
Az SEO szövegírás végső útmutatója affiliate marketinghez
A végső útmutató a hatékony SEO marketingstratégiák világában való eligazodáshoz. Ismerd meg a szövegírás fortélyait ebben az útmutatóban.
Ismerj meg gyakorlati tippeket, hogyan írj konvertáló affiliate marketing szöveget: fókuszálj az olvasóra, használd ki a SEO-t, alkalmazz társadalmi bizonyítékot, légy tömör, és optimalizálj A/B teszteléssel.
Van egy olyan aspektusa az affiliate marketingnek, amit gyakran figyelmen kívül hagynak. Itt most a szavakról van szó – a marketing egyik lényegi eleméről, amely hatalmas hatással lehet a konverziókra.
A jól megírt szöveg gyors sikert jelenthet, amely hosszú távú affiliate marketing eredményeket hoz. Ebben a cikkben megosztjuk a legjobb tippjeinket, hogyan írj magas konverziót hozó affiliate marketing szöveget. Akkor is elkezdheted alkalmazni ezeket a módszereket, ha nem vagy profi szövegíró, és hamarosan javuló eredményeket tapasztalhatsz a konverziók terén.
Készen állsz a részletekre? Merüljünk el benne:
Az egyik leggyakoribb hiba, ha nem gondolunk az olvasóra írás közben. Szerzőként hajlamosak vagyunk a saját tapasztalatainkra koncentrálni, és feltételezni, hogy mindenki hasonló háttérrel rendelkezik. Az igazság azonban épp ellenkező.
A pszichológiában létezik egy jelenség, amit tudás átkának neveznek. Ha szakértők vagyunk egy területen, sok olyan szakkifejezést használhatunk, amit mások nehezen értenek meg. Ezt mindenképpen el kell kerülni, mert ha egy potenciális vásárló nem érti, amit mondasz, nem fog továbbhaladni a vásárlási folyamatban.
A saját tapasztalatokra való túlzott támaszkodás szintén gátolhatja a konverziókat. Saját feltételezések helyett inkább a kutatásokra támaszkodj. A célközönség megismerése hatékony taktika mind a marketingesek, mind a szövegírók számára.
Íme két példa gyors és olcsó kutatási módszerekre, amelyekkel javíthatod az affiliate marketing szövegeidet:
Az affiliate marketing és a SEO kéz a kézben járnak. Akkor is, ha nem vagy SEO szakértő, mindig használhatsz kutató eszközöket, hogy megtaláld a megfelelő kulcsszavakat a cikkeidhez. Gondolj csak bele: ha pontosan azokat a kifejezéseket használod, amiket a potenciális vásárlók is beírnak a keresőbe, nagyobb eséllyel jelenik meg a terméked a találatok között. Ha SEO csapattal dolgozol, kérj tőlük listát a kulcsszavakról és a gyakran feltett kérdésekről.
Ez az információforrás gyakran alulértékelt, pedig könnyen elérhető. Beszélgess az értékesítési és ügyfélszolgálati kollégákkal, és figyelj oda, mit mondanak. Érdekes kifejezéseket oszthatnak meg, amelyeket a (potenciális) ügyfelek használnak. Ha nincs elég időd, kérj hozzáférést élő chat beszélgetésekhez, és olvasd el őket magad.
Szánj időt rá, hogy meghatározd a potenciális vásárlóid tipikus profiljait. Írd le az igényeiket, főbb problémáikat, korlátaikat és motivációikat. Ha ezt a personát használod viszonyítási pontként írás közben, világosabban tudod majd átadni az üzenetedet, és a szöveged könnyebben kapcsolódik az olvasóhoz.
Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne beszélj a saját tapasztalataidról. Ha jól csinálod, a társadalmi bizonyíték jelentősen megnövelheti a konverziós arányokat. Íme néhány ötlet, hogyan alkalmazd a társadalmi bizonyítékot az affiliate marketing szövegeidben:
Valószínűleg már hallottad, hogy az emberek nem olvasnak az interneten. Sok szempontból ez igaz is. Az online olvasók nem szoktak rendesen olvasni – inkább csak átfutják a mondatokat, ezért erre érdemes figyelni írás közben. Íme néhány tipp tőlünk:
Tudtad, hogy az emberek általában csak a címsor első és utolsó három szavát olvassák el?
