
9 affiliate marketing titok, amivel több pénzt kereshetsz
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...
Ismerd meg a bevált stratégiákat, hogyan optimalizáld affiliate marketing kampányaidat a maximális teljesítményért az adatok elemzésével, valamint a forgalom, a tartalom, az ajánlatok és a landing oldalak fejlesztésével.
A tartalomkészítők körülbelül 84%-a használ affiliate marketinget extra webes forgalom megszerzésére. Ugyanakkor az affiliate marketerek 48%-a évente 20 000 dollárt keres, míg 3%-uk 150 000 dollár fölött. De éppen ez a 3% inspirál másokat, hogy affiliate marketerekké váljanak.
Elvégre a sok “affiliate guru” által írt cikkek, akik esküsznek rá, hogy minden trükköt megosztanak, amivel “alvás közben is pénzt kereshetsz”, olyan képet festenek, mintha az affiliate marketing gyerekjáték lenne. Amit viszont nem mondanak el, az az, hogy mi a teendő, ha a kampányaid nem hozzák a várt eredményt. Keményen dolgozol, de a konverziós arány siralmas – vajon hol rontod el?
Amit tenned kell: nézd át az összegyűjtött adatokat, hogy megtaláld, miért nem teljesítenek jól az affiliate marketing kampányaid. Megfelelő, mérhető és elemezhető adatok nélkül inkább a szerencsére hagyatkozol, mint a kemény munkára – márpedig az affiliate marketing lényege nem ez.
Ahhoz, hogy annyit keress, amennyiért érdemes csinálni, megfelelő minőségű forgalomra, jó ajánlatra és egyszerű konverziós folyamatra van szükséged, amely fizető ügyfelekké alakítja a látogatókat. Ezért nem szabad csak a megérzéseidre vagy találgatásokra hagyatkozni. Tudnod kell, mi működik, és mi nem, hogy olyan stratégiát építhess, ami valódi eredményeket hoz. És ezt csak adatok követésével, gyűjtésével és elemzésével érheted el. Mivel az affiliate marketing trendek naponta változnak, nem elég egyszer elindítani egy kampányt, aztán magára hagyni.
Azt azonban elismerjük, hogy az adatok tengerében eligazodni, különösen ha nem értesz hozzá, könnyen túlterhelő lehet. De mi segítünk – ebben a cikkben megtudhatod, hogyan optimalizálhatod kampányaidat a begyűjtött adatok alapján.
Az affiliate marketing kampányod több elemből épül fel, mindegyik saját szereppel. Gondolj a kampányodra úgy, mint egy gépre, több alkatrésszel és fogaskerékkel. A fogaskerekek a következők:
Egy sikeres kampányhoz minden elemnek együtt kell működnie. Néha azonban ezek az elemek nem illeszkednek tökéletesen egymáshoz. Ilyenkor el kell vetni az egész kampányt? Nem! Nézd át egyenként az összetevőket, és derítsd ki, melyik okozza a problémát.
Lehet, hogy a webes forgalmad nem azokat éri el, akiket szeretnél. Vagy talán az ajánlatod nem elég egyértelmű. Itt jön jól az adatelemzés. Gondos vizsgálat után meg tudod állapítani, melyik területen kell javítani. Ha megtalálod a probléma gyökerét, fejleszteni tudod azt a területet, és jobb eredményeket érhetsz el.
Ha pénzt szeretnél keresni affiliate marketing kampányokkal, olyan webes forgalomra van szükséged, amely releváns közönségtől érkezik. Meg kell szólítanod azokat, akiknek a legnagyobb esélyük van arra, hogy megvásárolják az általad ajánlott termékeket vagy szolgáltatásokat. Ehhez minőségi forgalomra van szükséged a weboldaladon .
