
11 legjobb bevált gyakorlat a sikeres partnerek elkötelezéséhez és gondozásához
Fedezze fel azt a 11 bevált stratégiát, amelyekkel elkötelezheti és gondozhatja sikeres partnereit, növelve ezzel affiliate marketingje sikerét. Tanulja meg, ho...
Fedezd fel, hogyan alkalmazhatod az affiliate marketinget az értékesítési tölcséred minden szakaszában a márkaismertség növelésére, a leadek gondozására és az ügyfelek konvertálására. Ismerj meg gyakorlati stratégiákat az affiliate előnyök maximalizálásához a teljes tölcsérben.
Az affiliate kapcsolatok rendkívül hatékony marketingeszközök. De ezek nem csupán egyszeri megbeszélések, ahol lefektetitek az elvárásokat, majd elfeledkeztek egymásról. Valójában az affiliate marketing akkor a leghatékonyabb, ha a teljes stratégiádba beépíted.
Ehhez – vagyis hogy a legtöbbet hozd ki minden partneredből – érdemes őket az üzleted értékesítési tölcsérének minden pontján alkalmazni. Ha ezeket a kapcsolatokat az egész ügyfélút során kiaknázod, mindkét fél számára folyamatosan maximalizált előnyöket biztosíthatsz.
Minél több értéket hozol ki ebből a taktikából, annál többet fektethetsz vissza más lehetőségekbe. Ez egy gyönyörű folyamat, amely gyorsan folyamatos, megbízható bevétellé nőheti ki magát – minden marketinges álma.
Az affiliate marketing gyorsan alapvetővé vált a vállalkozások stabil bevételének fenntartásában – még egy olyan rendkívüli évben is, mint 2020. Az affiliate partnerek az online rendelések 16%-át generálják, ami becslések szerint 6,8 milliárd dollárt jelent.
Egy jó partnerség az affiliate kapcsolatot kockázatmentes marketinggé alakíthatja. Nem kell spamelned az emberek e-mailjeit vagy tolakodó hirdetéseket tolni rájuk, mert egy olyan személyre támaszkodsz, aki már kiépített bizalmat a közönségével.
A szájról-szájra marketing felbecsülhetetlen erőforrás. Egy Adweek-tanulmány szerint az emberek 74%-a bízik a szóbeli ajánlásokban. Az amerikai fogyasztók több mint 80%-a keres ajánlásokat, mielőtt bármilyen vásárlás mellett döntene.
Ez bármilyen szájról-szájra marketinget egyenértékűvé tesz a fizetett hirdetésekkel vagy negyedéves értékesítési kampányokkal. Egyrészt mindannyian szeretnénk megbízható személyektől ajánlásokat kapni. (Ez a vásárlási szokások egyik vezető befolyásoló tényezője, amióta csak létezik árucsere.)
Másrészt viszont, ha külső forrásokra támaszkodsz, elveszíted az irányítást az üzletedről szóló beszélgetés felett. Használhatsz közösségi hallgató eszközöket ezeknek az organikus beszélgetéseknek a figyelésére, de a párbeszédet nem tudod irányítani vagy befolyásolni.
Normális esetben ez ijesztő lehet. De az affiliate marketing lehetővé teszi, hogy hasonló „hands-off” megközelítést alkalmazz, miközben mégis befolyásolhatod, hogyan zajlik ez a beszélgetés.
Alapvetően az affiliate marketing együttműködés egy márka (általában webáruház vagy e-kereskedelmi oldal) és egy másik márka (a „partner” ebben a felállásban) között. De ez sokkal értékesebb, mint más együttműködések.
A partner ajánlja a webáruházat a saját közönségének. Gondolhatsz erre úgy, mint a közösségi média influenszerekre, de ugyanúgy lehetnek YouTube-csatornák, niche márkák vagy akár nagyobb piacterek is teljesen más iparágakból.
Ez a partner – vagyis affiliate – általában jutalékot kap az általa generált eladások után. (Ez általában százalékos arány, de helyzettől függően változhat.) Szüksége lesz affiliate linkre is, hogy az általa hozott forgalmat nyomon lehessen követni.
Az e-kereskedelmi oldal részéről a folyamat egyszerűbb: elsődleges céljuk megtalálni ezeket a partnereket, és kifizetni őket lead vagy közvetlen eladás után. Ez egy mód arra, hogy egy másik személy vagy márka hírnevét és meglévő közönségét kihasználva új ügyfeleket szerezzenek, akikhez egyébként nem jutnának el.
Mindkét fél számára egyértelműek az előnyök. Ha pedig sikerül jó áron megegyezni, vagy akár keresztnépszerűsítéssel, piactéri kiemeléssel kiegészíteni az együttműködést, nagyon hatékonyan érhetsz el új embereket anélkül, hogy hideg e-mailezéssel vagy drága hirdetésekkel kellene próbálkoznod.
Bizonyos szempontból nem különbözik a szokásos partnerségektől vagy szponzorált tartalmaktól. De az affiliate linkek használata minden tranzakciót könnyen nyomon követhetővé tesz. Így te maradsz a kormány mögött, még akkor is, ha kívülállóra bízod a lendület megteremtését.
