
10 fajta affiliate marketing tartalom 2025-re
Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.
Oldd fel az 5 szakértői tippet, amelyekkel hétköznapi blogbejegyzéseidet profitot termelő tartalommá alakíthatod affiliate marketinggel. Tudj meg mindent a közzétételről, a túlzott eladás elkerüléséről, az előnyök bemutatásáról, a promóciós anyagok használatáról és a kulcsszókutatásról.
Egy téma köré összpontosított blogbejegyzés megírása, ami igazán érdekel, még sosem volt ilyen egyszerű. A jelenleg létező 1,7 milliárd weboldal közül körülbelül 600 millió blog. Ezek többsége a mikroblog platform Tumblr-en (488 millió blog) és a WordPress-en (60 millió blog) található. Ráadásul csak az Egyesült Államokban több mint 31 millió aktív blogger publikál legalább havonta egyszer.
Az emberek azért írnak blogot, mert szeretnék megosztani hobbijaikat, tudásukat másokkal, hasonló érdeklődésű embereket találni, vagy fejleszteni íráskészségüket. Vannak azonban olyanok is, akik azért blogolnak, mert így némi plusz bevételhez juthatnak.
Itt jön képbe az affiliate marketing. Ezzel a módszerrel a bloggerek pénzt kereshetnek azzal, hogy olyan termékeket vagy szolgáltatásokat ajánlanak olvasóiknak, amelyeket ők maguk is használtak. Egyre több cég ismeri fel, hogy a bloggerek segíthetnek új közönségek elérésében, a márkaismertség növelésében és az értékesítés fellendítésében. Sőt, szívesen megosztják profitjuk egy részét ezért cserébe.
Azonban nem elég, ha csak néhány linket biggyesztesz a legújabb posztodba, és vársz a befolyó eladásokra. Sajnos, ez nem így működik. Meggyőzni az embereket, hogy kipróbálják az általad ajánlott termékeket, kemény munkát és szakértelmet igényel. Még a tapasztalt bloggerek is elbizonytalanodhatnak az affiliate linkek használatakor.
Ez a cikk öt technikai tippet mutat be, hogyan alakítsd át hétköznapi blogbejegyzéseidet pénztermelő gépezetté.
Mielőtt elkezdenéd affiliate linkjeidet népszerűsíteni , van egy kulcsfontosságú lépés: jelezd követőid felé, hogy jutalékot kapsz minden, az affiliate linkedről indított vásárlás után. Bár elsőre macerásnak tűnhet közölni, hogy fizetést kapsz termékek vagy szolgáltatások ajánlásáért, de ez a helyes út.
Az affiliate marketingben , a követőid bizalmának megszerzése kulcsfontosságú az értékesítéshez. A közönséged nem fog bízni benned, ha eltitkolod, hogy nem csak “jóindulatból” ajánlasz termékeket, hanem fizetést is kapsz érte. Ráadásul, ha nem tájékoztatod olvasóidat a fizetett linkekről, jogi problémáid is lehetnek az affiliate program tulajdonosaival vagy akár hatóságokkal is.
Ha őszintén közlöd az olvasókkal, hogy fizetést kapsz egy termék ajánlásáért, az bizalmat épít és megvéd a jogi problémáktól. Sok követő kifejezetten értékeli, ha már az elején tudja, hogy valamilyen ellenszolgáltatást kapsz a termékek vagy szolgáltatások teszteléséért. Sőt, ez akár növelheti is az esélyét, hogy kattintanak az affiliate linkedre.
A közzétételnek nem kell hosszúnak vagy bonyolultnak lennie. Elég, ha leírod, hogy partnerségben állsz egy céggel, és fizetést kapsz, ha az olvasóid vásárolnak a bejegyzésben szereplő linkeken keresztül. Itt akár azt is megmagyarázhatod, mi az az affiliate program, illetve hogyan vagy mi alapján választod ki a blogodon bemutatott termékeket, szolgáltatásokat.
Ami a közzététel helyét illeti, általános gyakorlat, hogy az oldal tetejére teszed, hogy az olvasók már az első affiliate link előtt láthassák.
Természetesen azt szeretnéd, ha olvasóid rákattintanának affiliate linkjeidre , és megvásárolnák a promótált termékeket. Ha azonban túlzó jelzőkkel írsz a termékről, és nem említed annak hibáit, könnyen erőszakosnak, tolakodónak tűnhetsz.
Manapság ritkán fordul elő, hogy egy vásárló azonnal megvesz egy terméket egy reklám vagy ajánlás láttán. A legtöbben utánanéznek a neten, összevetnek különböző termékértékeléseket. Ha a követőid más véleményekben hibákat látnak, nálad viszont egyet sem, akkor jó eséllyel nem kattintanak majd a linkedre.
Igen, ha felhívod a figyelmet az általad ajánlott termék vagy szolgáltatás hibáira, előfordulhat, hogy kevesebben kattintanak a linkedre. De ha most nem is vesznek azonnal, lehet, hogy a következő ajánlásod már pont az lesz, amire szükségük van. Ehhez viszont az kell, hogy objektív információforrásnak tartsanak, ne olyannak, aki túlzóan dicséri a termékeket a gyors eladás reményében.
