméket vagy szolgáltatást, miután először hall róla, szinte olyan, mintha ötöst húzna a lottón.
A Trustpilot szerint a fogyasztók 89%-a kutatja át a terméket értékelésekért és véleményekért vásárlás előtt. A Bizrate Insights szerint a vásárlók 56%-a legalább 4 termékértékelést elolvas döntés előtt. Tehát sokkal valószínűbb, hogy egy vásárló több értékelést is átnéz, mielőtt rákattint egy affiliate linkre , nem pedig csak elolvas egy blogbejegyzést és azonnal vásárol.
Ezek a kutatások azt mutatják, hogy a vásárló több partnered által közzétett anyaggal is találkozhat – például egy blogbejegyzéssel és egy közösségi médiás értékeléssel. Nem lenne igazságos, ha csak a blogger kapná meg a jutalékot, míg a másik semmit sem keresne, igaz?
Tegyük fel, hogy egy potenciális vásárlót érdekelnek az elektromos metszőollók. Talál egy blogbejegyzést az egyik partneredtől (nevezzük Máténak). A vásárló azonban még nem biztos a dolgában, több információra van szüksége, ezért elhagyja a blogot és értékeléseket olvas.
Ezután talál egy videó értékelést ugyanarról az ollóról, amelyben egy másik partnered (hívjuk Tomnak) megmutatja, hogyan használta a terméket a kertjében bokrok metszésére. A potenciális vásárló rákattint a videó leírásában szereplő linkre, ami elvezeti őt a termék weboldalára. Ott megnézi az árat, majd elhagyja az oldalt vásárlás nélkül. Később ugyanezt az ollót említik egy kertészeti fórumon is. Neked ott is van egy partnered , aki rendszeresen használja ezt az ollót a kertjében (hívjuk Jánosnak).
Most, hogy a vásárló minden pozitív értékelés után végül eldönti, hogy megveszi az ollót, visszatér Máté blogjára. Eszébe jut, hogy Máté említette: különleges kedvezmény jár, ha az ő affiliate linkjén keresztül vásárol, így azon keresztül vásárol.
Felmerül a kérdés: ki kapjon jutalékot az olló eladása után?
Hagyományos fizetési struktúra esetén csak Máté kapna jutalékot, hiszen az ő linkjén keresztül vásárolták meg az ollót. Pedig Tom és János is segített a vásárlónak a végső döntés meghozatalában véleményük és értékelésük megosztásával. Őket is illene jutalmazni az erőfeszítéseikért, nem igaz? Természetesen, de mindhármójuknak ugyanazt a jutalékot adni a költségvetésed számára nem lenne előnyös.
A Post Affiliate Pro erre a dilemmára egy okos megoldást kínál, amely a SplitCommission™ funkció. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy minden, az eladásban résztvevő partneredet jutalmazd. Beállíthatod, hogy a jutalék hogyan oszoljon meg a partnerek között. Az általad választott opció alapján az eszköz vagy egyenlően osztja el a kifizetést az összes jogosult partner között, vagy külön bónuszt ad annak a partnernek , aki az eladást véglegesítette.
A SplitCommission™ funkció ablakában (amely a Post Affiliate Pro kereskedői paneljén érhető el) három mező található: Első partner bónusz, Utolsó partner bónusz és Minimális jutalék. (A partnereid az itt megadott változók alapján kapják majd a jutalékot.)
Tegyük fel, hogy öt partnered vett részt egy termék eladásában, és mind jogosultak a 100 dolláros jutalék egy részére. Hogyan oszthatod szét, és mennyit kapnak?
Mi a helyzet az utolsó opcióval? A Minimális jutalék mezővel beállíthatod, mekkora legyen a legkisebb összeg, amit egy partner a megosztott jutalékból megkaphat. Ezzel elkerülheted a kellemetlen szituációkat, amikor a partnerek 1 dollárnál is kevesebb jutalékot kapnak.
Lehet, hogy most azt gondolod, ez nem túl vonzó – nem jobb, ha a partnereid a teljes jutalékot kapják, nem csak egy részét? Nos, a megosztott jutalékok hosszú távon sokkal előnyösebbek a partnereknek. Megosztott jutalékokkal a partnerek nemcsak a közvetlen eladások után keresnek pénzt, hanem bármilyen részvételért a konverziós folyamatban is. Ha tudják, hogy minden tartalom, amit létrehoznak, jutalékhoz vezethet, ez nagy motivációt ad a jobb munkára.
A SplitCommission™ funkció abban is segít, hogy pontosan kiszámold, mennyit kell kapnia egy-egy partnerednek. Mindössze annyit kell tenned, hogy beállítod a megosztott jutalék szabályait, a többit a Post Affiliate Pro automatikusan kezeli.
A megosztott jutalékok bevezetése lehet az egyik legjobb módja annak, hogy valóban elkötelezett partnereket szerezz.
Ahelyett, hogy csak a közvetlen eladásokért kapnának pénzt, partnereid minden olyan tevékenységükért jutalmat kapnak, ami végül eladáshoz vezet. Bár első ránézésre a megosztott jutalék alacsonynak tűnhet, partnereid sokkal gyakrabban jutnak majd jutalékhoz – így végül a fizetésük is magasabb lesz.
Természetesen a jutalékok manuális elosztása bárkinek túl nagy macera lenne. Dőlj hátra, és bízd a számításokat a Post Affiliate Pro-ra!
A megosztott jutalék azt jelenti, hogy az értékesítésből származó bevételt több partner között osztják fel, akik hozzájárultak a konverzióhoz, ahelyett, hogy az egész jutalékot csak egy ajánlóra adnák.
Lehetővé teszi, hogy szabályokat állíts be a jutalékok megosztására a partnerek között—oszthatod egyenlően, adhatsz bónuszt az első vagy utolsó ajánlónak, és beállíthatsz minimális kifizetéseket—így minden hozzájáruló igazságosan részesül a jutalékból.
A megosztott jutalékok motiválják a partnereket, hogy több tartalmat hozzanak létre és részt vegyenek a teljes vásárlói út során, hiszen tudják, hogy minden hozzájárulásukért jutalmat kapnak, nem csak a közvetlen ajánlásokért.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Vezesd be a megosztott jutalékokat partnerprogramodban, hogy minden hozzájárulót jutalmazhass és nagyobb elköteleződést érj el. Fedezd fel, hogyan egyszerűsítheti a Post Affiliate Pro a jutalékkezelést.
Ismerd meg a két legnépszerűbb jutalmazási módszert – az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt. Ismerd meg mindkettő előnyeit és hátránya...
Ismerd meg a leghatékonyabb nem pénzbeli ösztönzőket, amelyekkel motiválhatod és jutalmazhatod legjobb partnereidet. Fedezz fel alternatívákat, mint az exkluzív...
Kíváncsi vagy, mennyit fizess a partnereidnek? Ismerd meg a különböző partneri kifizetési módszereket, jutalékstruktúrákat és kifizetési lehetőségeket, hogy opt...