
Az 5 legjobb blogbejegyzés-típus affiliate eladásokhoz
Szeretnéd még tovább növelni affiliate eladásaidat? Nézd meg a legjobb blogbejegyzéseket, tanulj többet, és kezdj el azonnal fejlődni.
Fedezd fel, hogyan végezhetsz partner marketinget weboldal nélkül fórumok, közösségi média, YouTube és PPC hirdetések segítségével. Ismerj meg kezdőknek szóló stratégiákat a pénzkereséshez és a bizalomépítéshez weboldal nélkül!
A partner marketing egy igazán kényelmes módja lehet a rendszeres fizetésed mellett extra jövedelem szerzésének. Ott és akkor dolgozhatsz, ahol és amikor csak szeretnél. Tartalmakat készíthetsz a saját érdeklődési köreid, hobbijaid köré, és ezekből pénzt is kereshetsz. Ráadásul előzetes tapasztalat nélkül is belekezdhetsz a partner marketinges karrierbe. Mindössze egy kis szabadidőre, egy olyan témára van szükséged, amelyhez jól értesz, valamint egy jó termékre, amit szívesen ajánlasz másoknak.
Sok marketinges hozzátenné: „Szükséged lesz egy weboldalra, ahol közzéteszed a tartalmaidat.” És valóban, egy weboldal sok mindent megkönnyíthet. De ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne partner marketinget végezni weboldal nélkül – sőt, épp ellenkezőleg.
Partner marketingesként a fő feladatod az, hogy kitaláld, hogyan győzd meg olvasóidat vagy követőidet arról, hogy rákattintsanak a partner linkjeidre, és kipróbálják az általad ajánlott terméket. A partner marketing szépsége a sokoldalúságában rejlik, és a weboldal csak az egyik lehetőség a sok közül.
Ennek alátámasztására nézzünk meg négy módszert, amivel weboldal nélkül is belekezdhetsz a partner marketingbe.
Bármilyen iparágról vagy terméknisről legyen szó, szinte biztosan találsz hozzá kapcsolódó online közösséget vagy fórumszálat. A Reddit például 2021 januárjában több mint 100 000 aktív közösséggel rendelkezett. Ha ehhez hozzávesszük a közösségi média csoportokat és online vitafórumokat, rengeteg helyen ajánlhatsz termékeket másoknak.
Azonban ez nem olyan egyszerű, mint elsőre hangzik. Például sokan csatlakoznak ezekhez a közösségekhez, hogy oda nem illő posztokba bemásolják partner linkjeiket, így a moderátorok nagyon óvatosak mindenféle partner marketinggel kapcsolatban. Ráadásul sok fórum vagy üzenőfal egyáltalán nem engedélyez semmilyen promóciós bejegyzést, míg ahol mégis, ott hosszú lista szabályozza ezek feltételeit.
Mielőtt fiókot regisztrálsz bármilyen fórumon, mindenképp olvasd el a felhasználási feltételeket, különösen a partner linkekre vonatkozó részt. Ha a közösség nem engedélyezi a fizetett linkeket, de te mégis megpróbálod közzétenni őket, gyors kitiltásra számíthatsz.
Még ha egy fórum vagy közösségi csoport engedélyezi is a partner linkeket, ne kezdd el rögtön az első napon promóciós bejegyzéseket készíteni. Ezzel könnyen spamelőnek bélyegeznek, és törlik a posztjaidat.
Mielőtt belekezdenél a promóciós beszélgetésekbe, tölts el egy kis időt a közösségben nézelődve, válaszolj másoknak, vegyél részt beszélgetésekben. Minél aktívabb és segítőkészebb vagy, annál nagyobb az esély rá, hogy a többi felhasználó megbízhatónak tart majd. Ha egyszer elnyered a bizalmukat, sokkal inkább hallgatnak majd a termékajánlásaidra, és rákattintanak a partner linkjeidre .
Biztosan láttál már olyan videókat, ahol valaki bemutat vagy összehasonlít egy terméket, majd arra kér, hogy kattints a leírásban található linkre. Ez maga a partner marketing.
A maga 2,3 milliárd felhasználójával világszerte a YouTube az egyik leghatékonyabb platform a partner linkek népszerűsítésére. Három nagy előnye is van, ha a YouTube-ot választod partner marketing csatornának.
Először is, a videók nagyszerűen alkalmasak a bizalomépítésre, hiszen a nézők személyesen láthatják és hallhatják, hogyan használod a reklámozott terméket. Másodszor, bármilyen témáról beszélhetsz a videóidban. Harmadszor, rengeteg módja van annak, hogy előtérbe helyezd az ajánlott terméket: készíthetsz róla értékelő videót, összehasonlíthatod más hasonló termékekkel, vagy megmutathatod, hogyan használtad fel valamilyen feladat elvégzéséhez. Ezután csak annyi a dolgod, hogy a videó leírásába elhelyezed a termék partner linkjét . Jó tipp, ha a linket rövidíted, mielőtt közzéteszed – a hosszú, bonyolult linkek elriaszthatják a nézőket.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a YouTube nagyon szigorú a partner tartalmak feltüntetésével kapcsolatban. Ha promóciós linkjeidet nem jelölöd egyértelműen fizetett URL-ként, vagy a YouTube kételkedik a videóidban, akár le is tilthatják őket a feltételek megsértése miatt.
