Hogyan skálázd a tartalomkészítést affiliate marketinghez

Hogyan skálázd a tartalomkészítést affiliate marketinghez

AffiliateMarketing ContentCreation Outsourcing FreelanceWriters

„A fogyasztók átlagosan 14,8 információforrást néznek át vásárlási döntés előtt.”

Ben Tyson, Google

Tehát már sikerült néhány nagyszerű affiliate terméket beszerezned a weboldaladra. És most? Az affiliate partnereknek minőségi tartalomra van szükségük a termékek eladásához, neked pedig affiliate partnerekre, hogy pénzt keress.

De a minőségi tartalom nem jön könnyen. Hacsak nem vagy képzett író, jó eséllyel a tartalmad hasonlítani fog a többihez: ismétlődő, túlságosan eladószagú és homályos.

Egy szövegíró alkalmazása a csapatodba jó módja a professzionális szintű tartalomkészítés biztosításának. Azonban drága lehet egy írót alkalmazni az összes tartalomigényedre – ráadásul könnyen válhat unalmassá és elcsépeltté a szöveg. Több író alkalmazása pedig csak tovább növeli a költségeket.

Sok cég dönt a kiszervezés mellett, ezáltal csökkentve a költségeket és szélesítve az írói kört, növelve az esélyt a frissebb, dinamikusabb tartalom létrehozására. Ha jól csinálod, ez remek módja a tartalomkészítés skálázásának.

A kiszervezés nem szitokszó

Ha saját csapatod van, az a te csapatod. Te határozod meg a márka stílusát és hangját, mindenki együtt dolgozik azért, hogy mindent megkapj, amit szeretnél. Csábító, igaz? De egy csapat szövegíró, szerkesztő és tartalomkészítő fenntartása drága lehet. Ha pedig mindent magad csinálsz, könnyen csökkenhet a minőség, ha túl elfoglalt vagy, elterelődsz vagy kifogysz az ötletekből.

Miért szervezd ki?

Ha affiliate partnerekkel dolgozol, nem csak rólad és a márkádról van szó. Kulcsfontosságú, hogy igazodni tudj az affiliate partnereid igényeihez is. Fontos, hogy jó kutatást végezz, és olyan partnereket találj, akik illenek a márkádhoz, és értékes partnerséget teremthetsz velük.

De ugyanilyen fontos a rugalmas stílus és a folyamatos tartalomáramlás. A kiszervezés általában olcsóbb, mint egy belsős szövegíró, és változatosságot hozhat a hangvételben, miközben megőrzi a rugalmasságot. Ha más készíti a tartalmat és aggódik a stílus miatt, te a minőségi szolgáltatásra, eszközökre – például fotó- és videóanyagokra – és a kapcsolatok erősítésére koncentrálhatsz az affiliate partnereiddel.

Írók keresése és alkalmazása

A szabadúszó írók megtalálásának és megtartásának egyik legnagyobb kihívása a minőségbiztosítás. A tartalomkészítés kiszervezésének gyakori módja a szabadúszó portálok használata. Ezek az oldalak általában kétféle módon működnek: licitálással vagy sorban állással. Az idő- és pénzmegtakarítás mellett a kiszervezés számos további előnyt kínál a vállalkozásod számára.

De a tartalomportálok kockázatokat is rejtenek. Sok író új és tapasztalatlan. Általában nincs marketinges végzettségük, lehet, hogy nem ismerik az SEO marketinget vagy a kulcsszókutatást . Ez azonban nem feltétlenül baj! Az írók azért vannak, hogy írjanak. A marketing a te feladatod.

Egy új író előnye lehet a tanulási hajlandóság, a márkád és stílusod szabályainak könnyű elsajátítása, és természetesen a kedvező ár. Néhány dolgot tehetsz, hogy fenntartsd a minőséget és a legjobbat hozd ki ezekből az oldalakból.

1 . Nézd meg a profilokat

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

A legtöbb szabadúszó és tartalomíró oldal online portfóliókkal rendelkezik, ahol megnézheted az író hátterét, érdeklődési köreit, végzettségét és írásmintáit. Így képet kaphatsz arról, milyen színvonalú munkára számíthatsz.