Más szóval: megkapod a szájról-szájra marketing minden előnyét, de a partnerkapcsolat miatt te választhatod meg, ki beszél rólad, mit mond, és mire irányítja a közönség figyelmét.
Az értékesítési tölcséredet azért építetted, hogy feltérképezd az ideális ügyfél útját. Ez tulajdonképpen egy létra, ahol minden fok egy adott szakaszt jelent ezen az úton. Az értékesítési tölcséred (vagy térképed, vagy diagramod – ahogy szeretnéd vizualizálni) egy iránytű a teljes marketingtervezéshez.
Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmat és e-mail stratégiát kell kidolgoznod, amely minden szakaszra céloz, és minden információt és eszközt biztosít az embereknek, hogy a „friss lead”-ből „márkaképviselővé” váljanak.
Számos különféle modellt találhatsz, de minden tölcsér középpontjában négy alapvető szegmens áll:
Könnyű egy ilyen diagramot nézve azt gondolni, hogy az affiliate marketing csak egy adott szegmenshez tartozik. Talán arra használod őket, hogy leadeket generáljanak, új ügyfeleket hozzanak a márkádhoz. Vagy éppen a tölcsér alján, amikor a partnerek azokat érik el, akik a „Döntés” és „Akció” szakasz között vannak.
Azonban, ha csak egy szakaszra korlátozod a partnereidet, azzal jelentősen csökkented a hozzájárulásukat. Mi lenne, ha egyes affiliate partnerek a márkádról informálnák a közönségüket, mások oktató tartalmakat készítenének, egy harmadik csoport pedig a termékeid specifikus előnyeit hangsúlyozná?
Az affiliate partnereknek nem kell, hogy csak egyetlen szegmensre koncentráljanak. Sőt, a legtöbbet akkor hozhatod ki ebből a rendszerből, ha átgondolod, hogyan integrálod őket a teljes stratégiádba.
Egy jól meghatározott értékesítési tölcsér alapvető része bármely szervezetnek, még akkor is, ha csak most indulsz el kisvállalkozásként affiliate partnerekkel .
Végül is ez az, ahogy vizualizálod, mennyire ismeri valaki a cégedet. (Ebből mérheted az érdeklődési és tudásszintet is – de összességében ez mind a „tájékozottság” része.)
Bár a vásárlói út (hagyományosan) vízszintes ábrázolású, jól láthatóak a hasonlóságok a függőlegesen ábrázolt értékesítési tölcsérrel. Mindkettő azt mutatja be, hogyan válik valaki a márkádról/termékedről először halló emberből lelkes támogatóvá.
És mindkét vizualizációban közös, hogy az embereknek információra van szükségük, mielőtt az „Ismertségből” a „Mérlegelésbe” lépnének. De ritkán fordulnak közvetlenül a forráshoz, hogy megtudjanak egy termékről mindent.
Inkább egy megbízható hanghoz vagy weboldalhoz fordulnak.
A szokásos bölcsesség szerint, ha valaki e-mail címét adja egy digitális anyagért – például egy sablonért vagy e-mail marketing útmutatóért –, előbb-utóbb vásárlás lesz belőle. De affiliate marketing nélkül a weboldalad csak egy lesz a sok közül, amit átnéz.
Az amerikai online vásárlók 74%-a több affiliate weboldalt is megnéz, mielőtt vásárolna. Ha tehát a stratégiád nem optimalizált a partnerek kihasználására, lehetséges eladásokról maradsz le – és, ami még fontosabb, nem fektetsz ezekbe a kapcsolatokba.
Ez a rendszer különösen értékes az értékesítési tölcsérben, ahol az affiliate partnerekkel bizonyos termékeket vagy funkciókat tudsz kiemelni egy adott közönség számára, a megfelelő időben. Akárcsak bármely más marketingben: nem szeretnél egy új leadnek ugyanazokat a részleteket küldeni, amit egy régi/újra visszatérő ügyfélnek. A strukturált értékesítési tölcsér elemzésre és újraszervezésre kényszerít a tartalom terén – és ez azt is meghatározza, hogyan használod az affiliate marketinget.
Mivel az affiliate marketing számos eredményhez vezethet (első látogatástól impulzusvásárlásig), a tölcsér minden részén hatással lehet. Ha ezt a két megközelítést nem integrálod, egyiket sem aknázhatod ki teljesen.
De mi a helyzet, ha te vagy az affiliate, nem a piactér? Végül is az affiliate marketing két fél együttműködése. Ha tudod, milyen szerepet vállalhatsz, nagyobb súlyod lehet ezekben a kapcsolatokban, meghaladhatod partnered elvárásait, és értéket teremthetsz a gondosan felépített közönségednek.
Tegyük fel, hogy blogger vagy tartalomkészítő vagy. Már olvastad, hogy az affiliate partnerség hogyan segíthet egy vállalkozásnak, de ezek az előnyök rád is vonatkoznak – főként egy megbízható, másodlagos bevételi forrás formájában.