Azt gondolhatod, hogy minél szélesebb közönséget célzol, annál több kattintást kapsz. De mi értelme nagy forgalmat terelni az oldaladra, ha abból nem lesz konverzió? Ha az alacsony minőségű forgalom a fő gondod, ideje finomhangolni a célzásodat. Nézd át a jelenlegi adataidat – vannak-e olyan közönségszegmensek vagy forgalmi források, ahonnan a legtöbb konverzió érkezik, illetve olyanok, ahonnan alig? Ezen adatok elemzése segíthet meghatározni, mely területekre kell összpontosítanod és forrást csoportosítanod.
Ha fizetett forgalmat is használsz az affiliate tevékenységedhez, nézd át az ebből származó adatokat is. Bizonyosodj meg róla, hogy nem fizetsz túl sokat olyan forgalomért, amely nem hoz elegendő konverziót.
Van egy (talán kicsit furcsa) hobbim: szívesen böngészek alternatív gyógyászati weboldalakat. Nem azért, mert hiszek bennük, hanem mert érdekesnek találom, hogyan promózzák az emberek a “forradalmi” termékeiket. Amit tudok, hogy sokan, akik affiliate marketerek étrend-kiegészítők vagy alternatív gyógymódok terén, egyáltalán nem foglalkoznak tartalommal. Általában egyetlen oldal van a weboldalukon, amely leírja a termék minden előnyét, plusz egy link a landing oldalra, ahol meg lehet venni.
Mivel az oldal csak néhány hónapig (maximum) van fent, mielőtt nyomtalanul eltűnik, a hírnév és a hitelesség nem fontos az oldal üzemeltetőinek.
Neked viszont érdemes arra törekedni, hogy az affiliate vállalkozásod minél tovább működjön. Ehhez pedig kiváló minőségű, a közönséged igényeire szabott tartalomra van szükség. A tartalommarketing 62%-kal kevesebbe kerül, mint a hirdetések, mégis akár háromszor annyi leadet generálhat (forrás).
Ha azonban azt látod, hogy tartalmad eltűnik a sok cikk és videó között, és alig van rá reakció, akkor javítanod kell a minőségén. A legfontosabb, amit tartalomkészítéskor szem előtt kell tartanod: az embereket nem érdekli a hosszú lista a termék jellemzőiről.
Őket az érdekli, hogy a termék megoldja-e a problémájukat, és hogyan. Ahelyett, hogy minden apró funkciót felsorolnál, inkább mutasd be, milyen előnyökkel jár a termék, és hogyan lehet azt használni.
A kampányaid adatai alapján azt is megtudhatod, milyen tartalmat kedvel a közönséged, és készíthetsz még többet ilyenből .
A bevételed közvetlenül azon múlik, milyen ajánlatod van a közönséged számára. Ha a termék pontosan azt nyújtja, amire a célcsoportodnak szüksége van, és az ajánlatod is egyértelmű, akkor jó úton jársz. De mi van, ha sok a kattintás, de nincs konverzió?
Az egyik ok lehet, hogy affiliate marketing kampányaid nincsenek összhangban a landing oldalaiddal. Egyszer láttam egy nagy cégtől egy hirdetést, amely rendszerkarbantartó eszközt árult. A hirdetés azt ígérte, hogy ha rákattintok, a legújabb verziót 90 napig ingyen használhatom. Jól hangzik, ugye? De amikor rákattintottam a CTA-ra (call to action), kiderült, hogy a “90 nap ingyen” csak akkor érvényes, ha éves licencet veszek – hát ez csalódás volt. Ez egyáltalán nem az volt, amire számítottam, csupán a hirdetésben leírt információk alapján.
A lényeg? Ha az ajánlat az oldaladon eltér attól, ami a landing oldalon látható, a látogatók megbízhatatlannak fogják tartani az oldalad, és vásárlás nélkül távoznak.
Azok, akik rákattintanak az affiliate linkjeidre, már csak egy lépésre vannak a konverziótól.
Feltéve, ha a landing oldal nem riasztja el őket. Előfordult már, hogy azért hagytál ott egy landing oldalt, mert nem tűnt megbízhatónak, vagy nem találtad meg rajta, amit kerestél? Nem vagy egyedül.