Lehet, hogy nincs weboldalad vagy aktív YouTube csatornád, de biztosan van legalább egy közösségi média profilod. Ha van egy profilod stabil követőtáborral, egyszerűen terjesztheted a hírt a partner programodról . Viszont vigyáznod kell, nehogy elriasztod a követőidet gyenge minőségű vagy oda nem illő termékek reklámozásával. Például, ha sminkcsatornád van, nem túl jó ötlet futócipőt vagy banki szolgáltatásokat ajánlani.
Ha csak mostanában hoztad létre Instagram vagy Pinterest fiókodat, akkor is fel tudsz építeni követőbázist. Posztolj rendszeresen, oszd meg hasonló oldalak tartalmait, válaszolj a hozzászólásokra. Így fokozatosan kialakul egy olyan közösség, amely érdeklődik a csatornád iránt, és meghallgatja ajánlásaidat.
A saját profilod mellett csatlakozhatsz különféle csoportokhoz és közösségekhez is. Csak a Facebookon 1,8 milliárd ember tagja legalább egy csoportnak.
Figyelj arra is, hogy akárcsak az online fórumoknál, a közösségi média moderátorai sem kedvelik a partner linkeket. Ennek oka ismét a spamelők tevékenysége. Ezért nagyon figyelmesen olvasd el a szabályzatokat, hogy ne kerülj szembe a moderátorokkal. Például az Instagramon nem is lehet linket elhelyezni a posztokban, így a felhasználókat a profilod leírásához kell irányítanod. Emellett néhány partner program kifejezetten tiltja a közösségi média használatát promóciós csatornaként. E szabály megsértése akár a teljes partner programból való kitiltást is maga után vonhatja.
Egy másik módszer, amellyel partner marketinget folytathatsz weboldal nélkül, a kattintásalapú (PPC) hirdetések használata. Ez azonban egy trükkös promóciós csatorna. Akár azonnal elkezdhetsz pénzt keresni a hirdetésekkel, de ugyanakkora az esély arra is, hogy pénzt veszítesz.
Az alapok egyszerűek: kiválasztasz egy hirdetési platformot, készítesz egy hirdetést a partnered termékéhez, majd minden kattintás után díjat fizetsz. Nem kell weboldal, mert a hirdetés közvetlenül a partner program tulajdonosának landing oldalára visz.
A módszer hátránya, hogy sok kísérletezésre lesz szükséged, mire megtalálod azt a hirdetést, amely igazán működik az adott termékhez. Több hirdetést is készítened és rendszeresen tesztelned kell, hogy megtaláld a legjobb kulcsszó-, csatorna- és ajánlat-kombinációt.
Továbbá, PPC esetén a partner weboldalára támaszkodsz az eladásokhoz. Lehet, hogy sokan rákattintanak a hirdetésedre, de nem lesz belőle vásárlás, mert a látogatók elhagyják az oldalt konverzió nélkül. Ilyenkor pénzt veszítesz ahelyett, hogy keresnél. Ráadásul több PPC hálózat nem engedélyezi a közvetlen linkek használatát a hirdetésekben. Például az AdWords, Facebook, Amazon és Twitter sem engedélyezi a partner linkeket.
Szükséges-e weboldal a partner marketinghez? Nem feltétlenül. Azonban egy barátságos, professzionális megjelenésű weboldal az egyik legjobb módja annak, hogy tartalmaidat és ajánlataidat népszerűsítsd.
Gondolj csak bele – mennyire bíznál egy olyan vállalkozásban, amelynek csak közösségi média profilja van, de weboldala nincs? Számos partner program és hálózat már eleve nem is fogad el olyan jelentkezőket, akiknek nincs partner weboldaluk.
Ráadásul manapság egy weboldal elindítása már közel sem olyan bonyolult vagy ijesztő, mint évekkel ezelőtt. Hosszú a lista az elérhető weboldal készítő programokból , még akkor is, ha nem értesz a kódoláshoz. A Post Affiliate Pro-val még személyre szabott weboldal másolatot is kaphatsz, amit egy sima szövegszerkesztővel is frissíthetsz – nem kell HTML fájlokkal bajlódni.
Számos módja van annak, hogy partner marketinget folytass weboldal nélkül – a közösségi médiától a YouTube-on, fizetett hirdetéseken és fórumokon át. Ezek mindegyike nagyobb munkát igényelhet a részedről, mint a tipikus weboldal alapú partner marketing . Ráadásul nem mindegyik alkalmas minden helyzetre – egyes partner programok nem nézik jó szemmel a fizetett hirdetéseket, míg mások nem engedik a közösségi média használatát.
Ha pedig tényleg pár óra alatt összerakhatsz egy weboldalt, mi akadályoz abban, hogy elkészítsd?
Igen, egy partner marketing platform hasznos lehet a partner linkek, jutalékok és teljesítmény követéséhez és kezeléséhez. Emellett eszközöket kínálhat partnerek toborzásához és kommunikációjához, valamint jelentéskészítési és elemzési lehetőségeket is biztosíthat.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Ismerd meg a sikeres partner marketing hatékony stratégiáit közösségi média, fórumok, YouTube és még sok más csatorna felhasználásával – weboldal nélkül is!
Szeretnéd még tovább növelni affiliate eladásaidat? Nézd meg a legjobb blogbejegyzéseket, tanulj többet, és kezdj el azonnal fejlődni.
A partner marketing során influenszerek promótálják a termékeket vagy szolgáltatásokat, így a márkák növelhetik elérésüket és eladásaikat, miközben az influensz...
Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.