
6 dolog, amit érdemes átgondolni, mielőtt elindítod partnerprogramodat
A partner marketing során influenszerek promótálják a termékeket vagy szolgáltatásokat, így a márkák növelhetik elérésüket és eladásaikat, miközben az influensz...
Ismerd meg, hogyan indíthatsz sikeres partnerprogramot kisvállalkozásod számára lépésről lépésre. Fedezd fel, hogyan célozhatod meg a réspiaci szegmenseket, ösztönözheted partnereidet, és készíthetsz minőségi tartalmat a növekedés érdekében.
Egy kisvállalkozás tulajdonosának lenni az egyik legnehezebb karrierút lehet. A kisvállalkozókra rengeteg szerep hárul, amelyek többsége számukra teljesen ismeretlen.
Az egyik ilyen szerep, amivel sok kisvállalkozás küzd, a marketing. A célzott forgalom terelése szó szerint minden vállalkozás éltető ereje, de a legtöbb kisvállalkozó alig érti, hogyan kell ezt csinálni. Különösen nehéz, mivel szó szerint tucatnyi különböző módja van a forgalom növelésének és az érdeklődők szerzésének.
Az, amiről most írni szeretnék, a személyes kedvencem. Az összes eladásom több mint ötven százalékáért felelős, és rendkívül kockázatkerülő megoldás.
A partner marketing szó szerint bármilyen piaci résre vagy üzleti területre alkalmazható. Több tanfolyamot is tartok partner marketingről , és mindenféle szegmensből vannak tanítványaim.
Bár én személy szerint B2B termékeket, például szoftvereket népszerűsítek, vannak tanítványaim, akik digitális tanfolyamokat, fizikai termékeket, ügynökségeket, tagságokat, eseményeket, könyveket és még sok mást promotálnak.
Pár éve az Amazon (szerintem mindannyian hallottunk már róluk) bejelentette, hogy eladásaik több mint 40%-a partnereiknek köszönhető. Ez azt jelenti, hogy a partner marketing valószínűleg a legnagyobb forgalmi és bevételi forrásuk.
Én például a digitális tanfolyamaim közel 70%-át a partnerprogramomból értékesítem. Emellett tízezrével hoztam új, potenciális ügyfeleket az e-mail listámra, akik partnerajánlás révén érkeztek, és iratkoztak fel ingyenes ajánlatokra.
Valójában a vállalkozások több mint 80%-a használ valamilyen partnerprogramot. Gyakorlatilag a világ összes bejáratott márkája beletartozik ebbe a 80%-ba. Hol lehet még olyan marketingcsatornát találni, amely garantáltan csak akkor kerül pénzbe, ha bevételt is hoz?
Bár én nagyon szeretem a partner marketinget, és minden nap ezzel foglalkozom, ez nem jelenti azt, hogy minden vállalkozás számára ez a legjobb választás. Vannak hátrányai is, amiket figyelembe kell venni.
A legnagyobb hátrány, amit a legtöbb márka tapasztal, az irányítás elvesztése. Ha partnereid vannak, akik népszerűsítik a márkádat, már nem tudod teljesen kontrollálni az üzenetet vagy a márkaimázst. Nyilvánvalóan a saját kampányaid és weboldalaid felett van irányításod, de a partnerek néha olyan dolgokat tesznek vagy mondanak, amelyek árthatnak a márkádnak.
A legtöbb cég ezt úgy oldja meg, hogy nagyon válogatós abban, hogy kiket enged meg termékei népszerűsítésére. Ennek hátránya, hogy időt kell fordítanod a jelentkezések átnézésére és a megfelelő jelöltek kiválasztására.
Fontos, hogy a márkák pontosan ismerjék a számaikat is. Ha nincsenek tisztában a haszonkulcsukkal, lehet, hogy több jutalékot fizetnek ki, mint amennyit megengedhetnének maguknak, és végül rájönnek, hogy minden partner által behozott ügyfélen veszítenek.
Mindezek ellenére, ha egy cég kézben tartja a márkáját és a pénzügyeit, csodákat érhet el, és teljesen új közönségeket érhet el egy jól működő partnerprogrammal.
Sok cég elköveti azt a hibát, hogy azt hiszi, ha készít egy partnerprogramot , akkor maguktól jönnek a partnerek. Jó lenne, de valljuk be, semmi sem ilyen egyszerű az életben.
A partner marketingeseket is ösztönözni kell, mint bárki mást. Ha a cégek 80%-a rendelkezik valamilyen partnerprogrammal , akkor valószínűleg legalább egy versenytársad már elcsábítja a partnereket. Így indíthatod el úgy a programod, hogy valóban sikeres legyen.