Bár apróságnak tűnik, ha úgy rendezed át a cím szavait, hogy a legfontosabb információk az elejére és a végére kerüljenek, jelentős konverziónövekedést érhetsz el.
Tegyük fel, hogy call center szoftverről írsz. Ebben az esetben a Top 10 válogatás – Call Center Szoftver jobb cím lesz, mint a A legjobb Call Center szoftver szolgáltatók a piacon. Érzed a különbséget?
A marketing szöveg hosszánál érdemes néhány számot irányadónak venni. Torrey Podmajersky: Strategic Writing for UX című könyvében azt írja, hogy a rövid szövegek (pl. címsorok) ideális hossza kb. 40 karakter. Ez nagyjából három-hat szó. A bekezdések ideális hossza maximum három sor (különben falnak tűnik a szöveg).
Fontos megjegyezni, hogy az affiliate forgalom több mint fele mobil eszközökről származik, és ez az arány folyamatosan nő. Ezért a szöveged legyen még rövidebb, tömörebb mondatokkal, hiszen mobilon nehezebb hosszú sorokat olvasni.
Sok a szempont, igaz? Ne aggódj, valójában nagyon könnyű egyszerűsíteni az írásodat – a cikk végén listázunk is néhány eszközt, ami segíthet ebben!
Biztosan láttál már BuzzFeed címsorokat. Általában így néznek ki:
Ezekben van egy közös pont – számmal kezdődnek. Ez az okos technika segített a BuzzFeednek kiemelkedő átkattintási arányokat elérni, és vezetővé válni a területén.
Miért ne próbálnád ki ezt a trükköt a saját szövegedben? Íme, miért lehetnek a számok hatékonyabbak a konverzió növelésében:
Tudtad, hogy a cselekvő igével kezdődő tweetek kapják a legtöbb megosztást a Twitteren? Ha igével indítod a mondataidat, azonnal cselekvésre ösztönzőbb lesz a szöveged. Akár cikket írsz, akár CTA gombot készítesz a weboldaladon, mindig használj erős igéket. Ezek nem csak jobban megragadják az olvasó figyelmét, de átláthatóbbá is teszik a szöveget.
Ahogyan a konverzió optimalizálásban, úgy a szövegírásban is az A/B tesztelés az egyik leghatékonyabb módszer. Nagyon ajánljuk, hogy próbálj ki különböző szövegírási stratégiákat a weboldaladon, és nézd meg, melyik működik a legjobban.
Ha nem tudod, mit érdemes tesztelni, íme néhány ötlet:
Előfordulhat, hogy egy elsőre kevésbé jónak tűnő verzió is konverziónövekedést hoz. Itt egy példa a Google-től:
A Google Hotels keresőjében a Szoba foglalása helyett Elérhetőség ellenőrzése lett a gomb szövege, ami kevésbé kötelező érvényű. Ez a kis változtatás 17%-os növekedést eredményezett az elköteleződésben.
Ahogy látod, ezek a tesztek olcsók, könnyen kivitelezhetők, és jelentős javulást hozhatnak a konverzióban. Próbáld ki te is!
Végül, de nem utolsósorban, itt van néhány eszköz, amelyek segítségével rövid idő alatt jobb affiliate marketing szövegíróvá válhatsz:
A közönség megértése biztosítja, hogy a szöveg kapcsolódó legyen, elkerülje a szakzsargont, és valódi igényeiket célozza, ami növeli a konverziókat.
Ügyfélvélemények, valós esettanulmányok és statisztikák beépítése bizalmat és hitelességet épít, így ösztönözve több konverziót.
A cím legyen tömör, használj számokat és erős igéket, teszteld a különböző verziókat (A/B tesztelés), és használd a SEO és ügyfélszolgálati csapat kutatásait.
Grammarly, Ahrefs, AnswerThePublic, UberSuggest, SurferSEO Content Editor, Hemingway és FirstSiteGuide.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Alkalmazd a bizonyított szövegírási tippeket és eszközöket, hogy növeld az affiliate konverzióidat. Kezdj el olyan szöveget írni, ami valódi eredményeket hoz.
A végső útmutató a hatékony SEO marketingstratégiák világában való eligazodáshoz. Ismerd meg a szövegírás fortélyait ebben az útmutatóban.
Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...
Ismerd meg azt a 14 hatékony landing oldal optimalizálási tippet, amelyekkel növelheted konverzióidat a Post Affiliate Pro segítségével. Tanuld meg, hogyan kész...