Ha azt látod, hogy a blogodon folyamatos a forgalom, de nincsenek konverziók, az egyértelmű jele, hogy valami nem működik. De mi lehet az?
Az első dolog, amit érdemes ellenőrizni: nem árasztod-e el a látogatókat túl sok információval. Túl hosszú és részletes a landing oldal szövege? Túl sok linket és gombot helyeztél el, amelyek elterelik az olvasó figyelmét? Vagy esetleg maga a próbaverziós űrlap túl hosszú? Mivel az emberek manapság rendkívül elfoglaltak, minél gyorsabb és egyszerűbb a konverziós folyamat, annál jobb.
És ha már a gyorsaságnál tartunk, nézd meg, milyen gyorsan töltődik be a landing oldalad – a látogatók 47%-a elvárja, hogy egy oldal kevesebb mint 2 másodperc alatt betöltsön, és ha ez több mint 3 másodpercet vesz igénybe, a felhasználók 40%-a egyszerűen elhagyja az oldalt (forrás).
Több kisebb elemet is elemezhetsz és javíthatsz a landing oldaladon : például a CTA gombokat, színeket, elhelyezést, címsorokat vagy szövegeket. Az A/B tesztelés különösen hasznos ehhez. Ezzel a módszerrel kiderítheted, melyik CTA vagy ajánlat teljesít jobban, így sikeres kampányokat hozhatsz létre.
Az affiliate kampányaidból származó adatok igazi aranybányát jelentenek. Nemcsak azt tudhatod meg belőlük, hogy mi működik jól a vállalkozásodban, és hogyan fejlesztheted kampányaidat, de a problémás területeket is kiszúrhatod. Elég adat nélkül szinte „vakon” haladsz előre.
Azonban a kampányadatok kézi követése és elemzése elég időigényes és bonyolult lehet. Ebben segít a Post Affiliate Pro ! Nemcsak minden olyan mérőszámot figyelhetsz vele, amelyre szükséged lehet az affiliate tudásod fejlesztéséhez, hanem időben jelez a potenciális problémákról is, például ha alacsony a konverziós arány a legutóbbi kampányaidban.
Az affiliate marketing sikeressége nyomon követhető olyan fő teljesítménymutatók segítségével, mint az átkattintási arány, a konverziós arány, valamint az affiliate linkekből származó teljes eladás. Ezenkívül az egyes partnerek és promóciós tevékenységeik teljesítményének nyomon követése segíthet feltárni, mely együttműködések a leghatékonyabbak. A követő szoftverek és elemző eszközök hozzájárulnak az affiliate marketing tevékenységek sikerének méréséhez és elemzéséhez.
Affiliate linkjeid optimalizálásához több dolgot is tehetsz, például készíthetsz kiváló minőségű tartalmat, amely vonzza a célközönségedet, népszerűsítheted affiliate linkjeidet közösségi médián, e-mail marketinggel és egyéb csatornákon keresztül, valamint használhatsz követő eszközöket a linkek teljesítményének elemzésére és a szükséges módosításokra.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Kövesd, elemezd és optimalizáld affiliate kampányaidat könnyedén a Post Affiliate Pro segítségével. Valós idejű betekintések, hogy fellendítsd marketing teljesítményedet.
Ismerd meg azt a 9 bevált affiliate marketing titkot, amelyek növelik bevételed. Tanuld meg, hogyan válaszd ki a megfelelő piacot, építs forgalmat, készíts konv...
Szeretnél passzív jövedelmet szerezni affiliate marketinggel? Nézd meg útmutatónkat, mielőtt belevágsz az affiliate marketing világába.
Ismerje meg, hogyan növelheti partnerprogramja eredményességét stratégiai promóciókkal és különleges ajánlatokkal. Fedezze fel a legjobb gyakorlatokat a cashbac...