2 . Adj egyértelmű briefet

Később még szót ejtünk a cikk briefekről és SOP-okról, de fontos, hogy világosan kommunikáld a szándékaidat. Adj meg témát, és mutass mintákat, hogy az új író lássa a stílust, a márkát. Határozd meg pontosan a szószámot, és jelezd, hogy blog, reklámszöveg vagy termékleírás készül.

3 . Ne ess bele az olcsóság csapdájába

Hihetetlen, milyen olcsón lehet egész jó tartalmat találni, ha keresgélni kezdesz. Sok szabadúszó portál különböző árkategóriákat kínál. Távolodj az olcsóbb íróktól – általában ez tapasztalatlanságot jelent. A tapasztalt írók tudják, mennyit érnek. Hogy motiváltak maradjanak, a borravaló vagy a bónusz kiemelhet a tömegből, így a legjobb szabadúszók is keresni fognak téged.

4 . Maradj reális az elvárásokkal

Ne feledd, a szabadúszó tartalomírás nem egyszerű gépelés. A legjobb minőséghez idő kell: kutatás, ötletelés, írás, lektorálás. Amikor felveszel egy cikkírót, csekkold a munkáját és légy elérhető, ha kérdése van. Ismerd fel előre a problémákat, hogy jó kapcsolatot ápolj a minőségi írókkal, és tudd, mikor kell elengedni a kevésbé jókat.

Tartalomkezelő rendszer beállítása

A tartalomkezelő rendszered határozza meg, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a tartalmaiddal. Ezért affiliate partnereid számára is fontos, hogy gyorsan és könnyen tudj oldalakat létrehozni, szerkeszteni, rendszerezni. Ha az olvasóid nem találják, amit keresnek, elveszíted az eladásokat, az affiliate partnereid pedig a bizalmukat.

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

A tartalomkezelő rendszerednek az alábbi szempontokra kell választ adnia:

  • Alapfunkciók: Milyen gyorsan és egyszerűen lehet szerkeszteni, átrendezni az oldalakat?
  • Keresési funkciók: Az egész oldal tartalmát indexeli a kereső? Tudod rangsorolni az eredményeket? Milyen testreszabási lehetőségek vannak?
  • További testreszabhatóság: Különböző módokon tudod megjeleníteni a tartalmat ? Keverheted-e a képeket és beágyazott videókat? Meg tudsz jeleníteni eseményeket naptárban? Kiemelheted-e a felhasználói hozzászólásokat a főoldalon?
  • Felhasználói interakció: Tudsz harmadik féltől származó bővítménnyel visszajelzést gyűjteni? Kommunikálhatsz a főoldalról a közösségi médián keresztül, vagy jeleníthetsz meg közösségi média feedeket? Tudsz felugró ablakot készíteni hírlevél-feliratkozáshoz vagy online oktatás reklámozásához? És (ami affiliate marketing szempontból fontos) tudod mérni az elköteleződést, hogy javítsd a leadeket és növeld az eladásokat?
  • Szerepkörök és jogosultságok: Ha affiliate marketing programban veszel részt, és kiszervezed a tartalomkészítést, a CMS-nek képesnek kell lennie több szerepkört kezelni a biztonság veszélyeztetése nélkül. Hány szerepkört támogat a rendszered? Milyen biztonsági funkciókat és technikai támogatást kínál a csapatodnak?

Ezek csak néhány szempont a tartalomkezelő rendszer kiválasztásához. A rugalmasság és a biztonság kulcsfontosságú, hogy az affiliate programod mind neked, mind partnereidnek előnyös legyen. Az is lényeges, hogy tudj követni felhasználói és vásárlói adatokat, hogy a megfelelő termékeket a megfelelő olvasóknak ajánld.

Tökéletes brief készítése

Ha a tartalomkezelő rendszered optimális, a csapat minden tagját összefogja, és a hálózatodat a legjobb szabadúszó írókkal bővítetted, eljött az idő, hogy a tartalomkészítés skálázására koncentrálj. Még a legjobb írók is csak olyan jók, mint amilyen az útmutatás, amit kapnak.

Mint láttuk, a szabadúszó írókkal lehetnek gondok. De a jó brief segíthet, hogy jó íróból nagyszerű legyen, és a nagyszerű írók is veled, ne csak neked dolgozzanak.