Ha javítasz a hatékonyságodon, a jutalékaid a véletlenszerűből rendszeressé válhatnak. És igen, ha saját értékesítési tölcsérben gondolkozol, az is segíthet ebben.
Könnyű azt gondolni, hogy a „sales funnel” csak cégeknek való. De ugyanazért érdemes neked is stratégiában gondolkodnod, mint ahogy blogtémákat választasz, YouTube háttérzenét vagy vizuális márkát alakítasz ki. A közönséged különféle emberekből áll – ha tudod, kik ők (mit szeretnek, mire kíváncsiak, milyen más tartalmakat néznek), új módon növelheted a blogod vagy csatornád, még ha ehhez kicsit marketinges fejjel is kell gondolkodnod.
Bloggerként és influenszerként sok munka egy közösség felépítése. Nem csak jó tartalom kell, hanem kapcsolat is a közönséggel. Ezek a kapcsolatok adják a súlyodat, és tesznek vonzó partnerré nagyobb cégek számára is.
Első látásra nem könnyű értékesítési tölcsért építeni. Kis marketinges tapasztalat kell hozzá, tartalomnaptár, közönségszegmentálás. Ez nehéz lehet kisvállalkozásként, független blogként, YouTube-csatornaként – főleg, ha a költségvetésed minimális vagy nincs is.
Akkor is, ha már évek óta affiliate marketingezel, van még hová fejlődni. Mindössze néhány jó tipp kell, hogy látványosan megnöveld az affiliate bevételed . Az egyik ilyen tipp egy saját tölcsér – amivel igazodhatsz a partnereidhez, maximalizálhatod a kapcsolatokat, és növelheted a platformodat.
Az egész integráció eleinte nagy falatnak tűnhet. Piactérként felmerülhet benned, megéri-e átalakítani az affiliate kapcsolataidat vagy a tartalomstratégiádat. Affiliate-ként pedig azt kérdezheted, miért érdemes üzleti alapelveket alkalmaznod a blogodon, csatornádon vagy közösségi platformodon.
De ne feledd: 2020-ban az affiliate marketing a digitális reklámbevételek 15%-át adta, az affiliate programok pedig az összes eladás 15–30%-át generálták.
Egy affiliate program óriási befolyással bír – mind a bevételekre, mind az eladási számokra. Ez különösen igaz, ha egy átfogó marketingstratégiába, például értékesítési tölcsérbe integrálod.
Bármelyik oldalon is ülsz tehát az asztalnál, ha az affiliate marketinget az értékesítési tölcséredbe építed, mindenki a legtöbbet hozhatja ki ezekből a fontos kapcsolatokból.
Az affiliate marketing azt jelenti, hogy egyénekkel vagy márkákkal működsz együtt, akik népszerűsítik termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ha beilleszted az értékesítési tölcsérbe, a partnerek növelhetik a márkaismertséget, ápolhatják a leadeket, és segíthetnek a konverzióban a tölcsér különböző szakaszaiban.
Az affiliate partnerek új közönségekhez juttathatják el márkádat, edukatív tartalmakkal érdeklődést kelthetnek, döntést befolyásoló véleményekkel és összehasonlításokkal segíthetnek, valamint különleges ajánlatok vagy ajánlások megosztásával ösztönözhetik a vásárlási szándékot.
Ha csak egyetlen szakaszra korlátozod az affiliate partnereket, az csökkenti a hatásukat. Ha a tölcsér teljes folyamatában bevonod őket, minden ügyfélkapcsolati ponton maximalizálhatod a hozzáadott értéküket, az ismeretszerzéstől a márkahűségig.
Az affiliate linkek pontosan követhetővé teszik az ajánlási forgalmat, a konverziókat és az eladásokat, így könnyen mérhető az egyes partnerek hatékonysága és optimalizálható az együttműködési stratégia.
Igen. A tartalomkészítők és bloggerek megbízható másodlagos bevételi forrásként használhatják az affiliate marketinget, ha tartalmaikat releváns affiliate ajánlatokkal igazítják össze, és saját értékesítési tölcsért építenek a közönség bevonására.
Drew Gula a Soundstripe szövegírója, egy olyan zenei és stock videó licencelő cégnél dolgozik, amely olyan erőforrásokat kínál — például forgatókönyv sablonokat és YouTube háttérzenét —, amelyek segítik a vállalkozásokat jobb marketingtartalom készítésében.
Hozd ki a legtöbbet értékesítési tölcséredből affiliate marketing stratégiák integrálásával. Fedezd fel az eszközöket, tippeket és bevált technikákat a növekedéshez és a folyamatos bevételhez.
Fedezze fel azt a 11 bevált stratégiát, amelyekkel elkötelezheti és gondozhatja sikeres partnereit, növelve ezzel affiliate marketingje sikerét. Tanulja meg, ho...
Számos vállalkozás használ affiliate marketinget. Tudj meg többet arról, hogyan tűnhetsz ki a tömegből videóval, hogy közönségedet bevond és növeld a konverziók...
Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.