Amikor értékeléseket olvasunk vagy termékeket hasonlítunk össze, a legtöbben nem azt nézzük, hány funkciója van az adott terméknek. Inkább arra vagyunk kíváncsiak, hogyan segíthet a termék elérni egy célt, megoldani egy problémát, vagy egyszerűen megkönnyíteni az életünket.
Például, ha egy főzős blogot vezetsz, és egy turmixgépet tesztelsz, akkor önmagában a funkciók felsorolása nem sokat mond az olvasóknak. De ha azt írod, hogy pár perc alatt friss, házi smoothie-t készíthetnek vele, ráadásul rendetlenség nélkül, az már sokkal meggyőzőbb, nem igaz?
Még jobb, ha saját tapasztalataidat is megosztod a termékkel kapcsolatban. Leírhatod, hogyan készítettél smoothie-t egy házibulira, és milyen eredményt értél el. Pluszpont, ha képeket is mellékelsz a folyamatról.
Fotósorozatot vagy videós értékelést készíteni egy-egy promótált termékről remek ötlet – de minden egyes termékhez ilyeneket gyártani rengeteg időt venne igénybe, és gyorsan kifogyhatnál az ötletekből is. Kérdezd meg inkább az affiliate program tulajdonosát, hogy megosztana-e veled promóciós anyagokat , amelyeket beépíthetsz a bejegyzésedbe!
Lehet, hogy van raktáron termékképük, bannereik, ügyfélértékeléseik vagy videós útmutatóik. Ezeket kombinálhatod a saját fotóiddal, így igazán ütős termékértékeléseket vagy összefoglalókat készíthetsz.
Még kényelmesebb (neked és a programgazdának is), ha hozzáférsz egy adatbázishoz, ahol minden promóciós anyag megtalálható. Szerencsére a Post Affiliate Pro , pont ilyen adatbázist biztosít. Nem kell képeket vagy videókat keresgélned a bejegyzésekhez – rögtön hozzáférsz jóváhagyott anyagokhoz, vagy kérhetsz újakat a program tulajdonosától.
Ha azt szeretnéd, hogy blogbejegyzéseidet megtalálják és elolvassák, láthatóvá kell válnod a keresőkben. Ehhez nem elég csak közzétenni egy cikket a blogodon, vagy posztolni róla a közösségi médiában. Ha szeretnéd, hogy a bejegyzésed jó helyen szerepeljen, meg kell tanulnod, hogyan aknázhatod ki a kulcsszavak előnyeit.
A rövid, népszerű kifejezésekre célozni elsőre jó ötletnek tűnhet, hiszen sokan keresnek rájuk. De éppen ezért ezekre óriási a verseny. Hidd el, nem akarod felvenni a harcot a nagy nevekkel a keresőoldalak élmezőnyében. Sokkal jobb, ha olyan hosszabb, konkrétabb kulcsszavakat keresel, amelyek kapcsolódnak a promótált termékedhez. Ezekre általában kevesebben keresnek, de pont azokat a látogatókat hozhatod be velük, akik pontosan azt keresik, amit te ajánlasz – ráadásul kevesebb konkurenssel kell megküzdened.
Hosszabb kulcsszavakhoz írj be egy fő kifejezést a Google keresőbe, és nézd meg, milyen javaslatokat kínál az oldal alján. További ötleteket találhatsz különböző kulcsszó-elemző eszközökben is, amelyek azt is megmutatják, mekkora a verseny egy adott kifejezésre.
Kezdésnek például az Ahrefs és a SEMRush remek választás. Bár ezek a szoftverek nem olcsók, a kulcsszókutatásban és a versenytársak elemzésében nagy segítséget adnak a blogodhoz.
Ha megfogadod ezeket a tippeket, egy sikeres affiliate blogbejegyzés vázát kapod kézhez anélkül, hogy veszélyeztetnéd hírnevedet , vagy sok időt vesztegetnél. Akár most kezdesz blogolni, akár már stabil követőtáborod van, az alapok nem változnak: ha saját tapasztalatból ajánlasz termékeket a közönségednek, sokkal hatékonyabb leszel, mintha idegen vagy kipróbálatlan termékeket értékelnél.
Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálásról sem, hogy azok is könnyen rátaláljanak blogodra, akiket ugyanezek a témák érdekelnek.
Az affiliate blog olyan blogtípus, amely termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsít affiliate marketing keretében. A blog tulajdonosa jutalékot kap minden eladás vagy lead után, amely az affiliate linkeken keresztül generálódik. Ezeket a linkeket általában olyan cégek vagy márkák biztosítják, amelyekkel a blog tulajdonosa partnerségben áll.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Alkalmazd ezeket a bevált tippeket, és növeld blogod bevételét hatékony affiliate marketing stratégiákkal.
Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.
Növeld blogod bevételét affiliate marketinggel! Ismerj meg hatékony stratégiákat, felfedezhetsz népszerű programokat, mint az Amazon Associates és a Booking.com...
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...