Tartsd be ezeket a tippeket a tökéletes brief készítésénél:

  1. Tartsd egyszerűen Kerüld a hosszú leírásokat arról, mire van szükséged a tartalomban. Ha van mintacikked, használd, de legyen rövid. Az írók szeretnek instrukciókat követni, de kreatív szakmát választottak. Nem tudnak egyszerűen adatokat egy képletbe betáplálni, hogy végül csillogó tartalmat kapj.
  2. Tartsd szem előtt a célokat Ne felejtsd el említeni, mi a tartalom célja. Egy termékleírás másképp hangzik, mint egy hírlevél vagy blogbejegyzés. Tisztázd az elvárásokat, így az író könnyebben célba ér.
  3. Kulcsszavak Adj meg kulcsszavakat, de maradj rugalmas. Tudatosítsd, hogy a természetes szöveg jobban olvasható, és az SEO nem feltétlenül az író feladata.
  4. Terjedelem Tisztázd az elvárt terjedelmet, és kalkulálj egy 100 szavas mozgásteret mindkét irányban.
  5. Célközönség Határozd meg a célközönséget, és jelezd, milyen tudásszintet vársz el. Ne írj olyat, hogy „tökéletes helyesírás, tökéletes nyelvtan, csak anyanyelvi angol.” Egy profi író tudja, mi az alap, és ez biztos jele a problémás megrendelőnek.

Íme egy mintabrief:

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

Ha még csak most kezdesz, érdemes lehet olyan cikkmintákat adni, amelyek tükrözik a kívánt stílust és hangnemet, vagy javaslatot tenni a címsorokra a szerkezethez. Hozzáadhatsz technikai elvárásokat is, például hogy hol szeretnéd a címsorokat vagy más linkeket elhelyezni.

Próbáld kerülni a formázási utasításokat, kivéve, ha valóban szükségesek. Teljesen reális kérés, hogy tegyen 3 címsort a cikkbe. Az viszont, hogy HTML-t használjon a címsoroknál, valószínűleg már a te feladatod lesz.

Írók betanítása és kezelése

Ha már szóba került, mi az, amit neked kell elvégezned: ha megtaláltad a megfelelő írókat a csapatodba, hogyan tartod meg őket, és tanítod meg nekik a márkád céljait?

Az írók kezelésének és betanításának sok trükkjét már említettük. Adj egyértelmű briefet, világos célokkal. Kommunikáld az igényeidet. Ne legyenek irreális elvárásaid, ha nem vagy hajlandó időt és pénzt áldozni rájuk. Ezek fontos alapelvek. De van még néhány szempont, amit érdemes figyelembe venni szabadúszó író felvételekor.

1 . Te felelsz a tartalom minőségéért

Bármilyen jó is az író, a tartalomért te felelsz. Megállapodtál az affiliate partnerekkel, és a kapcsolat fenntartása a te dolgod . Mindig ellenőrizd az író munkáját hibák és hiányosságok szempontjából. Győződj meg róla, hogy a linkek nem hibásak, és a végleges verzióban nincsenek formázási problémák.

2 . Tudd, mikor kell visszaküldeni a szöveget

Az újraírás időigényes, a kiszervezés célja pedig az időmegtakarítás. Fuss át az író munkáján, és jegyezd fel a nagyobb vagy kisebb változtatásokat. Ha csak néhány mondatot kell cserélni vagy rövidíteni, lehet, hogy gyorsabb, ha magad átírod. Ha nagyobb munka, adj részletes instrukciókat az újraírás előtt, hogy az író pontosan tudja, mit vársz.

3 . Tartsd nyitva a kommunikációs csatornákat

Ahogy az affiliate partnereid, úgy a szabadúszóid is inkább kapcsolatok, mint puszta tartalomforrások. A kommunikáció nem csak akkor fontos, ha átírás kell. A visszajelzés – még ha pozitív is – segít, és a jó kapcsolat révén mindig tudni fogsz a szabadúszók időbeosztásáról, ami hatással lehet a tartalomra.