Hogyan indíts el egy partnerprogramot kisvállalkozásod számára
Gyakran kérdezem a cégeket, hogy kiknek szánják a terméküket, és a válasz: „mindenkinek”. Ez sajnos ritkán jó stratégia. Ehelyett fontos, hogy leszűkítsd a célcsoportod – ezt hívjuk „niching down”-nak. Ez lényegében egy nagyon konkrét csoport célzása. Így lehet az üzenetküldést, márkaépítést és partnerkapcsolatokat is ehhez a csoporthoz igazítani.
Ebben a fázisban tehát ki kell találnod, hogy a terméked kinek a legjobb. Ezt millióféleképpen lebontahatod: nem, érdeklődés, életkor stb. Minél szűkebb a célcsoport, annál jobban tudod kiszolgálni őket, és annál könnyebb lesz kapcsolatot építeni az adott piaci rést képviselő partnerekkel .
Mielőtt elkezdenéd felkeresni a partnereket, ki kell találnod, mit fogsz ajánlani számukra. Ne feledd, ösztönöznöd kell őket! Nekik közönségük van, neked pedig szükséged van rájuk. Sajnos sok más termék is van, amit népszerűsíthetnének, ezért azt akarod, hogy a TIÉDET válasszák. Minden nap több megkeresést kapok, hogy ajánljak valakinek termékét. A legtöbbet nem választom ki.
Azokat az ajánlatokat választom, amelyek nagyvonalú jutalékot kínálnak, és extra ösztönzőket adnak azoknak a partnereknek, akik kiemelkedően teljesítenek.
Az alábbi képen egy autót láthatsz, amit egy partnerprogram keretében nyertem. Az autó havi 500 dollárba kerül, ezt akkor kaptam, ha 100 aktív felhasználót hozok egy adott szoftverhez. Az ilyen ösztönzőknél az a jó, hogy csak a legjobbaknak kell jutalmat adni, de mégis százakat ösztönöz, hogy elérjék a célt.
Más ajánlatokat is szeretek, például a visszatérő jutalékokat (azaz ha az ügyfél továbbra is vásárol, a partnerek továbbra is kapnak jutalékot) és a sávos jutalékrendszert. A sávos jutalék lényege, hogy a kevés forgalmat hozó partnereknek alacsonyabb, a többet hozóknak magasabb jutalékot fizetsz.
A következő lépés már egyszerű, mert azok az influenszerek , akik potenciális partnereid lehetnek, már most is aktívan jelen vannak online. Rengeteg ingyenes módja van, hogy megtaláld őket, attól függően, hogy melyik platformot használod. Szinte minden közösségi médiás platformra léteznek olyan szoftverek, amelyek segítenek megtalálni a legbefolyásosabb felhasználókat kategóriánként. Ezután már csak el kell érned őket, és olyan ösztönzőket kínálni, amik valóban motiválnak.
A webes adatgyűjtés (web scraping) is hatékony módszer lehet partnerek megtalálására. Például kinyerheted az Instagram-profilok vagy YouTube-csatornák adatait olyan influenszerekről, akik bizonyos fiókokat követnek vagy speciális hashtageket használnak. Emellett összegyűjtheted partnereid releváns és pontos elérhetőségeit, majd továbbíthatod őket CRM rendszeredbe vagy más marketing eszközbe. Kezdetnek ajánljuk ezt a web scraping útmutatót .
A kedvenc partnerprogramjaim mind megpróbálják a lehető legkönnyebbé tenni a munkámat. Ezt úgy érik el, hogy kiváló minőségű tartalmakat biztosítanak számomra.
Egyes programok képadatbázist adnak a közösségi posztjaimhoz. Mások ingyenes képzéseket biztosítanak, amiket megoszthatok a közönségemmel. Megint mások példaleveleket adnak, amiket pár perc alatt testre szabhatok, és kiküldhetek az e-mail listámra.
A lényeg, hogy minél egyszerűbbé teszed a terméked népszerűsítését, annál valószínűbb, hogy a partnerek is aktívak lesznek.
Én minden partneremnek biztosítok bannereket , e-mail sablonokat és annyi adatot, amennyit csak tudok. Emellett külön e-mail listán tartom őket, hogy naprakészek legyenek a vállalat vagy a partnerprogram változásaival kapcsolatban.
Ne feledd, hogy ez egy folyamat. Kell valaki, aki folyamatosan figyel arra, hogy mindezt rendszeresen megcsinálja: minőségi tartalom készítése partnerek számára, folyamatos kapcsolattartás és új partnerek bevonása.
Ha már elegendő promótered van egy adott résben, továbbállhatsz egy másik réspiaci szegmenshez, ahol a terméked új problémákat oldhat meg, és kezdheted az egész folyamatot elölről.
Ne feledd, a partnerek is emberek, és az emberek szeretik, ha megbecsülik őket. Nem tudom elmondani, hányszor kezdtem el egy terméket nagyobb lendülettel népszerűsíteni csak azért, mert kaptam egy kis karácsonyi csomagot vagy egy születésnapi üdvözletet. Lehet, hogy banálisan hangzik, de az emberek természetes módon reagálnak a figyelmességre pozitív tettekkel.
Ennek az ellenkezője is igaz: ha a partnerek elhanyagolva érzik magukat, sokkal kevésbé fognak promótálni. Már egy heti frissítés vagy havi kis verseny, ösztönző is sokat segíthet. Ezek céges szempontból nagyon olcsók, de sokat tesznek azért, hogy terméked az első helyen maradjon a partnerek fejében.
És persze az aranyszabály: mindig időben fizess a partnereidnek. Ha egyszer elveszted egy partner bizalmát, nagyon nehéz lesz visszaszerezni.
Mint mindenben az életben, itt is lesznek kihívások. A partnerek is emberek, és az emberek nem mindig megbízhatóak. Valószínűleg előbb-utóbb találkozol majd olyan partnerrel , aki valamilyen módon ki akarja használni a cégedet. Ez a játék része. Nyugodj meg, a legtöbb partner becsületes, és ne hagyd, hogy egy-egy rossz tapasztalat elrontsa a jó dolgot.
Előfordulhat az is, hogy egyes partnerek rontják a márkád hírnevét a posztolt tartalmaikkal vagy azzal, ahogyan népszerűsítik a termékeidet. Ne feledd, a márkád hírneve sokkal fontosabb, mint bármelyik egyetlen partner.
A partnerprogramod beállításának logisztikája zavaró lehet, attól függően, hogy melyik rendszert választod. Partnerként és olyan cégként, amely használ partnereket, szinte minden szoftvert kipróbáltam már.
Néhány szoftver minden lépésnél frusztrál. A partnerek adatokhoz akarnak hozzáférni! Tudniuk kell, mi működik és mi nem. Mely tartalmak vonzzák be az embereket. Nem tudnak sikeresen dolgozni, ha nem látják, mik az erősségeik és a gyengeségeik.
Másrészt, cégként neked is szükséged van adatokra. Tudni akarod, mely partnerek hoznak kiemelkedő eredményeket és hogyan. Fel akarod ismerni azokat, akik megszegik a szabályokat, vagy kihasználják a cégedet. Legfontosabb, hogy elegendő adatod legyen ahhoz, hogy jó döntéseket hozz a partnerek ösztönzőiről és a partnerprogram jövőjéről.
Mindezt megtalálod a Post Affiliate Pro rendszerben.
Bár egy partnerprogram létrehozásának vannak előnyei és hátrányai, úgy gondolom, hogy az előnyök messze felülmúlják a hátrányokat. A világ rohamosan halad az influenszer alapú modell felé, ahol a cégek viszonylag alacsony költségen érhetnek el hatalmas közönségeket a megfelelő influenszerekkel való együttműködés révén.
Mivel a hirdetési költségek folyamatosan emelkednek, a partnerprogram egy rendkívül hatékony módja annak, hogy pontosan azt a közönséget érd el, akit szeretnél – a költségek töredékéért.
A partnerprogramok segítenek célzott forgalmat generálni, új közönségeket elérni, és növelni az eladásokat, miközben minimalizálják a kockázatot, hiszen csak akkor fizetsz, ha tényleges eredmény születik. A vállalkozások több mint 80%-a használ valamilyen partnerprogramot.
Gyakori kihívások közé tartozik az irányítás elvesztése a márkaüzenet felett, a partnerek gondos kiválasztásának szükségessége, a jövedelmezőség biztosítása, valamint a pozitív kapcsolatok és a pontos kifizetések fenntartása a partnerekkel.
Határozd meg a piaci rést, és keress olyan influenszereket vagy marketingeseket, akiknek közönsége megfelel az ideális vásárlóidnak. Kínálj versenyképes ösztönzőket, hogy vonzd és motiváld a legjobban teljesítő partnereket.
Biztosíts a partnereknek minőségi tartalmakat, bannereket, példaleveleket és rendszeres frissítéseket. Minél könnyebbé teszed számukra a termékeid népszerűsítését, annál nagyobb az esély a sikerre.
Spencer Mecham affiliate marketinggel foglalkozik és online kurzusokat készít. Szenvedélye az affiliate marketing, mert minden résztvevő számára előnyös helyzetet teremt.
Tudd meg, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro egy sikeres partnerprogram létrehozásában és kezelésében vállalkozásod számára. Foglalj ingyenes demót, és kezdd el a növekedést még ma.
A partner marketing során influenszerek promótálják a termékeket vagy szolgáltatásokat, így a márkák növelhetik elérésüket és eladásaikat, miközben az influensz...
Az affiliate partnerek kezelése komoly kihívás lehet, különösen egy induló vállalkozás számára. Ismerd meg azokat a taktikákat, amelyekkel elindíthatod affiliat...
Ismerd meg, milyen előnyökkel jár egy partnerprogram indítása kisvállalkozásod számára. Fedezd fel, hogyan növelheted eladási számaidat és bővítheted elérésedet...