Hogyan használd ki az affiliate marketinget az értékesítési tölcséred minden szakaszában

Hogyan használd ki az affiliate marketinget az értékesítési tölcséred minden szakaszában

AffiliateMarketing SalesFunnel DigitalMarketing LeadGeneration

Hogyan használd ki az affiliate marketinget (és profitálj is belőle) az értékesítési tölcséred minden szakaszában

Az affiliate kapcsolatok rendkívül hatékony marketingeszközök. De ezek nem csupán egyszeri megbeszélések, ahol lefektetitek az elvárásokat, majd elfeledkeztek egymásról. Valójában az affiliate marketing akkor a leghatékonyabb, ha a teljes stratégiádba beépíted.

Ehhez – vagyis hogy a legtöbbet hozd ki minden partneredből – érdemes őket az üzleted értékesítési tölcsérének minden pontján alkalmazni. Ha ezeket a kapcsolatokat az egész ügyfélút során kiaknázod, mindkét fél számára folyamatosan maximalizált előnyöket biztosíthatsz.

Minél több értéket hozol ki ebből a taktikából, annál többet fektethetsz vissza más lehetőségekbe. Ez egy gyönyörű folyamat, amely gyorsan folyamatos, megbízható bevétellé nőheti ki magát – minden marketinges álma.

Az affiliate partnerek értékének megértése

Az affiliate marketing gyorsan alapvetővé vált a vállalkozások stabil bevételének fenntartásában – még egy olyan rendkívüli évben is, mint 2020. Az affiliate partnerek az online rendelések 16%-át generálják, ami becslések szerint 6,8 milliárd dollárt jelent.

Egy jó partnerség az affiliate kapcsolatot kockázatmentes marketinggé alakíthatja. Nem kell spamelned az emberek e-mailjeit vagy tolakodó hirdetéseket tolni rájuk, mert egy olyan személyre támaszkodsz, aki már kiépített bizalmat a közönségével.

Word of mouth infographic Szájról-szájra marketing értéke (Orrin Woodward alapján)

A szájról-szájra marketing felbecsülhetetlen erőforrás. Egy Adweek-tanulmány szerint az emberek 74%-a bízik a szóbeli ajánlásokban. Az amerikai fogyasztók több mint 80%-a keres ajánlásokat, mielőtt bármilyen vásárlás mellett döntene.

Ez bármilyen szájról-szájra marketinget egyenértékűvé tesz a fizetett hirdetésekkel vagy negyedéves értékesítési kampányokkal. Egyrészt mindannyian szeretnénk megbízható személyektől ajánlásokat kapni. (Ez a vásárlási szokások egyik vezető befolyásoló tényezője, amióta csak létezik árucsere.)

Másrészt viszont, ha külső forrásokra támaszkodsz, elveszíted az irányítást az üzletedről szóló beszélgetés felett. Használhatsz közösségi hallgató eszközöket ezeknek az organikus beszélgetéseknek a figyelésére, de a párbeszédet nem tudod irányítani vagy befolyásolni.

Normális esetben ez ijesztő lehet. De az affiliate marketing lehetővé teszi, hogy hasonló „hands-off” megközelítést alkalmazz, miközben mégis befolyásolhatod, hogyan zajlik ez a beszélgetés.

Az affiliate lehetőségek kiaknázása

Alapvetően az affiliate marketing együttműködés egy márka (általában webáruház vagy e-kereskedelmi oldal) és egy másik márka (a „partner” ebben a felállásban) között. De ez sokkal értékesebb, mint más együttműködések.

affiliate marketing spend in 2010s Az affiliate marketing költésének növekedése a 2010-es években (Rakuten Advertising alapján)

A partner ajánlja a webáruházat a saját közönségének. Gondolhatsz erre úgy, mint a közösségi média influenszerekre, de ugyanúgy lehetnek YouTube-csatornák, niche márkák vagy akár nagyobb piacterek is teljesen más iparágakból.

Ez a partner – vagyis affiliate – általában jutalékot kap az általa generált eladások után. (Ez általában százalékos arány, de helyzettől függően változhat.) Szüksége lesz affiliate linkre is, hogy az általa hozott forgalmat nyomon lehessen követni.