4 . Jutalmazd az íróidat

A legtöbb szabadúszó portál lehetőséget ad borravalóra, de akár egy pozitív értékelés vagy ajánlás is értékelés lehet egy tehetséges csapattagnak. Nem kell ajándékokkal vagy túlzott dicsérettel elhalmoznod a szövegírót, hogy lojalitást vagy jó munkamorált biztosíts. Az elismerés azonban biztos, hogy feltűnik a legjobbaknak, így nagyobb eséllyel lesznek elérhetők, amikor munkát adsz nekik!

Összegzés

Sok okod lehet, hogy elkerüld a tartalomkészítés kiszervezését. A minőségbiztosítás és a kreatív irányítás hiánya csak kettő ezek közül. De a weboldaladnak és affiliate partnereidnek kiváló minőségű tartalomra van szüksége a forgalom növeléséhez, és egy profi író alkalmazása jobb lehetőségeket ad a szükséges tartalomra. A kiszervezés kihívásokkal jár, de megfelelő tervezéssel jó kapcsolatokat alakíthatsz ki tehetséges írókkal, töredékéért annak, amit egy főállású szövegíróért fizetnél. Emellett változatosságot, kreativitást kapsz, és megfelelő iránymutatással egységes márkahangot biztosíthatsz minden felületen, ami kielégíti a te és affiliate partnereid igényeit is.

Gyakran ismételt kérdések

Miért érdemes kiszervezni a tartalomkészítést affiliate marketinghez?

A kiszervezés lehetővé teszi a költséghatékony tartalomgyártás skálázását, szélesebb írói bázishoz való hozzáférést és rugalmasságot biztosít, így mindig friss, kiváló minőségű tartalmat adhatsz affiliate partnereidnek.

Hogyan biztosíthatom a minőséget szabadúszó írók felvételekor?

Nézd meg az írók profilját és portfólióját, adj egyértelmű briefet, kerüld a legolcsóbb lehetőségeket, állíts fel reális elvárásokat, és tartsd fenn a nyílt kommunikációt a következetesen jó minőség érdekében.

Milyen funkciókkal kell rendelkeznie a tartalomkezelő rendszeremnek affiliate marketing esetén?

A CMS-nek egyszerű szerkesztést, átfogó keresést, különböző tartalomtípusokhoz testreszabhatóságot, felhasználói interakciós lehetőségeket és biztonságos jogosultságkezelést kell kínálnia, hogy hatékonyan támogathasd a csapatod és affiliate partnereidet.

Elise mindenekelőtt szívesen játszik a szavakkal. Munkaidejében írókat segít sikeres szabadúszó vállalkozás indításában, emellett alkalmanként blogol a HireWriters oldalán. Szabadidejében Warhammerrel és SUP-pal foglalkozik. Amikor senki sem figyel, isteni Tarte tatint süt, és leveses gombóccal tömi meg magát.

Elise Ingram
Elise Ingram
Vendégszerző

Fejleszd affiliate tartalomstratégiádat

Tudd meg, hogyan segítheti a skálázható tartalomkészítés és az okos kiszervezés az affiliate marketing programod hatékony növelését.

Tudjon meg többet

10 fajta affiliate marketing tartalom 2025-re
10 fajta affiliate marketing tartalom 2025-re

10 fajta affiliate marketing tartalom 2025-re

Nehéz affiliate marketing tartalom ötletekkel előállni? Nézd meg listánkat, amely tele van affiliate tartalom ötletekkel, és meríts inspirációt.

7 perc olvasás
AffiliateMarketing ContentMarketing +3
Tippek örökzöld tartalom írásához affiliate marketingedhez
Tippek örökzöld tartalom írásához affiliate marketingedhez

Tippek örökzöld tartalom írásához affiliate marketingedhez

Növeld affiliate marketing stratégiáid hatékonyságát ezzel a 10 tippel, hogy örökzöld tartalmaid élettartamát meghosszabbítsd.

12 perc olvasás
AffiliateMarketing ContentMarketing +4
Hogyan írjunk tartalmat affiliate marketinghez, amely rangsorol
Hogyan írjunk tartalmat affiliate marketinghez, amely rangsorol

Hogyan írjunk tartalmat affiliate marketinghez, amely rangsorol

Tanulja meg, hogyan írjon lebilincselő affiliate marketing tartalmat, amely rangsorol, és vonzza közönségét termékeihez/szolgáltatásaihoz.

5 perc olvasás
AffiliateMarketing ContentWriting +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface