
Eladás alapú és folyamatos jutalék az affiliate programodhoz
Ismerd meg a két legnépszerűbb jutalmazási módszert – az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt. Ismerd meg mindkettő előnyeit és hátránya...
Motiváld legjobb partnereidet nem pénzbeli jutalmakkal, például exkluzív ajánlatokkal, személyre szabott anyagokkal, márkázott ajándékokkal, értékes eszközökkel és elismeréssel a lojalitás és a program sikerének növelése érdekében.
Ha azt szeretnéd, hogy a partnerprogramod virágozzon és partnereid motiváltak legyenek, valami olyat kell adnod nekik, ami igazán megéri számukra. Egyszerűen fogalmazva, a partnerek egy jó jutalékért maradnak. Ha az ajánlatod nem elég vonzó, nehéz lesz tehetséges embereket találni a termékeid népszerűsítésére.
Ráadásul, ha nem jutalmazod kellőképpen a kemény munkájukat, könnyen előfordulhat, hogy otthagyják a programodat és a konkurenciához pártolnak.
A helyzet az, hogy a pénzbeli jutalmak nem mindig elegendőek. A tisztességes jutalék az alap, és nem minden partneredet motiválják csak az anyagi ösztönzők. Mi lenne, ha valami mással jutalmaznád őket, mint egy bónusz jutalékkal?
Meglepő lehet, de a nem pénzbeli bónuszok, mint például ingyenes termékek, jobb promóciós anyagok vagy egyszerű dicsérő szavak, néha sokkal jobb eredményt hoznak. Az alkalmazottak 65%-a inkább a személyre szabott, nem pénzbeli jutalmakat részesíti előnyben az egyszerű pénzbeli bónuszok helyett. Miért? Mert ezek sokkal emlékezetesebbek számukra.
Számos módja van annak, hogy a partnereidet pénzbeli bónuszokon kívül is jutalmazd. Nézzünk néhány alternatívát a pénzbeli jutalékokra, amelyekkel motiválhatod partnereidet és erősebb kapcsolatot építhetsz ki velük.
Ha minden partnered ugyanazokat az ajánlatokat használja a közönsége számára, érdemes lehet kipróbálni néhány exkluzív ajánlatot. A partnerek imádják, ha olyan ajánlatokat adhatnak át, amelyeket kimondottan az ő közönségük számára készítettek. Legyen szó egy egyébként elérhetetlen csomagajánlatról, külön erre az alkalomra létrehozott bónusz tartalomról vagy egy limitált termékváltozatról, a partnerek tudják, hogy ha olyat kínálhatnak, ami másnak nincs, és csak a követőiknek szól, az érdeklődést kelt és több kattintást eredményez.
Egy ilyen speciális ajánlattal elérhető közönség sokkal többet hozhat a partnernek, mintha csak egyszeri pénzbeli jutalmat kapna.
A promóciós anyagok – például bannerek, grafikák, landoló oldalak és videók – elengedhetetlenek bármely partnerprogramhoz. Végül is az emberek 40%-a jobban reagál a vizuális információkra, mint a szövegtömegre.
Azonban minden nap új vizuális tartalmat előállítani nagyon sok partnered idejét felemésztheti, amelyet egyébként a termékek népszerűsítésére fordíthatna. Ha hozzáférnének egy termékképeket, grafikákat, bannereket és hasonló forrásokat tartalmazó tárhelyhez, az jelentősen meggyorsítaná a munkájukat, hiszen azonnal használhatnák a jóváhagyott promóciós anyagokat , nem kellene kutatniuk vagy saját tartalmat készíteniük.
Érdemes lehet egyedi, magas minőségű grafikákat vagy személyre szabott landoló oldalakat biztosítani partnereidnek, vagy összekötni őket a márkád grafikusával, aki kifejezetten nekik készít anyagokat.
Példa: Hozz létre személyre szabott partner oldalt a cég és a partnered logójával. Hozzáadhatsz köszöntő üzenetet is azok számára, akik a partnerek közösségi oldaláról vagy videóblogjáról érkeznek. A Post Affiliate Pro “Site Replication” funkciójával néhány kattintással, tetszőleges mennyiségben hozhatsz létre hasonló oldalakat.
Elsőre talán nem tűnik izgalmasnak márkázott ajándéktárgyakat vagy ingyenes termékeket adni a partnereknek. De egy márkázott bögre, póló vagy pendrive azt üzeni a partnereidnek, hogy a vállalkozásod nélkülözhetetlen részének tekinted őket. Ezekkel az ajándékokkal egyszerre kedveskedhetsz partnereidnek, miközben lehetőséget teremtesz számukra a márka népszerűsítésére is. Ez egyúttal segíti a lojalitás kialakulását.
Akár egy márkás pulcsit, akár egy ingyenes termékcsomagot adsz – például céges ajándéktárgyakat –, nagy valószínűséggel a partnereid elmesélik ezt barátaiknak, vagy megosztják a közösségi médiában. Ez nemcsak az elköteleződést növeli, hanem pozitív képet is kialakít a márkáról a követőik körében. Különösen jól működik, ha tudod, hogy a partnereid rendszeresen használják a termékeidet és szívesen ajánlják másoknak is. Profi tippünk: adj partnereidnek két példányt egy termékből – egyet saját használatra, egyet pedig, hogy odaadhassák barátaiknak, családtagjaiknak vagy kollégáiknak. Ha ők is megszeretik a terméket, nagy eséllyel új ügyfeleid vagy akár új partnereid lesznek.
Akár bloggerek, akár közösségi média influencerek vagy Youtuberek a partnereid, különféle eszközöket és programokat használnak a tartalomkészítéshez. Miért ne könnyítenéd meg munkájukat egy számukra releváns, professzionális eszközhöz való hozzáféréssel?
Ha például aktívak a közösségi csatornákon és több fiókot is kezelnek, egy közösségimédia-ütemező előfizetés lehet a tökéletes ajándék. Ha pedig a vizuális tartalom a fő profiljuk, akkor egy grafikai szoftver vagy vizuális tartalomkészítő platform előfizetése is nagyszerű ötlet lehet.
A legegyszerűbb ötletek gyakran a legjobbak. Ha megdicséred a partnereidet egy elért mérföldkő vagy eladási rekord kapcsán, az nagyban növeli az önbizalmukat és a motivációjukat. Amellett, hogy egyszerűen megköszönöd a kemény munkájukat és gratulálsz a sikerükhöz, érdemes lehet kiemelni őket egy hírlevélben vagy megemlíteni őket a márkád közösségi oldalain.
Játékos elemek bevezetésével is növelheted partnereid motivációját és önbizalmát. Ez történhet például jelvények, díjak, mérföldkövek vagy címek alkalmazásával. Az alkalmazottak 72%-a számára a játékosítás kiváló módszer a teljesítmény fokozására, és termelékenység-növelő eszközként is remekül működik.
A partnerek motiválása és jutalmazása elengedhetetlen része egy sikeres partnerprogramnak.
Ezek nélkül a partnereid gyorsan elveszíthetik az érdeklődésüket vagy jobb lehetőségek után néznek. Bár az anyagi jutalmak mindig örömmel fogadottak, egy kicsit személyesebb díjazás – például egyedi kreatívok, különleges ajánlatok vagy hasznos eszköz-előfizetések – lehet az, ami igazán nagyszerű partner élményt teremt.
A fent említett ötletek közül melyeket érdemes kipróbálnod a programodban? A legjobb, ha először megkérdezed partnereidet, hogy őket milyen jutalmak motiválják leginkább, majd ezekre alapozva cselekszel. A dicséret és az elismerés hozzáadása is biztosan pozitív hatást gyakorol majd.
Hatékony nem pénzbeli jutalmak lehetnek például exkluzív ajánlatok, személyre szabott promóciós anyagok, márkázott ajándéktárgyak, értékes eszközökhöz való hozzáférés és nyilvános elismerés, például dicséret vagy játékosítás.
A nem pénzbeli jutalmak erősíthetik a lojalitást, megkülönböztethetik a programodat, és anyagi ösztönzőkön túl is motiválhatják a partnereket. Ezek maradandóbb élményeket teremtenek, növelik az elköteleződést és a megtartást.
Elismerheted partnereidet azzal, ha dicséred a teljesítményüket, kiemeled őket hírlevelekben, megemlíted őket a közösségi médiában, vagy játékosítási elemeket alkalmazol, például jelvényeket és díjakat.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Fedezz fel innovatív, nem pénzbeli ösztönzőket, hogy a legjobb partnereidet elkötelezetté és hűségessé tedd. Tedd egyedivé partnerprogramodat exkluzív ajánlatokkal, márkázott ajándékokkal és még sok mással.
Ismerd meg a két legnépszerűbb jutalmazási módszert – az eladás utáni jutalék modellt és a folyamatos jutalék modellt. Ismerd meg mindkettő előnyeit és hátránya...
A megosztott jutalék azt jelenti, hogy általában két fél osztozik a profiton. Tudja meg, hogyan valósíthatja meg egyszerűen a megosztott jutalékokat partnereive...
Ki ne szeretné a jó híreket? Használja ezeket az e-mail sablonokat, hogy tájékoztassa partnerprogram tagjait a jutalék emelésekről.