Az e-kereskedelmi oldal részéről a folyamat egyszerűbb: elsődleges céljuk megtalálni ezeket a partnereket, és kifizetni őket lead vagy közvetlen eladás után. Ez egy mód arra, hogy egy másik személy vagy márka hírnevét és meglévő közönségét kihasználva új ügyfeleket szerezzenek, akikhez egyébként nem jutnának el.

Mindkét fél számára egyértelműek az előnyök. Ha pedig sikerül jó áron megegyezni, vagy akár keresztnépszerűsítéssel, piactéri kiemeléssel kiegészíteni az együttműködést, nagyon hatékonyan érhetsz el új embereket anélkül, hogy hideg e-mailezéssel vagy drága hirdetésekkel kellene próbálkoznod.

Bizonyos szempontból nem különbözik a szokásos partnerségektől vagy szponzorált tartalmaktól. De az affiliate linkek használata minden tranzakciót könnyen nyomon követhetővé tesz. Így te maradsz a kormány mögött, még akkor is, ha kívülállóra bízod a lendület megteremtését.

Más szóval: megkapod a szájról-szájra marketing minden előnyét, de a partnerkapcsolat miatt te választhatod meg, ki beszél rólad, mit mond, és mire irányítja a közönség figyelmét.

Gondolkodj az értékesítési tölcséredben

Az értékesítési tölcséredet azért építetted, hogy feltérképezd az ideális ügyfél útját. Ez tulajdonképpen egy létra, ahol minden fok egy adott szakaszt jelent ezen az úton. Az értékesítési tölcséred (vagy térképed, vagy diagramod – ahogy szeretnéd vizualizálni) egy iránytű a teljes marketingtervezéshez.

Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmat és e-mail stratégiát kell kidolgoznod, amely minden szakaszra céloz, és minden információt és eszközt biztosít az embereknek, hogy a „friss lead”-ből „márkaképviselővé” váljanak.

Számos különféle modellt találhatsz, de minden tölcsér középpontjában négy alapvető szegmens áll:

traditional sales funnel visualization Hagyományos értékesítési tölcsér példája (Paldesk alapján)

  1. ISMERTSÉG: Ebben a szakaszban a leadek most találkoznak először a márkáddal, termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal. Ez történhet organikus kereséssel, közösségi hirdetéssel vagy e-mail feliratkozással. Most már tudják, ki vagy és mivel foglalkozol.
  2. ÉRDEKLŐDÉS: Ezen a ponton már tudják, hogy megoldást kínálsz egy problémájukra. Elkezdik aktívan kutatni a problémájukat és a szóba jöhető megoldásokat.
  3. DÖNTÉS: A lead most már aktívan mérlegeli, melyik termék lesz számára a legjobb. (Ez lehet funkciók, árak, ajánlások stb. alapján.) Még mélyebben utánanéz a cégednek és a konkurenciádnak, valószínűleg letölt egy ingyenes anyagot vagy megnéz egy oktatóvideót, hogy jobban megismerje a termékedet.
  4. AKCIÓ: Ez a nagy nap, a vásárlási döntés, amikor a lead ténylegesen belép az értékesítési folyamatba. A célod innentől már nem a promóció és az elköteleződés, hanem a vevői kapcsolatok ápolása, hogy a „volt lead”-ből a márkád „jövőbeli támogatója” váljon.

Könnyű egy ilyen diagramot nézve azt gondolni, hogy az affiliate marketing csak egy adott szegmenshez tartozik. Talán arra használod őket, hogy leadeket generáljanak, új ügyfeleket hozzanak a márkádhoz. Vagy éppen a tölcsér alján, amikor a partnerek azokat érik el, akik a „Döntés” és „Akció” szakasz között vannak.

Azonban, ha csak egy szakaszra korlátozod a partnereidet, azzal jelentősen csökkented a hozzájárulásukat. Mi lenne, ha egyes affiliate partnerek a márkádról informálnák a közönségüket, mások oktató tartalmakat készítenének, egy harmadik csoport pedig a termékeid specifikus előnyeit hangsúlyozná?

Az affiliate partnereknek nem kell, hogy csak egyetlen szegmensre koncentráljanak. Sőt, a legtöbbet akkor hozhatod ki ebből a rendszerből, ha átgondolod, hogyan integrálod őket a teljes stratégiádba.

Az affiliate integráció az értékesítési tölcsérben

Egy jól meghatározott értékesítési tölcsér alapvető része bármely szervezetnek, még akkor is, ha csak most indulsz el kisvállalkozásként affiliate partnerekkel .

Végül is ez az, ahogy vizualizálod, mennyire ismeri valaki a cégedet. (Ebből mérheted az érdeklődési és tudásszintet is – de összességében ez mind a „tájékozottság” része.)

buyers journey - visualization A vásárlói út vizualizációja (HubSpot alapján)

Bár a vásárlói út (hagyományosan) vízszintes ábrázolású, jól láthatóak a hasonlóságok a függőlegesen ábrázolt értékesítési tölcsérrel. Mindkettő azt mutatja be, hogyan válik valaki a márkádról/termékedről először halló emberből lelkes támogatóvá.

És mindkét vizualizációban közös, hogy az embereknek információra van szükségük, mielőtt az „Ismertségből” a „Mérlegelésbe” lépnének. De ritkán fordulnak közvetlenül a forráshoz, hogy megtudjanak egy termékről mindent.

Inkább egy megbízható hanghoz vagy weboldalhoz fordulnak.

A szokásos bölcsesség szerint, ha valaki e-mail címét adja egy digitális anyagért – például egy sablonért vagy e-mail marketing útmutatóért –, előbb-utóbb vásárlás lesz belőle. De affiliate marketing nélkül a weboldalad csak egy lesz a sok közül, amit átnéz.

Az amerikai online vásárlók 74%-a több affiliate weboldalt is megnéz, mielőtt vásárolna. Ha tehát a stratégiád nem optimalizált a partnerek kihasználására, lehetséges eladásokról maradsz le – és, ami még fontosabb, nem fektetsz ezekbe a kapcsolatokba.

Half of participants considered a purchase after seeing an influencer's post

Ez a rendszer különösen értékes az értékesítési tölcsérben, ahol az affiliate partnerekkel bizonyos termékeket vagy funkciókat tudsz kiemelni egy adott közönség számára, a megfelelő időben. Akárcsak bármely más marketingben: nem szeretnél egy új leadnek ugyanazokat a részleteket küldeni, amit egy régi/újra visszatérő ügyfélnek. A strukturált értékesítési tölcsér elemzésre és újraszervezésre kényszerít a tartalom terén – és ez azt is meghatározza, hogyan használod az affiliate marketinget.

Mivel az affiliate marketing számos eredményhez vezethet (első látogatástól impulzusvásárlásig), a tölcsér minden részén hatással lehet. Ha ezt a két megközelítést nem integrálod, egyiket sem aknázhatod ki teljesen.

De mi a helyzet, ha te vagy az affiliate, nem a piactér? Végül is az affiliate marketing két fél együttműködése. Ha tudod, milyen szerepet vállalhatsz, nagyobb súlyod lehet ezekben a kapcsolatokban, meghaladhatod partnered elvárásait, és értéket teremthetsz a gondosan felépített közönségednek.

Értékesítési tölcsér építése affiliate-ként

Tegyük fel, hogy blogger vagy tartalomkészítő vagy. Már olvastad, hogy az affiliate partnerség hogyan segíthet egy vállalkozásnak, de ezek az előnyök rád is vonatkoznak – főként egy megbízható, másodlagos bevételi forrás formájában.

Ha javítasz a hatékonyságodon, a jutalékaid a véletlenszerűből rendszeressé válhatnak. És igen, ha saját értékesítési tölcsérben gondolkozol, az is segíthet ebben.

How does an affiliate program work

Könnyű azt gondolni, hogy a „sales funnel” csak cégeknek való. De ugyanazért érdemes neked is stratégiában gondolkodnod, mint ahogy blogtémákat választasz, YouTube háttérzenét vagy vizuális márkát alakítasz ki. A közönséged különféle emberekből áll – ha tudod, kik ők (mit szeretnek, mire kíváncsiak, milyen más tartalmakat néznek), új módon növelheted a blogod vagy csatornád, még ha ehhez kicsit marketinges fejjel is kell gondolkodnod.

Bloggerként és influenszerként sok munka egy közösség felépítése. Nem csak jó tartalom kell, hanem kapcsolat is a közönséggel. Ezek a kapcsolatok adják a súlyodat, és tesznek vonzó partnerré nagyobb cégek számára is.

Első látásra nem könnyű értékesítési tölcsért építeni. Kis marketinges tapasztalat kell hozzá, tartalomnaptár, közönségszegmentálás. Ez nehéz lehet kisvállalkozásként, független blogként, YouTube-csatornaként – főleg, ha a költségvetésed minimális vagy nincs is.

Akkor is, ha már évek óta affiliate marketingezel, van még hová fejlődni. Mindössze néhány jó tipp kell, hogy látványosan megnöveld az affiliate bevételed . Az egyik ilyen tipp egy saját tölcsér – amivel igazodhatsz a partnereidhez, maximalizálhatod a kapcsolatokat, és növelheted a platformodat.

Minden egyben

Az egész integráció eleinte nagy falatnak tűnhet. Piactérként felmerülhet benned, megéri-e átalakítani az affiliate kapcsolataidat vagy a tartalomstratégiádat. Affiliate-ként pedig azt kérdezheted, miért érdemes üzleti alapelveket alkalmaznod a blogodon, csatornádon vagy közösségi platformodon.

De ne feledd: 2020-ban az affiliate marketing a digitális reklámbevételek 15%-át adta, az affiliate programok pedig az összes eladás 15–30%-át generálták.

Egy affiliate program óriási befolyással bír – mind a bevételekre, mind az eladási számokra. Ez különösen igaz, ha egy átfogó marketingstratégiába, például értékesítési tölcsérbe integrálod.

Bármelyik oldalon is ülsz tehát az asztalnál, ha az affiliate marketinget az értékesítési tölcséredbe építed, mindenki a legtöbbet hozhatja ki ezekből a fontos kapcsolatokból.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az affiliate marketing az értékesítési tölcsér kontextusában?

Az affiliate marketing azt jelenti, hogy egyénekkel vagy márkákkal működsz együtt, akik népszerűsítik termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ha beilleszted az értékesítési tölcsérbe, a partnerek növelhetik a márkaismertséget, ápolhatják a leadeket, és segíthetnek a konverzióban a tölcsér különböző szakaszaiban.

Hogyan használhatók ki az affiliate partnerek az értékesítési tölcsér különböző szakaszaiban?

Az affiliate partnerek új közönségekhez juttathatják el márkádat, edukatív tartalmakkal érdeklődést kelthetnek, döntést befolyásoló véleményekkel és összehasonlításokkal segíthetnek, valamint különleges ajánlatok vagy ajánlások megosztásával ösztönözhetik a vásárlási szándékot.

Miért ne korlátozzuk az affiliate partnereket csak a tölcsér egyetlen szakaszára?

Ha csak egyetlen szakaszra korlátozod az affiliate partnereket, az csökkenti a hatásukat. Ha a tölcsér teljes folyamatában bevonod őket, minden ügyfélkapcsolati ponton maximalizálhatod a hozzáadott értéküket, az ismeretszerzéstől a márkahűségig.

Hogyan segítenek az affiliate linkek a teljesítmény mérésében?

Az affiliate linkek pontosan követhetővé teszik az ajánlási forgalmat, a konverziókat és az eladásokat, így könnyen mérhető az egyes partnerek hatékonysága és optimalizálható az együttműködési stratégia.

Hasznos lehet az affiliate marketing tartalomkészítőknek és bloggereknek?

Igen. A tartalomkészítők és bloggerek megbízható másodlagos bevételi forrásként használhatják az affiliate marketinget, ha tartalmaikat releváns affiliate ajánlatokkal igazítják össze, és saját értékesítési tölcsért építenek a közönség bevonására.

Drew Gula a Soundstripe szövegírója, egy olyan zenei és stock videó licencelő cégnél dolgozik, amely olyan erőforrásokat kínál — például forgatókönyv sablonokat és YouTube háttérzenét —, amelyek segítik a vállalkozásokat jobb marketingtartalom készítésében.

Drew Gula
Drew Gula
Vendégszerző

Növeld eladásaidat affiliate marketinggel

Hozd ki a legtöbbet értékesítési tölcséredből affiliate marketing stratégiák integrálásával. Fedezd fel az eszközöket, tippeket és bevált technikákat a növekedéshez és a folyamatos bevételhez.

Tudjon meg többet

Hogyan használd a videókat az affiliate marketingben
Hogyan használd a videókat az affiliate marketingben

Hogyan használd a videókat az affiliate marketingben

Számos vállalkozás használ affiliate marketinget. Tudj meg többet arról, hogyan tűnhetsz ki a tömegből videóval, hogy közönségedet bevond és növeld a konverziók...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing VideoMarketing +4
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface